Słabe ogrzewanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grigorij » 27 lut 2009, 00:33

Dziś kupiłem Mazdę 626 GE z 1993 roku, z silnikiem 1.8 16v, z sekwencyjnym wtryskiem gazu. Autko ogólnie nie ma wad, jest bez rdzy (ogladałem go 4h na kanale) ale ma jeden mały feler, bardzo słabo działa ogrzewanie, tzn nawet na maksyamlnych ustawieniach powietrze jest tylko lekko podgrzane.

Silnik osiąga prawidłową temperaturę, a może nawet trochę za wysoką, bo wskazówka nie jest na środku, tylko przechyla sie w prawo (lewo to zimno) gdzie szukać usterki?
Jakiś zawór się przycina? Może gaziarze coś pokombinowali?
Moze nagrzewnica jest zakamieniona? Czy ten model ma filtr kabinowy?
BMW E23 728i – pożeracz PLNów,
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2008, 02:14
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: 626 2.0i GV '89 Combi

Postprzez Hugo » 27 lut 2009, 01:36

Grigorij napisał(a):Czy ten model ma filtr kabinowy?
Nie ma.
Po pierwsze sprawdź poziom płynu w chłodnicy, a później będziemy myśleć dalej.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez elmo_biker » 27 lut 2009, 11:02

co do nagrzania silnika wlasnie tak powinno byc jak mowisz, troszke za srodkiem w cieplejsza strone
Obrazek
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 12:23
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE FP '94

Postprzez ZipperPL » 27 lut 2009, 11:29

Grigorij napisał(a):Dziś kupiłem Mazdę 626 GE z 1993 roku, z silnikiem 1.8 16v, z sekwencyjnym wtryskiem gazu. Autko ogólnie nie ma wad, jest bez rdzy (ogladałem go 4h na kanale) ale ma jeden mały feler, bardzo słabo działa ogrzewanie, tzn nawet na maksyamlnych ustawieniach powietrze jest tylko lekko podgrzane.

Silnik osiąga prawidłową temperaturę, a może nawet trochę za wysoką, bo wskazówka nie jest na środku, tylko przechyla sie w prawo (lewo to zimno) gdzie szukać usterki?
Jakiś zawór się przycina? Może gaziarze coś pokombinowali?
Moze nagrzewnica jest zakamieniona? Czy ten model ma filtr kabinowy?


1. Sprawdź poziom płynu w chłodnicy oraz w zbiorniku wyrównawczym
2. Odpowietrz porządnie układ ( było na forum opisane bardzo dokładnie )
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Grigorij » 27 lut 2009, 19:32

Dzieki serdeczne za rady.
Płyn jest na dobrym poziomie, tzn max według podziałki.

Termostat już kupiłem. Wymienić profilaktycznie czy dać sobie spokój i oddać do sklepu?
BMW E23 728i – pożeracz PLNów,
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2008, 02:14
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: 626 2.0i GV '89 Combi

Postprzez kamilwarka » 28 lut 2009, 00:29

Panowie!
Jest temat do ogarniecia: Xedos 6 2.0V6 99r. Problem dotyczy ogrzewania. Pokonuje jednorazowe trasy ok 60km. Po ok 5-7 km silnik jest zagrzany. Ustawiam temp 22stopnie, poziom nadmuchu na 2, cieplo sie robi wewnatrz autka i jest fajnie i tak sobie lece srednia predkoscia nie przekraczajac 100-120km/h... po ok 35-45min jazdy badz pokonaniu ok40km z nawiewow zaczyna dmuchac coraz chlodniejsze powietrze. Podkrecam temp o kilka stopni wyzej powiedzmy na 27stopni i znowu dmucha cieplym powietrzem. Wskaznik temp plynu chlodniczego ani drgnie. Termostat niedawno wymienilem na japonski jak dobrze pamietam zaplacilem ok70pln (podobno jeden z lepszych) Niby usterka nie jest uciazliwa... ale strasznie mnie takie glupoty cisnieniuja i nie daja spokoju. Jesli ktos ma jakies pomysly... prosze o info.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 10:32
Posty: 11
Skąd: warka
Auto: Mazda Xedos 6 2.0V6 99r

Postprzez tosiek » 3 mar 2009, 16:32

Grigorij napisał(a):Dzieki serdeczne za rady.
Płyn jest na dobrym poziomie, tzn max według podziałki.

Termostat już kupiłem. Wymienić profilaktycznie czy dać sobie spokój i oddać do sklepu?
kolego, nie według podziałki w zbiorniku wyrównawczym tylko w chłodnicy !!! :) u mnie pomogło :) pozdr
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Grzyby » 3 mar 2009, 17:44

tosiek napisał(a):kolego, nie według podziałki w zbiorniku wyrównawczym tylko w chłodnicy !!

dokładnie ...
A koledzy wcześniej przecież wyraźnie pisali ....
Hugo napisał(a):sprawdź poziom płynu w chłodnicy

ZipperPL napisał(a):Sprawdź poziom płynu w chłodnicy oraz w zbiorniku wyrównawczym
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grigorij » 4 mar 2009, 00:58

Ogrzewanie działa :)
Zmieniłem termostat, a następnie odpowietrzyłem układ, w tym celu włączyłem silnik, dałem ogrzewanie na max, otworzyłem korek od chłodnicy i powoli dolewałem płynu, aż przestały lecieć bąble.

