Elektryczne szyby GE – problemy, pytania, awarie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mad_man » 20 wrz 2011, 17:01

z tego co opisujesz to widze ze to jest problem tylko i wylacznie wylacznikow... opisales problem tylko z dwoma szybami, wiec proponuje bys z tej trzeciej przelazyl probnie wylacznik do niedzialajacych i sprawdzil czy jednak zaczelo dzialac. Jezeli tak, to masz odpowiedz – kup "nowe" wylaczniki :)

Co do halogenow – nie opisales co jest nie halo..
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez rw1979 » 20 wrz 2011, 17:53

OK, dzięki mad_man spróbuję szczęścia :)
A co do halogenów, to "nie halo" polega na tym, że nie działają :( Po podłączeniu ich w aucie tylko jeden z nich zaczął działać i to dopiero po pół godzinie jazdy. Ale to juz przeszłość i teraz solidarnie nie świecą obydwa :( . Te halogeny to są nówki, wraz z żarówkami, jedynie przekaźnik pochodzi ze szrotu tak więc obstawiam przekaźnik, ewentualnie brudne styki we wtyczkach do podłaczenia, z tymże wydawało mi się, że mechanik, który mi je wstawiał w zderzak nie jest na tyle głupi, żeby podłączać brudne kable.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 21:42
Posty: 147
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 GE 1.8 105 KM 94 r.
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR 08 r. oraz
Mazda 2 DE 1.3 12r.

Postprzez kamilspider » 20 wrz 2011, 19:36

Jak będziesz rozbierał przyciski od strony kierowcy to uważaj na takie małe sprężynki bo łatwo można je zgubić :) najlepiej je wyjąć pensetą i położyć na magnesie. Aaa wcześniej trzeba chyba coś odlutować jak dobrze pamiętam, chyba 2 luty po środku na dole od blokady szyb. Ogólnie w guzikach od kierowcy trzeba uważać, żeby nic nie zgubić, a od strony pasażera jest łatwo. Styki można czyścić bardzo drobnym papierem ściernym np 1000-1500, a potem psiknąć coś do połączeń el. Na pewno masz okopcone styki.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 20 wrz 2011, 20:11

Co do halogenów popsikaj wszystkie wtyczki specyfikiem wspomagającym lączenie i kilka razy je połacz i rozłącz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rw1979 » 20 wrz 2011, 21:07

kamilspider, na szczęście nie mam problemów z panelem w drzwiach kierowcy :). Zajmę się problemem w weekend, a co do halogenów do umieściłem ogłoszenie na Oferii w tej sprawie i zgłosił się już jakiś człowiek, który zaoferował się, że zrobi mi to za 60 zł. W swoim profilu napisał, że zajmuje się elektryką samochodową, tak więc chyba się skuszę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 21:42
Posty: 147
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 GE 1.8 105 KM 94 r.
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR 08 r. oraz
Mazda 2 DE 1.3 12r.

Postprzez noxes » 20 wrz 2011, 21:49

A ja bym zrobił to za 50zł :D ale niestety odległość...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez JulianSR » 21 wrz 2011, 13:12

pany wystarczy zmostkowac uklad w panelu i bedzie hulac jak sa podpalone to i tak nie da lepiej podciagnac prad z aku dodatkowym kablem i mostkowac ja u siebie tak robilem jak uklady mialem podpalone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez mad_man » 21 wrz 2011, 13:24

@rw1979 co do halo – stawiam na styki jednak. A dokladnie na kostki. Ja swoje doprowadzalem do ladu przez jakies 30 minut, byly tak bardzo zasniedziale ze dosc troche specyfiku na to poszlo Co by miec pewnosc, to proponuje zaopatrzyc sie w jakis miernik (najtanszy po 10,– w markecie), wlaczasz halo, kladziesz sie pod zderzak, rozpinasz wtyczki i sprawdzasz czy dochodzi napiecie. Znajac zycie bedziesz musial troche poskrobac zlaczki bo beda zasniedziale. Jak miernik wskaze napiecie, to znaczy ze trzeba czyscic, i proedura jest taka ze lejesz preparatem, czekasz chwile, spinasz. Nie dziala? Lejesz dalej i spinasz i do skutku :)
Watpliwy jest fakt by przekaznik padl (tam nie bardzo ma sie co zepsuc), no ale jezeli chcesz to wyeliminowac, to mozna go spiac na krotko i sprawdzic :)
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez adamdsl » 18 paź 2011, 20:46

Również miałem problem z szybami, problem po znalezieniu okazał się banalny.Po wyjęciu przycisków zdjąłem je z kostek bo luty były ok, okazało się że są tam dwie blaszki które przez te wszystkie lata poddały się troszkę i nie stykały dobrze nawet po naciskaniu, pszecisciłem, naprostowałem lekko i teraz śmigają jak marzenie:)Więc proponuje sprawdzić najpierw to zanim zapędzisz się w dalszą eksploatacje auta:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 11:02
Posty: 14
Skąd: Pabianice
Auto: mazda 626 1.8 16v>2.0 16v

Postprzez Speed » 18 paź 2011, 22:35

noxes napisał(a):Co do halogenów popsikaj wszystkie wtyczki specyfikiem wspomagającym lączenie i kilka razy je połacz i rozłącz.


