Środkowy nawiew powietrza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kot » 20 mar 2005, 15:33

W mojej 626 dwa srodkowe nawiewy wieja tylko zimnym powietrzem – niezaleznie od wszystkich ustawien. Gdzies wczesniej byl juz post na ten temat jednak nie ma konkretnej odpowiedzi. Czy ktos moze mi udzielic info dlaczego tak sie dzieje? Dzieki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2005, 12:45
Posty: 58
Skąd: Ruda Śląska Wirek
Auto: 323 BG 1.6-LPG i DWIE 626 1,8

Postprzez Smirnoff » 20 mar 2005, 15:46

Jest taki suwak pionowy z lewej strony nawiewów – jedna z pozycji to nawiew zimnego powietrza, niezależnie od nastawienia potencjometru ogrzewania. Druga z pozycji, to nawiew powietrza o tożsamej temperaturze z powietrzem dmuchanym przez inne nawiewy.
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez kot » 20 mar 2005, 15:54

Tak wiem. tyle ze w kazdej pozycji suwaka powietrze leci wciaz zimne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2005, 12:45
Posty: 58
Skąd: Ruda Śląska Wirek
Auto: 323 BG 1.6-LPG i DWIE 626 1,8

Postprzez Smirnoff » 20 mar 2005, 16:17

A z innych leci gorące? To sprawdź linke od tego suwaka – moze się urwała i niestety suwak nie spełnia swojej roli.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez kot » 20 mar 2005, 16:26

no wlasnie. powietrze leci cieple oprocz tych dwu srodkowych nawiewow. Pewnie masz racje z ta linka – tylko jak mozesz to powiedz jak sie do niej dostac i czy przy tej okazji nie zdewastuje sobie deski.... bo jesli to ryzykowne to chyba sie powstrzymam :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2005, 12:45
Posty: 58
Skąd: Ruda Śląska Wirek
Auto: 323 BG 1.6-LPG i DWIE 626 1,8

Postprzez SHY » 20 mar 2005, 16:53

Nie jest to linka tylko taki popychacz. W moim mozna sie bylo rozejrzec kladac sie na ziemi od strony pasazera. Nie pamietam tylko czy konieczny byl demontaz oslony nad nogami pasazera ale to idzie latwo i bez bolu (wyjmuje sie kilka okraglych plastikowych zaczepow widzianych z zewnatrz bez ich uszkadzania i oslona schodzi). Nie wiem czy da sie pomajstrowac tyle ile bys chcial, ale zobaczyc napewno dasz rade czy ta dzwigienka zamyka Ci taki zaworek z tworzywa sztucznego. Ja kiedys cos w okolicy tego zaworka majstrowalem bo jakas wiazka przewodow byla luzna i uniemozliwiala trwale otwarcie go na nawiew zimnego powietrza z zewnatrz. W kadym badz razie na tyle ile potrzebowalem by unieruchomic te wiazke dotarlem wlasnie tak jak pisze.

Pzdr
Ostatnio edytowano 24 mar 2005, 00:34 przez SHY, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez tomekrvf » 21 mar 2005, 12:43

Chyba ze ciegno urwane jest przy pokretle od nawiewu. Zdjecie deski nie jest takie trudne
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez SHY » 17 kwi 2005, 20:11

kot napisał(a):jak mozesz to powiedz jak sie do niej dostac i czy przy tej okazji nie zdewastuje sobie deski


Wczoraj naprawialem sobie schowek od strony pasazera i odkrylem przypadkowo, ze po wychyleniu drzwiczek (trzeba wcisnac boki zeby otworzyly sie wiecej niz normalnie) jest bardzo latwy dostep do tego zaworka, ktory jest popychany przez ciegno regulacji nawiewu. Tak wiec nie zdemolujesz sobie nic a bedziesz mial to jak na dloni.

Niedawno robilem niezle figury zeby sie tam dostac a to takie banalne.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez massur » 4 gru 2012, 00:26

Witam!

