Problem z tempomatem – GE
Ja mam podobny problem, tyle że u mnie daje się włączyć przycisk na tablicy rozdzielczej. Natomiast jak włączam Set na kierownicy to na tablicy rozdzielczej tylko mignie Cruise i system się nie załącza. Wydaje mi się, że zaczęło się tak dziać po grzebaniu w tablicy rozdzielczej i teraz pytanie: czy do włącznika podłącza się dwie kostki – jedna mała druga duża, czy tylko jedną?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Mam to samo .
Podobno padł u mnie sterownik (ale nie joystick przy kierownicy a ten procesor sterujący tempomatem). Tak mi powiedzieli w AZ Auto. Koszt nowego 2500 zł
Podobno padł u mnie sterownik (ale nie joystick przy kierownicy a ten procesor sterujący tempomatem). Tak mi powiedzieli w AZ Auto. Koszt nowego 2500 zł
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Sorry za nieprecyzyjna odpowiedz.
Mam to samo co mikemike.
Zero rekacji na próbe włączenia tempomatu. Nic sie nie swieci na tablicy i tempomat tez nie działa. Panowie z AZ Auto stwierdzi, że padł ten sterownik ale ja będę szukał jescze potwierdzenia tej diagnozy. Jakoś bardzo sceptyczny jestem co do diagnoz ze stacji autoryzowanych. Jakos dziwnie ich diagnozy zawsze mówia o wymianie najdroższej częsci z mozliwych ... . W AZ Auto wyceniaja ten sterrownik na 2500 zł a w Auto2000 na 1600 .
Witek
Mam to samo co mikemike.
Zero rekacji na próbe włączenia tempomatu. Nic sie nie swieci na tablicy i tempomat tez nie działa. Panowie z AZ Auto stwierdzi, że padł ten sterownik ale ja będę szukał jescze potwierdzenia tej diagnozy. Jakoś bardzo sceptyczny jestem co do diagnoz ze stacji autoryzowanych. Jakos dziwnie ich diagnozy zawsze mówia o wymianie najdroższej częsci z mozliwych ... . W AZ Auto wyceniaja ten sterrownik na 2500 zł a w Auto2000 na 1600 .
Witek
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Smirnoff napisał(a):A zapala się wspomniana przeze mnie kontrolka o zielonym kolorku z napisem "CRUISE"
A co jeśli czasme się zapala, i wtedy wszystko działa idealnie, a czasem można sobie dusić SET ile się chce i nic? Raz na jakiś czas t ak mam, że wlaczaam tempomat, wciskam SET, tzrymam ponad 3 sekundy, puszczam i nic, nic, nic, nic. Dodam, że predkość oczywiście powyżej 40km/h. Po prostu czasem nie chce się złączyć. Swieci sie pomarańczowa lampka na przycisku, a zielone "Cruise" na tablicy sie nie zapala. A innym razem sie zapala i wszystko działa jak trzeba, także ponowne set, czy resume, po zahamaowaniu itd.
Co może być przyczyną, że czasem nie działa "set"?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
witam, co może być przyczyną że przy włączeniu przycisku CRUISE CONTROL zamiast się uaktywnić na desce to niema żadnej reakcji tylko po kilku próbach się uaktywnia.prędkość w czasie załączania jest powyżej 40km/v co może być przyczyną a jak się uaktywni to wszystko jest ok pozdrawiam marek
- Od: 24 sty 2006, 01:30
- Posty: 76
- Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
- Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT
Witam nie działa mi tempomat, po prostu sie nie uaktywnia, od czego powinienem zacząć szukanie co jest nie tak ?, włącznik na desce świeci, aczkolwiek zero jakiejkolwiek reakcji na przycisk set
-
KaziU
Ponieważ temat brzmi "Problem z tempomatem" chcę opisać tu krok po kroku obsługę tegoż jakże dogodnego urządzenia, który utrzymuje stałą prędkość samochodu, dzięki czemu nasza prawa noga może odpocząć.
1. Aby uaktywnić tryb "cruise" – tempomat wciskamy przycisk na konsoli CRUISE MAIN zapali się lampka na konsoli. Producent pisze aby odczekać ok 5s. Ok jedziemy dalej...
2. Prędkość minimalna z jaką musimy jechać aby uaktywnić tempomat to 25mph – 40km/h.
3. Jeżeli już jedziemy z prędkością powyżej 25mph / 40km/h przekręcamy ku dołowi lub naciskami przycisk na kierownicy z napisem SET (coast) – NIE! Przytrzymujemy go, tylko raz przekręcamy / naciskamy i puszczamy (system nie zadziała jak przyśpieszamy).
4. W tym samym momencie puszczamy pedał gazu o ile on sam lekko nie uciekł nam z pod nogi.
Zwiększanie prędkości tempomatem.
1. Przekręcamy ku górze lub wciskamy przycisk na kierownicy oznaczony napisem ACCEL (resume).
2. Przytrzymujemy aby przyśpieszać. Osiągnąwszy satysfakcjonującą nas prędkość puszczamy przycisk. Możemy także przekręcić / nacisnąć przycisk jeden raz aby zwiększyć prędkość o 1mph / 1km/h.
Zmniejszanie prędkości następuje przekręcając w dół / wciskając przycisk COAST (set). Resztę robimy jak przy przyśpieszaniu.