Polecam nawet tak zrobić z głównymi światłami u mnie świeciły na jakieś 70% mocy
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1779 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez rw1979 » 24 paź 2011, 13:20

Panowie, dziękuję za wszystkie sugestie.
Jeden i drugi problem już rozwiązany :) w kostkach od paneli szyb faktycznie blaszki były troszkę zaśniedziałe, ale po drobnym czyszczonku nie ma już problemu. Co do halogenów, to przyjechał do mnie elektryk i wyczyścił instalację po godzince roboty. Przyczyną okazały się być brudne kostki w kablach od halogenów i brak masy. Teraz jedyne co planuję zrobić w najbliższym czasie to wymiana żaróweczek od podświetlenia przycisków w desce rozdzielczej i KONIECZNIE wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.

Jeszcze raz dzięki
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 21:42
Posty: 147
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 GE 1.8 105 KM 94 r.
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR 08 r. oraz
Mazda 2 DE 1.3 12r.

Postprzez noxes » 24 paź 2011, 21:49

rw1979 napisał(a):Teraz jedyne co planuję zrobić w najbliższym czasie to wymiana żaróweczek od podświetlenia przycisków w desce rozdzielczej

Ja mam pozmieniane i efekt jest super. Zrobiłem na niebiesko.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez m 626 » 7 lis 2011, 01:17

"nie stykały dobrze nawet po naciskaniu, pszecisciłem, naprostowałem lekko"

Prostowanie nie jest konieczne. Wystarczy wyczyścić styki oraz miejsca podparcia tej blaszki – tam też powstają nadpalenia.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 21:56
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 1,8 66kW HB '96

Postprzez tosiek » 15 mar 2012, 19:10

mam pytanie, dziś jeszcze wszystko działało z szybami ale stało się tak: prawą przednią szybe można było opuścić przyciskiem w prawych przednich drzwiach a podnieść nie dało się wcale ani tym samym przyciskiem ani panelem kierowcy. . pozostałe szyby działają zarówno z panelu kierowcy jak i w drzwiach, co się mogło stać?
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez roccomistrz » 15 mar 2012, 21:16

mógł się zepsuć pstryczek, albo przetrzeć/urwać kabel
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez kamilspider » 15 mar 2012, 22:34

tosiek napisał(a):mam pytanie, dziś jeszcze wszystko działało z szybami ale stało się tak: prawą przednią szybe można było opuścić przyciskiem w prawych przednich drzwiach a podnieść nie dało się wcale ani tym samym przyciskiem ani panelem kierowcy. . pozostałe szyby działają zarówno z panelu kierowcy jak i w drzwiach, co się mogło stać?

Na początek przeczyść styki w przełącznikach drobniutkim papierem ściernym (czasem nie psikaj żadnym WD żeby lepiej chodziło, ale można dać jakiś sprej kontaktowy do czyszczenia styków). Uważaji przy rozbieraniu, żeby nic nie zgubić :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez tosiek » 16 mar 2012, 08:27

ale tak na raz oba pstrtyczki by siadły? pewnie jakiś kabel, ten co podnosi do góry... na włączonym silniku jak już szyby są u góry i się chce podnieść na maxa i jak już nie da się wyżej to silnik (ten spalinowy) na wolnych obrotach odczuwa obciążenie.....a tu nic, więc nawet nie idzie sygnał do silnika szyby. mam jeszcze jeden pstrtczek nowy, zamienię, ale to nie będzie to chyba
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez kamilspider » 16 mar 2012, 10:57

Szukaj więc przerwy w kablach. W naszych M są sztywne kable i może się jakiś ułamał. A może gdzieś w okolicy gumowej harmonijki pomiędzy drzwiami a karoserią?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez tosiek » 18 mar 2012, 20:08

no może ale cały czas powtarzam że działało zarówno z jednych i z drugich drzwi, aż tu nagle od strony kierowcy nie mogłem ani podnieść ani opuścić drzwi pasażera ( PP) , a w prawych przednich mogłem tylko opuścić, masakra. chyba sprzedam mazde :)

Edit: siegu
no i samo się naprawiło, bawiłem się na postoju w drzwiach od kierowcy podnoszeniem i opuszczaniem prawej przedniej szyby i nagle usłyszałem silniczek. nic tylko zdjąłem tapicerkę, wywaliłem kołek, przykręciłem szybę i jest ok :)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

PostTen post został usunięty przez siegu 22 mar 2012, 10:55.
Powód: kosz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6