uszkodzona nagrzewnica – jakie koszty ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kmieta » 16 wrz 2008, 14:55

Witam,

mam problem poniewaz moja madzia nie grzeje ;/
problem jest z nagrzewnica prawdopodobnie jest uszkodzona, poniewaz plyny ktore mialy ja przeplukac (wg. mechanika) nic nie daly.
Orientowalem sie jezeli chodzi o koszty wymiany to w jednym warsztacie zawołali mi za nagrzewnice 200 zł i za wymiane 400 zł. w drugim z koleji musialbym dostarczyc nagrzewnice i wymiana 350 zł.
Czy te ceny są normalne? bo na kieszeń studenta wydaja mi sie kosmiczne...

jezeli chodzi o nagrzewnice to czy jest koniecznosc wymiany całej tzn z całą obudową np:
http://www.kmiecik.net.pl/mazda/1.jpeg

czy istnieje mozliwosc wymiany samej nagrzewnicy np:
http://www.kmiecik.net.pl/mazda/2.jpeg

prosze o wypowiedzenie sie na ten temat osob ktore mialy doczynienia z wymiana nagrzewnicy badz orientuja sie w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Postprzez bazyl wspaniały » 16 wrz 2008, 16:33

lepiej sobie obadaj czy otwiera się zawór wpuszczający ciepły płyn do nagrzewnicy, daruj sobie mechaniorów którzy to pwenie pierwszy raz na oczy by widzieli. miałem do czyniena z przypadkiem właśnie niedziałającego zaworu, a w sumie to nie szło zasilanie na niego. pomogła wymiana centralki nawiewów, jeśli takowej nie posiadasz to wyciągaj tą którą masz w aucie i sprawdź styki czy nie są zaśniedziałe, luźne itp, podobnie wtyczki. aby się do tego dostać trzeba rozebrać konsolę środkową, odkręcić dwie śróbki i centralka na kolanach :)
ale zacznij od włączenia zapłonu (nie silnika) i przełączania dźwigni temperatury z jednej skrajnej pozycji w drugą, powinien być słyszalny cichy szmer serwa zaworu o którym mowa na początku. głowa pod kierownicę i do boju. jeśli nic nie będziesz słyszał to na 99% będzie to wina centralki która nie puszcza zasilania na serwo zaworka.
melduję że skończyłem :P
aha, nie zapomnij opowiedzieć jak się cała historyja zakończyła, będzie dla potomności ;)
pozdro
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez kmieta » 16 wrz 2008, 22:50

bazyl wspaniały napisał(a):lepiej sobie obadaj czy otwiera się zawór wpuszczający ciepły płyn do nagrzewnicy,


obadałem i wszystko "brzęczy" wiec z tym nie powinno byc problemu, ale dzisiaj o dziwo mojemu zdziwieniu podczas jazdy jak obroty podskoczyly do 6-7 tys zaczelo leciec ciepłe powietrze gdy sie zatrzymałem i obroty spadly na niewiele ponad 1 tys powietrze wydmuchwiane zrobilo sie letnie...
najbardziej cieple powietrze leciało z nadmuchów po lewej stronie kierowcy (przy szybie) i po prawej stronie pasazera. ze srodkowych nadmuchów leciało letnie powietrze... juz nie wiem o co chodzi i co moze byc nie tak.... <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Postprzez Grzyby » 16 wrz 2008, 23:14

kmieta, po pierwsze – sprawdź czy termostat działa poprawnie.
Potem odpowietrz cały układ chłodzenia.
Jeśli tu będzie poprawnie to zajmij się sterowaniem (ciepłe/zimne) – to czasami szwankuje.
Bardzo wątpię że to wina nagrzewnicy ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazyl wspaniały » 16 wrz 2008, 23:34

Grzyby napisał(a):Bardzo wątpię że to wina nagrzewnicy ....

no właśnie ja też, tam nie ma się co popsuć zabardzo :|

kmieta napisał(a):ze srodkowych nadmuchów leciało letnie powietrze...

na lewo od strony środkowych nawiewów masz taką wajchę którą zapodajesz sobie powietrze bezpośrednio z zewnątrz nawet jesli włączysz ogrzewanie na max, dlatego może leciało pow innej temp niż z innych.
reszta tak jak Grzyby napisał obadaj

kmieta napisał(a):wszystko "brzęczy"

obadaj jak długo brzęczy, przesuwaj regulator o pół centymetra od skrajni do skrajni i słuchaj czy za każdym razem jest reakcja.
zanurkuj pod maskę i sprawdź czy przewody doprowadzające są gorące, może faktycznie pieron wie co tam było nalane i zasyfiło okrutnie wymiennik ciepła :|
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez kmieta » 18 wrz 2008, 20:54

bazyl wspaniały napisał(a):na lewo od strony środkowych nawiewów masz taką wajchę którą zapodajesz sobie powietrze bezpośrednio z zewnątrz


zgadza sie faktycznie ustawilem zeby nie bralo powietrza z zewnatrz i byla jednakowa temperatura ze wszystkich nawiewów.

jednak mimo to nie lecialo cieple powietrze tylko letnie,

ale zrobiłem tak jak powiedział Grzyby czyli odpowietrzyłem caly układ i teraz jest wszystko cacy :)

nie wiem co to bylo ale wazne ze juz po problemie i co wazne bez koniecznosci wymiany nagrzewnicy :) uf :)

dzieki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Postprzez Grzyby » 18 wrz 2008, 23:42

kmieta napisał(a):odpowietrzyłem caly układ i teraz jest wszystko cacy

:)
zaczynajmy od najprostszych rzeczy – na wydawanie kasy zawsze jest czas :)
Teraz możesz sobie kupić za zaoszczędzoną kasę parę czteropaków :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez pawelc » 19 wrz 2008, 06:39

bazyl wspaniały napisał(a):lepiej sobie obadaj czy otwiera się zawór wpuszczający ciepły płyn do nagrzewnicy
a gdzie jest ten zawór w GE ? -bynajmniej nie ma mx-6 i w xedosie 6 to i w 626 nie będzie w końcu to te same nawiewy
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez berrrcik29 » 2 lis 2014, 13:49

Koledzy, gdzie znajduje się zawór przy nagrzewnicy od regulacji temperatury w Mazdzie 6 1.8?
Gdzie podejrzeć? Muszę zdiagnozować gdzie mi płyn ucieka, a w komorze silnika wygląda wszystko ok.
Przejechałem 6000km i wciągnęło mi już 2L płynu.
Z góry dzięki i pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6