Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana
Mnie koszt nagrzewnicy wyszedł coś koło 90 z przesyłka i z 10 godzin wymiany – efekt w innym poście pokazałem fotorelację z wymiany.
Pozdrawiam
Sławek
Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
No właśnie ostatni mój post był z linkiem nagrzewnicy do mojego modelu. Widać do 626 jest mniejszy problem i z dostępnością i z ceną.
No nic jutro albo po jutrze będę coś grzebał przy tym, napisze jak uda się coś zdziałać.
Trzymajcie kciuki
Dzwoniłem przed sekundą do sklepu z tego drugiego linka co podesłał glock i gość mi powiedział że do 323 bg czyli takiej jak moja w zamienniku nie występuje nagrzewnica :( odesłał mnie do ASO gdzie aż boję się zadzwonić, ale słyszałem że ok 600 zł kosztuje.
Także tyle z ciekawostek
No nic jutro albo po jutrze będę coś grzebał przy tym, napisze jak uda się coś zdziałać.
Trzymajcie kciuki
Dzwoniłem przed sekundą do sklepu z tego drugiego linka co podesłał glock i gość mi powiedział że do 323 bg czyli takiej jak moja w zamienniku nie występuje nagrzewnica :( odesłał mnie do ASO gdzie aż boję się zadzwonić, ale słyszałem że ok 600 zł kosztuje.
Także tyle z ciekawostek
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
Z firmy thermotec nagrzewnica kosztuje około 300 zł. Tragedii nie ma, ale za te cena albo i taniej to idzie kupić chłodnice cieczy.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Firmę thermotec dystrybuuje na Polskę tylko inter cars i do mojego BG niestety nie mają... ale do rzeczy
Jestem dziś po robocie odkamieniania nagrzewnicy i udało się
Pozdejmowałem węże z nagrzewnicy i przepłukiwałem ją 7 razy roztworem z kwasku cytrynowego. Do nagrzewnicy wchodzi ok 0,6 litra cieczy i w mniej więcej takiej ilości wody (wrzątku) rozpuszczałem 100gr kwasku cytrynowego, za każdym razem wylewając roztwór z nagrzewnicy wylatywało sporo kamienia.
Po robocie przepłukałem kilkakrotnie nagrzewnicę wodą a później przelałem płynem chłodniczym, co by zminimalizować że gdziekolwiek pozostanie woda. Na końcu zalałem cały układ nowym płynem po drodze odpowietrzając i po robocie.
Może nie jest idealnie ale po przejechaniu ok.30km mam w samochodzie 20 stopni ciepła więc sukces jak nic w porównaniu do tego co było
Także jeżeli komuś się przyda to zachęcam, niewiele roboty (w przeciwieństwie do wyjmowania nagrzewnicy), relatywnie niewielki koszt a sukces murowany.
pozdrawiam wszystkich i dzięki za wszelkie rady udzielone przez forumowiczów.
Jestem dziś po robocie odkamieniania nagrzewnicy i udało się
Pozdejmowałem węże z nagrzewnicy i przepłukiwałem ją 7 razy roztworem z kwasku cytrynowego. Do nagrzewnicy wchodzi ok 0,6 litra cieczy i w mniej więcej takiej ilości wody (wrzątku) rozpuszczałem 100gr kwasku cytrynowego, za każdym razem wylewając roztwór z nagrzewnicy wylatywało sporo kamienia.
Po robocie przepłukałem kilkakrotnie nagrzewnicę wodą a później przelałem płynem chłodniczym, co by zminimalizować że gdziekolwiek pozostanie woda. Na końcu zalałem cały układ nowym płynem po drodze odpowietrzając i po robocie.
Może nie jest idealnie ale po przejechaniu ok.30km mam w samochodzie 20 stopni ciepła więc sukces jak nic w porównaniu do tego co było
Także jeżeli komuś się przyda to zachęcam, niewiele roboty (w przeciwieństwie do wyjmowania nagrzewnicy), relatywnie niewielki koszt a sukces murowany.
pozdrawiam wszystkich i dzięki za wszelkie rady udzielone przez forumowiczów.
