Wymiana pompy paliwa – fotorelacja
1, 2
czesc,
(mam nadzieje, ze to dobre miejsce na te pytanko- swiezak jestem, wiec jesli to zle miejsce to z pokora przyjme bure;)
chodzi mi o pompe paliwa do 626 cronos 2.0 92r. jeden mechanik powiedzial mi, ze ponoc sa dwa rodzaje i powie mi ktora jak opusci bak, ktos moze kojarzy jaka to bedzie pompa do mojej mazdy? czy w ogole koles mi wkrecil kit, bo mialem wrazenie, ze nie chce mu sie za to brac...
pozdrawiam
(mam nadzieje, ze to dobre miejsce na te pytanko- swiezak jestem, wiec jesli to zle miejsce to z pokora przyjme bure;)
chodzi mi o pompe paliwa do 626 cronos 2.0 92r. jeden mechanik powiedzial mi, ze ponoc sa dwa rodzaje i powie mi ktora jak opusci bak, ktos moze kojarzy jaka to bedzie pompa do mojej mazdy? czy w ogole koles mi wkrecil kit, bo mialem wrazenie, ze nie chce mu sie za to brac...
pozdrawiam
- Od: 29 sie 2009, 10:11
- Posty: 21
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 2.0 16V 92r. + LPG
Może było nawet 10 rodzajów pomp paliwa ale to tylko pompa paliwa nie jest integralną częścią samochodu ma tylko pompować.
Na dobrą sprawę każda pompę paliwa da się tam zamontować tym bardziej że masz lpg więc jej wydajność teżma drugożędne znaczenie.
Na dobrą sprawę każda pompę paliwa da się tam zamontować tym bardziej że masz lpg więc jej wydajność teżma drugożędne znaczenie.
dzieki za odpowiedz. dzwonilem dzisiaj do inter carsu, ale sprzedawca mial watpliwosci i problem z polecenim pompy do mojej mazdy:/ juz troche zglupialem. pojutrze bede mail luzniejszy dzien, wiec jesli jest jak mowisz to wybiore cos w inter carsie i podjade do mechanika.
pozrdo.
pozrdo.
- Od: 29 sie 2009, 10:11
- Posty: 21
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 2.0 16V 92r. + LPG
słuchajcie !
moglbym dostać od Was jakies zdjecie dobrej jakosci samej wiązki łączacej pompe paliwa ? chodzi mi dokladnie o te kostki łączące pompe paliwa z całą instalacją i troche kawałek po za nimi chcialbym zobaczyć jak to wyglada zebym sobie zrobił to sam bo mam coś poplontane , gdyz kupowalem swoja Madziunie to jezdzi ciagle na LPG ;/
pozdrawiam !
moglbym dostać od Was jakies zdjecie dobrej jakosci samej wiązki łączacej pompe paliwa ? chodzi mi dokladnie o te kostki łączące pompe paliwa z całą instalacją i troche kawałek po za nimi chcialbym zobaczyć jak to wyglada zebym sobie zrobił to sam bo mam coś poplontane , gdyz kupowalem swoja Madziunie to jezdzi ciagle na LPG ;/
pozdrawiam !
wpadłem na pomysł zrobienia dodatkowego zabezpieczenia pompy paliwa przed syfem, a dokładnie chodzi o to, żeby włożyć do baku jakiś silny magnes, który będzie przyciągał metaliczny brud występujący zwłaszcza w starych zbiornikach. Dzięki temu sitko przed pompą by się na pewno o wiele wolniej zapychało. Jeśli by już pompa kiedyś padła to trzeba by wyjąć ten magnes i go wyczyścić. Co o tym myślicie??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
dcc69 napisał(a):[b]Wymiany pompy paliwa bez wyjmowania zbiornika – foto-relacja !!
Po 2 miesiącach walki z układem paliwowym na samym końcu została pompa paliwowa.
Miałbym potworny problem gdybym musiał wyjmować zbiornik.
Ale wcześniejszy właściciel już wymieniał raz pompkę, bo jeździł tylko na LPG i zrobił to, co zrobił.
Wyciął część blachy pod siedzeniami robiąc tym lepsze dojście do pompy paliwa
Po odkręceniu dekielka z kabelkami co widać zaraz po zdjeciu kanapy tylnego siedzenia można nożycami lub przecinarką delikatnie obserwować czy czegoś nie podetniemy
Wielkość tego wycięcia ma 25 cm na 20 cm.
Do końca tez można odciąć i też tak zrobię a w to miejsce wstawimy większy kawałek blachy 1mm i przykręcimy blacho wkrętami. Dodatkowo można podkleić uszczelkę gumową żeby nie dostawało się nam do środka błoto, woda itp. rzeczy.
Na początku odłączmy przewody prądowe a następnie odłączmy przewody gumowe.
Następnie odkręcamy 5 śrubek M4 śrubokrętem krzyżakowym.
Te czynności zajęły mi może 5 minut.
