Wymiana żarówek panelu przycisków w Cronosie
Strona 1 z 1
Witam, ponieważ nie mogli mi tego zrobić w AUTO MAZDA KSIĘZYNO, tłumacząc to tym, że nie da się i mozna wymienić tylko cały moduł. Więc zabrałem się za to sam.
Okazało się, że wymiana jest banalnie prosta, trwa jakieś 10 minut.
Tutaj cała dokumentacja fotograficzna tej czynności. Zarówki pasują standardowe z oprawkami 12V 1.2W. Ja dałem zielone, bo takie były oryginalnie.
Zaczynamy od ściągnięcia osłony pod wajchą od ręcznego. JEst ona na samych zatrzakach więc można smiało z każdej storny podwazać. Ręczny do góry aby dało się zdjąć.
Panel przycisków jest przykręcony dwoma wkrętami. czyli krzyżak i po lekkim odciągnięciu górnej maskownicy jest dostęp do tych wkrętów. Aha górna maskownica jest na dole również przykręcona wiec trzeba odkręcić przed zdejmowaniem.
Panel jest podłączony trzema wtykami, odłaczamy wyciągamy do przodu i wyjmujemy przez maskownicę. Z tyłu widać trzy żarówki z cokołami. Wyciągamy, wkładamy nowe i montujemy wszystko do kupy
Zajęło mi to wszystko około 10 minut.
Okazało się, że wymiana jest banalnie prosta, trwa jakieś 10 minut.
Tutaj cała dokumentacja fotograficzna tej czynności. Zarówki pasują standardowe z oprawkami 12V 1.2W. Ja dałem zielone, bo takie były oryginalnie.
Zaczynamy od ściągnięcia osłony pod wajchą od ręcznego. JEst ona na samych zatrzakach więc można smiało z każdej storny podwazać. Ręczny do góry aby dało się zdjąć.
Panel przycisków jest przykręcony dwoma wkrętami. czyli krzyżak i po lekkim odciągnięciu górnej maskownicy jest dostęp do tych wkrętów. Aha górna maskownica jest na dole również przykręcona wiec trzeba odkręcić przed zdejmowaniem.
Panel jest podłączony trzema wtykami, odłaczamy wyciągamy do przodu i wyjmujemy przez maskownicę. Z tyłu widać trzy żarówki z cokołami. Wyciągamy, wkładamy nowe i montujemy wszystko do kupy
Zajęło mi to wszystko około 10 minut.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
jacobs242 te żarówki są nazwyklejszymi żarówkami do paneli – do podświetlania. U mnie spaliły się te oryginalne, które są lekko inne ale standard cokołu jest identyczny w Europie wiec nasze pasują doskonale. Chociaż wyglądają inaczej.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Jak wyjąć przycisk np od świateł przeciwmgielnych albo awaryjnych żeby wymienić żarówkę tak aby nie wyłamać? Jakie tam idą żarówki takie zwykłe z lanym cokołem do wciskania np. 3-5W12 czy takie małe z wąsami które trzeba wlutować?
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
zulek napisał(a):małe z wąsami
ale nie trzeba ich lutować – jak wyjmiesz to zobaczysz jak są zrobione stare.
zulek napisał(a):Jak wyjąć przycisk np od świateł przeciwmgielnych albo awaryjnych żeby wymienić żarówkę tak aby nie wyłamać?
"Od tyłu" – musisz poluzować deskę, tak żeby sięgnąć ręką i próbować ścisnąć włącznik od góry i od dołu i wypychać go.
Trochę kombinacji, ale w sumie proste.
Z awaryjnymi jest największy hardcore (b. mało miejsca)
Nie da sie podwazyc malym srubokretem?
jacobs242 napisał(a):A na co jest mocowana deska? jak sie zdejmie ten przód to później nie będzie problemów z ponownym założeniem?
No właśnie.. bo niby było już, ale w sumie nie jasno nie ma dobrej fotorelacji. Jest opis o kilku śrubach i o tym żeby ciągnąć.. ale żeby jak w którą stronę to nie bardzo (b.t.w. wiem już jak zdjąć boczek od drzwi )
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
zulek napisał(a):jacobs242 napisał(a):A na co jest mocowana deska? jak sie zdejmie ten przód to później nie będzie problemów z ponownym założeniem?
