Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana
Tak tylko nie mam czasu jej poskładać i umieścić na forum. Ale powiem wam że jesto to prosta operacja i spokojnie można samemu sie zabrać za wymiane. Jeżeli ktoś ma jakieś dodatkowe kontrolki w kokpicie lub przełącznik od gazu to może się okazać że będą małe problemy z wyciągnięciem bo dodatkowe kable będą za krutkie ale ja to rozwiązałem w prosty sposób , Uciołem taki kabel wstawiłem w to miejsce złączke tak żeby dało się kiedyś jeszcze bez problemu rozłączyć. Więcej szczegułów w fotorelacji nie długo. Pozdrawiam wszystkich
-
Rychu25
Ja Ci polecę tą złączkę wyp.. i zlutować te kable. Masz teraz kolejną rzecz, dzięki której auto może kiedyś zrobić prrrr. Na każdej złączce masz ponadto dodatkowy spadek napięcia zwłaszcza po czasie, kiedy zaśniedzieje.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Koledzy jaka nagrzewnice lepiej zalozyc aluminiowa czy mosiazna?? musze u siebie wymienic a na allegro sa same aluminiowe i nie wiem czy taka bedzie tez dobrze grzac
mark.87 napisał(a): aluminiowa czy mosiazna??
Mosiężna Osobiście szukałbym używki mosiężnej w dobrym stanie.
Aluminium bardzo dobrze przewodzi ciepło, ale ma jedną wadę. Robi się nalot i może oddawać syf do układu chłodzącego
Widzę że to jest moja Mazda w tym wątku
-
VariaS
Ale nagrzewnica w oryginale właśnie miała kolor mosiądzu/miedzi/złota a nie aluminium.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Siw-y napisał(a):A chłodnicę niby z czego masz?
A dlaczego metrowa rurka klimatyzacji, może kosztować tyle co trzy nagrzewnice? Mam na myśli jakość aluminium:)
-
VariaS
czyli wkoncu jaka, aluminiowa moze byc ? krotko i na temat bo chce w tym tygodniu wymienic? uzywka odpada bo skad bede wiedzial czy ona nie jest w gorszym stanie niz moja a poza tym za duzo rozbierania zeby tak ryzykowac
cos konkretnego kolega ma na mysli??
VariaS napisał(a):
Widzę że to jest moja Mazda w tym wątku
cos konkretnego kolega ma na mysli??
mark.87 napisał(a):VariaS napisał(a):
Widzę że to jest moja Mazda w tym wątku
cos konkretnego kolega ma na mysli??
Konkretnego, ale co? Wątek został wydzielony z fotorelacji użytkownika lukasz2387 od którego, jak widzę odkupiłem auto
Co do nagrzewnicy, może tak. Przypuszczam, że nasze mazdy za 10 lat odmówią życia, a może i wcześniej. Więc płacenie za mosiężną $ mija się z celem
-
VariaS
Ja kupiłem taka jaka była dostępna, czyli aluminiowa, wymieniłem (jest fotorelacja na forum) i jest jakby lepiej ale nie jest jak w polo:(
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Tez tak uwazam. jeszcze kilka lat i mazdy znikna z naszych drog pozostana tylko mlodsze,
juz zamowiłem nagrzewnice aluminiowa bo taka byla, napewno bedzie ogromna roznica bo moja pewnie grzeje na 50% albo mniej,
nie wiem co bylo wlane przez poprzedniego wlasciciela ale 2 razy wymienialem plyn juz i ciagle po odkreceniu korka kolor plynu jest rudy jakby wlano wode z rowu a nie niebieski jak plyn wiec nagrzewnica pewnie jest zapchana syfem i kamieniem,
w sobote bede walczyl z wymiana jesli pogoda pozwoli
juz zamowiłem nagrzewnice aluminiowa bo taka byla, napewno bedzie ogromna roznica bo moja pewnie grzeje na 50% albo mniej,
nie wiem co bylo wlane przez poprzedniego wlasciciela ale 2 razy wymienialem plyn juz i ciagle po odkreceniu korka kolor plynu jest rudy jakby wlano wode z rowu a nie niebieski jak plyn wiec nagrzewnica pewnie jest zapchana syfem i kamieniem,
w sobote bede walczyl z wymiana jesli pogoda pozwoli
Koledzy powracam do tematu,po wymianie nagrzewnicy na nowa samochod grzeje lepiej ale tylko troche leiej, plyn jest na maxa a wskazowka dochodzi za polowe skali czyli ok z tego co wyczytałem, wiec gdzie tkwi problem??? termostat do wymiany czy moze czujnik temperatury oszukuje???
Idzie zima a chciałbym to zrobic, nawet po pokonaniu 20km w kabinie czuc cieplo ale szyba zaparowana jest w polowie, u brata w opel vectra 93r ogrzewanie az pazy a u mnie zimno, gdzie szukac przyczyny???
