Elektryczne szyby GE – problemy, pytania, awarie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zibana » 4 mar 2004, 20:46

padla mi autoszyba od strony kierowcy!
'ani drgnie
na razie i tak jest zimno wiec zwlekalem z naprawa, ale:
a) sprobujcie odebrac szame z mcdrive'a bez otwierania szyby
b) niedlugo wiosna i nie bede sie piecuchowal

wie ktos moze gdzie porzadnie i w rozsadnych cenach moga mi to zrobic?
thx z gory

z.
mazda wawaweeeewa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 19:13
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 626 5d GE '92

Postprzez XsiX » 4 mar 2004, 20:50

wie ktos moze gdzie porzadnie i w rozsadnych cenach moga mi to zrobic?
thx z gory

najlepiej spróbować samemu, ew. umówić się z jakimś łebskim klubowiczem który lubi zupe chmielową :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Waluś » 4 mar 2004, 21:08

ja bym podmienił siłówniki np z tylnych drzwi. Myśle że by pasował
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez XsiX » 4 mar 2004, 23:43

Gdzie wy żyjecie. Wątpie że będzie pasował.

ja żyje u siebie a co ? <lol>

myślę że walusiowi mogło sie pomylić z siłownikiem od centralnego, w końcu nie ma ludzi nieomylnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez marek » 5 mar 2004, 00:47

U mnie też mi padła od kierowcy , okazało że włącznik nie zwierał. Wyczyściłem go porządnie i od pół roku chodzi, a nowy leży w pudełku :)
Sprawdź czy masz napięcie na wejściu do włącznika, potem szukasz czy masz na wyjściu a potem czy jest na silniczku. Jeśli masz na silniczku to znaczy że albo się spalił, albo ma szczotki zjechane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez zibana » 5 mar 2004, 19:00

sek w tym ze zanim padla zupelnie to dzialala z mocna pomoca rak.
teraz trudno powiedziec bo nie chce otwierac biorac pod uwage ze moge juz nie zamknac , a madzia pod domem i cholera wie co gowniarzom do glowy przyjdzie
mazda wawaweeeewa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 19:13
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 626 5d GE '92

Postprzez marcing » 6 mar 2004, 02:03

Ostatnio przerabiałem to samo. Padł komutator w silniczku. Przewinięcie wymontowanego ok. 100 zł ale nie gwarantuje to długiej żywotności. Nowe sprzedaje firma LegraPol z Wa-wy, z wysyłką ok 400 zł. Tylne siłowniki niestety nier pasują, próbowałem. W końcu kupiłem na szrocie używany siłownik(silnik z prowadnicą) za 150 zł i wszystko działa. Wymienić można samemu, trzeba jednak jakoś spuścić szybę przynajmniej do połowy żeby ją odkręcic od prowadnicy. Powodzenia.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 17:14
Posty: 44
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GE 1992

Postprzez zibana » 6 mar 2004, 17:46

nightcomer napisał(a):

jak ci sie chce poczekać do kwietnia jak sie zrobi w miare przyzwoicie na dworze, to mogę spojrzeć na twoją szybkę gruntownie. Wstepnie zapraszam juz teraz... na żoliborz.


chetnie bym skorzystal z pomocy... jesli chodzi o takie rzeczy to nie ma co ukrywac... jestem lamerem!

żoliborz pasuje mi jak najbardziej... sam mieszkam przy intraco
daj znac kiedy i jak masz czas jesli to nie problem
dzis moze jutro (niedziela)

pozdrawiam i z gory dziekuje
z.
mazda wawaweeeewa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 19:13
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 626 5d GE '92

Postprzez Carrrlos » 7 mar 2004, 01:03

jak dobrze zrozumiałem, i jak dobrze znam to auto jak nikt inny, to najpierw ciężej/ciężko chodziła a potem cisza, raz juz czyściłem, nie było masy, problem był natury elektrycznej.
dla własnej ciekawości pobaw się trochę, jak pamiętam do zdjęcia boczku w GE potrzebny był tylko długi śrubokręt "+"
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez nightcomer » 7 mar 2004, 14:22

Carrrlos napisał(a): jak pamiętam do zdjęcia boczku w GE potrzebny był tylko długi śrubokręt "+"

... i coś takiego plastikowego i płaskiego do podważania.
... ale jeżeli uszkodzenie jest natury mechanicznej, to... raczej na wiosnę robota :|
No chyba, że pacjent kupi <jelen> co trzeba i starczy zmienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Carrrlos » 8 mar 2004, 21:29

stawiam na problem elektryczny bo mi ta szyba chodziła OK, stąd też wnioskuję, że zima, sól, inne, itp, spowodowały brak napięcia zasilania.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez zbyniu » 8 mar 2004, 22:37

Witam

Sprawdz czy nie spadła gumowa osłona przewodów pomiędzy słupkiem a drzwiami .Jeżeli tak to mogła dostać się tam woda albo nawet solanka i wtedy robi się właśnie taki problem jak w twoim przypadku.

