Fotorelacja z demontażu deski rozdzielczej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dgolf » 24 sie 2011, 19:16

Witam. Nie mogę naleźć tutka opisującego demontaż deski w celu wymiany nagrzewnicy. Jest tylko jakiś hardcore z cięciem grodzi. Help.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez dirtracer » 24 sie 2011, 22:38

heh ja się zabierałem za zdjęcie deski ale poległem. nie mam zielonego pojęcia jak to jest poskładane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez Hazu » 24 sie 2011, 23:12

Trzeba zdjąć wszystkie osłony wokół całej konsoli i oczom ukażą się śruby mocujące konsole.
przy tunelu i przy słupkach.

Wcześniej trzeba opuścić kolumnę kierowniczą odkręcając ja u góry.

Po odkręceniu śrub mocujących konsolę odchylamy ją do tyłu, odpinamy wtyczki i wypad z nią na zewnątrz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dgolf » 25 sie 2011, 08:19

Wersja szybsza: viewtopic.php?f=126&t=125259&p=2100983&hilit=demonta%C5%BC#p2100983

Do wyjęcia całej deski polecam powyższą fotorelację. Ja się trochę za dużo narobiłem, ale chyba nie było jeszcze powyższej fotorelacji, sugerowałem się postem z Xedos'a. Ale komuś może się przydadzą moje fotki, widać jak poszczególne elementy są mocowane.

Niezbędne narzędzia:
– wkrętak, śrubokręt;
– klucz 10 nasadowy'
– klucz 10 rurkowy (obudowa nagrzewnicy przykręcona jest nakrętkami 10 ale pozostawiony jest długi gwint i zwykły nasadowy nie da rady, szczególnie tej dolnej odkręcić);
– nasadowy 12 )deska rozdzielcza;
– kombinerki, do ściśnięcia opasek węży nagrzewnicy;
– druga osoba na czas wyjęcia deski rozdzielczej (samemu można uszkodzić tapicerkę deski i drzwi).

Płynu nie trzeba spuszczać. Ja zdjąłem wąż prawy, poleciało kilka kropli. Zdjąłem lewy i po prostu zatkałem go, gdyż powoli ciurkiem sączył się płyn. I to wystarczyło.

WAŻNE: przy montażu deski, można zamienić dwie kostki przy bezpiecznikach, co też uczyniłem ;) Polecam nową nagrzewnicę dobrze umyć z zewnątrz, czego nie uczyniłem ;) smród jak cholerka. Pozostałych kostek nie da się pomylić.

Na dzień dobry ściągamy częściowy uszczelki drzwi i pociągamy do siebie osłony słupków przednich. Osłony boczne centralnej konsoli w górnej ich części musicie pociągnąć w stronę drzwi (prawy w prawo), panel z włącznikami i kratkami nawiewu po prostu pociągnąć do siebie. Odkręcić trzeba linkę od pokrętła środkowego oraz linkę otwierania maski. Trzeba też odkręcić kolumnę kierownicy (dwie nakrętki, nic strasznego). Reszta intuicyjnie się zdejmuje, odkręca.

Po montażu nagrzewnicy nawet nie musiałem nic odpowietrzać. Na razie nie chwalę, bo nie ma mrozu, ale ciepłe leci już kiedy wskazówka zbliża się co C. Pożyjemy, zobaczymy.


Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez lukasz2387 » 1 paź 2011, 17:54

Witam :)
Tak jak w temacie, czyli demontaż deski :D
Potrzebne klucze i narzędzia: Klucze nasadowe 10, 12 lub płaskie, będzie trudniej z dojściem do śrub. Potrzebne jest jeszcze coś płaskiego do demontażu osłon słupków i śrubokręt 'gwiazda'

1) Demontujemy plastik środkowego tunelu ten z mieszkiem i popielniczką. Po zdjęciu odkręcamy dwa wkręty obok dźwigni hamulca ręcznego i dwa wkręty znajdujące się pod radiem trzymające obie końcowe osłony tunelu

Obrazek

2) Demontujemy schowek: Odkręcamy dwa wkręty pod schowkiem, znajdują się na obu dolnych rogach. Trzeba się dobrze przyjrzeć, ponieważ są głębiej osadzone.

3) Po demontażu schowka możemy zdjąć resztę pozostałych plastików. Ukazują się nam dwie śruby mocujące dół deski i tunel środkowy.

4) Demontujemy osłonę śrub w desce rozdzielczej, podwadzamy w odpowiednim miejscu czymś płaskim. Ja użyłem noża od zestawu obiadowego, czy jak to tam się zwie. Dokładniej od kotletów <lol> znajdującej się przy łączeniu deski i drzwi. I Ukażą nam się dwie śruby trzymające deskę.

5) Idętycznie postępujemy z drugą stroną, czyli według tej kolejności ze stroną kierowcy. Z tym że trzeba zamontować dodatkowo linkę od otwierania maski.

6) Opuszczamy kierownicę: Do tej czynności trzeba zdemontować plastiki otaczające stacyjkę na 3 wkręty. Po zdjęciu plastików odkręcamy dwie śruby pod kierownicą. Następnie opuszczamy ją


7) Demontujemy osłony słupków: podwadzamy i delikatnie odginamy. To by było wszystko z 'plastików' Następnie odpinamy linkę pokrętła od centralnego nawiewu? i wszystkie możliwe kostki, które mogą wydawać się problematyczne, ja odpiąłem jeszcze aku, co by poduchy nie wywaliło, ot tak dla świętego spokoju

8) Odkręcamy wszystkie śruby trzymające deskę czyli 8. Następnie energicznym ruchem ciągniemy do siebie, sprawdzamy czy wszystkie kostki podpinane. Potrzebna druga osoba do wyciągnięcia deski
na zewnątrz.

