Klimatyzacja – kilka pytań
Witajcie
Wymieniałem dzisiaj świece i przy okazji chciałem naciągnąć pasek, korzystając z okazji zacząłem oglądać co tam jest, na dole dojrzałem że z koła pasowego sprężarki wystają trzy tulejki które pomimo pracy silnika nie obracają się z kołem, włączyłem klimę i też nic. Wymyśliłem że jest tam sprzęgło elektromagnetyczne które powinno zasprzęglać koło i sprężarkę, jeżeli mam rację to coś jest zryp.. . Próbowałem ruszyć tymi wałeczkami i kręcą się, posprawdzałem bezpieczniki w aucie i pod maską, wszystkie ok, czy jest jeszcze jakiś przekaźnik od tego ?
To auto mam dość niedługo, nie miałem nawet kiedy przetestować klimy, czasami włączałem ją na chwilę żeby się ruszyła ale przy stosunkowo niskich temperaturach "dobrze się spisywała"
Co to może być
Wymieniałem dzisiaj świece i przy okazji chciałem naciągnąć pasek, korzystając z okazji zacząłem oglądać co tam jest, na dole dojrzałem że z koła pasowego sprężarki wystają trzy tulejki które pomimo pracy silnika nie obracają się z kołem, włączyłem klimę i też nic. Wymyśliłem że jest tam sprzęgło elektromagnetyczne które powinno zasprzęglać koło i sprężarkę, jeżeli mam rację to coś jest zryp.. . Próbowałem ruszyć tymi wałeczkami i kręcą się, posprawdzałem bezpieczniki w aucie i pod maską, wszystkie ok, czy jest jeszcze jakiś przekaźnik od tego ?
To auto mam dość niedługo, nie miałem nawet kiedy przetestować klimy, czasami włączałem ją na chwilę żeby się ruszyła ale przy stosunkowo niskich temperaturach "dobrze się spisywała"
Co to może być
- Od: 15 wrz 2004, 10:47
- Posty: 218
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.
Koval napisał(a):Wymyśliłem że jest tam sprzęgło elektromagnetyczne które powinno zasprzęglać koło i sprężarkę, jeżeli mam rację to coś jest zryp.. .
Dobrze wymyśliłeś. To jest sprzęgło elektromagnetyczne, i załączasz je przyciskiem A/C, normalnie koło jest wysprzęglone od sprężarki.
Przyczyn może być kilka:
Padnięty przekaźnik klimy, za małe ciśnienie czynnika chłodzącego i czujnik cisnienia nie pozwala na załącznie klimy. Sam włącznik ten od ciśnienia może być skopany oraz uszkodzony włącznik A/C lub spalony bezpiecznik (ale to już wykluczyłeś)
marek napisał(a):Padnięty przekaźnik klimy
Gdzie go szukać
marek napisał(a):czujnik cisnienia nie pozwala na załącznie klimy
Czy można zmierzyć parametry podawane przez czujnik, no i gdzie on się znajduje.
Wyłącznik po wciśnięciu podświetla się ale czy przełancza styki nie wiem.
Ze sprężarki wychodzą trzy przewody, dwa z jej korpusu z czego jeden jest połączony z trzecim wychodzącym z pomiędzy koła a sprężarki, czy na przewodzie idącym do wiązki po włączeniu a/c powinien być plus ? czy jakiś sygnał
- Od: 15 wrz 2004, 10:47
- Posty: 218
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.
Koval napisał(a):Gdzie go szukać
nie wiem gdzie jest w 626.
Koval napisał(a):Czy można zmierzyć parametry podawane przez czujnik, no i gdzie on się znajduje.
Nie wiem gdzie on jest w 626, a można zmierzyć ciśnienie czynnika (na zaworze napełniającym) i jeśli jest dobre to znaczy że czujnik coś nie tak (połaczenia lub sam czujnik)
Sprzęgło załącza sie poprzez podanie mu B+. Możesz sprawdzić czy na którymś z kabli pojawia sie B+ po włączeniu przycisku A/C. Chyba masz tam jakąś kostkę?
marek napisał(a):Chyba masz tam jakąś kostkę?
