Podświetlenie deski rozdzielczej
Elo,
dziś przepaliła mi się żarówka w okolicach obrotomierza (najbardziej z lewej). Jaką żarówke mam kupić i czy aby to wymienic, wystarczy odkrecic 3 sruby czarnej obudowy zegarow (od spodu na gorze)?
dziś przepaliła mi się żarówka w okolicach obrotomierza (najbardziej z lewej). Jaką żarówke mam kupić i czy aby to wymienic, wystarczy odkrecic 3 sruby czarnej obudowy zegarow (od spodu na gorze)?
hmm wiem, że pewnie mi się dostanie ale czy poprostu nie łatwiej odkręcić te trzy śróbki no i jak się da dostać do tej żarówki to ją wziąść do sklepu i kupić nową tak tylko sobie pisze no i pozdrawiam ...
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Moze Ale jutro niedziela, wiec gdyby ktos juz mial taki problem, to moze napisac.
polnik@studio napisał(a):hmm wiem, że pewnie mi się dostanie ale czy poprostu nie łatwiej odkręcić te trzy śróbki no i jak się da dostać do tej żarówki to ją wziąść do sklepu i kupić nową tak tylko sobie pisze no i pozdrawiam ...
popieram przedmówcę
- Od: 20 paź 2003, 09:07
- Posty: 897
- Skąd: Pułtusk
- Auto: MX-3
Jaką żarówke mam kupić i czy aby to wymienic, wystarczy odkrecic 3 sruby czarnej obudowy zegarow (od spodu na gorze)?
siemka Globy, wymiana zaróweczek w zegarach jest prościutka jak [autocenzura]. Jeżeli to wyglądda tak jak w GE, to odkręcasz te wkręty o których piszesz i wyjmujesz ramkę. Potem jeszcze kilka śrubek i wyjmujesz instrumenty. Rozłączasz 3 złącza i masz zegarki w ręku. Żaróweczki są z typu bezoprawkowych ze spłaszczonym spodem do wetknięcia w opraweczki. trzeba wziąć na wzór.
pozdro.
ps. ale ci się sypie ten złoty cronos... zgroza
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):ps. ale ci się sypie ten złoty cronos... zgroza
No zobacz Ty
U mnie też się przepaliła (z prawej, od str. szybkościomierza). Już wcześniej chciałem się do nich dostać, ponieważ oświetlenie zegarów jest słabe (ciemne mimo regulacji na maxa). Przy okazji zapytałem w serwisie, czy wymiana na mcniejsze żarówki to wielki kłopot. Odpowiedzieli, że jest z tym dużo roboty, ok. 1 godz. i mam przyjechać jak będą wolni.
-
Gość
Mirek napisał(a):Odpowiedzieli, że jest z tym dużo roboty, ok. 1 godz. i mam przyjechać jak będą wolni.
W xedosie żeby dostać się do podświetlania trzeba odkręcić kawał deski rozdzielczej razem z regulatorami od kilmy, nawiewami, zegarkami itp. Wymiana żarówek zajęła mi ok. 30 min i teraz świecą super (poprzednio rozkręcone na max były ledwie czytelne). Dla chcącego nic trudnego
W xedosie żeby dostać się do podświetlania trzeba odkręcić kawał deski rozdzielczej razem z regulatorami od kilmy, nawiewami, zegarkami itp. Wymiana żarówek zajęła mi ok. 30 min i teraz świecą super (poprzednio rozkręcone na max były ledwie czytelne). Dla chcącego nic trudnego
Tomku, zarówki kupiłeś oryginalne czy dorabiałeś coś z ogólnie dostępnych w sklepach elektronicznych? Ja u siebie nie mogę dostać, kupiłem takie zwykłe malutkie, będę musiał przełożyć do nich gumkę (tę mocującą) z oryginałów, no i jeszcze blue kapturek. Chodzi o żarówki w kokpicie (klima, nawiewy)
Tomku, zarówki kupiłeś oryginalne czy dorabiałeś coś z ogólnie dostępnych w sklepach elektronicznych?
Kupiłem na stacji paliw po 1 zł/szt. Kapturków nie zakładałem i dzięki temu deska świeci mi teraz o wiele jaśniej
Witam,
Zaznaczam, że jestem laikiem w temacie. W mojej Mazdzie 626 1.8 90 km nie podświetla się panel z regulacją nawiewu. Nie wiem,czy problemem jest przepalona żarówka, czy bezpiecznik. Wyświetlacz i pozostałe kontrolki świecą jak należy.
Zaznaczam, że jestem laikiem w temacie. W mojej Mazdzie 626 1.8 90 km nie podświetla się panel z regulacją nawiewu. Nie wiem,czy problemem jest przepalona żarówka, czy bezpiecznik. Wyświetlacz i pozostałe kontrolki świecą jak należy.