Wygląd środka auta po demontażu:

Obrazek

Składamy z odwrotną kolejnością. Czas demontażu ok 20-30min. z przerwą na papierosa i kawę ;) I co najważniejsze nic nie skrzypi i nie wydaję dziwnych dźwięków po złożeniu <faja> :]

EDIT: Reszta odzyskanych zdjęć
Ostatnio edytowano 1 paź 2011, 19:50 przez lukasz2387, łącznie edytowano 2 razy
lukasz2387
 

Postprzez Piotr » 1 paź 2011, 18:30

Fotki gdzieś Ci się pogubiły :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez johny2007 » 1 paź 2011, 18:40

zdjecia cos sie nie wyswietlaja ale mozna je otworzyc... naprawde dobra robota ale ja bym sie tego sam nie podjął wolałbym z kims kto juz rozbierał..... chociaz przydałoby mi sie wymienic nagrzewnice......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 1 paź 2011, 22:39

Operacja jest banalnie prosta :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 2 paź 2011, 07:22

Dokładnie :) demontowałem drugi raz deskę i przy okazji zrobiłem Parę fotek :D co by komuś nie przyszedł do głowy pomysł dostania się do nagrzewnicy przez komorę silnika <szok>
lukasz2387
 

Postprzez siegu » 2 paź 2011, 12:10

Wrzuciłem do fotorelacji. ;) Dobra robota.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez noxes » 2 paź 2011, 17:59

lukasz2387 napisał(a):co by komuś nie przyszedł do głowy pomysł dostania się do nagrzewnicy przez komorę silnika <szok>

Byli juz tacy <lol>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johny2007 » 2 paź 2011, 21:53

a jak potem te weze odłaczyc od nagrzewnicy.... one co na wcis czy co??? bo nie widziałęm tam opasek....
Proszę o opisanie po tych czynnosciach co dalej aby wyjac nagrzewnice......
Ostatnio edytowano 2 paź 2011, 22:07 przez johny2007, łącznie edytowano 1 raz
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 2 paź 2011, 21:58

są wciskane
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 3 paź 2011, 06:54

johny2007 napisał(a):Proszę o opisanie po tych czynnosciach co dalej aby wyjac nagrzewnice......


Odkręcamy czarny kanał pomiędzy tunelem środkowym a dmuchawą i zdejmujemy go, następnie odpinamy kostki od sterowania nawiewami, odpinamy węże od nagrzewnicy (są ściski, luzujemy i ściągamy węże) Odkręcamy 3 nakrętki i wyjmujemy cały tunel. Po wyjęciu odkręcamy wszystkie wkręty i tunel nam się rozłoży na dwie części i mamy swobodny dostęp do nagrzewnicy ;)
lukasz2387
 

Postprzez dgolf » 3 paź 2011, 10:48

Kuźwa, nie mogłeś o jeden dzień szybciej? :) Ja niepotrzebnie środkową rozebrałem i włączniki. No ale cóż, na drugi raz człek mądrzejszy.
Należy uważać na dwie identyczne kostki przy bezpiecznikach. U mnie jest dodatkowo chłodniczka klimatyzacji, ale to szczegół. Chwila prawdy będzie przy -15.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez lukasz2387 » 3 paź 2011, 18:20

dgolf napisał(a):Kuźwa, nie mogłeś o jeden dzień szybciej? :)

Piątek :P
dgolf napisał(a):Należy uważać na dwie identyczne kostki przy bezpiecznikach.

U mnie są inne: płaska i dłuższa, a druga o kształcie kwadratu :) Pewnie dlatego że nie mam klimy
lukasz2387
 

Postprzez dgolf » 4 paź 2011, 11:10

Nie masz nieprzyjemnego zapachu po wymianie? Ja nie wpadłem na to, żeby ją wymyć i teraz sadzi mi parującymi pozostałościami po produkcji nagrzewnicy. Ciekawe kiedy to minie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez lukasz2387 » 4 paź 2011, 17:49

Nie wymieniałem nagrzewnicy :) Teraz demontowałem deskę dla głupiej linki z nawiewu, co by w zimie ciepłe powietrze leciało :P Na wiosnę rozbierałem i czyściłem wszystkie kanały nawiewów, ponieważ użyłem pianki do czyszczenia i niestety to był błąd 'śmierdzący' <glupek2>

Co do nagrzewnicy to może byc nie przyjemnie. Szybko nie odparuje, a i wnętrza auta nie przewietrzysz jak np. pomieszczenia :| Tak jak ja miałem z tą pianką. Przy włączonym ogrzewaniu nie było czym oddychać :|
lukasz2387
 

Postprzez johny2007 » 5 paź 2011, 23:04

Jak myslicie jako nowicjusz w wymianie nagrzewnicy... wystarczy mi jeden dzień aby to zrobić??
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez lukasz2387 » 6 paź 2011, 17:10

Dasz rade, mi zajęło pierwszy raz ok 30min. Demontaż deski i rozebranie tunelu gdzie znajduje się nagrzewnica :)
lukasz2387
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6