Jak ściągnąć wskazówki zegarów...
1, 2
Witam wszystkich
Chce ściągnąć wskazówki zegarów (bo kupiłem sobie białe tarcze) ale nie wiem jak to zrobić
Już próbowałem ściągnąć ale boje się że połamie, bo bardzo mocno siedzą
Jest jakiś delikatny sposób?
Pozdrawiam
Chce ściągnąć wskazówki zegarów (bo kupiłem sobie białe tarcze) ale nie wiem jak to zrobić
Już próbowałem ściągnąć ale boje się że połamie, bo bardzo mocno siedzą
Jest jakiś delikatny sposób?
Pozdrawiam
- Od: 28 gru 2004, 13:53
- Posty: 84
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 1,8 16V 155KM GE
Ja u siebie ściągałem bo też chciałem wstawić białe zegary. W kadym razie można wszystko popsuć. Ja sobie wyjąłem całą iglicę z obrotomierza i już myślałem, że to koniec ale jakoś w końcuzreperowałem. Później problem z wyskalowaniem licznika i obrotomierza... ehhh nie polecam.
BTW tadziol, możesz spojrzeć http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= ?
Z góry dzięki.
BTW tadziol, możesz spojrzeć http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= ?
Z góry dzięki.
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
XsiX napisał(a):przetestowane na zegarach od xedosa
W GD podgrzewałem podgrzewałem podgrzewałem podgrzewałem, aż sie stopiły Ale na jednym zeszła hihi (mówie o wskaźnikach temp.i paliwa, bo w GD reszta to pikuś )
Nie mogłem się powstrzymać i zabrałem się do ściągania tych wskazówek.
Zacząłem od wskazówki obrotomierza i nic z tego dobrego nie wyszło,wskazówki nie ściągnąłem a obrotomierz już nie działa tak jak dziłał Tzn jak dodaję gazu to barrzo opornie sie wkręca ta wskazówka
Chyba a raczej napewno rozwaliłem mechanizm tego obrotomierza ale nie poddaję się tak szybko i spróbuję jeszcze to jakoś naprawić
Zacząłem od wskazówki obrotomierza i nic z tego dobrego nie wyszło,wskazówki nie ściągnąłem a obrotomierz już nie działa tak jak dziłał Tzn jak dodaję gazu to barrzo opornie sie wkręca ta wskazówka
Chyba a raczej napewno rozwaliłem mechanizm tego obrotomierza ale nie poddaję się tak szybko i spróbuję jeszcze to jakoś naprawić
- Od: 28 gru 2004, 13:53
- Posty: 84
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 1,8 16V 155KM GE
extreme napisał(a):Nie mogłem się powstrzymać i zabrałem się do ściągania tych wskazówek.
Zacząłem od wskazówki obrotomierza i nic z tego dobrego nie wyszło,wskazówki nie ściągnąłem a obrotomierz już nie działa tak jak dziłał ysz Tzn jak dodaję gazu to barrzo opornie sie wkręca ta wskazówka smutny
Chyba a raczej napewno rozwaliłem mechanizm tego obrotomierza smutny ale nie poddaję się tak szybko i spróbuję jeszcze to jakoś naprawić oczko
a koledzy ostrzegali
ja zrobilem to samo co ty i oczywiscie musialem kupic nowy obrotomierz od smirnofa --ale na szczscie smirnof wporzo gosc i mialem obrotomierz za 50zl---i juz nigdy biale zegary w 626.
Ale powiem ci co zrobilem zeby to ciekawiej wygladalo.Zalozylem alu ramki i zmienilem podswietlenie zegarow na niebieskie---i jest bardzo orginalnie w dzien(klasycznie) a w nocy jest jescze ladniej
- Od: 19 sty 2005, 23:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
Ja też założyłem sobie diody niebieskie ,ale ściągnąłem je bo dawały bardzo słaby efekt .
