Problem z tempomatem – GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hazell » 20 paź 2005, 10:54

Ja mam podobny problem, tyle że u mnie daje się włączyć przycisk na tablicy rozdzielczej. Natomiast jak włączam Set na kierownicy to na tablicy rozdzielczej tylko mignie Cruise i system się nie załącza. Wydaje mi się, że zaczęło się tak dziać po grzebaniu w tablicy rozdzielczej i teraz pytanie: czy do włącznika podłącza się dwie kostki – jedna mała druga duża, czy tylko jedną?
Pozdrawiam
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Veetec » 24 paź 2005, 13:09

Mam to samo :(.
Podobno padł u mnie sterownik (ale nie joystick przy kierownicy a ten procesor sterujący tempomatem). Tak mi powiedzieli w AZ Auto. Koszt nowego 2500 zł :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez hazell » 24 paź 2005, 13:12

Masz to samo co ja czy mikemike?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Veetec » 24 paź 2005, 13:20

Sorry za nieprecyzyjna odpowiedz.

Mam to samo co mikemike.

Zero rekacji na próbe włączenia tempomatu. Nic sie nie swieci na tablicy i tempomat tez nie działa. Panowie z AZ Auto stwierdzi, że padł ten sterownik ale ja będę szukał jescze potwierdzenia tej diagnozy. Jakoś bardzo sceptyczny jestem co do diagnoz ze stacji autoryzowanych. Jakos dziwnie ich diagnozy zawsze mówia o wymianie najdroższej częsci z mozliwych ... :). W AZ Auto wyceniaja ten sterrownik na 2500 zł a w Auto2000 na 1600 :).

Witek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez stuk » 21 lut 2006, 11:20

Smirnoff napisał(a):A zapala się wspomniana przeze mnie kontrolka o zielonym kolorku z napisem "CRUISE"

A co jeśli czasme się zapala, i wtedy wszystko działa idealnie, a czasem można sobie dusić SET ile się chce i nic? Raz na jakiś czas t ak mam, że wlaczaam tempomat, wciskam SET, tzrymam ponad 3 sekundy, puszczam i nic, nic, nic, nic. Dodam, że predkość oczywiście powyżej 40km/h. Po prostu czasem nie chce się złączyć. Swieci sie pomarańczowa lampka na przycisku, a zielone "Cruise" na tablicy sie nie zapala. A innym razem sie zapala i wszystko działa jak trzeba, także ponowne set, czy resume, po zahamaowaniu itd.
Co może być przyczyną, że czasem nie działa "set"?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez marceli77 » 26 lut 2006, 00:10

witam, co może być przyczyną że przy włączeniu przycisku CRUISE CONTROL zamiast się uaktywnić na desce to niema żadnej reakcji tylko po kilku próbach się uaktywnia.prędkość w czasie załączania jest powyżej 40km/v co może być przyczyną a jak się uaktywni to wszystko jest ok pozdrawiam marek
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez KaziU » 5 gru 2006, 00:03

Witam nie działa mi tempomat, po prostu sie nie uaktywnia, od czego powinienem zacząć szukanie co jest nie tak ?, włącznik na desce świeci, aczkolwiek zero jakiejkolwiek reakcji na przycisk set
KaziU
 

Postprzez andrev001 » 6 gru 2006, 07:41

Ponieważ temat brzmi "Problem z tempomatem" chcę opisać tu krok po kroku obsługę tegoż jakże dogodnego urządzenia, który utrzymuje stałą prędkość samochodu, dzięki czemu nasza prawa noga może odpocząć.

1. Aby uaktywnić tryb "cruise" – tempomat wciskamy przycisk na konsoli CRUISE MAIN zapali się lampka na konsoli. Producent pisze aby odczekać ok 5s. Ok jedziemy dalej...
2. Prędkość minimalna z jaką musimy jechać aby uaktywnić tempomat to 25mph – 40km/h.
3. Jeżeli już jedziemy z prędkością powyżej 25mph / 40km/h przekręcamy ku dołowi lub naciskami przycisk na kierownicy z napisem SET (coast) – NIE! Przytrzymujemy go, tylko raz przekręcamy / naciskamy i puszczamy (system nie zadziała jak przyśpieszamy).
4. W tym samym momencie puszczamy pedał gazu o ile on sam lekko nie uciekł nam z pod nogi.

Zwiększanie prędkości tempomatem.
1. Przekręcamy ku górze lub wciskamy przycisk na kierownicy oznaczony napisem ACCEL (resume).
2. Przytrzymujemy aby przyśpieszać. Osiągnąwszy satysfakcjonującą nas prędkość puszczamy przycisk. Możemy także przekręcić / nacisnąć przycisk jeden raz aby zwiększyć prędkość o 1mph / 1km/h.

Zmniejszanie prędkości następuje przekręcając w dół / wciskając przycisk COAST (set). Resztę robimy jak przy przyśpieszaniu.