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy słaba pompa wody może powodować słabe ogrzewanie, byłem dzisiaj u mechanika i kazał zacząć od wymiany pompy, jednak jest to dość spory wydatek, a jeśli to nie będzie wina pompy to już kompletna strata pieniędzy. Mam wątpliwości czytając ten wątek na forum, układ był czyszczony odkamieniaczem i zalany nowym płynem, natomiast przy spuszczaniu starego płynu z auta wyciekło go około 5L a czytałem że do układu wchodzi go około 7.5L, więc w czym jest problem, czy jest jeszcze jakiś korek do spuszczania płynu oprócz tego umiejscowionego na dole chłodnicy? Zauważyłem także że za nagrzewnicą umiejscowiony jest reduktor lpg, i dolny wąż łączy się z nagrzewnicą, czy to on może chłodzić płyn w układzie powodując słabe grzanie? Jestem zielony w tym temacie i nie chciałbym pakować niepotrzebnie pieniędzy w wymianę pompy która może nie przynieść żadnych efektów.
-
voyager85
Tak, tylko gdy naciskał na wąż wychodzący z reduktora, to przy korku z chłodnicy uciekały bąble powietrza, tak samo przy dolnym wężu, a gdy mocniej go ścisnąłem na palcach miałem krople płynu, węże były gorące, po przegazowaniu, zabierał płyn z chłodnicy, a po uzupełnieniu na wolnych obrotach co chwile wywalał bąbelki powietrza, czy mam go odpowietrzać do czasu aż tych bąbelków nie będzie, trwało to przeszło godzine, z wyrównawczego nic płynu sam nie pobierał, ciągle trzymał stan;/
-
voyager85
Żeby ta wymiana była prosta , jak się pytałem u mechanika ile za taką przyjemność to rzekł 600 -700 zł (chyba zdrowo przesadził ? Czy rzeczywiście tyle sobie liczą ?), jak masz warunki to spróbuj ją porządnie przepłukać jakimś odkamieniaczem, kwaskiem cytrynowym itp.
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
Jeżeli będziesz miał przynajmniej w jakimś stopniu pewność że to nagrzewnica to przeczytaj mój post wyżej o odkamienianiu bądź wymień na nową (jeżeli masz warunki to radzę samemu wymienić, bo mechanik tak Cię naliczy że odechce Ci się tego ciepła w samochodzie). Wiem że do 626 można dostać nową w cenie do ok. 80 zł chociażby na allegro.
Spróbuj mojej metody (niewielki koszt), może pomoże, a przy okazji o odpowietrzaniu też pamiętaj (tak jak to wcześniej zrobiłeś).
I zwróć uwagę na wąż na wyjściu z nagrzewnicy przed i po ewentualnym odkamienianiu, czy będzie wyraźniej gorętszy.
P.s.
Ja po wczorajszej robocie jak dziś rano odpalałem auto miałem w środku -10 a po przejechaniu 10 km do pracy miałem w samochodzie +10 także różnica kolosalna.
Spróbuj mojej metody (niewielki koszt), może pomoże, a przy okazji o odpowietrzaniu też pamiętaj (tak jak to wcześniej zrobiłeś).
I zwróć uwagę na wąż na wyjściu z nagrzewnicy przed i po ewentualnym odkamienianiu, czy będzie wyraźniej gorętszy.
P.s.
Ja po wczorajszej robocie jak dziś rano odpalałem auto miałem w środku -10 a po przejechaniu 10 km do pracy miałem w samochodzie +10 także różnica kolosalna.
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
luk-kk napisał(a):Żeby ta wymiana była prosta , jak się pytałem u mechanika ile za taką przyjemność to rzekł 600 -700 zł (chyba zdrowo przesadził ? Czy rzeczywiście tyle sobie liczą ?), jak masz warunki to spróbuj ją porządnie przepłukać jakimś odkamieniaczem, kwaskiem cytrynowym itp.
