Jak ściągnąć wskazówki zegarów...

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez extreme » 24 sie 2005, 19:53

Witam wszystkich

Chce ściągnąć wskazówki zegarów (bo kupiłem sobie białe tarcze) ale nie wiem jak to zrobić :(
Już próbowałem ściągnąć ale boje się że połamie, bo bardzo mocno siedzą :|
Jest jakiś delikatny sposób?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 13:53
Posty: 84
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 1,8 16V 155KM GE

Postprzez tadziol » 24 sie 2005, 20:05

nie ściągaj!! są fabrycznie zgrzane z osią zegara,zniszczysz przyrządy.kilka razy wymieniałem juz takie wskażniki ludziom po "tuningu"
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez hazell » 25 sie 2005, 09:42

Ja u siebie ściągałem bo też chciałem wstawić białe zegary. W kadym razie można wszystko popsuć. Ja sobie wyjąłem całą iglicę z obrotomierza i już myślałem, że to koniec ale jakoś w końcuzreperowałem. Później problem z wyskalowaniem licznika i obrotomierza... ehhh nie polecam.
BTW tadziol, możesz spojrzeć http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= ?
Z góry dzięki.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez XsiX » 25 sie 2005, 10:10

można podgrzać wskazówki i wtedy powinny zejść bez większego problemu
(przetestowane na zegarach od xedosa :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Waluś » 25 sie 2005, 20:44

XsiX napisał(a):przetestowane na zegarach od xedosa

W GD podgrzewałem podgrzewałem podgrzewałem podgrzewałem, aż sie stopiły <lol> Ale na jednym zeszła hihi (mówie o wskaźnikach temp.i paliwa, bo w GD reszta to pikuś )
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez extreme » 26 sie 2005, 21:25

Nie mogłem się powstrzymać i zabrałem się do ściągania tych wskazówek.
Zacząłem od wskazówki obrotomierza i nic z tego dobrego nie wyszło,wskazówki nie ściągnąłem a obrotomierz już nie działa tak jak dziłał :| Tzn jak dodaję gazu to barrzo opornie sie wkręca ta wskazówka :(
Chyba a raczej napewno rozwaliłem mechanizm tego obrotomierza :( ale nie poddaję się tak szybko i spróbuję jeszcze to jakoś naprawić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 13:53
Posty: 84
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 1,8 16V 155KM GE

Postprzez sanders » 27 sie 2005, 07:43

extreme napisał(a):Nie mogłem się powstrzymać i zabrałem się do ściągania tych wskazówek.
Zacząłem od wskazówki obrotomierza i nic z tego dobrego nie wyszło,wskazówki nie ściągnąłem a obrotomierz już nie działa tak jak dziłał ysz Tzn jak dodaję gazu to barrzo opornie sie wkręca ta wskazówka smutny
Chyba a raczej napewno rozwaliłem mechanizm tego obrotomierza smutny ale nie poddaję się tak szybko i spróbuję jeszcze to jakoś naprawić oczko


a koledzy ostrzegali :)
ja zrobilem to samo co ty i oczywiscie musialem kupic nowy obrotomierz od smirnofa :(--ale na szczscie smirnof wporzo gosc i mialem obrotomierz za 50zl---i juz nigdy biale zegary w 626.
Ale powiem ci co zrobilem zeby to ciekawiej wygladalo.Zalozylem alu ramki i zmienilem podswietlenie zegarow na niebieskie---i jest bardzo orginalnie w dzien(klasycznie) a w nocy jest jescze ladniej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez extreme » 28 sie 2005, 20:26

Ja też założyłem sobie diody niebieskie ,ale ściągnąłem je bo dawały bardzo słaby efekt :( .
Dużo było ciemnych miejsc,bo mazda ma zielony podkład na tarczach i dlatego chciałem założyć białe tarcze bo, napewno byłoby dużo lepiej widać tą poświate niebieską :) ale za to mam diody w suficie na niebiesko i w lampkach drzwi i efekt jest super naprawdę polecam :) Co do ramek to właśnie myślałem na tym i chyba sie zdecyduję :D bo to też fajny bajer ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 13:53
Posty: 84
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 1,8 16V 155KM GE

Postprzez Pajko » 1 gru 2005, 12:06

Witam ,

Czekam na tarcze indiglo i zaczynam sie juz interesowac ich montarzem a przedewszystkim jak sciagnac wskazówki.Od obrotomierza i licznika chyba nie bedzie trzeba ich sciaga bo przez otwór powinno sie zmiescic tak jak juz ktos napisal w innym temacie ale , jak sciagnac od temperatury i poziomu paliwa , macie jakies patenty ?? Czytalem zeby podgrzac albo widelcem to zrobic.A moze ktos ma inny patent ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez adam626 » 1 gru 2005, 14:10

ja to robiłem tak
że bocznymi szczypcami do cięcia tzw"ostrymi" łapałem dość mocno za oś wskazówki tak aby jej nie obciąć i płaskim śubokretem wcisniętym pomiędzy boczne a wskazówkę ruchem obrotowym śrubokreta zsuwałem wskazówkę.
Ważne jest aby tak to wszystko trzymać żeby żadna siła w czasie operacji nie działała na mechanizm wskaźnika.
Punkt wypierania wskazówki musi być bardzo blisko osi bo inaczej ona się skrzywi lub złamie.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Pajko » 1 gru 2005, 14:20

ok dzieki bede probowal :) zrobic to tak aby nic nie uszkodzic :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Pajko » 20 gru 2005, 15:15