- Od: 22 lis 2009, 12:59
- Posty: 6
Przepalona żarówka.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Dzęki za odpowiedź. Mam nadzieję, że dużo grzebania przy tym nie ma i miejscowi "fachowcy" sobie z tym poradza, bo ja nie wiedzialbym z której strony zacząć.
- Od: 22 lis 2009, 12:59
- Posty: 6
synoptikus napisał(a):bo ja nie wiedzialbym z której strony zacząć
Nie wiem jak w 626 (jeszcze nie przerabiałem), ale w 323 jest tak:
1. Zdejmujesz przedni panel
2. pod panelem masz dwie śruby trzymające konsolę od nawiewu
3. odkręcasz
4. Jeśli masz na linkach to delikatnie wyjmujesz, robiąc sobie dostęp do żarówki
5. Wyjmujesz żarówke (mi przydała się pęseta)
6. Wkładasz nową (z tego co pamiętam jest tam w5w)
7. Skręcasz wszystko jak było
8. Cieszysz się z podświetlenia
Ogólnie rzecz biorąc jest to do wykonania samemu, ale dostęp jest bardzo okrojony i trzeba mieć zdolne paluszki Czas wymiany żarówki – 40 minut (bez pośpiechu)
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Jako że nie znalazłem nigdzie fotorelacji z wymiany żarówki podświetlenia pokrętła nawiewów, postanowiłem zabrać się do pracy. Mam nadzieję, że dzieki mojej fotorelacji ktoś połamie trochę mniej rzeczy przy rozbieraniu kokpitu niż ja.
A zatem przedstawiam fotorelację z wymiany żarówki podświetlenia nawiewu w maździe 626 GW, w wersji manualnej.
1.Żarówka
Panel jest podświetlany dwiema żaróweczkami. Wymiarowo są to standardowe żarówki używane w kokpitach, jednakże nietypowa jest ich moc 1.4W. Ja kupiłem standardowe 1.2W – zobaczymy co będzie dalej. Uwaga, zdaża się że po wsadzeniu jednej żarówki, od razu przepala się druga – lepiej kupić kilka na zapas;)
2.Zdejmowanie panelu.
Do wymiany żarówki trzeba niestety wyciągnąć cały panel obudowujący radio, termometr i nawiew. Zaczynamy od wyciągnięcia termometru i radia, żeby nie przeszkadzały nam w zdejmowaniu panelu.
Potem wyciągamy popielniczkę i odkręcamy śróbkę, która sie za nią znajduje. I teraz trudny moment, trzeba zdecydowanymi ruchami wyciągnąć panel. W moim przypadku obyło się bez strat.
Aby całkowicie odłączyć panel, trzeba jeszcze odłączyć żarówkę podświetlenia popielniczki i kabelki od gniazdka zapalniczki.
3.Zdjęcie panelu nawiewów.
Na początek warto odkręcic belkę górną nad modułem ragulacji nawiewu.
Teraz będzie trochę trudniej. Zdejmujemy pokrętła nawiewów i suwak. Suwak trzeba podwadzić i ściągnąć naprawdę na siłę. Kombinowałem jak to zrobić sposobem ale chyba nie ma sposobu. Moja żona przyszła mi z pomoca i podwadziła suwak kawałkiem metalu.
Pokrętło prędkości wiatraka schodzi bez problemu. Natomiast pokrętła temperatury i pozycji nawiewu są na stałe złączone z tulejami, które przechodzą przez plastikowe zębatki. Zatem aby je ściągnąć należy jedną ręką ścisnąć koniec tulei wystający za zębatką a drugą ciągnąć pokrętło. Ja do ciągnięcia pokrętła użyłem pętelki ze sznurka winylowego i ciągnąłem pokrętła na siłę, przez co jedno pękło.
Przy ściąganiu pokręteł, warto pozostawić plasikową zębatkę na swoim miejscu, gdyż pod nią znajduje dociśnięta metalowa kuleczka, która powinna zostać na swoim miejscu.
Kuleczkę można zobaczyć wkładając do środka lusterko.
Teraz należy jeszcze odłączyć kabelki od przycisków klimatyzacji i ogrzewania szyby. Aby to zrobić, wystarczy nacisnąć plastikowy języczek na końcu wtyczki.
Teraz można już ściągnąć panel. Należy najpierw podwadzić plastikowe zatrzaski, 3 na górze i 2 na dole. Uwaga – dość łatwo je ułamać. Zdjęcie poniżej wykonane jeszcze przed odłączeniem kabelków klimy i ogrzewania szyby.
Panel powinien zejść bez problemów i naszym oczom ukaże się widok jak na zdjęciu poniżej.
