Różnice pomiędzy mazdą 626 europejską i 626 Cronos

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez genewa » 31 sie 2005, 11:30

dzieki,

a jak to się ma z awaryjnoścą w porównaniu do Twojej ASB (typ, model, etc.– zapewne byly robione jakies modyfikacje).

Pozdrawiam
Marek

PS. Pytania mogą wydawać się banalne, ale jeszcze nie do końca "wczytałem" się w Mazde 626.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez Paweł » 31 sie 2005, 15:55

Nigdy nie spotkalem sie z taka liczba zazalen na LA4A-EL, jak bylo to w przypadku CD4E. Trzeba jednak brac pod uwage, ze w Europie takich skrzyn byl zapewne promil, a w Stanach Zjednoczonych zdecydowana wiekszosc. Srednia trwalosc CD4E wynosi 80-100 kkm i praktycznie kazda osoba posiadajaca Cronosa jest juz po jej remoncie, wymianie lub swapie. Nie wiem jak to wyglada w przypadku europejskiej 626.

Roznica w budowie tych skrzyn jest minimalna, w sposob istotny dotyczy chyba wylacznie elektroniki.

Jesli kupujesz samochod koniecznie ze skrzynia automatyczna, to uwazam ze jesli trafisz na egzemplarz w dobrym stanie, nie powinienes miec wyjatkowych obaw przed jego kupnem. Przy przebiegach grubo ponad 100 kkm problemy ze skrzyniami zaczynaja dotyczyc praktycznie kazdej marki i modelu (na pewno sa wyjatki, ale jak sama nazwa wskazuje, sa to pojedyncze samochody, ktore zreszta moga miec problemy innej natury i wtedy 100% sprawna skrzynia raczej nie jest pocieszeniem). To samo dotyczy skrzyn manualnych, ktorych naprawa wcale nie jest duzo tansza, ale fakt ze latwiej o kompletna na szrocie, w cenie kilkuset zlotych vs. 2-3 tyś za automat.

Nie wiem jak dokladnie wyglada sprawa z tzw. euro-Cronosami, czyli modelami "Special", ktore byly montowane w Stanach na rynek europejski. Mozna je poznac po elementach, jak np. zderzaki, chromowane obwodki i etc. pochodzacych z Cronosa. Osobiscie jednak nie zdecydowalbym sie na taki model bez wnikliwego dochodzenia, obawiajac sie ze czesci mechaniczne pochodza od Forda. Problem nie lezy w jakosci wykonania, ale odmiennosci rozwiazan, co powoduje ze wymiana nawet tak typowych rzeczy jak przeguby napedowe staje sie porownywalna z wyslaniem zalogowej misji na Marsa.

Pozdrawiam
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 31 sie 2005, 19:28

Panowie
U mnie SĄ lampki we wszystkich drzwiach, SĄ uchwyty dla wszystkich pasażerów (poza kierowcą bo jemu po co :P ), tempomat, klima, el. SZKLANY szyberdach, SĄ kieszenie w obudwu fotelach, prędkościomierz wyskalowany w km (wewnętrzna skala w milach),lusterka podgrzewane (nieskładane), pozostałe elementy zgodne z opisem Globyego i tco. Było fantastyczne, wprost rewelacyjne w brzmieniu fabryczne radyjko Mazdy – niestety, musiałem wymienić bo ze względu na inne skanowanie częstotliwości w Ameryce łapało u nas tylko JEDNĄ stację radiową – ale dzwięk był bombowy !!!! Teraz leży sobie gdzieś zafoliowane.
Skrzynka manual. Brak natomiast świateł przeciwmgielnych z tyłu (fabrycznie, bo teraz już mam kosztem części świateł stopu), brak elektrycznej regulacji reflektorów (wymienione na EUR).
Wiem już za to na 100% – halogeny przeciwmgielne od EUR – uwaga NIE PASUJĄ do Cronosa (dziwne, ale nie mieszczą się w przestrzeni za zderzakiem – sprawdzone na 2 Cronosach moim i Gajnka).

A poza tym mam (co uświadomił mi Globy w Toruniu) z ori dodatków Mazdy – osłonę szyberdachu i spoiler na tylnej klapie – fajowsko wygląda, nie ????

A tak w ogóle to Cronos jest fajniejszy.
pozdr.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tadziol » 31 sie 2005, 20:27

CRONOS:zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego,inny zestaw licznika,brak siłownika centralnego zamka w dzwiach kierowcy,funkcja DAY LIGHT,inny filtr paliwa,inny filtr powietrza,inny osprzęt silnika(FORD TYPE) inna przepustnica,brak migaczy na błotnikach,itp.
jak sobie przypomnę to dopiszę :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Grzyby » 31 sie 2005, 20:52