Teraz grzeje, mam porównanie tylko do Mazdy GV (89) i BMW 728i, w obu autach jest niestety cieplej, w BMW na maksymalnych ustawieniach nawet przy -20 mozna się usmażyć :|

Może przepłukać układ, np wodą z octem?
BMW E23 728i – pożeracz PLNów,
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2008, 02:14
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: 626 2.0i GV '89 Combi

Postprzez Grzyby » 4 mar 2009, 13:24

Było już nie raz o ogrzewaniu i problemach – polecam użycie szukajki.
Ten temat kwalifikuje się do kosza.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez radecki » 4 mar 2009, 21:01

w sprawie nagrezwania to propnuję małe rozebranie nagrzewnicy :) i popatrzeć na środek czy plastiki inie są potopione
jak to dziwne być posiadaczem awaryjnej piękności...
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 08:28
Posty: 50
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback

Postprzez Grigorij » 2 kwi 2009, 19:07

Jeszcze jedna uwaga :)
Dodatkowym problemem w mojej Maździe była zakamieniona/zamulona nagrzewnica po płykaniu jest nareszcie gorąco w aucie.
BMW E23 728i – pożeracz PLNów,
Mazda 626 2.0i Combi – SPRZEDAM – 790 580 495
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2008, 02:14
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: 626 2.0i GV '89 Combi

Postprzez Edel » 4 kwi 2009, 09:17

Witam,

Mam podobny problem tylko właśnie mało typowy (jak dla mnie przynajmniej).
Z wszystkich nawiewów leci gorące powietrze, oprócz środkowych, tam bez względu na temp. leci zimne.
Co mogę wymienić/przeczyścić żeby to naprawić ?

pozdro
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez Hugo » 4 kwi 2009, 10:04

Edel pionowe pokrętło z lewej strony nawiewów masz przestawione na zimne powietrze. W środkowym położeniu leci ciepłe, a w dolnym gorące.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez mario2006 » 8 kwi 2009, 00:19

witam koledzy mam taki problem z ogrzewaniem kupilem w styczniu mazde 6 rok 2007 z X-ka. Ogrzewanie z poczatku bylo ok gdy stal na mrozie ok -10 stopni po wlaczeniu silnika max po 5 min na postoju w samochodzie bylo cieplutko ale po 2 miesiecznej jezdzie zaczelo sie cos dziac. cieple powietrze lecialo dopiero po przejechaniu ok 15 km i obroty musialy byc po wyzej 2tys to wtedy bylo ok ale w momencie gdy wrzucilem na luz i obroty spadly o zaczelo leciec zimne powietrze i tak na okraglo gdy obroty wzrosly powyzej 2tys to ogrzewanie bylo. termostat chyba jest ok bo tak samo sie nagrzewa temperatura jak wczesniej i jest w tej samej pozycji co poprzednio gdy bylo ok. czy mozliwe jest ze nagrzewnica mogla sie zapchac i temperatura wzrastala gdy obroty wzrastaly wraz z cisnieniem w ukladzie, jesli ktos mial taki przypadek to prosze o pomoc. dzieki z gory moj email mario25b@op.pl
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 23:11
Posty: 5
Skąd: Czestochowa

Postprzez m.wol » 2 wrz 2010, 14:37

to znowu odgrzeję temat mam problem z ogrzewanie przy plusowej temp jest ok nagrzewa się i nie ma większego problemu a jak temp spada poniżej zera to już jest problem leci letniawe powietrze a z racji ze robi się coraz zimniej a nie chce znowu marznąć... płyn wymieniony zalany na full dobrze odpowietrzony w warsztacie termostat wymieniony, temp. troszkę za połową po cieplejszej stronie robił ktoś płukanie nagrzewnicy jak tak to bym prosił o info jak co gdzie i czym;] a i jeszcze jak sprawdzić czy to ona mi bruździ?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2010, 14:43
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: mazda 626 GE 1.8 1995r.

Postprzez m.wol » 7 paź 2010, 13:54

nikt nie ma ochoty na odpowiedz bo dziś pierwsze przymrozki z rana były i się robi nie ciekawie wszyscy piszą o płukaniu ale nikt jak to płukanie wykonał?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2010, 14:43
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: mazda 626 GE 1.8 1995r.

Postprzez Tomcio1972 » 7 paź 2010, 14:02

osobiście w madzi nie płukałem robiłem to w peugocie 405 wyjołem wypłukałem założyłem odpowietrzyłem układ i grzało :D może można przepłukać układ bez wyjmowania nagrzewnicy ? na pewno można tylko czym nie wiem może zapytaj w jakimś sklepie motoryzacyjnym o taki specyfik spuścisz płyn wlrejesz specyfik pogrzejesz troszkę wylejesz przepłuczesz np wodą destylowaną wlejesz płyn odpowietrzysz i może zadziała
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez m.wol » 7 paź 2010, 14:06

a płukałeś ją jakimś specyfikiem czy zwykłą wodą pod ciśnieniem?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2010, 14:43
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: mazda 626 GE 1.8 1995r.

Postprzez noxes » 7 paź 2010, 16:20

Jeśli nie jest bardzo zasyfiała to spróbuj środkiem do płukania układów chłodzenia firmy prestone.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6