Wyłączenie tempomatu:
1. Naciskamy przycisk CRUISE MAIN – gaśnie lampka na konsoli.
2. Wciskamy lekko pedał hamulca. W manualu możemy także wcisnąć sprzęgło.
3. Przerzucamy skrzynię w tryb Neutral (Automatyczna Skrzynia Biegów).
4. System wyłączy się automatycznie gdy prędkość spadnie poniżej 9mph 15km/h.
Jeżeli zwolniliśmy (ale nie poniżej 25mph / 40km/h) możemy powrócić do ostatniej zapamiętanej prędkości. Wystarczy przekręcić ku górze / wcisnąć przycisk (nie przytrzymywać) RESUME (Accel). Czyli w mieście może się to nie udać (ograniczenia) ale na autostradzie zadziała.
Dziękuje instrukcji samochodowej
1. Aby uaktywnić tryb "cruise" – tempomat wciskamy przycisk na konsoli CRUISE MAIN zapali się lampka na konsoli. Producent pisze aby odczekać ok 5s. Ok jedziemy dalej...
2. Prędkość minimalna z jaką musimy jechać aby uaktywnić tempomat to 25mph – 40km/h.
3. Jeżeli już jedziemy z prędkością powyżej 25mph / 40km/h przekręcamy ku dołowi lub naciskami przycisk na kierownicy z napisem SET (coast) – NIE! Przytrzymujemy go, tylko raz przekręcamy / naciskamy i puszczamy (system nie zadziała jak przyśpieszamy).
4. W tym samym momencie puszczamy pedał gazu o ile on sam lekko nie uciekł nam z pod nogi.
Zwiększanie prędkości tempomatem.
1. Przekręcamy ku górze lub wciskamy przycisk na kierownicy oznaczony napisem ACCEL (resume).
2. Przytrzymujemy aby przyśpieszać. Osiągnąwszy satysfakcjonującą nas prędkość puszczamy przycisk. Możemy także przekręcić / nacisnąć przycisk jeden raz aby zwiększyć prędkość o 1mph / 1km/h.
Zmniejszanie prędkości następuje przekręcając w dół / wciskając przycisk COAST (set). Resztę robimy jak przy przyśpieszaniu.
Wyłączenie tempomatu:
1. Naciskamy przycisk CRUISE MAIN – gaśnie lampka na konsoli.
2. Wciskamy lekko pedał hamulca. W manualu możemy także wcisnąć sprzęgło.
3. Przerzucamy skrzynię w tryb Neutral (Automatyczna Skrzynia Biegów).
4. System wyłączy się automatycznie gdy prędkość spadnie poniżej 9mph 15km/h.
Jeżeli zwolniliśmy (ale nie poniżej 25mph / 40km/h) możemy powrócić do ostatniej zapamiętanej prędkości. Wystarczy przekręcić ku górze / wcisnąć przycisk (nie przytrzymywać) RESUME (Accel). Czyli w mieście może się to nie udać (ograniczenia) ale na autostradzie zadziała.
Dziękuje instrukcji samochodowej
- Od: 30 paź 2005, 06:23
- Posty: 294
- Skąd: Chicago
- Auto: '03 Ford Focus ZX3
Tempomat – bardzo wygodna sprawa A jak to jest ze spalaniem w trasie w przypadku używania tempomatu – podobno wzrasta – macie jakieś doświadczenia
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
To jak używać tempomatu już wałkowaliśmy, ale jeśli on tak po prostu zwyczajnie nie działa, od czego powinniśmy zacząć szukanie ?
-
KaziU
A masz jakieś zabezpieczenie typu odcięcie zapłonu albo coś podobnego?? Np. ukryty przycisk?? Jeśli tak to całkiem możliwe że jeżeli zapłon jest odcięty ym przyciskiem to może tempomat nie działać – tak jak u mnie. Najlepiej najpierw sprawdzić wiązki dochodzące do przełączników cz w którymś miejscu nie ma przerwy.
Powodzenia.
Powodzenia.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Witam.
Mam Madzie 626 i gdy chciałem właczyć tempomat to on nie działa:( przycisk gdy wciskam go to świeci...i przyciski na kierownicy też DZIAŁAJA, gdyż na konsoli wyświetla sie kluczowe słowo "CRUISE" a gdy puszcze noge z gazu to on mi hamuje silnikiem:(( zamiast jechac ze stała predkoscia. i niewiem czego to może być przyczyna:(( PROSZE O POMOC.
POZDRAWIAM.
Mam Madzie 626 i gdy chciałem właczyć tempomat to on nie działa:( przycisk gdy wciskam go to świeci...i przyciski na kierownicy też DZIAŁAJA, gdyż na konsoli wyświetla sie kluczowe słowo "CRUISE" a gdy puszcze noge z gazu to on mi hamuje silnikiem:(( zamiast jechac ze stała predkoscia. i niewiem czego to może być przyczyna:(( PROSZE O POMOC.
POZDRAWIAM.
Ostatnio edytowano 22 lip 2008, 09:31 przez jarustce, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 maja 2008, 18:43
- Posty: 7
- Skąd: starachowice
- Auto: mazda 626 GE FS
jarustce tempomat jest przy lewym kielichu amortyzatora. Taki duży grzybek metalowy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6