Strona 4 z 6

Re: Przeróbka klimatyzacji z R12 na R134A

PostNapisane: 20 cze 2012, 23:15
przez QORDIAN
Czy trzeba wymieniać te wszystkie oringi o których piszesz czy wystarczy podmienić czynnik? Gdzie go dostać? Jeszcze mam pytanie-jakie są proporcje czynnika do oleju?

PostNapisane: 24 cze 2012, 11:34
przez zadra
Ja wymieniałem oringi w miejscach wycieku i z powodu wymiany filtroosuszacza czynnika chłodzącego.
Ilość oleju jest opisana na sprężarce, nie pamiętam ile powinno wchodzić.Powinieś odszukać w necie lub podejdź do punktu serwisującego klimatyzacje samochodowe posiadają katalogi instalacji w autach, podejdź, zapytaj za tą informację raczej nie zapłacisz.

Wydaje mi się, że oleju mineralnego 150ml, czynnika chłodzącego 750g – to z pamięci – nie potwierdzone...

[MX-6} Klimatyzacja R12->R134

PostNapisane: 9 lip 2012, 21:59
przez michalk
Witam!
Niedawno zakupiłem Mazdę i podjechałem na serwis klimatyzacji.
Okazało się, że mam starą instalację.
Facet powiedział, że żeby ją przystosować, muszę wymienić uszczelki w instalacji na zielone i wymienić sprężarkę.
Pytanie nr 1 – gdzie znajdują się wszystkie uszczelki w instalacji?
Pytanie nr 2 – jaki kompresor zakupić, aby pasował na łapę KL 2,5 i był na nowy czynnik. (od czego pasuje, linki allegro..)
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Michał

Re: Przeróbka klimatyzacji z R12 na R134A (626 GE)

PostNapisane: 10 lip 2012, 21:11
przez niedzwiadek833
michalk napisał(a):Pytanie nr 1 – gdzie znajdują się wszystkie uszczelki w instalacji?

chodzi o uszczelki na wszystkich złączach przewodów klimatyzacji.
michalk napisał(a):Pytanie nr 2 – jaki kompresor zakupić, aby pasował na łapę KL 2,5 i był na nowy czynnik. (od czego pasuje, linki allegro..)

Sprężarka musi być dostosowana do czynnika R134a. Na allegro nie znalazłem takiej, znalazłem za to sprężarkę na czynnik R12 czyli ten stary i dwie inne sprężarki, gdzie nie było sprecyzowane na jaki są czynnik. Nie jestem w stanie powiedzieć czy musi być akurat od silnika 2,5. może by pasowała od 2,0 bądź 1,8 ale w tej kwestii niech się ktoś wypowie kto zna temat dokładniej.
Tak przy okazji wypadało by jeszcze wymienić filtr/osuszacz.

Re: Przeróbka klimatyzacji z R12 na R134A (626 GE)

PostNapisane: 10 lip 2012, 22:41
przez zadra
Spróbuj poszukać sprężarki z auta z identycznym silnikiem z wypustu po 1995r – jest to rok graniczny po którym zakazano stosowania r12.

PostNapisane: 12 lip 2012, 13:19
przez noxes
michalk napisał(a):Pytanie nr 2 – jaki kompresor zakupić, aby pasował na łapę KL 2,5 i był na nowy czynnik. (od czego pasuje, linki allegro..)Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam, Michał


mam kompresor do R4 z 1996r, ale nie mam pewności co do jego sprawności. Wg zapewnień właściciela był sprawny do końca.

PostNapisane: 15 lip 2012, 00:25
przez michalk
uwaga uwaga!
dzisiaj byłem uu SZpeca i w katalogach dla mazdy po 92 roku figuruje tylko R134a...
Błąd w katalogu?

PostNapisane: 15 lip 2012, 08:01
przez pawelc
w 92 r były montowane jeszcze na r12 ,jeżeli masz sprawną klimę to przed zaaplikowaniem r134a wymieniłbym same oringi na rurkach i nabił to normalnie nowym czynnikiem ale z olejem przewidzianym do starej sprężarki , w sumie tracisz tylko na nabicie .
Przy wymianie sprężarki trzeba zwrócić uwagę na króćce ,były różne w różnych modelach i latach produkcji ,sprężarka pasuje i od FS-a ,z tym że trzeba przerzucić koło pasowe od KL-a

PostNapisane: 16 lip 2012, 19:20
przez Siw-y
Na koła pasowe się mogę zamienić, potrzebuję od FS'a a w zamian dam do KL'a.