Jest kostka, jutro zmierzę bo dzisiaj już ciut późnawo
Marek dzięki za pomoc, jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, bądź wie gdzie w GE są powyższe elementy to bardzo by mnie to leczyło, bo jutro będę walczył
- Od: 15 wrz 2004, 10:47
- Posty: 218
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.
Nie wiem jak w Krakerze, ale w centrum jest za zimno na "sprawdzanie" AC.
Jak masz wątpliwości niech ci podłączą tester ciśnienia w serwisie, nie daj się wpuścić w głupiego robotę.
Jak masz wątpliwości niech ci podłączą tester ciśnienia w serwisie, nie daj się wpuścić w głupiego robotę.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):Krakerze
Jutro mam luz więc mogę sprawdzić takie podstawowe rzeczy, a jak nie to trzeba jechać do speców z którymi raczej cienko w krakowie ew. ceny zaporowe, raz trafiłem na gości którzy za podpięcie i sczytanie błędów z 323bg powiedzieli 450pln
- Od: 15 wrz 2004, 10:47
- Posty: 218
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.
Podłączenie testera klimy nie powinno wiele kosztować a bardziej sensowne serwisy mogą to zrobić za darmo, traktując to jako wstęp do współpracy.Koval napisał(a):ceny zaporowe
Z moich doświadczeń wynika, że raczej trudno jest samemu zdiagnozować AC poza najprostszymi elektrycznymi awariami.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):Podłączenie testera klimy nie powinno wiele kosztować a bardziej sensowne serwisy mogą to zrobić za darmo, traktując to jako wstęp do współpracy.
U mnie niestety są tylko dwa serwisy klimy I żaden nie chce współpracować z klientami
Wiesz marek, niektórym sie nadal wydaje, że AC to taki topowy wypas, że bez 1kzł nie zbliżaj się do jaśnie oświeconych fachowców.
Na szczęście tu i tam zaczyna się to zmieniać.
Na szczęście tu i tam zaczyna się to zmieniać.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Kolega z miasta smoka ma dodatkowe szczęście z AC, bo może zapodawać ekologiczne R134a a my z markiem nie...
mam gdzieś nawet opis samodzielnego napełniania układu tym środkiem...
mam gdzieś nawet opis samodzielnego napełniania układu tym środkiem...
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Po problemie, klima uszy odmraża , poszedłem po najmniejszej linii oporu i tak jak radził Nightcomer pojechałem do medyka i okazało się że układ jest pusty, gość sprawdził szczelność układu, pooglądał wszystko, nabił, posprawdzał czy nie ma wycieków (ultrafioletem), udzielił paru rad i wskazówek i zaprosił za tydzień na kontrolę, to wszystko kosztowało mnie 150 zeta, a najlepsze jest to że jak tam podjechałem to mówię że chciałem tylko sprawdzić jakie jest ciśnienie w układzie bo na ewentualne nabicie nie mam w tym momencie kasy, a gość na to że zapłacisz część a resztę jak będziesz miał kasę (pierwszy raz mnie na oczy widział). Pomimo że jest to mały zakład to dobrze wyposażony i naprawdę wiedzą co robią. Dodaje zakład do polecanych.
- Od: 15 wrz 2004, 10:47
- Posty: 218
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.
marek napisał(a):Mi za samo nabicie krzyczą 350pln
To niezły zgrzyt, ja w sumie szukałem na pałę, miałem parę miejsc porównałem ceny, zależało mi też na godzinach w jakich mogę podjechać, podjechałem tam i wyjechałem bardzo zadowolony.
- Od: 15 wrz 2004, 10:47
- Posty: 218
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.
a w Kielcach nabijają za 100 zetów i jak nie maja za duzo roboty to i przyjechać na miejsce potrafią.
Bandyctwo w tym Koszalinie
Bandyctwo w tym Koszalinie
Przeczytałem archiwóm ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Musze w miarę szybko wiedzieć ile wchodzi czynnika do mojej Mazdy (626 GE '97).
Dzięki za pomoc
Musze w miarę szybko wiedzieć ile wchodzi czynnika do mojej Mazdy (626 GE '97).
Dzięki za pomoc
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6