Dużo było ciemnych miejsc,bo mazda ma zielony podkład na tarczach i dlatego chciałem założyć białe tarcze bo, napewno byłoby dużo lepiej widać tą poświate niebieską ale za to mam diody w suficie na niebiesko i w lampkach drzwi i efekt jest super naprawdę polecam Co do ramek to właśnie myślałem na tym i chyba sie zdecyduję bo to też fajny bajer
Dużo było ciemnych miejsc,bo mazda ma zielony podkład na tarczach i dlatego chciałem założyć białe tarcze bo, napewno byłoby dużo lepiej widać tą poświate niebieską ale za to mam diody w suficie na niebiesko i w lampkach drzwi i efekt jest super naprawdę polecam Co do ramek to właśnie myślałem na tym i chyba sie zdecyduję bo to też fajny bajer
- Od: 28 gru 2004, 13:53
- Posty: 84
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 1,8 16V 155KM GE
Witam ,
Czekam na tarcze indiglo i zaczynam sie juz interesowac ich montarzem a przedewszystkim jak sciagnac wskazówki.Od obrotomierza i licznika chyba nie bedzie trzeba ich sciaga bo przez otwór powinno sie zmiescic tak jak juz ktos napisal w innym temacie ale , jak sciagnac od temperatury i poziomu paliwa , macie jakies patenty Czytalem zeby podgrzac albo widelcem to zrobic.A moze ktos ma inny patent
Czekam na tarcze indiglo i zaczynam sie juz interesowac ich montarzem a przedewszystkim jak sciagnac wskazówki.Od obrotomierza i licznika chyba nie bedzie trzeba ich sciaga bo przez otwór powinno sie zmiescic tak jak juz ktos napisal w innym temacie ale , jak sciagnac od temperatury i poziomu paliwa , macie jakies patenty Czytalem zeby podgrzac albo widelcem to zrobic.A moze ktos ma inny patent
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
ja to robiłem tak
że bocznymi szczypcami do cięcia tzw"ostrymi" łapałem dość mocno za oś wskazówki tak aby jej nie obciąć i płaskim śubokretem wcisniętym pomiędzy boczne a wskazówkę ruchem obrotowym śrubokreta zsuwałem wskazówkę.
Ważne jest aby tak to wszystko trzymać żeby żadna siła w czasie operacji nie działała na mechanizm wskaźnika.
Punkt wypierania wskazówki musi być bardzo blisko osi bo inaczej ona się skrzywi lub złamie.
że bocznymi szczypcami do cięcia tzw"ostrymi" łapałem dość mocno za oś wskazówki tak aby jej nie obciąć i płaskim śubokretem wcisniętym pomiędzy boczne a wskazówkę ruchem obrotowym śrubokreta zsuwałem wskazówkę.
Ważne jest aby tak to wszystko trzymać żeby żadna siła w czasie operacji nie działała na mechanizm wskaźnika.
Punkt wypierania wskazówki musi być bardzo blisko osi bo inaczej ona się skrzywi lub złamie.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Jak wiecie zakladajac zegary indiglo wyrwalem wskazówki od temp i paliwa.I mam takie pytanie bede jutro zmnieniac tylka ta czesc odpowiedzialna za temp i paliwo i powiedzcie mi jak wyglada sprawa zwskaznikiem paliwa czy sam sie ustawi czy mam zatankowac na full i ustawic ja "recznie"??
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Z prędkościomierza właśnie udało mi się ściągnąć i założyć i wszystko jest ok. Zrobiłem to w ten sposób, że zrobiłem sobie dostęp do miedzianego bębęnka na osi wskazówki, docisnąłem go palcem tak żeby się nie obracał i drobnymi ruchami obracałem wskazówkę. Jak już zaczęła się obracać na osi, kręcąć ciągnąłem do zewnątrz aż zeszła. Po zmontowaniu wszystko działało. Więc da się to zrobić bez bólu i na zimno. Pozdro
- Od: 12 paź 2006, 13:47
- Posty: 16
- Skąd: Kobyłka
- Auto: 626 coupe 2,2i gaz, autm, 90
Koledzy , możecie mi powiedziec ilu woltowe są żaróweczki deski rozdzielczej? Czy to są normalne 12 V czy inne wynalazki , bo jakoś nie miałem jeszcze okacji tam zaglądac , chciałbym zamienic je na diody i nie wiem jakie kupic.
- Od: 3 mar 2007, 19:17
- Posty: 142
- Skąd: Wałcz/Szczecin
- Auto: mazda 626 GE FP 1993
Witam,
Wskazówek nie da się łatwo "bezpiecznie" zdjąć (zwłaszcza tych małych wskaźników z temperatury i benzyny), można uszkodzić mechanizm.
Jednak pomimo wszystko zdecydowałem się na wymianę oryginalnych tarcz na INDIGLO, wyglądają naprawdę super.
