Witam. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 626 Cronos LX z rocznika 97.
Poprzednio pomykałem Nissanem Almera S 96 HB – taki mały wściekły
Największy obecnie problem z Mazdą jest taki że nie posiadam do niej żadnej instrukcji, schematów, opisów, nic. Są papiery dokumentujące pochodzenie, mechanik potwierdzający historię auta niemalże od czasu jego sprowadzenia (kontakt od poprzedniego właściciela).
Jednak chciałbym podłubać troszkę sam.
Ogólnie o aucie nie wiem nic. Stąd parę moich pytań (szukałem, kopałem na forum ale nie wpadłem na takie informacje)
Jakie żarówki w jakich światłach w Cronosach występują, światła mam raczej hamerykańskie bo świecą na pomarańczowo na zewnętrznych krańcach reflektorów (da się zrobić z tym coś czy tylko wymiana reflektorów)
– jakie tarcze (wymiary) są zamontowane z przodu (wersja bez ABSu)
– analogicznie jakie wymiary klocków się tam znajdują
– z tyłu mam bębny – czy szczęki mają jakieś konkretne oznaczenia lub charakterystyczne wymiary? w temacie bębnów w ogóle zielony jestem, w poprzednim małym wściekłym miałem tarcze? Dobre są bębny? Warto się zastanowić nad zmianą na tarczowe?
– Czy da się przełożyć lusterka (elektryczne) ze zwykłej mazdy 626 (składane) do Cronosa (mogą być dodatkowo podgrzewane)?
Właśnie, jak sprawdzić czy są podgrzewane – powinny się grzać cały czas, czy powinien być do tego włącznik jakiś na konsoli ?
– brakuje mi nieco elektrycznej regulacji świateł, reflektory są w sumie do tego przystosowane raczej (kólka zębate na zewnątrz więc można silniczek dołożyć)
co będzie do tego potrzebne oprócz silniczków? Czy jest już fabryczna instalacja do tego (kable, kostki)? W kabinie podpiął bym to pod regulacje poziomu świecenia deski, to mi niepotrzebne jest gdyż wsadzę tarcze od momana.
– ciśnienie w oponach tak jak na głównej podane 2.2 przód 1.8 tył ?
– co do chłodnicy się leje? dolewać jakichś specyfików do chłodnic alu?
– jaki płyn hamulcowy używać ?
– mam walnięty tłumik – jeszcze nie wiem który, ale czy elementy układu wydechowego różnią się od tych montowanych w wersjach europejskich?
Ze względu na walnięty tłumik nie mogłem sprawdzić czy dymi rano bo dym idzie również od spodu auta "po podwoziu" ale nie ma go wiele i jest raczej biały. MArtwi mnie jednak inna rzecz. Z pokrywy silnika (zaworów?) wystaje jakiś czujnik lub rurka nie wiem, wokól tego mam plamę oleju – poci się nieco- promiń plamy ok 1cm dokoła tego "czujnika", co to za element jest? Czy to jest groźne?
A może najprościej czy jest gdzieś jakaś instrukcja w pdfie lub innej wersji elektronicznej od Cronosa, taka jaka była dokładana do samochodu?
Książka może coś typu "Jeżdżę samochodem marki Mazda 626 Cronos"
Forum odpowiedziało już na masę moich pytań, pomogło mi znaleźć odpowiedni dla mnie i sprawdzić samochód. I to dzięki samej lekturze pięć bitych dni
Jednak szukajka się na mnie coraz bardziej obraża, urlop się kończy, ja cały czas mam braki w wiedzy, to moja pierwsza mazda, mój pierwszy amerykaniec.
Pomóżcie dobrzy ludzie
Dodatkowo nasunęło mi się kilka następnych pytań
– jak często (co ile kkm) w Cronosach zmieniać olej – według manuala (nie mam manuala)
– jak często zmieniać płyn chłodniczy
– jakie amortyzatory fabrycznie były zainstalowane – według manuala ( mechanik orzekł że moje auto było podnoszone i nie ma fabrycznych amortyzatorów.
– jaki jest rozstaw śrub i rozmiar piasty w Cronosie 97?
Następne pytanie – często pada tutaj sformułowanie zagotować silnik, rozumiem że chodzi tu o to jak temp płynu chłodzącego osiągnie maximum – tak ? Poprawcie mnie jak się mylę. Na co uważać żeby tak się nie stało, co robić a czego nie ?
Kupię manual do cronosa LX '97 – może być skan, może być po angielsku lub polsku.