Tadziol, co do zbiornika, licznika, obudowy i fitra powietrza (mam co prawda założony komplet z EUR i pasuje bez problemu) to się z tobą zgadzam.
Ale mam siłownik od centralnego w drzwiach kierowcy, filtr paliwa kupowałem do 626 GE nie mówiąc że to Cronos i pasował bez problemu. Osprzęt mam taki sam jak w EUR (aparat zapł., przepływka) co do przepustnicy to nie wiem.
Acha – co to funkcja DAY LIGHT? nie zauważyłem czegoś takiego u siebie.
pozdr.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tadziol » 31 sie 2005, 22:12

bo wersja z osprzetem Forda(tfu) miała inny aparat,cewke zapł. z boku moduł zapł.na podłuznicy pod akku,a funkcja DAY LIGHT polega na tym,że po uruchomieniu silnika światła drogowe połączone zostają przez rezystor i świecą połową mocy,hamulec ręczny je wyłącza lub załaczenie świateł mijania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Paweł » 31 sie 2005, 22:54

tadziol napisał(a):funkcja DAY LIGHT

Tylko Kanada.

tadziol napisał(a):inny filtr paliwa,inny filtr powietrza,inny osprzęt silnika(FORD TYPE) inna przepustnica

Tylko FS. ...i wiele, wiele czesci wiecej.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/890)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 1 wrz 2005, 13:41

tadziol napisał(a):DAY LIGHT polega na tym,że po uruchomieniu silnika światła drogowe połączone zostają przez rezystor i świecą połową mocy,hamulec ręczny je wyłącza lub załaczenie świateł mijania

Mam, mam, a nawet nie wiedziałem że tak się to nazywa :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dannix » 1 wrz 2005, 20:18

A co jest innego w cronosie w wersji europejskiej (jak nazwal Globy moje autko) ? Bo czytam ten watek i sie pogubilem w opisach;–)

pozdrawiam
dannix, Linux/FreeBSD profi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2005, 20:13
Posty: 24
Skąd: Wieden/Tarnow
Auto: 626 GE Special Cronos eur.'96

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2005, 11:05

Inny (najładniejszy :D przód), zderzaki jak w Cronosie z tą różnicą że z tyłu są w nich pomarańczowe a nie czerwone światełka, kierunkowskazy na błotnikach jak w EUR, chromowane obwódki wszystkich szyb jak w Cronosie, lusterka masz chyba składane jak w EUR.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dannix » 2 wrz 2005, 18:07

dzieki za rozjasnienie. Przyjrzalem sie dzis dokladniej i wyglada na to ze wszystko co napisales sie zgadza. Przod mam ladny ;–), lusterka skladane, swiatla w zderzakach sa pomaranczowe, i mam chromowe obwodki wokol szyb.
Czyli moje autko to taka mieszanka styli usa i eur.

Czy cronosy w wersji europejskiej byly produkowane w stanach czy w europie? bo w briefie znalazlem tylko informacje ze auto zostalo oclone w europie, wiec pewnie przyjechalo z poza europy ale skad to nie wiem?

pozdrawiam
dannix, Linux/FreeBSD profi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2005, 20:13
Posty: 24
Skąd: Wieden/Tarnow
Auto: 626 GE Special Cronos eur.'96

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2005, 19:38

Nie jestem do końca pewien, ale chyba w USA (Flat Rock, Detroit) jak mój.
Wrzuć numer VIN w jakąś wyszukiwarkę – będziesz pewien.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Syrop » 3 lut 2006, 22:19

Brak tylnego halogenu w Cronosie.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 20:17
Posty: 9
Skąd: Sierpc
Auto: 626 CRONOS 2,5 V6 24V '93

Postprzez waldii » 3 lut 2006, 22:57

Globy napisał(a):kieszenie z tylu przednich foteli w obydwu siedzeniach (w Euro tylko w prawym)

A ja mam w prawym i lewym :P
waldii
 

Postprzez kzh600 » 24 lut 2006, 11:13

Witam!!!Kupiłem miesiądz temu Madzie 626 2.0i 16v dohc cronos z95'.Autko zosta sprowadzone z kanady w 95 roku jako nowe ... czy moze ktos powiedziec jaka to wersja dokładnie wyposazone jest w klime,el lusterka,2poduszki ,alumki,centralny zamek,alarm... i chyba wszystko..Z góry dzieki!!!!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez Grzyby » 24 lut 2006, 15:34

kzh600 napisał(a):czy moze ktos powiedziec jaka to wersja

prawdopodobnie LX, jaką masz naklejkę na błotniku?

Masz automata czy manuala?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kzh600 » 24 lut 2006, 16:33

na błotniku nic nie mam a skrzynie mam manuala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez Grzyby » 24 lut 2006, 16:48

wszystkie szyby el.?
tempomat?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kzh600 » 24 lut 2006, 16:50

nie ma el szyb ami tempomatu z wyposazenia, el.lusterka, klima ,2popduszka pow,alumy centralny zamek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez Grzyby » 24 lut 2006, 16:53

No to wersja podstawowa czyli DX
Chociaż dziwna jakaś :|
Luknij dobrze w papiery może coś znajdziesz?

Wersje wyposarzenia w Cronosach to
DX, LX, ES (tylko z 2.5)

BTW. Jaki masz numer nadwozia> Możesz go wpisać?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6