Różnice pomiędzy mazdą 626 europejską i 626 Cronos

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Bodek » 16 kwi 2008, 09:27

Grzyby napisał(a):Ale poracha – cały urok jazdy nocnej znika


Dokładnie !

Silas napisał(a):miejsce na podłużną rejestrację


Moim zdaniem kwadraciak wygląda lepiej, jak to w CRONOS'ie :D
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 09:30

Bodek napisał(a):Moim zdaniem kwadraciak wygląda lepiej,

kwadracik, kwadracikiem – dzięki niemu masz gratis piękne lampy z tyłu :D

Włącz w nocy światła i popatrz na to auto od tyłu ;P <sex:konik> <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Silas » 16 kwi 2008, 10:07

Grzyby napisał(a):
Silas napisał(a):– obrysówki w zderzakach (nie są podświetlane tylko odblaskowe_

taki numer??

Ale poracha – cały urok jazdy nocnej znika :)


ano ano troszkę że tak powiem... qpa... ale specjale to już tak mają... niby można te obrysówki łatwo przerobić na podświetlane ale to już zabawka w którą nie chce mi sie bawić :D
A W Czernobylu Wiosna: Trawka Się Czerwieni, A Ptaszki Wesoło Podszczekują...

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 09:28
Posty: 16
Skąd: Zamość
Auto: 626 -94` GLE Special 2,0 FS

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 10:07

Silas napisał(a):specjale to już tak mają

a tego to nie wiedziałem :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Silas » 16 kwi 2008, 10:20

no to mamy kolejną różnicę pomiędzy euro 626, specjalem, a cronosem... zresztą polukaj zdjęcia na force jak ktoś ma specjala to wszystkie pomarańczowe odlaski w zderzakach...
A W Czernobylu Wiosna: Trawka Się Czerwieni, A Ptaszki Wesoło Podszczekują...

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 09:28
Posty: 16
Skąd: Zamość
Auto: 626 -94` GLE Special 2,0 FS

Postprzez Bodek » 16 kwi 2008, 10:31

Grzyby napisał(a):Włącz w nocy światła i popatrz na to auto od tyłu


Dokładnie. Zawsze wszystkim się tym chwale bo jest czym.
Kiedyś kumpel zachwycał się widokiem mojego CRONOS'a z przodu nocą. Włączone lampy soczewkowe + obrysóweczki dają naprawdę niepowtarzalny efekt. Chciał sobie tak zrobićw GOLFIE hahaha

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 10:32

Silas napisał(a):jak ktoś ma specjala to wszystkie pomarańczowe odlaski w zderzakach..

znana powszechnie wada Specjala <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez oblivion » 17 kwi 2008, 11:33

ale buła... ja tez myślałem, że to odblaski ale okazało się że żarówy są spalone. już jest <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Grzyby » 17 kwi 2008, 11:34

oblivion napisał(a):ale buła... ja tez myślałem, że to odblaski ale okazało się że żarówy są spalone

hahaha hahaha hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez oblivion » 17 kwi 2008, 11:38

<lol> tak to bywa jak się ma 1wsze auto w życiu <lol>
i od razu cronos :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Hugo » 7 maja 2008, 23:20

Silas ja mam Special'a z 95 roku i różnice w wyposażeniu w porównaniu do Twojego to brak funkcji SWING oraz mam elektryczny szyberdach (uchylny i otwierany) bez przesłony. Jeszcze jedna sprawa, a mianowicie WEBASTO. Dostałem od sprzedającego spory tom różnych prospektów, instrukcji itp. po niemiecku. W tym są co najmniej 2 ulotki o Webasto. Niestety u mnie z niemieckim ciężko, więc nic z nich nie wiem. Mam pytanie: gdzie włącza się u Ciebie Webasto? Bo ja nie mogę znaleźć żadnego włącznika. Dodam, że może posiadanie szyberdachu wyklucza posiadanie Webasto? Znalazłem też kilka zdań o tym na ramie szyberdachu (oczywi ście po niemiecku <glupek2> ).
Co do obrysówek to rzeczywiście są zaślepki, ale możliwe, że jeszcze w tym tygodniu zabłysną na moich zderzakach :D . Przednie już przygotowane. Użyłem "koszyczków" do żarówek od poprzedniego auta, czyli Mitsu Colta (zostały mi 2 sztuki, bo wymieniałem kierunki w błotnikach na białe). Wystarczy nawiercić odpowiednio duży otwór na koszyczek i go wkręcić. Został mi zakup 2 szt. koszyczków w tylne obrysówki oraz 4 szt. oryginalnych wtyczek od Colta (jutro powinny być). Następnie przeciągnięcie kabli (już przygotowanych) od obrysówek do lamp i podłączenie.
Już nie mogę się doczekać efektu <faja>
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Bodek » 8 maja 2008, 06:39