Po wyciągnięciu całej pompy z mocowaniem zobaczyłem obraz nędzy i rozpaczy.
Cała pompa była jakby zardzewiała, filterek cały brudny i mało tego popękany.
Jak to miało działać???????
A filtr cały brudny i na każdym załamaniu pęknięty lub dziurawy.
Widoczna rdza na całej obudowie.
Po wyjęciu starej wziąłem się za dostosowywanie nowej ( używanej ze szrotu ).
Stan nowszej widać na tej fotce.
Widać różnicę gołym okiem. Pan wyjął ją ze zbiornika i nie było mowy o jakimś czyszczeniu dla picu.
W pierwszej kolejności trzeba było dostosować końcówki przewodu, bo były inne wtyczki.
Przy okazji okazało się ze w tamtej mojej kabelek był tylko wsunięty we wsuwkę.
Widać to na zdjęciu.
Żeby nie robić sobie problemu z tej wtyczki niebieskiej stwierdziłem ze już nic nie będzie.
Kupiłem 2 nowe wsuwki małe i po wlutowaniu kabelków wsunąłem koszulkę termokurczliwą, która podgrzałem łącznie ze wsuwką.
Miałoby to uniknąć tak sobie pomyślałem jakiemuś iskrzeniu, bo co by to było gdyby w tym zbiorniku zaiskrzyło!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Po zrobieniu kabelka założyłem w obudowę pompę.
Ostatnie spoglądanie na benzynę w zbiorniku.
Wystarczy teraz tylko podnieść do góry tylną kanapę i można będzie wszystko zakładać.
W pierwszej kolejności przykręcić delikatnie 5 śrubek. Następnie ustawić dobrze pompe i dokręcić mocno, ale z wyczuciem śrubki i dopiero zakładać przewody elastyczne od paliwa.
Do całej operacji potrzebowałem następujących narzędzi:
• Śrubokręt krzyżakowy do odkręcenia i przykręcenia pompy paliwa
• Mały śrubokręt płaski do odpinania pompy z obudowy
• Kombinerki potrzebne do zdejmowania zaciskających opasek na przewodach oraz do zaciskania przewodu na wsuwkach
• Lutownica i lut do lutowania
Czas, jaki mi to wszystko zajęło nie przekroczył jednej godziny.
Gdybym musiał wycinać tą blachę mam nadzieje ze w półtorej godziny tez bym się zmieścił.
Czyli nigdy czegoś takiego nie robiłem a poszło mi bardzo ładnie. A co najważniejsze auto nie wyleciało w powietrze !!
Efekt końcowy:
Autko zaczęło odpalać na benzynie prawie od razu.
Nie dusi się podczas szybkiej jazdy na benzynie.
Teraz tylko dolać trochę więcej paliwa żeby ono było w zbiorniku i od czasu do czasu uzupełniać.
I problem ze złym odpalaniem się rozwiązał.
Dodatkowo wymieniłem zanim wziąłem się za pompę paliwa:
Wszystkie przewody paliwowe, przewody do podciśnienia, regulator ciśnienia, kopułkę, palec rozdzielacza, filtr paliwa, wtryski, świece, przewody.
Nie będę żałował, bo teraz mam dużo rzeczy nowych i wiem ze będą służyły.
Wszystko oprócz wtrysków kupione u kolegi z Mazda Speed – Smirnoff.
Pozdrawiam Wszystkich Wszystkich życzę miłej lektury.
Może komuś się przyda
Poprawiłem zdjęcia bo pewnie nie tylko mnie denerwowało kopiowanie linków
Pozdrawiam jaca_626
mazda 626
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
- Od: 11 paź 2010, 23:11
- Posty: 48
- Skąd: Słupsk
- Auto: mazda 626
1993 rok
2.0 benzin ( bez gazu, bo na gazie się zupę gotuje) :D
Witam chciałem podziękować koledze --->jaca_626 za opis że tak powiem rozprucia a za razem dostania się do pompy paliwowej No to zaczynamy mój przypadek był taki madzia nie zawiodła mnie pewnego razu nie mogłem odkręcić korka wlewu paliwa kręcił się w koło udało mi się rękę wsadzić od nadkola i przytrzymać (widocznie koś kiedyś coś robił i plastik się osunął dlatego tak mi gładko poszło ) i tak sobie jeździłem aż do baku nie dostała się woda .Rura wlewu (ząb czasu ją zjadł) kawałek rurki pcv został wbity 3 rurki od odpowietrzenia zgnite że mała bania i rurka przelewu masakra(nie wiem czy dobrze je nazwałem bo euforię mam A że mieszkam w dziurawsko pomorskiem pokołysze woda się wydostanie a tu zonk Zaślepiłem rurke przelewu te 3 rurki w złączke i sobie myślę będzie git .A madzia co się dusi to mi się kaszleć chce zakupiłem filtr paliwa (stary przepłukałem rozpuszczalnikiem. Mógłbym garki robić to co wypłyneło z niego:)i dalej nic no to chirurgiczne cięcie
Uploaded with ImageShack.us
stary filtr a nowy ten stary chyba miał 20 lat jak madzia
pompa się prezentuje bez oznak czasu
Uploaded with ImageShack.us
cięcie
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
tak wyglądało po zebraniu resztek po obiedzie dodam że po wyjęciu pompy zasałem paliwo wężykiem i jak odkurzacz zelmer 2000 wysał cały syf który był pochasałem sobie po wertepach i jeszcze raz pompe odkręciłem i drugie tyle syfu było!
