Zrobiłem obliczenia. Mnie Madzia rocznie kosztuje około 13 tys. a was?
Obliczenia nie są w 100% precyzyjne ale około
Średnia cena paliwa to 4,20 , a spalanie 9,5.
Szczegóły tutaj:
http://republika.pl/cobrajas/mazda/koszty/koszty_utrzymania_626ge95.html
Średnia cena paliwa to 4,20 , a spalanie 9,5.
Szczegóły tutaj:
http://republika.pl/cobrajas/mazda/koszty/koszty_utrzymania_626ge95.html
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
Kurcze, po co to liczyć??? Tylko humor można sobie popsuć
Mam samochód bo lubię. Cenię sobie wolność i niezależność od innych przewoźników (choć czasem korzystam). A zarobione pieniądze wolę przepuścić przez rurę wyudechową, a nie np wspomagać ojca tateusza z Torunia
Już dawno obliczono, że nie ma sensu posiadać samochód – doliczając utratę wartości po latach i tak nie wydasz więcej na TAXI – nawet jeżdżąc nimi cały rok.
Mam samochód bo lubię. Cenię sobie wolność i niezależność od innych przewoźników (choć czasem korzystam). A zarobione pieniądze wolę przepuścić przez rurę wyudechową, a nie np wspomagać ojca tateusza z Torunia
Już dawno obliczono, że nie ma sensu posiadać samochód – doliczając utratę wartości po latach i tak nie wydasz więcej na TAXI – nawet jeżdżąc nimi cały rok.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
no tak. korzyści z własnej fury jest bardzo wiele..
Kiedyś rozmawiałem z kumplem z Niemiec i mówie... człowieku wy wszędzie macie ceny porównywalne do naszych (u nas Hot-Dod 2 zł u nich 2 Euro itp), zarabiacie porównywalnie (u nas 2 tys u nich 2 tys. E). Wiec skąd takie różnice? Odpowiedź : w PL paliwo 4 zł a w Niemczech 1 Euro O!
Kiedyś rozmawiałem z kumplem z Niemiec i mówie... człowieku wy wszędzie macie ceny porównywalne do naszych (u nas Hot-Dod 2 zł u nich 2 Euro itp), zarabiacie porównywalnie (u nas 2 tys u nich 2 tys. E). Wiec skąd takie różnice? Odpowiedź : w PL paliwo 4 zł a w Niemczech 1 Euro O!
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
cobrajas napisał(a):w PL paliwo 4 zł a w Niemczech 1 Euro O!
Ma to też dobre strony – jak jeździmy samochodem po UE to na stacjach nie przeżywamy szoku jeśli idzie o ceny paliw (nawet o kilka % tańsze tam jest)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
No ja tak tragicznie nie wychodzę, ale koszta towarzyszące też miałem. Przez dwa lata łącznie z zakupem pojazdu na moją Madzię wydałem 11,8kzł. Mam auto niższej klasy, tańsze i starsze.
Mazda 323 BG – koszta
W statystykach nie ująłem jedynie paliwa, jednak poniesione na nie koszta wyniosły mnie 1.875zł. Przy przebiegu 7kkm.
Razem więc mamy ~13,7kzł w okresie dwóch lat. Niestety teraz zbliża się OC, więc dodatkowy wydatek ~800-1000zł .
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Mazda 323 BG – koszta
W statystykach nie ująłem jedynie paliwa, jednak poniesione na nie koszta wyniosły mnie 1.875zł. Przy przebiegu 7kkm.
Razem więc mamy ~13,7kzł w okresie dwóch lat. Niestety teraz zbliża się OC, więc dodatkowy wydatek ~800-1000zł .
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
To ja wole nawet nie liczyć, bo bym chyba musiał potwora na parking na stałe odstawić. Kiedyś pobieżnie policzyłem to wychodziło coś ok 1700 zł/mies (paliwo + ubezpieczenie), od razu przestałem liczyc . Kurcze a tu znowu ubezpieczenie wychodzi i to w wakacje
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
magicadm napisał(a):Już dawno obliczono, że nie ma sensu posiadać samochód – doliczając utratę wartości po latach i tak nie wydasz więcej na TAXI – nawet jeżdżąc nimi cały rok.
zrób taxi 24 kkm to zobaczysz ile to kosztuje naprawdę i zaraz przesiądziesz sie na swoje.
mnie madzia kosztuje sporo mniej przez ostatni rok wydałe około 2500zł na części oleje itp.
ubezpieczenie oc 300zł AC nie płace.
przejeachałem 14 kkm. 100km na lpg kosztuje mnie 25.00zł wiec paliwo 3500zł.
razem: 6300zł za rok.
przy twoim przebiegu 24 kkm było by to odpowiednio więcej 8800.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
przy twoim przebiegu 24 kkm było by to odpowiednio więcej 8800.
no tak... ale trzeba byłoby dołożyć gaz czyli jakieś kolejne 4,500 które może by się kiedyś zwróciło, ale nie szybko bo pewnie zaraz po tym należałoby zrobić kapitalke (kopcenie już jest )
- Od: 29 paź 2004, 14:58
- Posty: 71
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D
cobrajas napisał(a):4,500
sekwencje możesz miec w warszawie za jakieś 2.500zł a silnik no cóż da sie go zrobic też w miarę tanio co pozazał mój przykład tyle że musisz robic to na własną odpowiedzialnośc, bo kazdy porządny zakład bedzie chciał leciec po calosci, co nikogo nie powinno dziwic.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
u mnie po roku i 19kkm: 11913,97 zł w tym: opony letnie 760, inst gazowa 3800, koszty eksploatacyjne (naprawy, części, płyny, myjnia, zamiana opon itp) 2886,6, benzyna 2162,89, gaz 2528,86 (od listopada 2005).