Idzie zima a chciałbym to zrobic, nawet po pokonaniu 20km w kabinie czuc cieplo ale szyba zaparowana jest w polowie, u brata w opel vectra 93r ogrzewanie az pazy a u mnie zimno, gdzie szukac przyczyny???
mark.87 – sprawdź czy silnik regulacji ciepło – zimno przestawia przesłony w pełnym zakresie?
A ja za to pochwale sie dzisiejsza walka z nagrzewnicą.
Temat zaczął się od tego hak zona zmarzla jadąc autkiem tamtej zimy.
Ogrzewanie jakieśtam było ale to była tylko namiastka tego co powinno być.
Powietrze z kratek leciało raczej tylko letnie, po zwiększeniu nadmuchu temp. spadała jeszcze bardziej.
A biorąc pod uwagę mrozy po te -20'C i więcej to faktycznie ciężko było autem jeździć.
Silnik oczywiście nagrzewał się dosyć szybko i trzymał temperaturę.
Czyli winowajca założyłem (słusznie zresztą) ze jest nagrzewnica.
Przepływ przez nią był bo obie rurki były cieple ale przepływ był stanowczo za mały.
Temat zacząłem wówczas od zastosowania płukanki do układu chłodzenia.
Nie wiem co tam poprzednik lał ale wpuszczany płyn był aż gęstawy
Przepłukalem układ ze 3 razy wodą i zalałem płynem.
Efektem była pewna poprawa ogrzewania.
Inna sprawa, że mrozy zelzały.
Ostatnio znów ogrzewanie sie pogorszyło wiec cóż – powtórka z płukaniem układu.
Niestety – efekt mizerny mimo użycia podwójnej dawki specyfika.
Dlatego zdecydowałem się na czyszczenie chemiczne nagrzewnicy.
Wyszedłem z prostego założenia i ... lenistwa – lepiej spróbować powalczyć z reanimacja nagrzewnicy niż demontować cały kokpit aby ją wymienić.
Odłaczyłem przewody od nagrzewnicy i na jeden z króćców założyłem kawałek rurki o średnicy wewnętrznej 16mm.
Początkowo miałem plan aby zalać nagrzewnicę octem na noc.
Później był pomysł z użyciem Cillit'u ale w końcu poszedłem na całość
Zalałem nagrzewnicę jakimś przemysłowym preparatem do odkamieniania.
W pracy używamy go do czyszczenia dyszy natrysków myjących lub noży wodnych do papieru.
Nagrzewnicę zalana tym preparatem zostawiłem w spokoju na jakieś 30 min. (czas na zagotowanie wody, zrobienie kawy i wypicie jej połowy z kubka).
Po tym czasie zlalem płyn i przepłukałem wodą
Podłączyłem przewody, poskładalem całość, odpaliłem autko, dolałem płynu i pojechałem sprawdzić efekty.
Po przejechaniu kawałka miałem duuużego banana na twarzy ciesząc się z ciepłego powietrza lecącego z kratek cały czas nawet na włączonym pełnym nadmuchu
Tak wiec warto było trochę pobawić sie
Jak spiszę symbolikę tego preparatu to podam go na Forum.
Ale taka drobna uwaga: nagrzewnice jeśli już to zapychają się syfem, który może być rozpuszczamy kwaśnymi preparatami (ocet, kwas cytrynowy, cillit czy też kamix lub inny preparat tego typu) a nie środkami zasadowymi!
Środki zasadowe (tak jak popularny Kret) nadają sie do zanieczyszczeń tłustych takie jak występują np. w kanalizacji.
Ktoś pisał aby używać "Kreta" do usuwania kamienia – to jest bzdura totalna!
Środki zasadowe reagują z aluminium wiec pamiętajmy o tym.
Ocet czy cillit napewno krzywdy nie zrobi nagrzewnicy
Ufff – ale sobie popisałem!
Ale mam nadzieje, że pomoże to komuś.
Powodzenia!
A ja za to pochwale sie dzisiejsza walka z nagrzewnicą.
Temat zaczął się od tego hak zona zmarzla jadąc autkiem tamtej zimy.
Ogrzewanie jakieśtam było ale to była tylko namiastka tego co powinno być.
Powietrze z kratek leciało raczej tylko letnie, po zwiększeniu nadmuchu temp. spadała jeszcze bardziej.
A biorąc pod uwagę mrozy po te -20'C i więcej to faktycznie ciężko było autem jeździć.
Silnik oczywiście nagrzewał się dosyć szybko i trzymał temperaturę.
Czyli winowajca założyłem (słusznie zresztą) ze jest nagrzewnica.
Przepływ przez nią był bo obie rurki były cieple ale przepływ był stanowczo za mały.
Temat zacząłem wówczas od zastosowania płukanki do układu chłodzenia.
Nie wiem co tam poprzednik lał ale wpuszczany płyn był aż gęstawy
Przepłukalem układ ze 3 razy wodą i zalałem płynem.
Efektem była pewna poprawa ogrzewania.
Inna sprawa, że mrozy zelzały.
