Powypadkowa wymiana poduszek powietrzych
Strona 1 z 1
Witajcie,
przyjmijmy pewna hipotetyczna sytuacje – jakis ziutek z Polska z zielona karta sprowadzil sobie za ciezko zapracowane dulary prawie nowego Cronosa. W koncu boss takim jezdzil, a sasiedzi na pewno podusza sie w sztachetach z zazdrosci. Ba, nawet pobudowal oddzielny garaz, zeby Mazda nie stala w jednym z ciagnikiem i rozrzutnikiem. Samochod zawsze wypicowany na glans, ale ASO przeciez niepotrzebne – na pewno sie nie znaja na amerykanach. Zreszta ziutek jezdzil malo, tyle co raz w tygodniu na rynek i do kosciola. No i Mazda nie byle gowno, co sie ma w niej psuc? Niestety pewnego dnia ziutek wybral sie na niedzielna przejazdzkem i na droge wylazla mu krowa. Nie bylo ratunku, przywalil ostro. Zostali cielecina, wolowina i Mazda w rowie. Tragedia rodzinna, trzeba wyjac zielone ze skarpety na naprawe. Ale na szczescie pan Waldek z sasiedniej wsi ma auto-naprawe, wiec ziutek w miare tanio wszystko ladnie wyklepal, tak ze nawet sladu nie ma. Nie wiedzial jedynie, co ma zrobic z wystrzelonymi poduszkami, ale pan Waldek znalazl rade – przywiozl z gieldy zaslepki, a zaroweczke od kontrolki wykrecil. Bo co wydawac zbedne pieniadze na takie pierdoly, jak poduszki. Po kilku latach ziutek postanowil zmienic Mazde na cos nowego, bo w koncu "nowe to lepsze".
No i tu dochodzimy do meritum sprawy – ciag dalszy hipotezy – powiedzmy, ze np. ja ta Mazde kupilem. Ladna byla cholera i klapki mi sie opuscily na oczy, ze zapomnialem o sprawdzeniu kontrolki i w ogole o pomysleniu o SRS. Rodzi sie w tym miejscu kilka pytan, ktore na pewno pomoga kazdemu z nas usystematyzowac wiedze na temat naprawy poduszek:
– czy sama poduszka jest przyczepiona do zaslepki, czy oddzielnie sie ja wklada, a potem przykrywa zaslepka; jakie sa techniki zatajania braku poduszek – zaslepka + gazeta?
– co trzeba dokladnie wymienic i jakie sa koszty – czy wystarczy to, co w kierownicy + modul, czy sa jeszcze inne rzeczy (np. czujniki)? Dlaczego pojawiaja sie takie rozbieznosci cen – gazety mowia o kilku tysiacach, a w necie sa np. takie ogloszenia http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2449472364
– czy taka naprawa poduszek jest w ogole sensowna i czy istnieje gwarancja, ze SRS nie odpali podczas normalnej jazdy i nie zrobi mi kuku? Druga sprawa – czy zadziala podczas wypadku (ale na to pytanie odpowiem sobie sam – trzeba pewnie sprawdzic praktycznie
No i to byloby na razie na tyle. Mysle, ze to wazny watek.
przyjmijmy pewna hipotetyczna sytuacje – jakis ziutek z Polska z zielona karta sprowadzil sobie za ciezko zapracowane dulary prawie nowego Cronosa. W koncu boss takim jezdzil, a sasiedzi na pewno podusza sie w sztachetach z zazdrosci. Ba, nawet pobudowal oddzielny garaz, zeby Mazda nie stala w jednym z ciagnikiem i rozrzutnikiem. Samochod zawsze wypicowany na glans, ale ASO przeciez niepotrzebne – na pewno sie nie znaja na amerykanach. Zreszta ziutek jezdzil malo, tyle co raz w tygodniu na rynek i do kosciola. No i Mazda nie byle gowno, co sie ma w niej psuc? Niestety pewnego dnia ziutek wybral sie na niedzielna przejazdzkem i na droge wylazla mu krowa. Nie bylo ratunku, przywalil ostro. Zostali cielecina, wolowina i Mazda w rowie. Tragedia rodzinna, trzeba wyjac zielone ze skarpety na naprawe. Ale na szczescie pan Waldek z sasiedniej wsi ma auto-naprawe, wiec ziutek w miare tanio wszystko ladnie wyklepal, tak ze nawet sladu nie ma. Nie wiedzial jedynie, co ma zrobic z wystrzelonymi poduszkami, ale pan Waldek znalazl rade – przywiozl z gieldy zaslepki, a zaroweczke od kontrolki wykrecil. Bo co wydawac zbedne pieniadze na takie pierdoly, jak poduszki. Po kilku latach ziutek postanowil zmienic Mazde na cos nowego, bo w koncu "nowe to lepsze".