Wyłączenie tempomatu:
1. Naciskamy przycisk CRUISE MAIN – gaśnie lampka na konsoli.
2. Wciskamy lekko pedał hamulca. W manualu możemy także wcisnąć sprzęgło.
3. Przerzucamy skrzynię w tryb Neutral (Automatyczna Skrzynia Biegów).
4. System wyłączy się automatycznie gdy prędkość spadnie poniżej 9mph 15km/h.

Jeżeli zwolniliśmy (ale nie poniżej 25mph / 40km/h) możemy powrócić do ostatniej zapamiętanej prędkości. Wystarczy przekręcić ku górze / wcisnąć przycisk (nie przytrzymywać) RESUME (Accel). Czyli w mieście może się to nie udać (ograniczenia) ale na autostradzie zadziała.

Dziękuje instrukcji samochodowej :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez Karwoś » 6 gru 2006, 23:41

Tempomat – bardzo wygodna sprawa :) A jak to jest ze spalaniem w trasie w przypadku używania tempomatu – podobno wzrasta – macie jakieś doświadczenia ??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez andrev001 » 7 gru 2006, 01:06

Ja używałem przez 5godzin jazdy po autostradzie. Nie zauważyłem różnicy :) jedynie noga wypoczęła ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 06:23
Posty: 294
Skąd: Chicago
Auto: '03 Ford Focus ZX3

Postprzez KaziU » 7 gru 2006, 01:23

To jak używać tempomatu już wałkowaliśmy, ale jeśli on tak po prostu zwyczajnie nie działa, od czego powinniśmy zacząć szukanie ?
KaziU
 

Postprzez Karwoś » 7 gru 2006, 11:23

A masz jakieś zabezpieczenie typu odcięcie zapłonu albo coś podobnego?? Np. ukryty przycisk?? Jeśli tak to całkiem możliwe że jeżeli zapłon jest odcięty ym przyciskiem to może tempomat nie działać – tak jak u mnie. Najlepiej najpierw sprawdzić wiązki dochodzące do przełączników cz w którymś miejscu nie ma przerwy.

Powodzenia.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Grzes626 » 8 gru 2006, 15:23

A ja mam taki jakiś wynalazek trzy razy włączyłem i wiecej nie moge. Jest dzwignia off,memo,+,–. Za hińskiego b. nie potrafie wiecej razy tego włączyć moze ktoś ma taki podpowie jak jest zasada.
626 1,8 benzyna + gaz oryginalny Holandia
Początkujący
 
Od: 10 lis 2005, 13:26
Posty: 6
Skąd: Lublin

Postprzez Grzes626 » 8 gru 2006, 15:34

Mój tempomat to jakaś dostawka amerykańska. Dźwignia OFF,memo, +, –. Trzy razy udało mi sie go odpalić żadna kontrolka sie nie zapaliła. Jak to sie obsługuje może ktoś wie.
626 1,8 benzyna + gaz oryginalny Holandia
Początkujący
 
Od: 10 lis 2005, 13:26
Posty: 6
Skąd: Lublin

Postprzez jarustce » 20 lip 2008, 20:08

Witam.
Mam Madzie 626 i gdy chciałem właczyć tempomat to on nie działa:( przycisk gdy wciskam go to świeci...i przyciski na kierownicy też DZIAŁAJA, gdyż na konsoli wyświetla sie kluczowe słowo "CRUISE" a gdy puszcze noge z gazu to on mi hamuje silnikiem:(( zamiast jechac ze stała predkoscia. i niewiem czego to może być przyczyna:(( PROSZE O POMOC.

POZDRAWIAM.
Ostatnio edytowano 22 lip 2008, 09:31 przez jarustce, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 11 maja 2008, 18:43
Posty: 7
Skąd: starachowice
Auto: mazda 626 GE FS

Postprzez qbass » 21 lip 2008, 00:13

Sprawdź pompkę tempomatu i linkę do niej, bo moze się zerwała.

I przeczytaj regulamin tego działu. ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez jarustce » 21 lip 2008, 09:43

Wielkie dzięki qbass
ale mógłbyś mi jeszcze mniej więcej powiedzieć gdzie mam tej linki i tej pompki szukać??
a z regulaminem sie napewno zapozna ;)
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 maja 2008, 18:43
Posty: 7
Skąd: starachowice
Auto: mazda 626 GE FS

Postprzez bazakbal » 21 lip 2008, 13:51

jakby co mam tempomat do sprzedania za niewielkie pieniądze
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Hugo » 21 lip 2008, 15:52

jarustce tempomat jest przy lewym kielichu amortyzatora. Taki duży grzybek metalowy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez jarustce » 22 lip 2008, 09:43

Hugo dzieki za pomoc.

Ps temat juz jest taki jaki powinen być :)
Początkujący
 
Od: 11 maja 2008, 18:43
Posty: 7
Skąd: starachowice
Auto: mazda 626 GE FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6