Mi obrysówki tak się podobają, że w swojej byłej GD wyciąłem piękne otwory wzderzakach iwsadziłem tam boczne kierunki od ALFY 156. Efekt super, nawet kumple zazdrościli :D Szkoda tylko że wszystkie pomarańczowe były, ale i tak wyglądało to Świetnie <faja>
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez oblivion » 8 maja 2008, 06:41

no ja też lubię moje obrysówki (odkąd świecą :D )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Grzyby » 8 maja 2008, 08:43

Hugo napisał(a):Mam pytanie: gdzie włącza się u Ciebie Webasto? Bo ja nie mogę znaleźć żadnego włącznika. Dodam, że może posiadanie szyberdachu wyklucza posiadanie Webasto? Znalazłem też kilka zdań o tym na ramie szyberdachu

Bo masz szyberdach firmy Webasto – ot wyjaśnienie :)
W 626 GC ojca też był szyber z tej firmy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hugo » 8 maja 2008, 13:30

Grzyby dzięki.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Silas » 8 maja 2008, 16:19

no ja mam cóś takiego przymocowanego na plastikowej obudowie obok ręcznego (dodam zdjęcie jak jest u mnie w aucie później teraz tylko programator)

Obrazek

moje Webasto jest dokładane do auta w ASO – zamontowane w 1996roku w serwisie madzi :) przypomnę że auto mam z 1994 roku.

ps. mojej madzi nie sprzedam nigdy bo:

1. w lecie zimno – klima
2. w zimie gorąco – weebasto :D
A W Czernobylu Wiosna: Trawka Się Czerwieni, A Ptaszki Wesoło Podszczekują...

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 09:28
Posty: 16
Skąd: Zamość
Auto: 626 -94` GLE Special 2,0 FS

Postprzez janek 23 » 8 maja 2008, 18:46

Mam taki sam programator u siebie. Silas mógłbys mnie oświecić jak uruchomić na grzanie to webasto? Potrafię je tylko włączyć na ok. 60 sek. po czym wyłącza się samoczynnie. W ciągu tych 60 sek. nawet sie nie zdąrzy nagrzać. Mam instrukcję z forum, ale ni cholery nie chce działać. Może jestem za tępy <glupek2>
Początkujący
 
Od: 14 mar 2008, 21:45
Posty: 11
Auto: 626 GE 1.8 95' lpg

Postprzez Silas » 8 maja 2008, 21:11

janek 23 podaj swojego maila podeśle Ci instrukcję z której ja korzystałem... wszystko działa w/g niej – tu już o tym nie piszemy bo sie offtopic troche robi a Grzyby czuwa :p

moje jak wcisne przycisk włączania to grzeje przez około pół godziny chyba że wczesniej wyłącze, wtedy gaśnie po 2 minutach od wciśnięcia stop. w zimie ustawiam timer na 7.30 jak mam na 8 do pracy – wsiadam do auta i jest mi cieplutko w pupke :) a i silniczek extra dogrzany
A W Czernobylu Wiosna: Trawka Się Czerwieni, A Ptaszki Wesoło Podszczekują...

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 09:28
Posty: 16
Skąd: Zamość
Auto: 626 -94` GLE Special 2,0 FS

Postprzez Hugo » 12 maja 2008, 22:33

Obrysówki podłączone! Efekt powalający... Jak włączę światła mijania i halogeny to jest po prostu masakra. Zupełnie inne auto :D
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez accer » 16 sty 2009, 20:12

Witam. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 626 Cronos LX z rocznika 97.
Poprzednio pomykałem Nissanem Almera S 96 HB – taki mały wściekły :)

Największy obecnie problem z Mazdą jest taki że nie posiadam do niej żadnej instrukcji, schematów, opisów, nic. Są papiery dokumentujące pochodzenie, mechanik potwierdzający historię auta niemalże od czasu jego sprowadzenia (kontakt od poprzedniego właściciela).
Jednak chciałbym podłubać troszkę sam.
Ogólnie o aucie nie wiem nic. Stąd parę moich pytań (szukałem, kopałem na forum ale nie wpadłem na takie informacje)