Żaróweczki można wyciągnąć pensetą lub po prostu palcami, trzeba jeszcze ściągnąć z nich zielone kapturki i to juz wszystko.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli mazdy.
A zatem przedstawiam fotorelację z wymiany żarówki podświetlenia nawiewu w maździe 626 GW, w wersji manualnej.
1.Żarówka
Panel jest podświetlany dwiema żaróweczkami. Wymiarowo są to standardowe żarówki używane w kokpitach, jednakże nietypowa jest ich moc 1.4W. Ja kupiłem standardowe 1.2W – zobaczymy co będzie dalej. Uwaga, zdaża się że po wsadzeniu jednej żarówki, od razu przepala się druga – lepiej kupić kilka na zapas;)
2.Zdejmowanie panelu.
Do wymiany żarówki trzeba niestety wyciągnąć cały panel obudowujący radio, termometr i nawiew. Zaczynamy od wyciągnięcia termometru i radia, żeby nie przeszkadzały nam w zdejmowaniu panelu.
Potem wyciągamy popielniczkę i odkręcamy śróbkę, która sie za nią znajduje. I teraz trudny moment, trzeba zdecydowanymi ruchami wyciągnąć panel. W moim przypadku obyło się bez strat.
Aby całkowicie odłączyć panel, trzeba jeszcze odłączyć żarówkę podświetlenia popielniczki i kabelki od gniazdka zapalniczki.
3.Zdjęcie panelu nawiewów.
Na początek warto odkręcic belkę górną nad modułem ragulacji nawiewu.
Teraz będzie trochę trudniej. Zdejmujemy pokrętła nawiewów i suwak. Suwak trzeba podwadzić i ściągnąć naprawdę na siłę. Kombinowałem jak to zrobić sposobem ale chyba nie ma sposobu. Moja żona przyszła mi z pomoca i podwadziła suwak kawałkiem metalu.
Pokrętło prędkości wiatraka schodzi bez problemu. Natomiast pokrętła temperatury i pozycji nawiewu są na stałe złączone z tulejami, które przechodzą przez plastikowe zębatki. Zatem aby je ściągnąć należy jedną ręką ścisnąć koniec tulei wystający za zębatką a drugą ciągnąć pokrętło. Ja do ciągnięcia pokrętła użyłem pętelki ze sznurka winylowego i ciągnąłem pokrętła na siłę, przez co jedno pękło.
Przy ściąganiu pokręteł, warto pozostawić plasikową zębatkę na swoim miejscu, gdyż pod nią znajduje dociśnięta metalowa kuleczka, która powinna zostać na swoim miejscu.
Kuleczkę można zobaczyć wkładając do środka lusterko.
Teraz należy jeszcze odłączyć kabelki od przycisków klimatyzacji i ogrzewania szyby. Aby to zrobić, wystarczy nacisnąć plastikowy języczek na końcu wtyczki.
Teraz można już ściągnąć panel. Należy najpierw podwadzić plastikowe zatrzaski, 3 na górze i 2 na dole. Uwaga – dość łatwo je ułamać. Zdjęcie poniżej wykonane jeszcze przed odłączeniem kabelków klimy i ogrzewania szyby.
Panel powinien zejść bez problemów i naszym oczom ukaże się widok jak na zdjęciu poniżej.
Żaróweczki można wyciągnąć pensetą lub po prostu palcami, trzeba jeszcze ściągnąć z nich zielone kapturki i to juz wszystko.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli mazdy.
Cześć
Ja mam takie pytanie odnośnie podświetlania – czy macie może podświetlane gniazdko zapalniczki, chodzi mi o ten zielony okrąg / ring.
Jak otwieram popielniczkę to mam ja podświetlaną białą żarówką, w środku od góry. Natomiast ten zielony ring przy gniazdku zapalniczki mi nie świeci, czy jest on w ogóle podświetlany? ..pytam zanim się zabiorę za grzebanie
Ja mam takie pytanie odnośnie podświetlania – czy macie może podświetlane gniazdko zapalniczki, chodzi mi o ten zielony okrąg / ring.
Jak otwieram popielniczkę to mam ja podświetlaną białą żarówką, w środku od góry. Natomiast ten zielony ring przy gniazdku zapalniczki mi nie świeci, czy jest on w ogóle podświetlany? ..pytam zanim się zabiorę za grzebanie
Dziękuję wszystkim za pomoc. Wymianę żarówek przełożyłem sobie na lato, ponieważ jak stwierdził jeden z mechaników, plastik w zimę jest bardziej podatny na pęknięcia. Dzięki fotorelacji użytkownika mzebrows cały zabieg przebiegł gładko. Na pewno ktoś jeszcze będzie miał z tego pożytek.
- Od: 22 lis 2009, 12:59
- Posty: 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6