Awaria dmuchawy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Malin » 23 gru 2007, 16:32

Witam, mnie tez dopadla jakas awaria w 626 tyko tej starszej z 89r. GD. Tylko moj problem jest taki ze przestaly mi dzialac dwie pozycje na dmuchawie 1 i 2, bo pozniej juz 3 i 4 dziala normalnie. Patrzylem kontrolnie na bezpiecznik ale gdyby to padlo to cala dmuchawa by zdechla... Wie ktos moze gdzie szukac przyczyny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2007, 20:31
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GD / 323f BA / 3 BK / MX-5 NC 2.5

Postprzez Marcin » 23 gru 2007, 16:37

Malin napisał(a):Wie ktos moze gdzie szukac przyczyny?

W tym temacie,jednak trzeba go przeczytać od początku ;)
W Twoim przypadku chodzi chyba o awarie opornicy.Użyj opcji "szukaj" bo jest tego wiele patrząc przez pryzmat Twojego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez johny » 24 gru 2007, 01:38

powiedzcie mi jakie tam są opornice? drutowe, czy napylane na płytkach? często udaje się naprawić(zreanimować) coś takiego...
Początkujący
 
Od: 19 lis 2007, 23:34
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 626GD 2,0 16V 4WS '89

Postprzez johny » 24 gru 2007, 01:40

powiedzcie mi jakie tam są opornice? drutowe, czy napylane na płytkach? często udaje się naprawić(zreanimować) coś takiego...
Początkujący
 
Od: 19 lis 2007, 23:34
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 626GD 2,0 16V 4WS '89

Postprzez ..:::SZCZEPEK:::.. » 31 gru 2007, 11:10

Dziś ja zabieram się za czyszczenie wiatraka i wymianę opornicy w 626 GE. Mam nadzieję że ta operacja zakończy się sukcesem :)
Opornica już wymontowana z mojej 2-giej GE przeznaczonej do demontażu.

Jak zakończę operację to powiem jak mi poszło :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 09:45
Posty: 5
Skąd: Starachowice
Auto: 626 1,8 16v z 96r HB

Postprzez Dziewczopol » 31 gru 2007, 14:01

johny w GD jest opornica z drutu zrobiona a w nowszych to już są na płytkach napylane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez ..:::SZCZEPEK:::.. » 2 sty 2008, 10:50

Operacja zakończyła się powodzeniem :) Nawiew chodzi cichutko a nie jak przez ostatnie dni warcząc tylko na 4 biegu. Ale opornica to nie wszystko. Dobrze że miałem kompletny nawiew z 2-go auta bo musiałem wymienić wiatrak z silniczkiem. Szczotki to swoją drogą ale mój wiatrak zacierał strasznie o obudowę i nie było co się zastanawiać. zamieniłem go.

To wcale nie jest trudne :P jak to na pierwszy rzut oka się wydaje :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 09:45
Posty: 5
Skąd: Starachowice
Auto: 626 1,8 16v z 96r HB

Postprzez Witek-P » 2 sty 2008, 22:34

J tez mam uszkozony nadmuch. problem polega na tym, iz nie dochodzi mi prad do dmuchawy. Bo kiedys odkreciłem i ywciagnałem cały dmuhcawe i jak ppodłaczyłem podakumulator to działała jak szalona> rezystory chyba działaja bo jak przełaczam na suwaku od 1-4pozycji to silniczek krokowy zwiesza sobie wlone obroty. ale dmuchawa nie dizał?? o pytanie gdzie tkwi problem??
Początkujący
 
Od: 18 gru 2007, 22:39
Posty: 9
Skąd: Różanka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 DOHC 16v B+G

Postprzez Marcin » 3 sty 2008, 00:47

Witek-P napisał(a):jak przełaczam na suwaku od 1-4pozycji to silniczek krokowy zwiesza sobie wlone obroty


Marcin napisał(a):.Gdy na włączonym silniku przesuwałem suwak (wiem,masło maslane ) z pozycji 0 do 4 i z powrotem 4 do 0 to obroty silnika spadały/rosły


Marcin napisał(a):Naprawa okazała się banalnie prosta gdyż zawarła się w wypięciu z trzech zatrzasków plastikowej osłony i puknięciu pieścią w silniczek.Z pewnością skleiły sie szczotki

Spróbuj :)
Masz objawy identyczne jak moje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Witek-P » 4 sty 2008, 17:56

Ale ja silnik od dmuchawy mam dobry i szczotki tez są dobre bo jak podbiałem silnik pod akumulator to wiało jak by halny był.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2007, 22:39
Posty: 9
Skąd: Różanka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 DOHC 16v B+G

Postprzez Siw-y » 14 sie 2009, 00:14

I u mnie przestał działać nawiew w emiksie :|
Silnik po podpięciu na krótko działa, a z panelu już nie, brak jest napięcia na przewodach zasilających silnik.