No właśnie.. bo niby było już, ale w sumie nie jasno nie ma dobrej fotorelacji. Jest opis o kilku śrubach i o tym żeby ciągnąć.. ale żeby jak w którą stronę to nie bardzo (b.t.w. wiem już jak zdjąć boczek od drzwi )
tam nie trzeba wiekszej fotorelacji,, dwa wkręty widoczne sa po zdjęciu osłony od biegów. odkręcamy je, potem wystarczy podwazyć brzegi, czymś płaskim z tworzywa (żeby nie porysowac plastików i szarpnąć lekko, osłona na odejdzie.
Jak mi to zajęło mało czasu a nie wiedziałem co gdzie jest to chyba każdy sobie poradzi.
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
sp4ubw napisał(a): tam nie trzeba wiekszej fotorelacji,, dwa wkręty widoczne sa po zdjęciu osłony od biegów. odkręcamy je, potem wystarczy podwazyć brzegi, czymś płaskim z tworzywa (żeby nie porysowac plastików i szarpnąć lekko, osłona na odejdzie.
Jak mi to zajęło mało czasu a nie wiedziałem co gdzie jest to chyba każdy sobie poradzi.
No tak w tym przypadku sp4ubw może jest trochę prosciej i twoja fotorelacja jest wystarczająca. ale mam taki problem jak jacobs
jacobs242 napisał(a): ale ja bym chciał całą deche rozebrać, bo mi w przyciskach niektórych nie świeci , zresztą zmieniłbym sobie na czerwone
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
jacobs242 napisał(a):to raczej niemożliwe żeby w taki sposób wyjąć ten panel, próbowałem i nie da sie. Chyba że jesteś chuckiem norrisem .
jak to się nie da Dopiero wróciłem i widzę, że dalej są problemy.
Odciagasz przednią maskownicę po bokach – odchodzi elegancko. i nie ściagasz całej tam od kierownicy tylko odciągasz trochęod tapicerki. PO bokach sam panel jest przykręcony dwoma wkrętami. Trzeba je zwyczajnie odkręcić i wysuwać panel do przodu lekko dociskając w dół. maskownica powinna być odciągnięta na około 12-15cm co jej nie zaszkodzi, a pozwoli wyjśc calemu panelowi. Jak już jest wysunięty z otworu w którym siedzi i jest pod kątem 90% do pierwotnej pozycji to z tyłu odłaczasz trzy wtyki i wyciągasz wtedy sam panel przesuwając go w dół i wysuwasz pod maskownicą w dowolną stronę. Taka jest najprostsza metoda wyciągnięia tego panelu.
czy to na pewno wszystkie żarówki w tym panelu?? Ja mam jeszcze diody w suwakach, którędy je wyjąć?
Tak to na pewno tylko te żarówki nie ma tam innych, te co są w przyciskach to diody LED zielone. W suwakach te co są wymieniasz podważając płaskim śrubokrętem same suwaki i schodzą – po zdjęciu suwaków zobaczysz płackie zielone LEDy mnożna je wyciągnąć i wymienić na dowolne inne kolory.
NIe wyciągałem LEDów z górnego rzędu przycisków więc nie wiem jakie tam siedzą. Pewnie takie same jak w dolnych suwakach.
A co do wymiany żarówek w przyciskach to po wyjęciu panelu masz dostęp do przycisku świateł awaryjnych i do ogrzewania tylnej szyby i do tempomatu. Wystarczy od tyłu lekko wcisnąć i wyjdą na wierzch, potem wymiana żarówki, czy wstawienia LEDa i wciskach w deskę, po podłączeniu złącza. Żarówki od strony drzwi w przyciskach mżęsz wymienić podważajć maskownicę od dołu co spowoduje wyskoczenie zatrzasków i od dołu można ręką wycisnąć te przyciski. To mniej wiuecej tyle na temat wymiany żarówek
i nie trzeba być chuckiem norisem
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6