PostNapisane: 18 lip 2012, 15:58
przez nobilitas
Pytanie czy koniecznie musisz zmienić rodzaj instalacji? Też mam mazdę z 92r i długo szukałem tego jak mogę nabić klimę czynnikiem r12. Okazuje się, że istnieje jakiś zamiennik, który można zaaplikować. Nie jest to r12 tylko coś innego.
W jednej firmie powiedziano mi, że aby zmienić rodzaj czynnika, potrzeba zmienić także olej, ogólnie jest to robota na cały dzień, koszt ok 250 zł. Tak powiedziano w jednej szczecińskiej firmie.
Szukałem dalej... w innej firmie powiedziano, żeby nabijanie r134 do instalacji gdzie jest r12 to szaleństwo, bo po tygodniu popękają mi rurki. Rurki w r134 są wykonane z teflonu.
Postanowiłem, że wybiorę drugi wariant, czyli ładowanie zamiennika (koszt 190 zł). Kiedy podjechałem swoją Madzią, okazało się, że mam zamontowaną klimę na r134 i nic nie muszę kombinować.
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lip 2012, 23:04
przez michalk
Tak naprawdę czy ma ktoś pewną "serwisową" informacje, że Mazdy 92<x<94 były bite R12?
gość szukał po 3 katalogach, zawsze znajdował r134a. Być może tylko porty serwisowe są stare ( rodzaj instalacji) ale jest ona przygotowana pod R134?

Re: Przeróbka klimatyzacji z R12 na R134A (626 GE)

PostNapisane: 22 lip 2012, 10:04
przez dyszel
Podepnę się pod temat. W mojej 626 GE z 1992r. klima chłodzi od 6 sezonów jak oszalała, bez żadnego dobijania (odkąd kupiłem auto). Martwi mnie jednak odgłos terkotania na wolnych obrotach, przy podgazowaniu irytujący dźwięk znika. Dzieje się to oczywiście przy załączonym A/C. Ktoś miał podobne objawy, jeśli tak to co sprawdzać.

PostNapisane: 22 lip 2012, 11:53
przez noxes
dyszel85 napisał(a): jeśli tak to co sprawdzać.

Podejrzewam że to sprężarka klimy coś szwankuje.

Re: Przeróbka klimatyzacji z R12 na R134A (626 GE)

PostNapisane: 22 lip 2012, 12:24
przez dyszel
Tyle to i ja wiem, ale w tym temacie ktoś się wypowiadał że miał identyczny objaw i coś tam w sprzęgiełku załączającym szwankowało. Może ktoś podejmował temat podobnej usterki.

PostNapisane: 22 lip 2012, 12:53
przez pawelc
no niestety to sprężarka ,potrafi tak terkotać wiele lat zanim się rozsypie

PostNapisane: 22 lip 2012, 22:17
przez zadra
ma ktoś pewną "serwisową" informacje, że Mazdy 92<x<94 były bite R12?

skoro w kilku katalogach wyczytano Ci,że Twoja mazda jest na 134a, więc Ty masz pewność,że jest inaczej,niż myślą inni...
Nabijaj czym chcesz, w końcu to Twoje auto.

PostNapisane: 22 lip 2012, 22:30
przez michalk
muunek napisał(a):skoro w kilku katalogach wyczytano Ci,że Twoja mazda jest na 134a, więc Ty masz pewność,że jest inaczej,niż myślą inni...Nabijaj czym chcesz, w końcu to Twoje auto.


nie wiem, co to wnosi do tematu...
mazda jest z 92r, wszyscy trąbią o tym, że tam był R12. pytanie, skąd ta pewność?

PostNapisane: 24 lip 2012, 20:37
przez zadra
Nabijaj czym chcesz, w końcu to Twoje auto.

w katalogach, które ja oglądałem w tych rocznikach nie było wzmianki o r134a.
Może sprawdź tabliczkę na sprężarce od klimy, poszukaj znacznika na wzmocnieniu czołowym auta, albo daj do laboratorium probkę oleju pobraną z instalacji klimatyzacji. Jeśli jest mineralny, to miałeś r12.

Ale:
Nabijaj czym chcesz, w końcu to Twoje auto.

PostNapisane: 3 sie 2012, 00:48
przez Paweł
dyszel85 napisał(a):Ktoś miał podobne objawy, jeśli tak to co sprawdzać.

Poruszaj tarczą koła sprężarki (wewnętrzny element koła pasowego powinien dać się obracać palcami). Jeśli wyczujesz luz, to znaczy że stuka właśnie sprzęgiełko.

michalk napisał(a):Mazdy 92<x<94 były bite R12?

Nie potwierdzę tego na papierze, ale z czasów kiedy miałem GE zostało mi przeświadczenie, że właśnie tak było – dopiero od '94 wprowadzili R134.

P.S. Zmiana miała najprawdopodobniej miejsce w czerwcu '93.

Re: Przeróbka klimatyzacji z R12 na R134A (626 GE)

PostNapisane: 3 sie 2012, 08:24
przez Markiz
dyszel85 napisał(a):Ktoś miał podobne objawy, jeśli tak to co sprawdzać.

Podobny objaw daje niskie ciśnienie czynnika chłodzącego. Miałem podobnie, po dobiciu ustało, jednak po pewnym czasie sprężarka znowu hałasowała. Po zlikwidowaniu nieszczelności i nabiciu klimy jest cisza

michalk napisał(a):Mazdy 92<x<94 były bite R12?

Paweł napisał(a):Nie potwierdzę tego na papierze, ale z czasów kiedy miałem GE zostało mi przeświadczenie, że właśnie tak było – dopiero od '94 wprowadzili R134.

P.S. Zmiana miała najprawdopodobniej miejsce w czerwcu '93.


Kumpel ma GE z 93r i jest na R12. Moja BG z 94 też jest na R12. Zmiana podobno była w 94'