Silnik słabnie po nagrzaniu – 626 GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sebas1 » 7 lut 2006, 15:31

Jest tak: auto(GE 2,5V6) stało tydzień unieruchomione padł aparat zapłonowy, wymieniłem aparat odpalił od kopa , chodził równiutko.Podczas jazdy zauważyłem, że zaczyna się przymulać , tzn. jak dodaje gazu bardzo delikatnie jakoś jedzie, jak depnę, następuje coś takiego jakby dostawał lewe powietrze( szarpie, i nie wchodzi na obroty), sprawdzałem połączenia gumowe , niby wszystko jest ok.Co to może być , czy ktoś miał podobne historie. Najbardziej się to objawia podczas np.ruszania pod górkę, lub zredukowania np.przy 30km/h z 3 na 2 i .Na postoju wszystko jest ok, chodzi równo , obroty nie falują, nie gaśnie, tak samo jak zimny na ssaniu idzie jak rakieta, jak tylko złapie temp.zaczynają się schody. Dodam jeszcze ,że nie ma LPG i podobne problemy wcześniej nie występowały . Podpowiedzcie co jeszcze można sprawdzić domowym sposobem?
Ostatnio edytowano 7 lut 2006, 16:39 przez sebas1, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2006, 22:54
Posty: 38
Skąd: gdańsk
Auto: MAZDA 626 2,5 V6,VW Touran 1,9

Postprzez GofNet » 7 lut 2006, 15:59

Sprawdź zapłon.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sebas1 » 7 lut 2006, 16:32

Zapłon był ustawiany, odpada.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2006, 22:54
Posty: 38
Skąd: gdańsk
Auto: MAZDA 626 2,5 V6,VW Touran 1,9

Postprzez GofNet » 7 lut 2006, 16:59

Skasuj ewentualne błędy w komputerze oraz (przy okazji) zrób reset ECU. Na nowo zaprogramujesz automatycznie mapy wtrysków i może się poprawi.

Sprawdź jeszcze:
<czytaj> Paliwo (czy nie jest z wodą z jakiejś przydrożnej stacji).
<czytaj> Filtr paliwa.
<czytaj> Filtr powietrza.
<czytaj> Sondy LAMBDA.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez daniel626LBN » 7 lut 2006, 19:36

ja miałem podobnie, wymieniłem kopułke i palec i nic, okazało sie ze jeden z rpzewodow jest walniety
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 23:54
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GE 1993 1,8 SGi

Postprzez sebas1 » 7 lut 2006, 20:40

przewody mają niecały rok, ale jutro je sprawdzę
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2006, 22:54
Posty: 38
Skąd: gdańsk
Auto: MAZDA 626 2,5 V6,VW Touran 1,9

Postprzez Quaki » 8 lut 2006, 00:16

Sprawdz po pierwsze kody bledow ja podobny efekt mailem przy zapieczonym EGR poprostu dostawal mase spalin i sie dlawil
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez sebas1 » 8 lut 2006, 09:20

A gdzie ewentualnie można podjechać , żeby to zdiagnozować w okolicach 3-miasta, bo ja to klocki mogę sobie wymienić, czy filtr powietrza , ale z elektryką wolę nie zaczynać :|
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2006, 22:54
Posty: 38
Skąd: gdańsk
Auto: MAZDA 626 2,5 V6,VW Touran 1,9

Postprzez pawelc » 8 lut 2006, 09:32

sebas w tej mazdzie masz kody migowe http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18681 ,wystarczy zwykła dioda i oporniczek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Grzyby » 8 lut 2006, 09:33

sebas – to jest banalnie proste – nawet sirota da sobie radę :P A jak potrafisz klocki wymienić to i kody odczytasz.
Kup w sklepie z częściami elektronicznymi LED (diodę świecącą) na 12V. Przylutuj do niej kabelki.
Zrób zworę (tzn. utnij kawałek ok. 10cm kabelka).
Otwórz maskę, otwórz złacze "diagnostic" i wepnij się w sposób opisany tutaj
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Nie zwracaj uwagi na ten rezystor w tym opisie. Jak będziesz miał diodę 12V to nie jest on potrzebny.
Postępuj zgodnie z opisem i odczytasz kody.
To wszystko.

