Klimatyzacja – kilka pytań

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Koval » 10 lis 2004, 21:29

Witajcie
Wymieniałem dzisiaj świece i przy okazji chciałem naciągnąć pasek, korzystając z okazji zacząłem oglądać co tam jest, na dole dojrzałem że z koła pasowego sprężarki wystają trzy tulejki które pomimo pracy silnika nie obracają się z kołem, włączyłem klimę i też nic. Wymyśliłem że jest tam sprzęgło elektromagnetyczne które powinno zasprzęglać koło i sprężarkę, jeżeli mam rację to coś jest zryp.. . Próbowałem ruszyć tymi wałeczkami i kręcą się, posprawdzałem bezpieczniki w aucie i pod maską, wszystkie ok, czy jest jeszcze jakiś przekaźnik od tego ?
To auto mam dość niedługo, nie miałem nawet kiedy przetestować klimy, czasami włączałem ją na chwilę żeby się ruszyła ale przy stosunkowo niskich temperaturach "dobrze się spisywała"
Co to może być ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez marek » 10 lis 2004, 22:15

Koval napisał(a):Wymyśliłem że jest tam sprzęgło elektromagnetyczne które powinno zasprzęglać koło i sprężarkę, jeżeli mam rację to coś jest zryp.. .


Dobrze wymyśliłeś. To jest sprzęgło elektromagnetyczne, i załączasz je przyciskiem A/C, normalnie koło jest wysprzęglone od sprężarki.
Przyczyn może być kilka:
Padnięty przekaźnik klimy, za małe ciśnienie czynnika chłodzącego i czujnik cisnienia nie pozwala na załącznie klimy. Sam włącznik ten od ciśnienia może być skopany oraz uszkodzony włącznik A/C lub spalony bezpiecznik (ale to już wykluczyłeś)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Koval » 10 lis 2004, 22:41

marek napisał(a):Padnięty przekaźnik klimy

Gdzie go szukać

marek napisał(a):czujnik cisnienia nie pozwala na załącznie klimy

Czy można zmierzyć parametry podawane przez czujnik, no i gdzie on się znajduje.

Wyłącznik po wciśnięciu podświetla się ale czy przełancza styki nie wiem.
Ze sprężarki wychodzą trzy przewody, dwa z jej korpusu z czego jeden jest połączony z trzecim wychodzącym z pomiędzy koła a sprężarki, czy na przewodzie idącym do wiązki po włączeniu a/c powinien być plus ? czy jakiś sygnał ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez marek » 10 lis 2004, 23:01

Koval napisał(a):Gdzie go szukać


nie wiem gdzie jest w 626.


Koval napisał(a):Czy można zmierzyć parametry podawane przez czujnik, no i gdzie on się znajduje.


Nie wiem gdzie on jest w 626, a można zmierzyć ciśnienie czynnika (na zaworze napełniającym) i jeśli jest dobre to znaczy że czujnik coś nie tak (połaczenia lub sam czujnik)

Sprzęgło załącza sie poprzez podanie mu B+. Możesz sprawdzić czy na którymś z kabli pojawia sie B+ po włączeniu przycisku A/C. Chyba masz tam jakąś kostkę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Koval » 10 lis 2004, 23:09

marek napisał(a):Chyba masz tam jakąś kostkę?

Jest kostka, jutro zmierzę bo dzisiaj już ciut późnawo
Marek dzięki za pomoc, jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, bądź wie gdzie w GE są powyższe elementy to bardzo by mnie to leczyło, bo jutro będę walczył <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez nightcomer » 10 lis 2004, 23:51

Nie wiem jak w Krakerze, ale w centrum jest za zimno na "sprawdzanie" AC.
Jak masz wątpliwości niech ci podłączą tester ciśnienia w serwisie, nie daj się wpuścić w głupiego robotę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Koval » 11 lis 2004, 00:08

nightcomer napisał(a):Krakerze

<lol> <lol> Jutro mam luz więc mogę sprawdzić takie podstawowe rzeczy, a jak nie to trzeba jechać do speców z którymi raczej cienko w krakowie ew. ceny zaporowe, raz trafiłem na gości którzy za podpięcie i sczytanie błędów z 323bg powiedzieli 450pln <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez nightcomer » 11 lis 2004, 01:17

