Usterka szyberdachu
I ja się podłącze z zapytaniem,
tez mam szyberdach firmy webasto i tez po podniesieniu uchyla sie do tylu (przynajmniej powinien)
silniczek po wcisnieciu lekko sie porusza (pelen obrot silniczka po 10-15 wcisnieciach)
prowadnice sa w porzadku (bez silniczka da rade przesunac dach bez wiekszych oporow)
silniczek tez sie kreci palcami
sterownik chyba nie jest spalony (metoda badania na węch)
zasilanie na sterownik dochodzi normalnie
a okno nie chce drgnac ani kawalek...
mam pytanie:
jakie zasilanie powinno trafiac na przelacznik i na silniczek? 12V?
nie chcialbym sie pakowac odrazu w koszty wymiany silniczka czy sterownika,
bo to moze byc jakas blacha przyczyna usterki.
tez mam szyberdach firmy webasto i tez po podniesieniu uchyla sie do tylu (przynajmniej powinien)
silniczek po wcisnieciu lekko sie porusza (pelen obrot silniczka po 10-15 wcisnieciach)
prowadnice sa w porzadku (bez silniczka da rade przesunac dach bez wiekszych oporow)
silniczek tez sie kreci palcami
sterownik chyba nie jest spalony (metoda badania na węch)
zasilanie na sterownik dochodzi normalnie
a okno nie chce drgnac ani kawalek...
mam pytanie:
jakie zasilanie powinno trafiac na przelacznik i na silniczek? 12V?
nie chcialbym sie pakowac odrazu w koszty wymiany silniczka czy sterownika,
bo to moze byc jakas blacha przyczyna usterki.
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia
-------------------------------------------------------------------
- Od: 12 lis 2007, 07:15
- Posty: 179
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2.0l '00r
Wiem, wiem jest temat, a nawet instrukcja jak wyeliminować stuki w szyberdachu 626, ale temat dotyczy szyberdachu "metalowego", a mój jest szklany firmy Webasto. Czytając tamten temat, wydrukowałem sobie instrukcję naprawy i poszedłem do auta. I co? I nic. Konstrukcja i mechanizm mojego szyberdachu nie ma nic wspólnego z tamtym. Jest zupełnie inny. A więc do rzeczy: szyberdach stuka tylko gdy jest zamknięty. Stuki pojawiają się po wjechaniu w dużą dziurę lub na np. torowisku. W zależności od nierówności dźwięk to taki typowy trzask. Czasami gdy wjadę w dołek i nadwozie się zakołysze to z szyberdachu dochodzi taki dźwięk jaki wydaje plastikowa butelka po napoju, która po zduszeniu "odskakuje" do właściwego kształtu (chyba wiadomo o jaki dźwięk chodzi). Sprawdzałem czy są jakieś luzy i po zamknięciu nie ma żadnych, a po otwarciu szyberu jest luz przód-tył. Co zauważyłem, to to, że w miejscach gdzie prowadnice suną po swoich prowadzeniach powinny być takie plastiki pozakładane (fabrycznie). Odkręciłem plastikową osłonę szyberdachu spod podsufitki i okazało się, że leży na niej kilka połamanych tych plastików z prowadnic. Rozleciały się i wypadły. Stwierdziłem, że jest ich chyba w sumie osiem (po cztery na stronę). W tej chwili są może cztery całe, reszta się "zmieliła". Prawdopodobnie to jest przyczyną stuków.
Proszę o porady jak i czy da się coś zrobić z tym szyberem, bo czasami wali niemiłosiernie, a przede wszystkim czy jest możliwe kupno takich plasticzków.
Oto jeden z nich:
Proszę o porady jak i czy da się coś zrobić z tym szyberem, bo czasami wali niemiłosiernie, a przede wszystkim czy jest możliwe kupno takich plasticzków.