Sporo roboty,połowa środka do rozebrania to i zażyczył sobie adekwatną kwotę.Spróbuj przepłukać,nic nie ryzykujesz...wybór środka należy do Ciebie.Ja użyłem kreta,szybki i skuteczny środek nie chciało mi się czekać.Jak by wypalił dziurę to bym wymienił nagrzewnicę,ale nic takiego się nie stało.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
W przyszłym tygodniu zabiorę się za przepłukanie jej, jako środka użyje domestosa, podobno dobrze działa na to, a też nie chce używać od razu kreta jeśli jest możliwość, że wypali dziurę w nagrzewnicy, mam nadzieje że to pomoże, o wynikach na pewno napisze:) Oby to pomogło, bo wymiana jej na nowa nie wchodzi w grę, samochód jeździ codziennie i raczej nie znajdę tyle czasu aby zająć się jej wymianą.
-
voyager85
Ja osobiście radziłbym kwaskiem cytrynowym :)
Sensey
- Od: 1 lut 2006, 09:27
- Posty: 63
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 16V 91'
raz zapchanego kanału w nagrzewnicy już niczym prócz mechanicznie nie da się przepchać – przeczyścić. Takie operacje trzeba robić jak tylko pogarsza się grzanie, jak już stanęło całkiem to ew wąż pod ciśnieniem kilku barów przetka co najwyżej kilka najpóźniej zatkanych kanałów a grzania będzie co kot napłakał. Niestety w samochodach 10-15 letnich takie rzeczy się wymienia na nowe jak mają dobrze dalej funkcjonować.
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
Vlad24 napisał(a):raz zapchanego kanału w nagrzewnicy już niczym prócz mechanicznie nie da się przepchać – przeczyścić. Takie operacje trzeba robić jak tylko pogarsza się grzanie, jak już stanęło całkiem to ew wąż pod ciśnieniem kilku barów przetka co najwyżej kilka najpóźniej zatkanych kanałów a grzania będzie co kot napłakał. Niestety w samochodach 10-15 letnich takie rzeczy się wymienia na nowe jak mają dobrze dalej funkcjonować.
Koszty wymiany nie są duże,ale roboty jest od pyty....mi bynajmniej nie uśmiechało się rozbierać połowy wnętrza auta.Zrobiłbym to gdyby kret wypalił dziurę(byłem na to przygotowany,wtedy nie byłoby innego wyjścia)ale udało się.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
U mnie był podobny problem z grzaniem jak u was odpowietrzanie za wiele nie dało , wiec upuściłem trochę płynu z chłodnicy i wlałem środek do odkamieniania układów chłodzenia, przejechałem z nim ok 60 km, potem w garażu jeszcze raz upuściłem trochę płynu i jeszcze raz wlałem odkamieniacz poczekałem 20 minut a potem dodałem obrotów do ok 3000 i znów ok 5 minut czekania , spuściłem wszystko zalałem wodą i jeszcze raz 10 minut czekania spuściłem wszystko z układu chłodzenia i zalałem borygo odpowietrzyłem i teraz mam miłe ciepełko w aucie. metoda może trochę długa ale dająca dobre rezultaty,
Może ktoś zobaczyć i dać odpowiedz czy ta nagrzewnica bedzie pasować do mojej 626 2,0 16V 93r GE hatchback? Z góry dziękuje za odpowiedz. http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-mazd ... 22771.html
Pytam bo bardzo podobne albo i może identydzne widziałem do kolejnej wersji po 97r
Pytam bo bardzo podobne albo i może identydzne widziałem do kolejnej wersji po 97r
Ostatnio edytowano 15 sty 2011, 23:15 przez Rychu25, łącznie edytowano 1 raz
-
Rychu25
Jak powinna to pewnie kupie ale wczesniej sie zapytam w sklepie ile kosztuje żeby przypadkiem nie przepłacić.
Nagrzewnica zamówiona już jedzie. Cena w sklepie ok. 135zł. Na allegro 93zł z przesyłką
Postaram się zrobić foto relację do 626 GE bo chyba nie ma.
Nagrzewnica dojechała w sobote wymieniam.
Nagrzewnica zamówiona już jedzie. Cena w sklepie ok. 135zł. Na allegro 93zł z przesyłką
Postaram się zrobić foto relację do 626 GE bo chyba nie ma.
Nagrzewnica dojechała w sobote wymieniam.
-
Rychu25
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6