No i tu dochodzimy do meritum sprawy – ciag dalszy hipotezy – powiedzmy, ze np. ja ta Mazde kupilem. Ladna byla cholera i klapki mi sie opuscily na oczy, ze zapomnialem o sprawdzeniu kontrolki i w ogole o pomysleniu o SRS. Rodzi sie w tym miejscu kilka pytan, ktore na pewno pomoga kazdemu z nas usystematyzowac wiedze na temat naprawy poduszek:
– czy sama poduszka jest przyczepiona do zaslepki, czy oddzielnie sie ja wklada, a potem przykrywa zaslepka; jakie sa techniki zatajania braku poduszek – zaslepka + gazeta?
– co trzeba dokladnie wymienic i jakie sa koszty – czy wystarczy to, co w kierownicy + modul, czy sa jeszcze inne rzeczy (np. czujniki)? Dlaczego pojawiaja sie takie rozbieznosci cen – gazety mowia o kilku tysiacach, a w necie sa np. takie ogloszenia http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2449472364
– czy taka naprawa poduszek jest w ogole sensowna i czy istnieje gwarancja, ze SRS nie odpali podczas normalnej jazdy i nie zrobi mi kuku? Druga sprawa – czy zadziala podczas wypadku (ale na to pytanie odpowiem sobie sam – trzeba pewnie sprawdzic praktycznie
No i to byloby na razie na tyle. Mysle, ze to wazny watek.
W wiekszosci aut krazek poduszki jest przymocowany na stale do atrapy. Jak wystrzeli, to magicy od skladania aut z 2 lub 3 czesci sklejaja peknieta atrape i maluja odpowiednio. Na pierwszy rzut okaz – nie do rozpoznania.
Z reguly poduche mozna kupic gdzies na szroci z auta, ktore dostalo w tyl, przez co nie wybuchly. Cena poduszki zalezy od tego jakie masz auto – rozbieznosci cenowe sa dosc duze.
Czujniki sa nienaprawialne, tzn. jesli raz juz dostal, to nadaje sie do wyrzucenia. Tak przynajmniej bylo z wszystkimi, ktore mialem.
Sam modul SRS rzadko sie uszkadza, a jesli juz, to slychac przerywane brzeczenie spod kierownicy. W mazdzie jest system diagnozowania SRS.
Z reguly poduche mozna kupic gdzies na szroci z auta, ktore dostalo w tyl, przez co nie wybuchly. Cena poduszki zalezy od tego jakie masz auto – rozbieznosci cenowe sa dosc duze.
Czujniki sa nienaprawialne, tzn. jesli raz juz dostal, to nadaje sie do wyrzucenia. Tak przynajmniej bylo z wszystkimi, ktore mialem.
Sam modul SRS rzadko sie uszkadza, a jesli juz, to slychac przerywane brzeczenie spod kierownicy. W mazdzie jest system diagnozowania SRS.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
http://airbag.com.pl/systemy/artykul.htm
To przeczytać, zrozumieć, że czas nie stoi w miejscu...wszystko da się naprawić...nawet najnowsze Siemensy...usuwa się CRASH DATA i już.