Uploaded with ImageShack.us
stary filtr a nowy ten stary chyba miał 20 lat jak madzia
pompa się prezentuje bez oznak czasu
Uploaded with ImageShack.us
cięcie
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
tak wyglądało po zebraniu resztek po obiedzie dodam że po wyjęciu pompy zasałem paliwo wężykiem i jak odkurzacz zelmer 2000 wysał cały syf który był pochasałem sobie po wertepach i jeszcze raz pompe odkręciłem i drugie tyle syfu było!
-
Willy
w ramach ścisłości to ja tylko poprawiłem linki zdjęć , Fotorelacja została sporządzona przez kolegę 'dcc69' i to jemu należą się podziękowania
Dobrze, że wyczyściłeś, na pewno dobrze zrobiło to dla auta
Pozdrawiam jaca_626
Dobrze, że wyczyściłeś, na pewno dobrze zrobiło to dla auta
Pozdrawiam jaca_626
mazda 626
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
2.0 Etylina
92 rok wersja GE
- Od: 11 paź 2010, 23:11
- Posty: 48
- Skąd: Słupsk
- Auto: mazda 626
1993 rok
2.0 benzin ( bez gazu, bo na gazie się zupę gotuje) :D
Witam.
Na wstępie chcę podziękować autorowi fotorelacji. Naprawdę, przydała się
Mam do Was małe pytanie.
Jak można odpowietrzyć układ paliwowy? Wymieniłem tą pompkę, ale po kręceniu rozrusznikiem ok. 10 min. auto nie zaskoczyło, czyli nie ma benzyny. Ktoś może mi powiedzieć co można zrobić, żeby auto zaskoczyło?
Pozdrawiam.
Edit.
Kuźwa, podczas wymiany tej pompki zakładałem nowe konektory na przewody, bo oczywiście nie było Tym sposobem przez przypadek zamieniłem, plus na minus. Efektem czego, było odwrotne podawanie paliwa Po zamianie, dosłownie odpaliłem auto za drugim razem
Na wstępie chcę podziękować autorowi fotorelacji. Naprawdę, przydała się
Mam do Was małe pytanie.
Jak można odpowietrzyć układ paliwowy? Wymieniłem tą pompkę, ale po kręceniu rozrusznikiem ok. 10 min. auto nie zaskoczyło, czyli nie ma benzyny. Ktoś może mi powiedzieć co można zrobić, żeby auto zaskoczyło?
Pozdrawiam.
Edit.
Kuźwa, podczas wymiany tej pompki zakładałem nowe konektory na przewody, bo oczywiście nie było Tym sposobem przez przypadek zamieniłem, plus na minus. Efektem czego, było odwrotne podawanie paliwa Po zamianie, dosłownie odpaliłem auto za drugim razem
-
VariaS
VariaS napisał(a):Edit.
Kuźwa, podczas wymiany tej pompki zakładałem nowe konektory na przewody, bo oczywiście nie było Tym sposobem przez przypadek zamieniłem, plus na minus. Efektem czego, było odwrotne podawanie paliwa Po zamianie, dosłownie odpaliłem auto za drugim razem
Czytając posta pierwsze co mi przyszło na myśl, odwrotnie podpieta pompa Ale dobrze, że już jeździ. Fotorelacja pomogła i mi, ale ponad rok czasu temu Widać, kupa Mazd 626 ma pocietą blachę z tyłu. Straszna niedoróbka ze strony Mazdy, że dojście zrobili tylko do pływaka...
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Eklerek323f napisał(a): Widać, kupa Mazd 626 ma pocietą blachę z tyłu. Straszna niedoróbka ze strony Mazdy, że dojście zrobili tylko do pływaka...
Dokładnie, źle zrobili Natomiast, nie jest to szczególnie uciążliwa wymiana, pod warunkiem, że wiemy gdzie się pompa znajduje. Tu jeszcze raz dziękuje autorowi fotorelacji, bo pewnie spędził bym cały dzień i noc leżąc pod samochodem.
Zamiennikowi, dużo brakuje do oryginału. Podczas odpalania wydaję się, jakby nie od razu łapał na wszystkie cylindry, może za słaba pompka? Na starej pompce miałem wrażenie, że silnika mało co nie wyrwie podczas zapłonu . A teraz odpala, delikatnie, bez szarpnięć i jakoś tak dziwnie Ale jezdzi tak jak powinna
Pozdrawiam.
-
VariaS
Jak nie zapomne to jutro cykne fotki.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2994 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6