Jakie żarówki w jakich światłach w Cronosach występują, światła mam raczej hamerykańskie bo świecą na pomarańczowo na zewnętrznych krańcach reflektorów (da się zrobić z tym coś czy tylko wymiana reflektorów)

– jakie tarcze (wymiary) są zamontowane z przodu (wersja bez ABSu)
– analogicznie jakie wymiary klocków się tam znajdują
– z tyłu mam bębny – czy szczęki mają jakieś konkretne oznaczenia lub charakterystyczne wymiary? w temacie bębnów w ogóle zielony jestem, w poprzednim małym wściekłym miałem tarcze? Dobre są bębny? Warto się zastanowić nad zmianą na tarczowe?

– Czy da się przełożyć lusterka (elektryczne) ze zwykłej mazdy 626 (składane) do Cronosa (mogą być dodatkowo podgrzewane)?
Właśnie, jak sprawdzić czy są podgrzewane – powinny się grzać cały czas, czy powinien być do tego włącznik jakiś na konsoli ?

– brakuje mi nieco elektrycznej regulacji świateł, reflektory są w sumie do tego przystosowane raczej (kólka zębate na zewnątrz więc można silniczek dołożyć)
co będzie do tego potrzebne oprócz silniczków? Czy jest już fabryczna instalacja do tego (kable, kostki)? W kabinie podpiął bym to pod regulacje poziomu świecenia deski, to mi niepotrzebne jest gdyż wsadzę tarcze od momana.

– ciśnienie w oponach tak jak na głównej podane 2.2 przód 1.8 tył ?
– co do chłodnicy się leje? dolewać jakichś specyfików do chłodnic alu?
– jaki płyn hamulcowy używać ?

– mam walnięty tłumik – jeszcze nie wiem który, ale czy elementy układu wydechowego różnią się od tych montowanych w wersjach europejskich?

Ze względu na walnięty tłumik nie mogłem sprawdzić czy dymi rano bo dym idzie również od spodu auta "po podwoziu" ale nie ma go wiele i jest raczej biały. MArtwi mnie jednak inna rzecz. Z pokrywy silnika (zaworów?) wystaje jakiś czujnik lub rurka nie wiem, wokól tego mam plamę oleju – poci się nieco- promiń plamy ok 1cm dokoła tego "czujnika", co to za element jest? Czy to jest groźne?

A może najprościej czy jest gdzieś jakaś instrukcja w pdfie lub innej wersji elektronicznej od Cronosa, taka jaka była dokładana do samochodu?
Książka może coś typu "Jeżdżę samochodem marki Mazda 626 Cronos"

Forum odpowiedziało już na masę moich pytań, pomogło mi znaleźć odpowiedni dla mnie i sprawdzić samochód. I to dzięki samej lekturze pięć bitych dni :)
Jednak szukajka się na mnie coraz bardziej obraża, urlop się kończy, ja cały czas mam braki w wiedzy, to moja pierwsza mazda, mój pierwszy amerykaniec.
Pomóżcie dobrzy ludzie :)

Dodatkowo nasunęło mi się kilka następnych pytań

– jak często (co ile kkm) w Cronosach zmieniać olej – według manuala (nie mam manuala)
– jak często zmieniać płyn chłodniczy
– jakie amortyzatory fabrycznie były zainstalowane – według manuala ( mechanik orzekł że moje auto było podnoszone i nie ma fabrycznych amortyzatorów.
– jaki jest rozstaw śrub i rozmiar piasty w Cronosie 97?

Następne pytanie – często pada tutaj sformułowanie zagotować silnik, rozumiem że chodzi tu o to jak temp płynu chłodzącego osiągnie maximum – tak ? Poprawcie mnie jak się mylę. Na co uważać żeby tak się nie stało, co robić a czego nie ?

Kupię manual do cronosa LX '97 – może być skan, może być po angielsku lub polsku.
Ostatnio edytowano 17 sty 2009, 15:02 przez accer, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 16 sty 2009, 19:30
Posty: 7
Skąd: Warszawa - Wołomin
Auto: Mazda 626 Cronos LX'97 2.0i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6