Moduły w starszych mazdach też się uszkadzają...tak są zaprojektowane, że podczas deploy-u coś się w nich dzieje (ci co mają wiedzieć-wiedzą co!). Da się naprawić...poza tym po co ta moja paplanina, skoro żeby coś mówić trzeba oprzeć się na konkretnym systemie a nie...
To przeczytać, zrozumieć, że czas nie stoi w miejscu...wszystko da się naprawić...nawet najnowsze Siemensy...usuwa się CRASH DATA i już.
Moduły w starszych mazdach też się uszkadzają...tak są zaprojektowane, że podczas deploy-u coś się w nich dzieje (ci co mają wiedzieć-wiedzą co!). Da się naprawić...poza tym po co ta moja paplanina, skoro żeby coś mówić trzeba oprzeć się na konkretnym systemie a nie...
w większości do niedawna stosowanych SRS w mazdach nie było osobnych czujników (oprócz najstarszych EU i USA) wszystko było zintegrowane w SAS UNIT...teraz dopiero stosuje się niezależnie czujniki z przodu auta i w SAS Unit i na podstawie sygnałów wyznacza się opóźnienie ruchu po to żeby przy poduszkach wielofazowych oszacować czas między deploy-em pierwszego i drugiego ładunku.... i takie tamczujniki są nienaprawialne
poza tym po co ta moja paplanina, skoro żeby coś mówić trzeba oprzeć się na konkretnym systemie a nie...
Jak jeszcze raz przeczytasz dokladnie, to moze zrozumiesz, ze pisalem o czunikach, ktore miale (i mam) – wszystkie od 626 93-95... i nie bardzo wyobrazam sobie jego naprawe. Zreszta jesli ktos jest na tyle odwazny by naprawiac elementy majace bezposredni wplyw na zycie – jego sprawa.
Nie wiem co miales na myli z tymi modulami, ale mam 2 szt. po wybuchach, ktore pozniej podlaczalem do swojego auta w celu sprawdzenia i jakos podczas diagnostyki nie wykazalo, aby byly uszkodzone.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
@-tech, dzieki za adres strony. Zdecydowanie jej lektura przyda sie wszystkim.
Skupmy sie w takim razie oczywiście na Maździe, powiedzmy w latach '93-'97 (bo w koncu takimi jezdzimy), może na Cronosie. Chodzi mi o jasny wypis, co trzeba wymienic – rozumiem, ze poduszki, napinacze, modul. A czujniki – czy sa, a jesli tak, to ile – 2? W jakim miejscu? Dziwnie rozumuje z tego tekstu, ze sa nie we wszystkich systemach, wiec w takim wypadku jak modul dowiaduje sie o wypadku? I gdzie on w ogole jest? I co z tymi wszystkimi kablami/wiazkami.
Jeszcze kilka pytanek – czy polskie ASO posiadaja programy dedykowane do Mazdy, czy te uniwersalne i czy wszystkie sa wyszkolone do obslugi i naprawy air-bagow? Poza tym, ktore czesci moglibyscie polecic jako wyjete z uzywanej Madzi i bezpieczne do zamontowania i czy moglibyscie rzucic jakies ceny. Bo nie wiem, czy mowimy blizej 1-2k zl, czy 6-7.
PS. Oj, macie sie ze mna
Skupmy sie w takim razie oczywiście na Maździe, powiedzmy w latach '93-'97 (bo w koncu takimi jezdzimy), może na Cronosie. Chodzi mi o jasny wypis, co trzeba wymienic – rozumiem, ze poduszki, napinacze, modul. A czujniki – czy sa, a jesli tak, to ile – 2? W jakim miejscu? Dziwnie rozumuje z tego tekstu, ze sa nie we wszystkich systemach, wiec w takim wypadku jak modul dowiaduje sie o wypadku? I gdzie on w ogole jest? I co z tymi wszystkimi kablami/wiazkami.
Jeszcze kilka pytanek – czy polskie ASO posiadaja programy dedykowane do Mazdy, czy te uniwersalne i czy wszystkie sa wyszkolone do obslugi i naprawy air-bagow? Poza tym, ktore czesci moglibyscie polecic jako wyjete z uzywanej Madzi i bezpieczne do zamontowania i czy moglibyscie rzucic jakies ceny. Bo nie wiem, czy mowimy blizej 1-2k zl, czy 6-7.
