Podświetlenie deski rozdzielczej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez biniloluk » 30 lis 2012, 22:05

schemat instalacji elektrycznej jest nie osiągalny
kontrolka od rezerwy działa tak celowo im mniej paliwa kontrolka świeci jaśniej
oj co do żarówek nie pamiętam wymieniałem je ale choć by mnie torturowali nie powiem
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 1 gru 2012, 04:16

biniloluk napisał(a):schemat instalacji elektrycznej jest nie osiągalny

A to dlaczego <co?> <płacze>
Schemat by mi bardzo ulatwil zdiagnozować przyczynę maxymalnego wzbudzania alternatora podczas gaszenia silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 1 gru 2012, 23:04

a to dlatego że niema schematów dostępnych z oryginału a branżowe bazy danych autodata workshoop czy esi bosch mają schematy wielu marek i modeli a akurat tego modelu tam nie ma

a mógł byś sprecyzować o co ci chodzi z maksymalnym wzbudzania alternatora podczas gaszenia silnika
jakieś konkrety jakie masz objawy bo prąd na wzbudzenie alternatora możesz podawać cały czas podczas jego pracy w niczym mu to nie przeszkadza problem pojawia się tylko w momencie kiedy silnik nie pracuje w tedy przewód wzbudzenia rozładuje ci akumulator
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 2 gru 2012, 11:56

biniloluk napisał(a):
a mógł byś sprecyzować o co ci chodzi z maksymalnym wzbudzania alternatora podczas gaszenia silnika
jakieś konkrety jakie masz objawy bo prąd na wzbudzenie alternatora możesz podawać cały czas podczas jego pracy w niczym mu to nie przeszkadza problem pojawia się tylko w momencie kiedy silnik nie pracuje w tedy przewód wzbudzenia rozładuje ci akumulator

Podczas gaszenia silnika (oczywiscie z wolnych obrotów) na jakąś sekundę pojawia się skok napięcia w instalacji o jakieś hmm... 3-5Voltów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez massur » 2 gru 2012, 18:44

Hmm, to dziwne, nie wiem czy to nie będzie wina elementów odpowiedzialnych za prostowanie i stabilizację napięcia w alternatorze – mostek i stabilizator.

Czym to mierzysz, jakimś wskazówkowym woltomierzem analogowym czy multimetrem cyfrowym?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez Sputnik1 » 4 gru 2012, 21:50

Diody na 99% dobre, natomiast czy regulator jest przyczyną skoku napiecia podczas gaszenia .... hmm ... trudno powiedzieć.
Do pomiaru używam multimetra cyfrowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 6 gru 2012, 22:00

multimetr multimetrem ale co się dzieje żarówki ci się palą rozjaśnia się wszystko przy gaszeniu czy coś innego nakierowało cię na pomiar bo multimetry czasem pokazują dziwne skoki ale czasem są nie istotne
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 9 gru 2012, 14:55

A więc jeszcze raz,
Podczas wyłanczania silnika, z wolnych obrotow tj 750obr/min następuje skok napiecia taki ze w sposób widoczny rozjasniają się żarówki, da sie z tym jezdzić bo żarówki jakoś to znoszą lecz o zakladaniu ledowych na razie nie ma mowy ponieważ szybko przestaja swiecić, na pewno skok napiecia nie jest wskazany dla radia bo podczas gaszenia rozjasnia się podswietlania panelu( pomimo renomy jaka ta marka sobie wyrobila to widać w tak prosty sposób jak jest miernie zaprojektowany tor zasilania tegoż radia) nie wiem jak znoszą to inne układy samochodu jak np centralka alarmowa czy sterownik silnika ECU – bo ponoć chyba jest :), w kazdym badz razie skoku nie powinno być, da się z tym jezdzić jak pisalem ale wkurza mnie juz ten "rytuał" włanczania swiateł mijania,drogowych, przeciwmglowego,stopu podczas gaszenia tylko po to by ten skok był jak najmniejszy i aby przypadkiem cos się nie upaliło i auto następnym razem odpliło.
Teraz zrobiło się zimno wiec nie mam ochoty na dłubanie ale w sumie dobrze było by wiedzieć lub przynajmniej mieć namiary na ewentualna przyczynę tegoż stanu rzeczy aby pozniej sie za to spokojnie zabrac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez marc120 » 23 paź 2013, 20:29

Witam, przymierzam się do wymiany żaróweczek w tej części kokpitu, gdzie jest przełączanie ciepłe/zimne powietrze nadmuch i inne przyciski nadmuchu mam pytanie jakie idą tam żarówki, chciałbym kupić je zanim to rozbiorę.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 14:05
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Auto: mazda 626 comprex ,1994

Postprzez Bounty » 24 paź 2013, 16:04

Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6