Pozdrawiam ZBYSZEK
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez nightcomer » 9 mar 2004, 03:49

zbyniu napisał(a):Sprawdz czy nie spadła gumowa osłona przewodów pomiędzy słupkiem a drzwiami .Jeżeli tak to mogła dostać się tam woda albo nawet solanka i wtedy robi się właśnie taki problem jak w twoim przypadku.


Wtedy robi się poważny problem. ja nad jego skutecznym rozwiązaniem spędziłem około 40-tu roboczogodzin. Miejmy nadzieję, że u kolegi do tego nie doszło. Niech to będzie jednak ostrzeżeniem dla innych użytkowników GE (a może i innych mod) – jeżeli dojdzie do zaawansowanej korozji w złączu wiązki drzwi LP, to armagedon. – trzeba wypruć dashbord.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez zibana » 11 mar 2004, 00:42

ojo joj
sprawdze ale juz sie boje

poza tym nie wspomnialem ze ta szyba sie giba.
nie jest tak ze jest na sztywno zamknieta, tylko opada mi na jakies 2 cm przy jezdzie wiec zamykajac fure recznie podsuwam zeby szpary wielkiej na paluchy nie bylo .
opada roznie. raz do dolu i szpara jest na gorze
raz troche jakby na bok
generalnie czy mozliwe ze wypadla z tych szyn po prostu?
nie wydaje mi sie zeby to byla sprawa elektryki bo slyszalem chodzacy silniczek w drzwiach kiedy juz szyba nie dzialala
ale to bylo jakis czas temu i od tego czasu rozne rzeczy mogly sie dziac
z.
mazda wawaweeeewa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 19:13
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 626 5d GE '92

Postprzez Carrrlos » 11 mar 2004, 23:10

coś ty tam zrobił?
to nie problem elektryczny, tylko jak piszesz prowadnice, czym prędzej rozbierz boczek i looknij co jest nie tak
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez nightcomer » 12 mar 2004, 02:15

Carrrlos napisał(a):coś ty tam zrobił?
to nie problem elektryczny, tylko jak piszesz prowadnice, czym prędzej rozbierz boczek i looknij co jest nie tak


Carlos, właśnie obejrzałem sobie twoją poprzednią :D
Co do szybki, to nie prowadnice :P
Do wymiany jest mechanizm podnoszenia, bo silnik przeskakuje na spiralce. Prowadnice są jak nowe.

Co do audio, po co włożyłeś wysokotonowe w drzwi, jak są w dashboardzie? A jak nie było w twojej, to aż sie prosi, żeby właśnie tam je wsadzić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez panstasio » 13 mar 2004, 02:14

u mnie tk lewa szybka pasazera fika
opuszcza sie spoko gorzej z podnoszeniem biedna sie meczy a jak juz dwie szybki naraz podnosze to juz kaplica lewa stanie i czeka..............
czasami slychac tak jak night pisze ze mi spiralka przeskakuje.............
a tak pozatym to kuzwa dobranie do tego silniczka i prowadnic nie jest takie hop siup.kuzwa wszedzie zbrojernia dzrwzi
sorki za pismo.......rozumiecei piatek noc..kolezanka piwko przyszla hehehe pozdrawiam
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez Redoo » 29 cze 2004, 12:25

popsuła mi sie szyba [jaka?] lewa automat ciezko sie zasowa wie ktos cos na ten temat? <jupi>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez nightcomer » 29 cze 2004, 14:18

Temat był obszernie przerabiany na forum, jak masz chwilę to poszukaj.

W skrócie – są trzy możliwości:
– zacieranie szyby na prowadnicach – trzeba prowadnice wyjąć i umyć, nie smarować;
– uszkodzenie mechanizmu podnoszenia – wtedy słychać z wnętrza drzwi ciche terkotanie jak szyba zwalnia – wymiana;
– uszkodzenie elektryczne – szyba podnosi się wolno albo wcale z wyłącznika drzwiowego a chodzi normalnie z centralki (albo odwrotnie!) – wymienić zepsuty wyłącznik. zdarzają się jeszcze uszkodzenia wiązki drzwiowej na złączach w słupkach.

Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez wigett » 29 cze 2004, 15:32

zacieranie szyby na prowadnicach – trzeba prowadnice wyjąć i umyć, nie smarować;


czemu nie można smarować??
MaZdA rUlEs
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2004, 22:26
Posty: 22
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 8V (FE) 1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6