Strona 1 z 1

Fotorelacja Z Montażu Komory Silnika

PostNapisane: 16 sie 2007, 10:48
przez buba74
Prosta fotorelacja z montażu elementów komory oraz włożenie silnika. Nie opisuję dokładnie użytych kluczy gdyż w Maździe są standardowe, czyli: 10, 12, 14, 17, 19. Oczywiście przydadzą się śrubokręty, kombinerki i trochę cierpliwości.

MAGLOWNICA
Obrazek
Obrazek

PRZEWODY HAMULCOWE TYŁ Z ROZDZIELACZEM
Obrazek

SERWO I POMPA HAMULCOWA
Obrazek
Po zamontowaniu ważne, żeby nie zapomnieć o przewodzie hydraulicznym sprzęgła.

PRZEWODY HYDRAULICZNE MAGLOWNICY
Obrazek

WIĄZKA PRZEWODÓW OD KOMPUTERA
Obrazek

WIĄZKA PZREWODÓW ZE SKRZYNKĄ BEZPIECZNIKÓW
Obrazek

UCHWYT SKRZYNKI BEZPIECZNIKÓW
Obrazek

MOCOWANIE PODUSZKI PRAWEJ SILNIKA
Obrazek

UCHWYT POMPY ABS
Obrazek

POMPA ABS
Obrazek
Warto pamiętać o przymocowaniu przewodu hamulcowego prawego koła.

SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW I PRZEKAŹNIKÓW
Obrazek

UCHWYT TEMPOMATU I SKRZYNKI BEZPIECZNIKÓW
Obrazek

ZBIORNIK PODCIŚNIENIA PALIWA
Obrazek

UCHWYT ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO
Obrazek

ZBIORNIK OLEJU WSPOMAGANIA KIEROWNICY
Obrazek

WŁOŻENIE SILNIKA
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

UFF...PO WSZYSTKIM :D
Obrazek

PostNapisane: 16 sie 2007, 11:28
przez kierownik
Y, a czemu on taki kolorowy..? :) Żartuję. Niezła robota. A co w ogóle robiłeś? remoncik jakiś?

PostNapisane: 16 sie 2007, 11:43
przez buba74
k.kierownik napisał(a):A co w ogóle robiłeś? remoncik jakiś?

Zaspawałem dziury w nadkolach bo były. Od początku zabezpieczyłem nadkola. Komora z czerwonego w czarny. Silnik: pierścienie, wszystkie panewki, nowe uszczelniacze, pasek rozrządu, zawór zwrotny pompy olejowej, nowa tarcza sprzegłowa, polerowane kanały dolotowe, stoczone koło zamachowe, wszystkie nowe uszczelki, polerowane denka tłoków i inne pierdoły...taki mały remoncik... :D

PostNapisane: 16 sie 2007, 11:57
przez kierownik
niom malutki.
a ile czasu/ kasy cię to kosztowało?

PostNapisane: 16 sie 2007, 13:04
przez buba74
k.kierownik napisał(a):a ile czasu/ kasy cię to kosztowało?

Czas przestałem liczyć.....długo to schodzi...silnik trzeba na części rozłożyć....wymienić...pomalować...i złożyć. Koszt samych części do silnika to jakieś 2000. Robocizny nadkoli i silnika nie liczę bo wszystko robię sam. Trochę czasu jeszce minie zanim to zagra...

PostNapisane: 16 sie 2007, 13:47
przez Artiks
Że ci się chciało to robić :) Niezła układanka :D Ja przy remoncie silnika też go wyjmowałem i rozkładałem na elementy pierwsze , jak się potem rozejrzałem wokół po garażu na leżące wszędzie częśći pomyślałem sobie Ku#$% ile tego jest, niech no jakąś śrubkę czy sprężynkę zgubię to wyjdę z siebie :D O dziwo wszystko znalazłem potem :) Buba74 to teraz jeszcze maska z plexi i wjazd na miasto :)

PostNapisane: 16 sie 2007, 15:42
przez qbass
Relacja git!
Mam jeszcze pytanko: wyjmując silnik trzeba wyjmować też skrzynię? Wydaje mi się, że to pytanie retoryczne, ale wolę się upewnić, żeby sobie roboty nie dodawać. Silnik Kl 2.5V6.

PostNapisane: 16 sie 2007, 16:14
przez buba74
qbass Najlepiej by było...można najpierw ściągnąć skrzynię do dołu..a później wyjąć silnik do góry..ale szybciej całość...

PostNapisane: 20 sie 2007, 10:07
przez bobiscig
buba74 witaj mam 626/16v rano po odpaleniu bialo swiata nie widac ,bede zmienial pierscienie i mam prozbe o pare uwag co do ich wymiany oraz firmy pierscieni bo to trz podobno wazne pozdrawiam adam

PostNapisane: 20 sie 2007, 10:52
przez buba74
bobiscigpierścienie CTI – normalna cena i RIKENY najlepsze ale 2razy droższe. Ja mam CTI.
Przy wymienie pierścieni wiadomo trzeba zrobic głowice wraz z wymiana uczczelniaczy i docieranie zaworów. Koszt w zależności od firmy jakiej robisz..ale na głowicy lepiej nie oszczędzać. Wiadomo uszczelka pod głowicę, dobrze jet też wymienić panewki korbowodowe, termostat, pasek rozrządu, uszczelniacze wałków rozrządu, zaworek zwrotny pompy olejowej.
Do ymiany nie potrzeba wyciągać silnika. Troche rozkręcania i cierpliwości...Wiadomo wszystko trzeba robić dokładnie i zachowywać przy skręcaniu odpowiednie siły dokręcania śrub. Wszystko musi byc czyste przy składaniu.
Po wymianie pierścieni można zalać troszke gorszy olej.,..dotrzeć silnik 1000-1500 km bez "żyłowania", następnie wymienić na lepszy....może być nawet syntetyk.
jeżeli chcesz wiedzieć coś więcej pyataj na gg.