Ostatnio znów ogrzewanie sie pogorszyło wiec cóż – powtórka z płukaniem układu.
Niestety – efekt mizerny mimo użycia podwójnej dawki specyfika.
Dlatego zdecydowałem się na czyszczenie chemiczne nagrzewnicy.
Wyszedłem z prostego założenia i ... lenistwa – lepiej spróbować powalczyć z reanimacja nagrzewnicy niż demontować cały kokpit aby ją wymienić.
Odłaczyłem przewody od nagrzewnicy i na jeden z króćców założyłem kawałek rurki o średnicy wewnętrznej 16mm.
Początkowo miałem plan aby zalać nagrzewnicę octem na noc.
Później był pomysł z użyciem Cillit'u ale w końcu poszedłem na całość
Zalałem nagrzewnicę jakimś przemysłowym preparatem do odkamieniania.
W pracy używamy go do czyszczenia dyszy natrysków myjących lub noży wodnych do papieru.
Nagrzewnicę zalana tym preparatem zostawiłem w spokoju na jakieś 30 min. (czas na zagotowanie wody, zrobienie kawy i wypicie jej połowy z kubka).
Po tym czasie zlalem płyn i przepłukałem wodą
Podłączyłem przewody, poskładalem całość, odpaliłem autko, dolałem płynu i pojechałem sprawdzić efekty.
Po przejechaniu kawałka miałem duuużego banana na twarzy ciesząc się z ciepłego powietrza lecącego z kratek cały czas nawet na włączonym pełnym nadmuchu
Tak wiec warto było trochę pobawić sie
Jak spiszę symbolikę tego preparatu to podam go na Forum.
Ale taka drobna uwaga: nagrzewnice jeśli już to zapychają się syfem, który może być rozpuszczamy kwaśnymi preparatami (ocet, kwas cytrynowy, cillit czy też kamix lub inny preparat tego typu) a nie środkami zasadowymi!
Środki zasadowe (tak jak popularny Kret) nadają sie do zanieczyszczeń tłustych takie jak występują np. w kanalizacji.
Ktoś pisał aby używać "Kreta" do usuwania kamienia – to jest bzdura totalna!
Środki zasadowe reagują z aluminium wiec pamiętajmy o tym.
Ocet czy cillit napewno krzywdy nie zrobi nagrzewnicy
Ufff – ale sobie popisałem!
Ale mam nadzieje, że pomoże to komuś.
Powodzenia!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kolego Marek 161BD081 jesli chodzi o silnik regulacji cieplo- zimno to po przekreceniu zaplonu i przesunieciu suwaka zamno-cieplo slychac buczenie jak sie przestawiaja klapki wiec mysle ze dzialala dobrze, ew jak je sprawdzic czy dobrze domykaja sie??
Ostatnio edytowano 1 gru 2012, 11:50 przez mark.87, łącznie edytowano 1 raz
Zapewne trzeba popatrzeć czy klapa wykonuje cały ruch.
Musisz popatrzeć na pracę tych silniczków.
PS. Nagrzewnicę nową zakładałeś czy używana?
Musisz popatrzeć na pracę tych silniczków.
PS. Nagrzewnicę nową zakładałeś czy używana?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
nagrzewnice zakladalem nowa bo nie bawie sie w uzywki na dodatek za duzo rozbierania zeby ryzykowac uzywka,
propo grzania to zawsze mam ustawione tak, suwak na maxa cieplo wentylator na 2 i wcisniete zaznaczone 1
po przelaczeniu na zaznaczona 2 czyli obieg w kabinie tak zwana cyrkulacja jakby troche lepiej grzalo,teraz to sam nie wiem jak jezdzic zeby bylo dobrze, tak jak mam czy z zamknietym obiegiem??
propo grzania to zawsze mam ustawione tak, suwak na maxa cieplo wentylator na 2 i wcisniete zaznaczone 1
po przelaczeniu na zaznaczona 2 czyli obieg w kabinie tak zwana cyrkulacja jakby troche lepiej grzalo,teraz to sam nie wiem jak jezdzic zeby bylo dobrze, tak jak mam czy z zamknietym obiegiem??
Tak jest dobrze. Jak włączysz obieg zamknięty to auto się szybciej nagrzeje, ale po pewnym czasie będą szyby parować.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
dobrze wiedziec ze mam dobrze ustawione, a szyba i tak mi paruje a raczej nigdy nie odparuje do konca bo nie dmucha takim cieplym zeby dalo rade,
Nie wiem juz gdzie szukac przyczyny slabego ogrzewania, jeszcze termostat wymienie dla swietego spokoju
Nie wiem juz gdzie szukac przyczyny slabego ogrzewania, jeszcze termostat wymienie dla swietego spokoju
A może masz zatkaną klapkę w bagażniku i nie ma dobrej wymiany powietrza, więc dlatego szyby parują, ale to by nie miało wpływu na ciepło z nawiewu. Układ chłodzenia odpowietrzony dobrze? Jak masz lpg to czasem są z tym cyrki.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6