Oto jeden z nich:
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Czy ktoś się orientuje czy jest to do dostania w ASO lub gdziekolwiek?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Na forum nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na pytanie w tytule, oprócz tego że trzeba przeczyścić, mianowicie mój szyber ani drgnie. Objawy :
– gdy naciskam przycisk od uchylania słyszę brzdęk jakby przekaźnika i delikatnie przygasają kontrolki ale brak reakcji szyberdachu,
– gdy naciskam przycisk odsuwania brak jakichkolwiek oznak "życia"
Odsunąłem zasłonkę(choć wiem że nie wolno ), przeczyściłem mechanizm i nic,
sprawdziłem bezpiecznik=nic. POMÓŻCIE
– gdy naciskam przycisk od uchylania słyszę brzdęk jakby przekaźnika i delikatnie przygasają kontrolki ale brak reakcji szyberdachu,
– gdy naciskam przycisk odsuwania brak jakichkolwiek oznak "życia"
Odsunąłem zasłonkę(choć wiem że nie wolno ), przeczyściłem mechanizm i nic,
sprawdziłem bezpiecznik=nic. POMÓŻCIE
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
podepnę się nie krzyczcie ale gdzie można przy pomocy śrubokręta zasunąć odsunąć szyber ? mama sedana z 95 r może tu jest jakaś róznica prosił bym o wskazanie miejsca
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
przy lampkach obok lusterka ?
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
W silniku są dwa termiki. Lubią się niestety "popsuć".
Podobnie jest ze sterowaniem fotelem, tam są takie same silniki i problem też się taki pojawia.
Druga sprawa to zablokowany silnik lub mechanizm np z powodu korozji. Ale mi się wydaje, ze to termiki.
Podobnie jest ze sterowaniem fotelem, tam są takie same silniki i problem też się taki pojawia.
Druga sprawa to zablokowany silnik lub mechanizm np z powodu korozji. Ale mi się wydaje, ze to termiki.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Śrubokrętem próbowałem i ani drgnie
a tak dokładniej co to są te termiki???
a tak dokładniej co to są te termiki???
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
jeżeli nie rusza się śrubokrętem to stawiam na skorodowany silniczek lub mechanizm rozebrać może wystarczy przesmarować i może będzie po bólu
a teraz jeżeli można to poprosił bym fotkę gdzie jest ta zaślepka oblukałem lampki lusterko i nie znalazłem albo jestem ślepy albo jej tam nie ma
a teraz jeżeli można to poprosił bym fotkę gdzie jest ta zaślepka oblukałem lampki lusterko i nie znalazłem albo jestem ślepy albo jej tam nie ma
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Pod tą oto zaślepką znajduje się ta śruba.
<a href='http://zapodaj.net/44c71743cc1e.jpg.html'>http://zapodaj.net/44c71743cc1e.jpg.html</a>
Nie zawsze ja mam akurat to sprawne a z ledwością można go uchylić śrubokrętem, a spowodowane to jest prawdopodobnie zatarciem prowadnic szyberdachu(ale to robota na lato)
<a href='http://zapodaj.net/44c71743cc1e.jpg.html'>http://zapodaj.net/44c71743cc1e.jpg.html</a>
Tomcio1972 napisał(a):jeżeli nie rusza się śrubokrętem to stawiam na skorodowany silniczek lub mechanizm rozebrać może wystarczy przesmarować i może będzie po bólu
Nie zawsze ja mam akurat to sprawne a z ledwością można go uchylić śrubokrętem, a spowodowane to jest prawdopodobnie zatarciem prowadnic szyberdachu(ale to robota na lato)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
dzięki za link ale nie działa obie wersje są wysoce prawdopodobne tak czy siak trzeba rozbebeszyć i zobaczyć
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
dzięki teraZ mam jasność u mnie zaślepki niet
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Ok w takim razie czy ktoś może w kilku punktach napisać jak się zabrać do demontażu szybra i naprawy???
Będę bardzo wdzięczny
AHA i jeszcze tak dla pewności to w którą stronę trzeba kręcić śrubokrętem żeby odsunąć szyber?
może spróbuje jeszcze raz, a jak będę wiedział w którą stronę to będę pewniejszy. Z góry dzięki.
Będę bardzo wdzięczny
AHA i jeszcze tak dla pewności to w którą stronę trzeba kręcić śrubokrętem żeby odsunąć szyber?
może spróbuje jeszcze raz, a jak będę wiedział w którą stronę to będę pewniejszy. Z góry dzięki.
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
Kręcisz tak jak byś śrubę odkręcał.A żeby się dostać do szyberdachu to musisz zdemontować podsufitkę(nie polecam tego teraz robić, chyba, że masz duży ogrzewany garaż) i później rynienki i masz prowadnice na wierzchu
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
mam mały problemik rozbebeszyłem podsufitkę uruchomiłem szyber który tylko się uchylał teraz działa ful ale .. podczas zamykania obciera o jakąś część metalową i się rysuje lakier ( no to mam teraz element do pomalowania ) nic nie odkręcałem tylko przesmarowałem całość i taki myk teraz co zrobić ? czy przestawić na tych śrubak którymi jest przykręcony ? poradę prosze
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6