Koval napisał(a):ceny zaporowe
Podłączenie testera klimy nie powinno wiele kosztować a bardziej sensowne serwisy mogą to zrobić za darmo, traktując to jako wstęp do współpracy.
Z moich doświadczeń wynika, że raczej trudno jest samemu zdiagnozować AC poza najprostszymi elektrycznymi awariami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez marek » 11 lis 2004, 01:20

nightcomer napisał(a):Podłączenie testera klimy nie powinno wiele kosztować a bardziej sensowne serwisy mogą to zrobić za darmo, traktując to jako wstęp do współpracy.


U mnie niestety są tylko dwa serwisy klimy :( I żaden nie chce współpracować z klientami :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez nightcomer » 11 lis 2004, 01:24

Wiesz marek, niektórym sie nadal wydaje, że AC to taki topowy wypas, że bez 1kzł nie zbliżaj się do jaśnie oświeconych fachowców.

Na szczęście tu i tam zaczyna się to zmieniać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez nightcomer » 11 lis 2004, 01:29

Kolega z miasta smoka ma dodatkowe szczęście z AC, bo może zapodawać ekologiczne R134a a my z markiem nie...

mam gdzieś nawet opis samodzielnego napełniania układu tym środkiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Koval » 11 lis 2004, 10:46

Rzeczywiście na nalepce wisi R134a :D ,a narazie dzięki sprawdzę jeszcze wyłącznik i czy dochodzi + do sprężarki, jak to coś innego to zaczynam szukać klimiarzy w mieście smoka i precelków ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez Koval » 13 lis 2004, 18:13

Po problemie, klima uszy odmraża <balwan> , poszedłem po najmniejszej linii oporu i tak jak radził Nightcomer pojechałem do medyka i okazało się że układ jest pusty, gość sprawdził szczelność układu, pooglądał wszystko, nabił, posprawdzał czy nie ma wycieków (ultrafioletem), udzielił paru rad i wskazówek i zaprosił za tydzień na kontrolę, to wszystko kosztowało mnie 150 zeta, a najlepsze jest to że jak tam podjechałem to mówię że chciałem tylko sprawdzić jakie jest ciśnienie w układzie bo na ewentualne nabicie nie mam w tym momencie kasy, a gość na to że zapłacisz część a resztę jak będziesz miał kasę (pierwszy raz mnie na oczy widział). Pomimo że jest to mały zakład to dobrze wyposażony i naprawdę wiedzą co robią. Dodaje zakład do polecanych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez marek » 13 lis 2004, 18:29

Fajnie...
Mi za samo nabicie krzyczą 350pln :( :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Koval » 13 lis 2004, 18:53

marek napisał(a):Mi za samo nabicie krzyczą 350pln

To niezły zgrzyt, ja w sumie szukałem na pałę, miałem parę miejsc porównałem ceny, zależało mi też na godzinach w jakich mogę podjechać, podjechałem tam i wyjechałem bardzo zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2004, 10:47
Posty: 218
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.

Postprzez Grzyby » 15 lis 2004, 19:33

a w Kielcach nabijają za 100 zetów i jak nie maja za duzo roboty to i przyjechać na miejsce potrafią.
Bandyctwo w tym Koszalinie <killer>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 9 lip 2007, 21:16

Przeczytałem archiwóm ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Musze w miarę szybko wiedzieć ile wchodzi czynnika do mojej Mazdy (626 GE '97).

Dzięki za pomoc
Gość
 

Postprzez -Pit- » 9 lip 2007, 23:17

R12
750-800 g.

Pozdrawiam
 
Od: 12 lut 2007, 20:41
Posty: 181

Postprzez magicadm » 10 lip 2007, 09:43

Nie wiem czy to istotne, ale w AUTODACIE jest notatka, że dla modeli po 06.94 powinno być 700g
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez janciowf » 11 cze 2008, 00:57

Witam posiadam mazde 626 GE 1992 r. i nie mam w niej klimy, chociaż jest przycisk. Jaki byłby całkowity koszt klimatyzacji( kupno +montaż).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2008, 14:09
Posty: 27
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 626GE 2.0i 16V FS 92r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6