Strona 1 z 2

Wymiana pompy paliwa – fotorelacja

PostNapisane: 31 paź 2007, 22:57
przez dcc69
Wymiany pompy paliwa bez wyjmowania zbiornika – foto-relacja !!!! :D

Po 2 miesiącach walki z układem paliwowym na samym końcu została pompa paliwowa.
Miałbym potworny problem gdybym musiał wyjmować zbiornik.
Ale wcześniejszy właściciel już wymieniał raz pompkę, bo jeździł tylko na LPG i zrobił to, co zrobił.
Wyciął część blachy pod siedzeniami robiąc tym lepsze dojście do pompy paliwa
Po odkręceniu dekielka z kabelkami co widać zaraz po zdjeciu kanapy tylnego siedzenia można nożycami lub przecinarką delikatnie obserwować czy czegoś nie podetniemy

Wielkość tego wycięcia ma 25 cm na 20 cm.
Do końca tez można odciąć i też tak zrobię a w to miejsce wstawimy większy kawałek blachy 1mm i przykręcimy blacho wkrętami. Dodatkowo można podkleić uszczelkę gumową żeby nie dostawało się nam do środka błoto, woda itp. rzeczy.

Na początku odłączmy przewody prądowe a następnie odłączmy przewody gumowe.
Następnie odkręcamy 5 śrubek M4 śrubokrętem krzyżakowym.
Te czynności zajęły mi może 5 minut.

Po wyciągnięciu całej pompy z mocowaniem zobaczyłem obraz nędzy i rozpaczy.
Cała pompa była jakby zardzewiała, filterek cały brudny i mało tego popękany.

Jak to miało działać???????
A filtr cały brudny i na każdym załamaniu pęknięty lub dziurawy.
Widoczna rdza na całej obudowie.

Po wyjęciu starej wziąłem się za dostosowywanie nowej ( używanej ze szrotu ).
Stan nowszej widać na tej fotce.

[b]Widać różnicę gołym okiem. Pan wyjął ją ze zbiornika i nie było mowy o jakimś czyszczeniu dla picu.
W pierwszej kolejności trzeba było dostosować końcówki przewodu, bo były inne wtyczki.
Przy okazji okazało się ze w tamtej mojej kabelek był tylko wsunięty we wsuwkę.
Widać to na zdjęciu.
Żeby nie robić sobie problemu z tej wtyczki niebieskiej stwierdziłem ze już nic nie będzie.
Kupiłem 2 nowe wsuwki małe i po wlutowaniu kabelków wsunąłem koszulkę termokurczliwą, która podgrzałem łącznie ze wsuwką.
Miałoby to uniknąć tak sobie pomyślałem jakiemuś iskrzeniu, bo co by to było gdyby w tym zbiorniku zaiskrzyło!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wystarczy teraz tylko podnieść do góry tylną kanapę i można będzie wszystko zakładać.

W pierwszej kolejności przykręcić delikatnie 5 śrubek. Następnie ustawić dobrze pompe i dokręcić mocno, ale z wyczuciem śrubki i dopiero zakładać przewody elastyczne od paliwa.

Do całej operacji potrzebowałem następujących narzędzi:
• Śrubokręt krzyżakowy do odkręcenia i przykręcenia pompy paliwa
• Mały śrubokręt płaski do odpinania pompy z obudowy
• Kombinerki potrzebne do zdejmowania zaciskających opasek na przewodach oraz do zaciskania przewodu na wsuwkach
• Lutownica i lut do lutowania
Czas, jaki mi to wszystko zajęło nie przekroczył jednej godziny.
Gdybym musiał wycinać tą blachę mam nadzieje ze w półtorej godziny tez bym się zmieścił.
Czyli nigdy czegoś takiego nie robiłem a poszło mi bardzo ładnie. A co najważniejsze auto nie wyleciało w powietrze !!!!

Efekt końcowy:
Autko zaczęło odpalać na benzynie prawie od razu.
Nie dusi się podczas szybkiej jazdy na benzynie.
Teraz tylko dolać trochę więcej paliwa żeby ono było w zbiorniku i od czasu do czasu uzupełniać.
I problem ze złym odpalaniem się rozwiązał.
Dodatkowo wymieniłem zanim wziąłem się za pompę paliwa:
Wszystkie przewody paliwowe, przewody do podciśnienia, regulator ciśnienia, kopułkę, palec rozdzielacza, filtr paliwa, wtryski, świece, przewody.
Nie będę żałował, bo teraz mam dużo rzeczy nowych i wiem ze będą służyły.
Wszystko oprócz wtrysków kupione u kolegi z Mazda Speed – Smirnoff.

Pozdrawiam Wszystkich Wszystkich życzę miłej lektury.
Może komuś się przyda :D <jupi>

FOTORELACJA

PostNapisane: 31 paź 2007, 23:22
przez slav
niezly opisik, gratuluje .
widze tylko ze nie zrobiles jednej rzeczy , co jest oczywiste czytajac

dcc69 napisał(a):Po wyciągnięciu całej pompy z mocowaniem zobaczyłem obraz nędzy i rozpaczy.
Cała pompa była jakby zardzewiała, filterek cały brudny i mało tego popękany.

Jak to miało działać?
A filtr cały brudny i na każdym załamaniu pęknięty lub dziurawy.
Widoczna rdza na całej obudowie

czyli w zbiorniku jest pewnie jeden wielki syf i szkoda ze go nie wyczysciles, ale ogolnie gratuluje.

