Montaż halogenów przeciwmgielnych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez waldii » 9 paź 2007, 23:29

cbl13 napisał(a):Czyli sugerujesz puścić to napięcie "ręcznie" na tą nóżkę i sprawdzić czy 12V idzie na wtyczki halogenów?

tak,recznie :P .Zrob wlasnie ta zworke miedzy 3 a 4 i zmierz napiecie wlasnie na tej zworce.Dopiero jak bedziesz mial pewnasc,ze na zworce jest prund to zmierz go na wtyczce przy halunkach.jesli na wtyczce nie bedzie to wiesz co to oznacza
waldii
 

Postprzez cbl13 » 9 paź 2007, 23:52

waldii napisał(a):jesli na wtyczce nie bedzie to wiesz co to oznacza


Szukanie po kablu przerwania...chyba sobie wezme wolne w pracy zanim ja to znajde albo położe nowy kabel od halogenów do skrzynki:)


waldii napisał(a):Zrob wlasnie ta zworke miedzy 3 a 4 i zmierz napiecie wlasnie na tej zworce


A dlaczego może nie być prądu gdy zrobie zworke? Raczej musi być
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez chudy » 10 paź 2007, 19:43

cbl13 napisał(a):A dlaczego może nie być prądu gdy zrobie zworke? Raczej musi być


waldii napisał(a):a moze to napiecie stale na 4 nozce jest to przejscie przez jakies urzadzenie czy zarowke


Jeżeli napiecie przechodzi przez inny odbiornik to prąd nie ma wystarczającego nateżenia aby zapalić żarówki halogenów, czego efektem jest duży spadek napiecia które zaobserwujesz na mierniku :)
A takie pytanie dodatkowe – czy to napewno jest przekaźnik od przednich świateł przeciwmgielnych? moze to jest od tylnego? sprawdzałeś? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez cbl13 » 10 paź 2007, 20:07

Wszystko juz jest OK! Poprzeczyszczałem wszystkie kostki i styki i świecą jak nigdy:)

Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez waldii » 10 paź 2007, 20:39

cbl13 napisał(a):Wszystko juz jest OK! Poprzeczyszczałem wszystkie kostki i styki i świecą jak nigdy:)

<jupi> <jupi> <jupi>

cbl13 napisał(a):Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc

:D :D


chudy napisał(a):czy to napewno jest przekaźnik od przednich świateł przeciwmgielnych? moze to jest od tylnego? sprawdzałeś?

przod halunki maja oczywiscie osobny bezpiecznik jak i przekaznik(2x55W musi pociagnac)
waldii
 

Postprzez cbl13 » 11 paź 2007, 15:21

Witam!

To znowu ja:–)
Zastanawiam się jak prawidłowo mogę ustawić halogeny..Tzn. wiem w jaki sposób tylko nie wiem na jaką odległość

Napiszę tak: Chcę widzieć jak najlepiej a nie oślepiać innych-szukam złotego środka :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez cbl13 » 12 paź 2007, 14:47

Znalazłem: Jakby komuś się to przydało:)

Cytuję z forum bmwauto.pl

Ogólna zasada ustawienia halogenów jest taka:
Odchylenie strumienia światła powinno wynosić 20 cm od osi reflektorów w dół przy odległości ekranu 10m. Proste, tylko że trzeba mieć odpowiedni płaski plac, prostopadłą do niego ścianę i ustawić auto w odległości 10 m od tej ściany. Jeśli nie dysponujemy takim zestawem to jeszcze nic straconego. Stawiamy auto naprzeciw dowolnej ściany w odległości od niej zasadniczo dowolnej ( ale bez przesady min. 4m a max 10), a za punkt odniesienia możemy przyjąć sobie ... światła mijania. Świecimy światłami mijania na ścianę (regulator wysokości koniecznie na 0) i oznaczamy na niej poziomą granicę światło/cień. Potem mierzymy odległość pomiędzy ścianą a reflektorami. Wyłączmy światła mijania i włączamy przeciwmgielne. Granica światło/cień przeciwmgielnych powinna być o 27+0,8×d [cm] poniżej wcześniej zaznaczonej linii od świateł mijania. Zmienna "d" w tym wzorku to zmierzona odległość samochodu od ściany w metrach.
Oczywiście ustawienie nie będzie wykonane z dokładnością do sekundy kątowej ale wystarczająco dobrze żeby nikt się do nas nie przyczepił. Pod warunkiem oczywiście że mamy dobrze ustawione światła główne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez waldii » 12 paź 2007, 21:38