Jak wiecie zakladajac zegary indiglo wyrwalem wskazówki od temp i paliwa.I mam takie pytanie bede jutro zmnieniac tylka ta czesc odpowiedzialna za temp i paliwo i powiedzcie mi jak wyglada sprawa zwskaznikiem paliwa czy sam sie ustawi czy mam zatankowac na full :| i ustawic ja "recznie"??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez MARRUD » 21 gru 2005, 08:55

Z tego co pamiętam to się ustawia z automatu.
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez fachura » 24 gru 2005, 20:33

witam jaja jak berety kolesiowi zachciało sie białych zegarów niezna sie i bierze sie za robote kolego i tak z tego nie zrobisz F1 zastenów sie dobrze i przespij się z tym problemem.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez Johnny » 9 mar 2008, 14:10

Z prędkościomierza właśnie udało mi się ściągnąć i założyć i wszystko jest ok. Zrobiłem to w ten sposób, że zrobiłem sobie dostęp do miedzianego bębęnka na osi wskazówki, docisnąłem go palcem tak żeby się nie obracał i drobnymi ruchami obracałem wskazówkę. Jak już zaczęła się obracać na osi, kręcąć ciągnąłem do zewnątrz aż zeszła. Po zmontowaniu wszystko działało. Więc da się to zrobić bez bólu i na zimno. Pozdro
Początkujący
 
Od: 12 paź 2006, 13:47
Posty: 16
Skąd: Kobyłka
Auto: 626 coupe 2,2i gaz, autm, 90

Postprzez Santana » 12 mar 2008, 12:26

Koledzy , możecie mi powiedziec ilu woltowe są żaróweczki deski rozdzielczej? Czy to są normalne 12 V czy inne wynalazki , bo jakoś nie miałem jeszcze okacji tam zaglądac , chciałbym zamienic je na diody i nie wiem jakie kupic.
Sam Neptun jeździł Mazdą ...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 19:17
Posty: 142
Skąd: Wałcz/Szczecin
Auto: mazda 626 GE FP 1993

Postprzez Soluks » 12 mar 2008, 13:12

Santana napisał(a):ilu woltowe są żaróweczki deski rozdzielczej


są 12V
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Santana » 13 mar 2008, 00:55

Soluks napisał(a):są 12V


ok dzięki zaoszczędziłeś mi roboty , bo bym musiał wykręcac deche , sprawdzac , wkręcac , dymac po diody , i znowu rozkrecac itd. Dzięki ...
Sam Neptun jeździł Mazdą ...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 19:17
Posty: 142
Skąd: Wałcz/Szczecin
Auto: mazda 626 GE FP 1993

Postprzez Bebek0 » 30 wrz 2012, 20:33

Witam,

Wskazówek nie da się łatwo "bezpiecznie" zdjąć (zwłaszcza tych małych wskaźników z temperatury i benzyny), można uszkodzić mechanizm.
Jednak pomimo wszystko zdecydowałem się na wymianę oryginalnych tarcz na INDIGLO, wyglądają naprawdę super.
(tarcze świeca, ale nie są jeszcze podłączone – widoczne na zdjęciach standardowe podświetlenie, które przebija się przez tarcze, tarcze świecić będą równomiernie na całej powierzchni – jak będzie podłączone to na pewno dodam zdjęcie ;–)

Zmiana tarcz wyglądała następująco:

Po pierwsze zakupiłem najtańszy licznik na Allegro (za 30 zł..), z tego licznika potrzebne były tylko nowe wskazówki... :–)

Po rozebraniu licznika (zdejmuje się przeźroczystą pokrywę, następnie tą czarną – wszystko zdejmuje się łatwo – montowane jest na zatrzaski) do "zdemontowania" starych wskazówek użyłem lutownicy.. – roztopiłem środek wskazówek lutownicą, tak, że na same igiełki (na których mocowane są wskazówki) nie działała żadna siła :–)
Bez problemu udało się "usunąć" wskazówki, po czym z łatwością wykręciłem stare tarcze, w ich miejsca wkręciłem tarcze INDIGLO, po czym nałożyłem nowe wskazówki (..i tutaj zrobiłem błąd, ponieważ po podłączeniu licznika do kostek oraz przekręceniu kluczyka okazało się, że wskazówki podczas postoju pokazują, że "jadę" 40 km/h, obrotomierz wskazywał 5 tyś obr./ min itd.. :–)
Jednak tym razem udało mi się zdjąć założone, nowe wskazówki – licznik był już wkręcony w samochodzie – oraz po przekręceniu kluczyka na pozycję ENGINE udało się zamocować wskazówki na odpowiednich "pozycjach" :–)

Teraz wszystko działa jak należy i efekt jest naprawdę super :–)
Nie jest to z pewnością robota "siłowa", należy bardzo ostrożnie i delikatnie wykonywać całą pracę.

Dla chętnych do zmian tarcz życzę powodzenia i cierpliwości :–)

Pozdrawiam !

Dopisano 30 wrz 2012 20:46:

P.S.
Tak wyglądało podświetlenie wcześniej – diody led, jak widać świeciło całkiem fajnie, ale nie równomiernie, próbowałem założyć diody LED 5 SMD, ale niestety nie mieściły się w jednym z gniazd i zostały standardowe diody led :–)

Pozdrawiam !
Załączniki
2012-09-28 21.31.09.jpg
Widok nowych tarcz
2012-09-28 22.48.57.jpg
Tarcze NIE PODŁĄCZONE, widoczne podświetlenie standardowe, które przebija się przez tarcze
2012-09-10 19.45.00.jpg
"Stare" podświetlenie zegarów LED
[b]www.oprawa-muzyczna.com[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2007, 21:08
Posty: 59
Skąd: Mysłowice
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 DOHC
SAAB 95, 2.3 TS 2008r

Postprzez kamilspider » 30 wrz 2012, 21:44

Wskazówki w miarę dobrze ściąga się widelcem kuchennym :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6