PS. Oj, macie sie ze mna
Ja moge napisac tylko o 626/mx6, t.j. sa 4 "czujki" – 2 sa na krancach wzmocnienia zderzaka, 1 jest przed chlodnica na gornym pasie (blizej lewej), 1 w kabinie pasazerskiej umieszczona centralnie na przegrodzie.
czujki chodza po ok. 50-150zl
poduchy – 100-400zl
centralka – 200-300zl
czujki chodza po ok. 50-150zl
poduchy – 100-400zl
centralka – 200-300zl
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
No to poprosze jeszcze napinacze i odpowiedz, jakie warsztaty sa w stanie dokonac takiej naprawy – ASO, specjalistyczne? Na razie usredniona cena czesci za ta przyjemnosc wychodzi mi 1050. Wydaje sie tanio. Zreszta cena opcji poduszki przy kupowaniu nowego samochodu tez oscyluje wokol 1k zl, przy kupowaniu kompletu rzadko przekracza 2. Czuje jednak, ze w ASO za nowki krzyczeliby pol mojej Mazdy.
Ostatnio edytowano 25 gru 2003, 20:41 przez Globy, łącznie edytowano 2 razy
Jaki warsztat? Nie mam pojecia – ja sam sobie wymieniam.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
W pierwszych SRS w mazdzie było tak:
– 3 D-Sensory z przodu auta: lewy, centralny i prawy, mądrze połączone żeby można było monitorować jakość styku
– 1 S-Sensor w środku kabiny na spojeniu grodzi i tunelu pod konsolą
– SAS Unit
– AirBag modules: dla kierowcy i/lub pasażera
– Seat Belt Pretensioners.
Autodiagnoza obejmuje wszystkie powyższe elementy prócz napinaczy...te nie są monitorowane.
Działanie systemu jest mniej więcej takie. W czasie dzwonu poddawane są znaczącym siłom wynikającym z opóźnienia ruchu wszystkie elementy auta łącznie z sensorami poduszek. Jeżeli opóźnienie przekroczy krytyczną wartość czujnik(i) D (L, C, R z przodu auta) generuje(ą) sygnał dla SAS Unit informujący o powyższym fakcie... jest to warunek konieczny, ale jednak nie wystarczający do deploy-u...niezbędny jest jeszcze sygnał potwierdzenia z S-sensora z wnętrza kabiny...jeśli jest zgodność sygnałów następuje deploy i już. Zabezpieczenie jest potrzebne, bo dla przykładu jeśli jakiemuś mechanikowi przyszłoby do głowy stuknąć młoteczkiem w D-sensorek mogłoby być wesoło...
Co do przygotowania ASO....hmmmm...Skaner jest potrzebny dopiero do M6,M2,M3....wszystko, co przed nimi...light flashing.
– 3 D-Sensory z przodu auta: lewy, centralny i prawy, mądrze połączone żeby można było monitorować jakość styku
– 1 S-Sensor w środku kabiny na spojeniu grodzi i tunelu pod konsolą
– SAS Unit
– AirBag modules: dla kierowcy i/lub pasażera
– Seat Belt Pretensioners.
Autodiagnoza obejmuje wszystkie powyższe elementy prócz napinaczy...te nie są monitorowane.
Działanie systemu jest mniej więcej takie. W czasie dzwonu poddawane są znaczącym siłom wynikającym z opóźnienia ruchu wszystkie elementy auta łącznie z sensorami poduszek. Jeżeli opóźnienie przekroczy krytyczną wartość czujnik(i) D (L, C, R z przodu auta) generuje(ą) sygnał dla SAS Unit informujący o powyższym fakcie... jest to warunek konieczny, ale jednak nie wystarczający do deploy-u...niezbędny jest jeszcze sygnał potwierdzenia z S-sensora z wnętrza kabiny...jeśli jest zgodność sygnałów następuje deploy i już. Zabezpieczenie jest potrzebne, bo dla przykładu jeśli jakiemuś mechanikowi przyszłoby do głowy stuknąć młoteczkiem w D-sensorek mogłoby być wesoło...