PostNapisane: 1 lis 2007, 00:12
przez waldii
dcc69wrzuc to tutaj

PostNapisane: 1 lis 2007, 00:27
przez Grzyby
waldii napisał(a):dcc69wrzuc to tutaj

nie daj złych rad – temat jest jaki jest a w tamtym temacie pojawi sie link do niego.

dcc69 – świetna relacja <spoko>

PostNapisane: 1 lis 2007, 00:30
przez waldii
Grzyby napisał(a):nie daj złych rad – temat jest jaki jest a w tamtym temacie pojawi sie link do niego.

:| nie uwazam tego za złą rade

PostNapisane: 1 lis 2007, 00:33
przez Grzyby
waldii napisał(a):nie uwazam tego za złą rade

sorki ale ja tu jestem moderatorem, a dcc69 pytał mnie przed założeniem tematu co i jak zrobić :)
Tamten temat z założenia jest zbiorem linków do fotorelacji

PostNapisane: 1 lis 2007, 01:02
przez waldii
Grzyby napisał(a):sorki ale ja tu jestem moderatorem

no to wiem


Grzyby napisał(a):dcc69 pytał mnie przed założeniem tematu co i jak zrobić

a tego nie wiedzialem


Chcialem tylko koledze poradziac :|

PostNapisane: 1 lis 2007, 02:41
przez Grzyby
:)

PostNapisane: 1 lis 2007, 17:24
przez dcc69
Panowie.
Nie o to chodzi czy tu czy tam.
Pomyslmy moze jak zmienić nazwę tematu ze jak ktoś wrzuci w szukajkę hasełko to zeby ta moja np relacja pokazała sie jako jedna np z 10 a nie z 1000.
Moze zmienić ją Grzybku na wymiana pompy paliwowej?
A Waldi od Ciebie czekam na Twoj sposób jak wymienić uszczelniacze na zaworach bo bede chciał to zrobic czyli tez z tego powstała by jakas relacja <jupi> <jupi> <jupi>
W najbliższym czasie bede wymieniał jeszcze zestawy naprawcze w hamulcach przednich to bedzie kolejny temat. :D

A do kolegi slav- zbiornik i paliwo w nim czyste. Adlaczego pompa taka.
Juz odpowiadam.Poprzedniemu wlascicielowi spalila sie ta ktora była oryginalnie zamocowana w aucie.Wiec pojechał i kupił pierwszą lepszą jaką mieli na szrocie i tak załozył taką jaką kupił. A sprawdzałem swiecąc w zbiornik i normalnie raczej było w nim.


A teraz idę zapalić świeczki pozdrawiam.
:D [*]

PostNapisane: 1 lis 2007, 22:44
przez waldii
dcc69 napisał(a):A Waldi od Ciebie czekam na Twoj sposób jak wymienić uszczelniacze na zaworach bo bede chciał to zrobic

;) ;) ;) znowu ta sobote mam zawalona ale na nastepna jeszcze planow nie mam.Cos wykombinuje

PostNapisane: 12 lis 2007, 18:56
przez egzi
Jaki "elegancki" sposob wymiany pompy paliwa z tym wycieciem :). Fakt ze babrania sie troche jest zeby wyciagnac zbiornik paliwa ale z nozycami do metalu to ja bym do tego jednak nie podchodzil.

Od siebie dodam jeszcze, ze u mnie jak padala pompa paliwa to tez sie zaczelo niewinnie. Na poczatku na zimnym silniku jak sie dalo gazu to sie mulil i potrafil zgasnac. Ponad rok tak chodzil potem jak juz mi raz zgasl to po odpaleniu na bezynie nie pracowal dluzej jak pare obrotow a przed sama wymiana nawet nie chcial zaskoczyc.

PostNapisane: 4 cze 2008, 12:05
przez Gnatek
Może i niezbyt elegancki , ale za to prosty i łatwy do wykonania w domowych warunkach.
Ja skorzystrałem, i z chciałem podziękować koledze dcc69.

PostNapisane: 4 cze 2008, 21:58
przez dcc69
Prosze bardzo.
Ciesze sie ze komus sie przydała moja fotorelacja.
Pozdrawiam.
Darek-dcc69

PostNapisane: 6 cze 2008, 07:09
przez zipek
bez urazy ale ja swojej madzi tego bym nie zrobił <killer> ;)

PostNapisane: 3 sie 2009, 20:22
przez wolly1987
Witam.
Mam taki problem iz po odkreceniu tej białej górnej blaszki z wtyczką mocowaną na 3 śrubki ujawniła mi sie taka zardzewiała blacha z koleiną wtyczką której za cholere nie moge wykrecic. śruby sa tak zardzewiałe ze szkoda gadac. krzyzak od razu zrobił w srubie jeden wielki otwór i to by było na tyle z odkrecania:) Bardzo prosze o jakies rady jak to odkrecic. z góry dzieki

PostNapisane: 3 sie 2009, 20:52
przez Hazu
Po co chcesz to odkręcić?

natnij łby śrub kontówką z cienką tarczą nie za głęboko
nastepnie walnij przypomocy dobrego śrubokreta i młotka w łeb każdej śruby i odkęcaj.

PostNapisane: 3 sie 2009, 20:56
przez wolly1987
Dzieki bardzo za pomoc. A odkrecam bo ostatnio moja magda ma problemy z odpalaniem. zawsze z rana musze ja długo piłowac zeby załapała. A jak załapie to i tak zaraz gasnie i tak kilka razy az zacznie chodzic. Chciałem zaczac od przeczyszczenia pompy.

PostNapisane: 3 sie 2009, 21:02
przez Hazu
to pompy pod tym deklem nie znajdziesz
drugi dekiel z pompą jest obok

PostNapisane: 3 sie 2009, 21:06
przez wolly1987
:) no cos ty :) taki bład bym popełnił. to co jest pod tym deklem?

PostNapisane: 3 sie 2009, 21:07
przez Hazu
Czytałeś ten temat od samej góry?