cbl13dobra robota ;P
waldii
 

Postprzez Koniol & Pati » 16 lut 2009, 14:26

Witam wszystkich! Na forum znalazłem coś o tym co powyżej, ale albo do Mazdy gd, albo do Cronosa natomiast do 626 GE nic takiego nie znalazłem!!
Jeśli już jest założony podobny temat to proszę mnie do niego podkleić!:]
Zaczynamy:
Kupiłem halogeny od Mazdy 626 GE z przekaźnikiem i włącznikiem,wtyczki z kablami od halusiów wiszą sobie z przodu! Natomiast jakie było moje zdziwienie gdy pod deską nie znalazłem żadnej wtyczki:[, oprócz tej która jest po lewej stronie przy pedałach ale ona ma tylko trzy kabelki i nie jestem pewien czy to jest ta wtyczka?, wtyczka niby pasuje?![ I tu się zaczyna problem! Czy ktoś z was przerabiał już podobny problem? Do którego miejsca idą te kable od halogenów?, żeby było można się podczepić i poprowadzić kable dalej do włącznika!? Zrobiłem zdjęcie FUSE BOX i tej kostki!, linki są poniżej! Gdzie tam wetknąć przekaźnik i jaki? Ma może ktoś schemat elektryczny do halogenów? Pozdrawiam
http://img88.imageshack.us/my.php?image=kostkaum3.jpg
http://img26.imageshack.us/my.php?image=skrzynkagc4.jpg
http://img158.imageshack.us/my.php?imag ... ka1uk0.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez waldii » 16 lut 2009, 21:28

koniol45 kostke masz pod ta zaslepka przycisku w miejscu gdzie powinien byc wlacznik.Wyciagasz zaslepke a z tylu jest kostka wpieta
Obrazek
waldii
 

Postprzez Mev » 17 lut 2009, 03:36

waldii napisał(a):koniol45 kostke masz pod ta zaslepka przycisku w miejscu gdzie powinien byc wlacznik.Wyciagasz zaslepke a z tylu jest kostka wpieta

Chyba, że jest tak jak u mnie w xedosie :]

Wyjmujesz zaślepkę w poszukiwaniu wtyczki, a tu co? Nico <lol>

Tak samo jak całej reszty wiązki "zabrakło", więc wcale to nie jest takie oczywiste jak by się wydawało :P
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Koniol & Pati » 17 lut 2009, 20:34

Waldii tam gdzie pokazujesz to pod zaślepką nie ma nic ani jednego drucika, żadnej kostki!:[ Mev ma rację tam tak jak u niego nic nie ma!:] U mnie jak wyżej napisałem wiązka do halogenów jest, ale chyba gdzieś się kończy w komorze silnika!Wtyczki do halogenów są i kabelki se idą bodaj że do przekaźnika przy zbiorniczku od spryskiwaczy a później to już nie wiem! Potrzebowałbym schemat jak ta wiązka wędruje! to wtedy może znajdę końcówkę tego kabla i uda mi się dorobić resztę!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez waldii » 17 lut 2009, 21:53

koniol45 u mnie wiazka kompletna byla a nawet przekaznik ;) ale moze to z winy roznicy wieku autka.A moze pod inna zaslepka?
waldii
 