Co do przygotowania ASO....hmmmm...Skaner jest potrzebny dopiero do M6,M2,M3....wszystko, co przed nimi...light flashing.
Greyg napisał(a):centralka – 200-300zl
hmm, skad ta cena? ostatnio ktos mnie straszyl cokolwiek wyzsza cena za modul ( ktory mi padl btw. – kod 12 )
namiar od Jaksy na pana ktory mial sie poduszkami zajac ( z Piaseczna czy cos ) nieaktualny – pan ( Grabowski chyba – jakos mi sie to nazwisko po glowie paleta ) sie nie chcial podjac
moze ktos ma namiar na czlowieka sprawnie i tanio usuwajacego problem sygnalizowany kodem 12? no chyba ze zakup nie uzywanego ( nie planuje kupowac takich czesci kupowac uzywanych ) i wymiana sa dosc tanie ...
– mozliwe ( statystycznie mozna wiele .... ), ale kod 12 pojawial sie na forum dosc czesto z tego co pamietam, a dotyczy on modulu wlasnie, a konkretnie jego zasilaniaGreyg napisał(a):Sam modul SRS rzadko sie uszkadza
- Od: 14 kwi 2005, 21:44
- Posty: 102
- Skąd: W-wa
- Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS
po tyle sprzedawalem, ale mi sie skonczyly.
z tego co mam
kod 12 Low battery voltage
padniety sterownik oznacza przewaznie stale swiecenie lampki – zero migania
z tego co mam
kod 12 Low battery voltage
padniety sterownik oznacza przewaznie stale swiecenie lampki – zero migania
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
xlink napisał(a):– mozliwe ( statystycznie mozna wiele .... ), ale kod 12 pojawial sie na forum dosc czesto z tego co pamietam, a dotyczy on modulu wlasnie, a konkretnie jego zasilania
no ja też go mam.
Greyg napisał(a):z tego co mam
kod 12 Low battery voltage
padniety sterownik oznacza przewaznie stale swiecenie lampki – zero migania
sterownik mruga różnymi kodami w zależności co jest uszkodzone.
12 to błąd zasilania. Sęk w tym że na pinachj wszystkie trzy piny zasilające dają prawidłowe napięcie a sterownik i tak mruga. To ponoc częsta usterka wewnętrzna sterownika.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Bardzo czesto nie jest to problem z napieciem, a z odpowiednia masa. Ale jak to newbie napisal...
Moduły w starszych mazdach też się uszkadzają...tak są zaprojektowane, że podczas deploy-u coś się w nich dzieje (ci co mają wiedzieć-wiedzą co!)
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Greyg napisał(a):Bardzo czesto nie jest to problem z napieciem, a z odpowiednia masa. Ale jak to newbie napisal...
a tego nie sprawdzałem wiec jak sie zrobi cieplej to wróce do tematu.
Greyg napisał(a):Cytat:
Moduły w starszych mazdach też się uszkadzają...tak są zaprojektowane, że podczas deploy-u coś się w nich dzieje (ci co mają wiedzieć-wiedzą co!)
sęk w tym że deploju nie było poduszka jest na swoim miejscu cała i zdrowa, tylko to wpieniające mruganie.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):deploju nie było poduszka jest na swoim miejscu cała i zdrowa, tylko to wpieniające mruganie.
skad ja to znam ...
- Od: 14 kwi 2005, 21:44
- Posty: 102
- Skąd: W-wa
- Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS
W wielu autach z wiekiem maja pojawia sie problem z masa. Taka dosc uproszczona metoda – sprawdz napiecie pomiedzy minusem akumulatora a karoseria auta.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Poszukuję czujnik uderzeniowy do poduszki powietrznej – lewy przód Mazda626 Cronos. Pilnie kupię
-
Marek Hammer
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6