(tarcze świeca, ale nie są jeszcze podłączone – widoczne na zdjęciach standardowe podświetlenie, które przebija się przez tarcze, tarcze świecić będą równomiernie na całej powierzchni – jak będzie podłączone to na pewno dodam zdjęcie ;–)
Zmiana tarcz wyglądała następująco:
Po pierwsze zakupiłem najtańszy licznik na Allegro (za 30 zł..), z tego licznika potrzebne były tylko nowe wskazówki... :–)
Po rozebraniu licznika (zdejmuje się przeźroczystą pokrywę, następnie tą czarną – wszystko zdejmuje się łatwo – montowane jest na zatrzaski) do "zdemontowania" starych wskazówek użyłem lutownicy.. – roztopiłem środek wskazówek lutownicą, tak, że na same igiełki (na których mocowane są wskazówki) nie działała żadna siła :–)
Bez problemu udało się "usunąć" wskazówki, po czym z łatwością wykręciłem stare tarcze, w ich miejsca wkręciłem tarcze INDIGLO, po czym nałożyłem nowe wskazówki (..i tutaj zrobiłem błąd, ponieważ po podłączeniu licznika do kostek oraz przekręceniu kluczyka okazało się, że wskazówki podczas postoju pokazują, że "jadę" 40 km/h, obrotomierz wskazywał 5 tyś obr./ min itd.. :–)
Jednak tym razem udało mi się zdjąć założone, nowe wskazówki – licznik był już wkręcony w samochodzie – oraz po przekręceniu kluczyka na pozycję ENGINE udało się zamocować wskazówki na odpowiednich "pozycjach" :–)
Teraz wszystko działa jak należy i efekt jest naprawdę super :–)
Nie jest to z pewnością robota "siłowa", należy bardzo ostrożnie i delikatnie wykonywać całą pracę.
Dla chętnych do zmian tarcz życzę powodzenia i cierpliwości :–)
Pozdrawiam !
Dopisano 30 wrz 2012 20:46:
P.S.
Tak wyglądało podświetlenie wcześniej – diody led, jak widać świeciło całkiem fajnie, ale nie równomiernie, próbowałem założyć diody LED 5 SMD, ale niestety nie mieściły się w jednym z gniazd i zostały standardowe diody led :–)
Pozdrawiam !
Wskazówek nie da się łatwo "bezpiecznie" zdjąć (zwłaszcza tych małych wskaźników z temperatury i benzyny), można uszkodzić mechanizm.
Jednak pomimo wszystko zdecydowałem się na wymianę oryginalnych tarcz na INDIGLO, wyglądają naprawdę super.
(tarcze świeca, ale nie są jeszcze podłączone – widoczne na zdjęciach standardowe podświetlenie, które przebija się przez tarcze, tarcze świecić będą równomiernie na całej powierzchni – jak będzie podłączone to na pewno dodam zdjęcie ;–)
Zmiana tarcz wyglądała następująco:
Po pierwsze zakupiłem najtańszy licznik na Allegro (za 30 zł..), z tego licznika potrzebne były tylko nowe wskazówki... :–)
Po rozebraniu licznika (zdejmuje się przeźroczystą pokrywę, następnie tą czarną – wszystko zdejmuje się łatwo – montowane jest na zatrzaski) do "zdemontowania" starych wskazówek użyłem lutownicy.. – roztopiłem środek wskazówek lutownicą, tak, że na same igiełki (na których mocowane są wskazówki) nie działała żadna siła :–)
Bez problemu udało się "usunąć" wskazówki, po czym z łatwością wykręciłem stare tarcze, w ich miejsca wkręciłem tarcze INDIGLO, po czym nałożyłem nowe wskazówki (..i tutaj zrobiłem błąd, ponieważ po podłączeniu licznika do kostek oraz przekręceniu kluczyka okazało się, że wskazówki podczas postoju pokazują, że "jadę" 40 km/h, obrotomierz wskazywał 5 tyś obr./ min itd.. :–)
Jednak tym razem udało mi się zdjąć założone, nowe wskazówki – licznik był już wkręcony w samochodzie – oraz po przekręceniu kluczyka na pozycję ENGINE udało się zamocować wskazówki na odpowiednich "pozycjach" :–)
Teraz wszystko działa jak należy i efekt jest naprawdę super :–)
Nie jest to z pewnością robota "siłowa", należy bardzo ostrożnie i delikatnie wykonywać całą pracę.
Dla chętnych do zmian tarcz życzę powodzenia i cierpliwości :–)
Pozdrawiam !
Dopisano 30 wrz 2012 20:46:
P.S.
Tak wyglądało podświetlenie wcześniej – diody led, jak widać świeciło całkiem fajnie, ale nie równomiernie, próbowałem założyć diody LED 5 SMD, ale niestety nie mieściły się w jednym z gniazd i zostały standardowe diody led :–)
Pozdrawiam !
- Załączniki
[b]www.oprawa-muzyczna.com[/b]
- Od: 15 wrz 2007, 21:08
- Posty: 59
- Skąd: Mysłowice
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r
Wskazówki w miarę dobrze ściąga się widelcem kuchennym
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6