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
sołtys napisał(a):magicadm napisał(a):Już dawno obliczono, że (...).
zrób taxi 24 kkm to zobaczysz ile to kosztuje naprawdę i zaraz przesiądziesz sie na swoje.
Ja tego nie liczyłem, ale zapewne kryterium startowym było zakupienie nowego autka i symboliczna (np 10 tys km/rok) jazda miejska...I zapewne założono, że w trasy jeździsz PKP i PKS. Wtedy to ma sens...
Oczywiście "jeżdżę na swoim"
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Ja tego nie liczyłem, ale zapewne kryterium startowym było zakupienie nowego autka i symboliczna (np 10 tys km/rok) jazda miejska...I zapewne założono, że w trasy jeździsz PKP i PKS. Wtedy to ma sens...
dokładnie i pełna amortyzacja auta po 10-latach to może i tak inaczej nie jest to możliwe skoro taxsiaż jeżdzi i na tym zarabia.
A co do jazdy po mieście to mieszkając na studiach w krakowie zostawiałem auto pod blokiem jadąc na uczlnie bo tramwajem nie dość że było taniej to jeszcze szybciej, i nie trzeba było walczyć o miejsce parkingowe. i tak chyba powinno być.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
cobrajas napisał(a):Obliczenia nie są w 100% precyzyjne ale około
Średnia cena paliwa to 4,20 , a spalanie 9,5.
Szczegóły tutaj:
http://republika.pl/cobrajas/mazda/kosz ... 6ge95.html
_________________
moje jeszcze mniej
brak kosztow ewentualnych napraw... i oc
ale
LPG – Czy warto ? – Kalkulator
1 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
0,00 Koszty instalacji +2.800,00 2.800,00
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 Koszty w 1 roku +584,50 5.840,50
5.256,00 Bilans ogólny +584,50 5.840,50
Koszty auta z instalacją LPG są wyższe o 584,50 PLN
2 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 +2.215,50 Koszty w 2 roku 3.040,50
10.512,00 +1.631,00 Bilans ogólny 8.881,00
Koszty auta BEZ instalacji LPG są wyższe o 1.631,00 PLN.
Zwrot kosztów nastąpi w 4 miesiącu tego roku.
3 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 +2.215,50 Koszty w 3 roku 3.040,50
15.768,00 +3.846,50 Bilans ogólny 11.921,50
Koszty auta BEZ instalacji LPG są wyższe o 3.846,50 PLN
4 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 +2.215,50 Koszty w 4 roku 3.040,50
21.024,00 +6.062,00 Bilans ogólny 14.962,00
Koszty auta BEZ instalacji LPG są wyższe o 6.062,00 PLN
5 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 +2.215,50 Koszty w 5 roku 3.040,50
26.280,00 +8.277,50 Bilans ogólny 18.002,50
Koszty auta BEZ instalacji LPG są wyższe o 8.277,50 PLN
i te 5 latek chce przejechac. fakt ze to bardzo optymistyczna wersja.bo jak sie przydazy jakas mala kraksa
etc....to zooooaaag.
ale dotychczas kazda instalka gazowa w 2 porzednich autkach sporo zarobila $$$ wiec oby madzia tez
sluzyla:)))
juz jest:) mazda 626 1.8 '96 i bedzie:))
- Od: 7 sie 2006, 17:28
- Posty: 4
- Skąd: poznan
- Auto: mazda 626 1.8 '96
Dla mnie "zagazowanie" Mazduni to PROFANACJA!!! Wolę "gaz" w innej postaci...
Jak ktoś ma kasę na kupno Mazdy i serwisowanie to jeździ na benzynie... a jak nie ma kasy to niech kupi "malucha".
Mazda + Gaz = napis PIONEER na "Maluchu" (samochodziarze wiedzą o co chodzi... )
Jak ktoś ma kasę na kupno Mazdy i serwisowanie to jeździ na benzynie... a jak nie ma kasy to niech kupi "malucha".
Mazda + Gaz = napis PIONEER na "Maluchu" (samochodziarze wiedzą o co chodzi... )
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Uważam, że jak się SGI wrzuci, to Mazdunia działa nawet lepiej, niż na PB i to nie jest pRoFaNaCjA. Może I, czy II gen. nie jest dobrym pomysłem, bo trzeba zawsze pamiętać o świecach, filtrach, regulacjach, itp. W przeciwnym przypadku można stracić przepływkę lub nabawić się pokrewnych problemów. Ale z SGI można zapomnieć o problemach. Ci, co ją mają wiedzą, o czym piszę...
____________________________________________________________
Ja do swojej gazu nie zakładałem, bo robię ~2-3kkm rocznie, więc na tyle mało, aby słusznie myśleć, iż owa instalka się nie zwróci.
____________________________________________________________
Ja do swojej gazu nie zakładałem, bo robię ~2-3kkm rocznie, więc na tyle mało, aby słusznie myśleć, iż owa instalka się nie zwróci.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
buba74 napisał(a):Jak ktoś ma kasę na kupno Mazdy i serwisowanie to jeździ na benzynie... a jak nie ma kasy to niech kupi "malucha".
Mazda + Gaz = napis PIONEER na "Maluchu" (samochodziarze wiedzą o co chodzi... )
Bzdury wypisujesz
Może jeszcze powiesz, że wszystkie części jakie wymieniasz to są ori z ASO?
No bo przecież nie profanujesz jej chyba zamiennikami czy mechanikami którzy nie mają autoryzacji tej marki?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6