Nie szukaj warsztatu z kompem bo za samo wpięcie krzykną 100zetów jak nic. A samemu zrobisz to za 2zł + 20 minut.

Pozdrawiam
Grzyby
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 8 lut 2006, 09:35

sebas napisał(a):przewody mają niecały rok, ale jutro je sprawdzę


Są takie wynalazki – np firma Champion, które pięknię świecą po 3 miesiącach używania. Najlepiej je oglądać w nocy.

Quaki napisał(a):Sprawdz po pierwsze kody bledow


Czy jest sens diagnozowania kodów błedów kiedy w czasie pracy kontrolka Check się nie świeci?


Zacznij od zmiejszenia przerwy na świecy – ok 0.2 mm
Jak pomoże – zajmij się przewodami WN, cewką WN i kopułką.
A może coś zalałeś – np czujnik położenia wałka rozrządu?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez pawelc » 8 lut 2006, 10:00

magicadm sens jest jak najbardziej nie wszystkie mazdy posiadają kontrolkę check engine i nie wszystkie błedy powodują zapalenie check engine
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez magicadm » 8 lut 2006, 10:11

Mimo wszystko zacząłbym od przedłubania/sprawdzenia instalacji zapłonowej – przecież tylko ona była ostatnio "reperowana"

magicadm napisał(a):
Zacznij od zmiejszenia przerwy na świecy – ok 0.2 mm
Jak pomoże – zajmij się przewodami WN, cewką WN i kopułką.
A może coś zalałeś – np czujnik położenia wałka rozrządu?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Puhcio » 8 lut 2006, 10:43

magicadm napisał(a):Czy jest sens diagnozowania kodów błedów kiedy w czasie pracy kontrolka Check się nie świeci?


Nie może się świecic bo jej nie ma :P Chyba, że to A-Spec.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez sebas1 » 8 lut 2006, 10:44

Dzięki chłopaki za wszystkie opinie, dzisiaj nie mam jak , ale jutro biorę się za robotę, spróbuję się dobrać do mojej magdy , może coś z tego wyjdzie.
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2006, 22:54
Posty: 38
Skąd: gdańsk
Auto: MAZDA 626 2,5 V6,VW Touran 1,9

Postprzez tremba » 8 lut 2006, 17:49

Mialem dokladnie to samo, padla cewka w aparacie zaplonowym. W okolicy polecam Gulcza, a moj problem rozwiazal serwis Boscha Tucholka w Chwaszczynie-konkretni fachowcy choc zaplacic trzeba niemalo. Nie jedz do Zdanowicza-na 3 wizyty nic nie znalezli i nie mieli innych pomyslow.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2005, 11:08
Posty: 46
Skąd: gdynia
Auto: MSS

Postprzez magicadm » 8 lut 2006, 22:01

tremba napisał(a):Mialem dokladnie to samo, padla cewka w aparacie zaplonowym. W okolicy polecam Gulcza, a moj problem rozwiazal serwis Boscha Tucholka w Chwaszczynie-konkretni fachowcy choc zaplacic trzeba niemalo..


A jakieś szczegóły? Co było zepsute i jak zostało naprawione?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tremba » 8 lut 2006, 23:04

Zepsuta byla cewka, i wymienili mi caly aparat bo akurat mieli. Tyle sie dowiedzialem od goscia przy odbiorze wozu. Gdzies chyba na forum bylo o tym problemie w pierwszych KL-ach, w pozniejszych jest juz troche inna konstrukcja aparatu, szczegolow niestety nie znam.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2005, 11:08
Posty: 46
Skąd: gdynia
Auto: MSS

Postprzez Puhcio » 8 lut 2006, 23:42

Tak – cewke wyprowadzili na zaewnątrz (o ile nie pokręciłem :P)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez pawelc » 9 lut 2006, 08:48

Puhcio napisał(a):Tak – cewke wyprowadzili na zaewnątrz (o ile nie pokręciłem :P)


cos mi sie nie wydaje :) tego chyba dokonali nasi specy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6