Sądzę, że przyblokowało się gdzieś na suwaku ale nie wiem jak to sprawdzić. Jedyne co wiem to to, że mimo, że nawiew jest na "0" to daje się włączyć klimę, czego nie dało się zrobić przed awarią.

A, i który bezpiecznik (i przekaźnik, jeżeli jest) odpowiada za nawiew.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez PLaster » 14 sie 2009, 00:25

Witek-P napisał(a):rezystory chyba działaja bo jak przełaczam na suwaku od 1-4pozycji to silniczek krokowy zwiesza sobie wlone obroty

silnik krokowy nie ma nic wspólnego z rezystorami, ona zwiększa to tak ma przykazane po zmianie biegu, a rezystory to inna bajka, proponuje miernik w garść i posprawdzać
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2351 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Siw-y » 14 sie 2009, 23:38

Siw-y napisał(a):I u mnie przestał działać nawiew w emiksie :|
Silnik po podpięciu na krótko działa, a z panelu już nie, brak jest napięcia na przewodach zasilających silnik.

Sądzę, że przyblokowało się gdzieś na suwaku ale nie wiem jak to sprawdzić. Jedyne co wiem to to, że mimo, że nawiew jest na "0" to daje się włączyć klimę, czego nie dało się zrobić przed awarią.

A, i który bezpiecznik (i przekaźnik, jeżeli jest) odpowiada za nawiew.


<jupi> działa, okazało się, że za działanie wentyla odpowiada jeden z przekaźników zza prawej lampy, a skapowałem się dopiero dziś jak przypomniałem sobie, że wziąłem do domu wiązkę do naprawy <glupek2> <lol> także wszystko jest ok :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez bobikos » 15 sie 2009, 16:26

Moj problem rozwiązany. Działa wszystko aż furczy. Poźno piszę bo poźno ale piszę. Wymontowałem opornice z mazdy na szrocie ;) i wpiąłem zamiast mojej zresztą już polutowanej. ;D
http://edusmart.com.pl
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 19:27
Posty: 14
Skąd: Czerwionka
Auto: Mazda6 GL SkyActiv-G '18 165KM, SkyPassion

Postprzez luk-kk » 15 gru 2010, 17:53

U mnie też ni z tego ni z owego padła dmuchawa parę dni temu(żaden bieg nie działał), dzisiaj już naprawiona – zepsuł się przekaźnik umiejscowiony za prawą lampą obok zbiorniczka wspomagania, jakbym nie miał dowodu w postaci obrazka wydrukowanego z instrukcji (Mazda_626_MX-6_Naprawa_instalacji_elektrycznej_1992-1997r_EN) to w życiu by mi mechanik nie uwierzył że jest to przekaźnik odpowiedzialny za pracę dmuchawy <rotfl> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez zibi626 » 25 sie 2011, 09:25

Trochę odgrzeje....

U mnie problem jest taki,że nawiew bardzo głośno działa na 3 i 4 biegu – wrażenie jakby wpadł jakiś liść...odgłos dochodzi z prawej strony z okolic nóg pasażera, zdjąłem tą czarną plastikową obudowę i tam jest dmuchawa – nie wiem czy ja się naprawia czy wymienia? bo to chyba ona tak głośno pracuje...:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez pawelc » 25 sie 2011, 15:38

a wyjąłeś silnik z wentylatorem ? to się dowiesz czy da się naprawić czy potrzebna będzie wymiana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez dirtracer » 25 sie 2011, 15:57

zibi626 napisał(a):Trochę odgrzeje....

U mnie problem jest taki,że nawiew bardzo głośno działa na 3 i 4 biegu – wrażenie jakby wpadł jakiś liść...odgłos dochodzi z prawej strony z okolic nóg pasażera, zdjąłem tą czarną plastikową obudowę i tam jest dmuchawa – nie wiem czy ja się naprawia czy wymienia? bo to chyba ona tak głośno pracuje...:/


dmuchawa jest przykręcona na 3 śruby jak wyciągniesz to zobaczysz co tak hałasuje. może o coś ociera albo jest pełno liści i innych śmieci
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez zibi626 » 25 sie 2011, 20:39

OK dzięki za podpowiedzi, spróbuję podziałać coś tylko czy żeby wyjąć dmuchawę muszę odłączyć akumulator czy bez też można...sorry za laickie pytanie ale wolę się upewnić zanim coś spieprze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez pawelc » 25 sie 2011, 21:51

nie musisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6