Postprzez Koniol & Pati » 17 lut 2009, 23:30

Może jest to wina wieku auta! mam jeszcze jedną zaślepkę ale tam było tylko miejsce na spryskiwacz reflektorów ale wiązki też nie ma! więcej zaślepek pustych nie mam!dla pewności zdjąłem całą obudowę plastikową od kokpitu! jedyne co znalazłem to kostka która idealnie pasuje w przełącznik od przeciwmgielnych ale ona jest owinięta taśmą izolacyjną z innymi kablami i wisi po lewej stronie przy pedale sprzęgła(ale ma tylko wyprowadzone 3 kabelki: 2 zielone i jeden czarny)ale czy to by było to? przeciwmgielne tylne ma cztery kabelki! podłączyłem w tą wtyczkę przycisk ale nic się nie działo :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez Koniol & Pati » 17 lut 2009, 23:33

i jeszcze jedno mnie dziwi! Dlaczego są wyprowadzone wtyczki do halogenów?! :| Połowę wiązki by tylko puścili?! :| Dziwna sprawa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez chudy » 17 lut 2009, 23:49

Z tego co widziałem, w 626 GE nie było przekaźnika świateł przeciwmgielnych, a ich włączanie odbywało się wyłącznie za pośrednictwem włącznika. Sprawdź kolory przewodów we wtyczkach halogenów – w obu powinny być identyczne – jeden z dwóch przewodów wtyczki powinien być w kostce włącznika i rozpoznasz go po kolorze. Jeśli będzie się zgadzał z tą która wisi wolna u Ciebie, to możesz mieć pewność że jest właściwa. Do tego jeszcze bezpiecznik FOG 15A w skrzynce pod maską i powinno działać, ale wersji mogło być więcej więc gwarancji nie daję :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Koniol & Pati » 18 lut 2009, 19:58

Chudy! Bezpieczniki od FOG mam dwie sztuki!! jeden w fuse BOX 15 a drugi w drugim pudełku przy Fuse BOX 20 jak któreś wyciągnę to nie świeci mi tylne przeciwmgielne!! Niby miałem podłączone wszystko i nic nie świeciło! Chyba że mam żarówki przepalone w halogenach! :] jeszcze raz sprawdzę kolory kabelków, ale wydaje mi się ze się różniły! Jak oglądam ten włącznik to tak wyglądają w niej styki jakby były wszystkie cztery wczepy!będę szukał dalej! A ma może ktoś schemat rozmieszczenia tej wiązki halogenowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez Koniol & Pati » 18 lut 2009, 20:06

A powiedzcie mi taką rzecz w skrzynce jest miejsce na coś takiego jak (fog relay ga32) Czy tam powinno coś być jeśli są założone halogeny przód?!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 21:34
Posty: 73
Skąd: Poznań
Auto: mazda 626 2.0 16v GE

Postprzez chudy » 18 lut 2009, 20:54

koniol45, trochę "siedzę" w instalacjach w mazdach i powiem Ci że wersji jest mnóstwo – nawet modele z jednego rocznika ale z przeznaczenem na inny rynek mogły mieć różny osprzęt instalacji elektrycznej dlatego bardzo trudno zdiagnozować sytuację. Proponuję najpierw znaleźć konkretne przewody, tzn. sprawdzić czy kable idące bezpośrednio do halogenów biegną do gniazda tego przekaźnika czy do włącznika. Następnie sprawdzić czy po włożeniu bezpiecznika(ów) FOG na którymś z pinów przekaźnika pojawi się zasilanie 12V. jeżeli któreś z założeń będą się sprawdzały umożliwią eliminowanie kolejnych pinów w gnieździe przekaźnika. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, czy na luźnej kostce niżej kolumny kierowniczej pojawia się 12V po wpięciu bezpiecznika(ów) FOG oraz czy któreś z kabli tej kostki prowadzą do gniazda przekaźnika pod maską. Majac wszystkie dane po takiej diagnozie można wywnioskować jak powinien działać u Ciebie obwód świateł p. mgielnych :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez waldii » 18 lut 2009, 21:09

chudy napisał(a):Z tego co widziałem, w 626 GE nie było przekaźnika świateł przeciwmgielnych

u mnie byl ;)


koniol45 napisał(a):A powiedzcie mi taką rzecz w skrzynce jest miejsce na coś takiego jak (fog relay ga32) Czy tam powinno coś być jeśli są założone halogeny przód?!

to wlasnie przekaznik
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6