Silnik słabnie po nagrzaniu – 626 GE
1, 2
Jest tak: auto(GE 2,5V6) stało tydzień unieruchomione padł aparat zapłonowy, wymieniłem aparat odpalił od kopa , chodził równiutko.Podczas jazdy zauważyłem, że zaczyna się przymulać , tzn. jak dodaje gazu bardzo delikatnie jakoś jedzie, jak depnę, następuje coś takiego jakby dostawał lewe powietrze( szarpie, i nie wchodzi na obroty), sprawdzałem połączenia gumowe , niby wszystko jest ok.Co to może być , czy ktoś miał podobne historie. Najbardziej się to objawia podczas np.ruszania pod górkę, lub zredukowania np.przy 30km/h z 3 na 2 i .Na postoju wszystko jest ok, chodzi równo , obroty nie falują, nie gaśnie, tak samo jak zimny na ssaniu idzie jak rakieta, jak tylko złapie temp.zaczynają się schody. Dodam jeszcze ,że nie ma LPG i podobne problemy wcześniej nie występowały . Podpowiedzcie co jeszcze można sprawdzić domowym sposobem?
Ostatnio edytowano 7 lut 2006, 16:39 przez sebas1, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 sty 2006, 22:54
- Posty: 38
- Skąd: gdańsk
- Auto: MAZDA 626 2,5 V6,VW Touran 1,9
Skasuj ewentualne błędy w komputerze oraz (przy okazji) zrób reset ECU. Na nowo zaprogramujesz automatycznie mapy wtrysków i może się poprawi.
Sprawdź jeszcze:
Paliwo (czy nie jest z wodą z jakiejś przydrożnej stacji).
Filtr paliwa.
Filtr powietrza.
Sondy LAMBDA.
Powodzenia
..::GofNet::..
Sprawdź jeszcze:
Paliwo (czy nie jest z wodą z jakiejś przydrożnej stacji).
Filtr paliwa.
Filtr powietrza.
Sondy LAMBDA.
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
ja miałem podobnie, wymieniłem kopułke i palec i nic, okazało sie ze jeden z rpzewodow jest walniety
- Od: 3 lut 2006, 23:54
- Posty: 11
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 GE 1993 1,8 SGi
sebas w tej mazdzie masz kody migowe http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18681 ,wystarczy zwykła dioda i oporniczek
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
sebas – to jest banalnie proste – nawet sirota da sobie radę A jak potrafisz klocki wymienić to i kody odczytasz.
Kup w sklepie z częściami elektronicznymi LED (diodę świecącą) na 12V. Przylutuj do niej kabelki.
Zrób zworę (tzn. utnij kawałek ok. 10cm kabelka).
Otwórz maskę, otwórz złacze "diagnostic" i wepnij się w sposób opisany tutaj
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Nie zwracaj uwagi na ten rezystor w tym opisie. Jak będziesz miał diodę 12V to nie jest on potrzebny.
Postępuj zgodnie z opisem i odczytasz kody.
To wszystko.
Nie szukaj warsztatu z kompem bo za samo wpięcie krzykną 100zetów jak nic. A samemu zrobisz to za 2zł + 20 minut.
Pozdrawiam
Grzyby
Kup w sklepie z częściami elektronicznymi LED (diodę świecącą) na 12V. Przylutuj do niej kabelki.
Zrób zworę (tzn. utnij kawałek ok. 10cm kabelka).
Otwórz maskę, otwórz złacze "diagnostic" i wepnij się w sposób opisany tutaj
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Nie zwracaj uwagi na ten rezystor w tym opisie. Jak będziesz miał diodę 12V to nie jest on potrzebny.
Postępuj zgodnie z opisem i odczytasz kody.
To wszystko.
Nie szukaj warsztatu z kompem bo za samo wpięcie krzykną 100zetów jak nic. A samemu zrobisz to za 2zł + 20 minut.
Pozdrawiam
Grzyby
sebas napisał(a):przewody mają niecały rok, ale jutro je sprawdzę
Są takie wynalazki – np firma Champion, które pięknię świecą po 3 miesiącach używania. Najlepiej je oglądać w nocy.
Quaki napisał(a):Sprawdz po pierwsze kody bledow
Czy jest sens diagnozowania kodów błedów kiedy w czasie pracy kontrolka Check się nie świeci?
Zacznij od zmiejszenia przerwy na świecy – ok 0.2 mm
Jak pomoże – zajmij się przewodami WN, cewką WN i kopułką.
A może coś zalałeś – np czujnik położenia wałka rozrządu?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm sens jest jak najbardziej nie wszystkie mazdy posiadają kontrolkę check engine i nie wszystkie błedy powodują zapalenie check engine
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Mimo wszystko zacząłbym od przedłubania/sprawdzenia instalacji zapłonowej – przecież tylko ona była ostatnio "reperowana"
magicadm napisał(a):
Zacznij od zmiejszenia przerwy na świecy – ok 0.2 mm
Jak pomoże – zajmij się przewodami WN, cewką WN i kopułką.
A może coś zalałeś – np czujnik położenia wałka rozrządu?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Mialem dokladnie to samo, padla cewka w aparacie zaplonowym. W okolicy polecam Gulcza, a moj problem rozwiazal serwis Boscha Tucholka w Chwaszczynie-konkretni fachowcy choc zaplacic trzeba niemalo. Nie jedz do Zdanowicza-na 3 wizyty nic nie znalezli i nie mieli innych pomyslow.
- Od: 7 kwi 2005, 11:08
- Posty: 46
- Skąd: gdynia
- Auto: MSS
tremba napisał(a):Mialem dokladnie to samo, padla cewka w aparacie zaplonowym. W okolicy polecam Gulcza, a moj problem rozwiazal serwis Boscha Tucholka w Chwaszczynie-konkretni fachowcy choc zaplacic trzeba niemalo..
A jakieś szczegóły? Co było zepsute i jak zostało naprawione?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Zepsuta byla cewka, i wymienili mi caly aparat bo akurat mieli. Tyle sie dowiedzialem od goscia przy odbiorze wozu. Gdzies chyba na forum bylo o tym problemie w pierwszych KL-ach, w pozniejszych jest juz troche inna konstrukcja aparatu, szczegolow niestety nie znam.
- Od: 7 kwi 2005, 11:08
- Posty: 46
- Skąd: gdynia
- Auto: MSS
Puhcio napisał(a):Tak – cewke wyprowadzili na zaewnątrz (o ile nie pokręciłem )
cos mi sie nie wydaje tego chyba dokonali nasi specy
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6