Kanał centralny działa u mnie tak, że jak włączę ciepły nawiew przez ten kanał to lewy dmucha ciepłym powietrzem a prawy zimnym. Odpowiedzialny za to przełącznik zachowuje się jakby nie był do niczego przyczepiony i nic nie da się nim przełączyć.
Jak ustawię nawiew np. na nogi i szybę to i tak delikatnie dmucha z centralnego kanału i jest to wówczas zimne powietrze.
Mało mam ostatnio czasu ale udało mi się zajrzeć pod deskę i ten przełącznik faktycznie nie jest do niczego przyczepiony, nie ma pod spodem żadnego zaczepu, przełącznika, dźwignie która miałaby cokolwiek zmieniać jak przestawimy przełącznik.
Jak to rozwiązanie ma działać? Jak to na "sztywno" ustawić aby dmuchało powietrzem o temperaturze ustawionej suwakiem a nie zimnym?
Zrobiła się zima i tak działający nawiew okazuje się problematyczny.

Z góry dzięki za podpowiedzi,
Tomek
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

PostTen post został usunięty przez siegu 7 gru 2012, 22:21.
Powód: Post pod postem.

Postprzez zadra » 5 gru 2012, 01:15

nie rozbierałem, nie wiem jak się do tego dostać.
Co do działania, to wydaje mi się,ze nawiew jest poprowadzony z zewnątrz pojazdu przymykany lub otwierany przez "magiczne kółko"
nie ma możliwości aby przy otwartym nawiewie ustawić sobie jakąś żądaną inną temperaturę niż ta "zewnętrzna".
Co innego przy zamkniętym nawiewie – wtedy masz sterowanie temperatury.

zapytaj może w dziale GE – może tam znajdziesz odpowiedź
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3176 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez pkroolik » 6 gru 2012, 00:14

Z kanału centralnego zawsze leci chłodniejsze powietrze
przy otwartym suwaku prosta z zewnatrz przy zamknietym lekko ogrzane
byc moze odczepilo ci sie mocowanie suwaka i klapka zamykajaca i otwierajaca doplyw powietrza zaciela sie w połowie
stad z lewego wieje ciepłe (czesciowo ogrzane) a z prawego zimne
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 10:04
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GE
1.8 + LPG
1996

Postprzez massur » 6 gru 2012, 00:31

U mnie ten przełącznik nie jest do niczego przyczepiony.

Generalnie problem rozwiązałoby zaślepienie dopływu tego zimnego powietrza tylko nie wiem gdzie ono wpada i jak najłatwiej dopływ odciąć...
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez MARSELUSS82 » 6 gru 2012, 08:11

Witam do tego przełącznika jest prowadzona zwykła linka w pancerzu, mniej więcej w połowie wysokości "centrali nawiewowej" masz drugi jej koniec, powiedzmy za radiem jak dobrze pamiętam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez szumki44 » 6 gru 2012, 13:14

chodzi wam o to ze z dwrowu bierze zimne powietrze mieszajac z cieplym albo samo cieple ?
Jezeli tak to linka idzie do dmuchawy przy nagrzewnicy. Latwo sie tam dostac mozna poprzez odczepienie schowka:) i jak zdejmiesz schowek to mozesz sobie sam zablokowac klapke tego dolotu . i przy okazji wyczyscic nagrzewnice ze smieci odpinajac czarny kanal DMUCHAWA-Nagrzewnica tam zdejmuje sie to na 4 klipsach :D.. Roboty na 30 min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez mark.87 » 6 gru 2012, 16:52

a czy kolega nie ma ustawione to pokretlo przypadkiem do gory?? obok regulacji podswietlenia Obrazek wtedy bedzie zimne leciec mimo iz jest ustawione suwakiem cieple, zamknij doplyw przesuwajac w dol i sprawdz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez VariaS » 6 gru 2012, 17:20

szumki44 napisał(a): linka idzie do dmuchawy przy nagrzewnicy.
<nie>
Linka jest zaczepiona o pokrętło, a koniec linki jest przymocowany na środkowym tunelu na mechanizmie, klapki nawiewu?
Mam ten sam problem, tyle że wyciągałem całą deskę i zapomniałem linkę zamocować (klapka znajduje się w pozycji otwartej)
Próbowałem dostać się do klapki, żeby ją zamknąć, ale mam za duże dłonie i chyba bez ponownego demontażu całej deski się nie obejdzie. Tylko kurcze zrobiło się zimno na dworze a ja nie mam garażu. :(
massur Musisz się dostać jakoś do tej klapki, może Ci się uda od strony schowka. A sama klapka jest jeśli dobrze pamiętam, na górnej części tunelu.
Pozdrawiam
VariaS
 

Postprzez szumki44 » 8 gru 2012, 01:07

to moze w mx-6 jest latwiej sie dostac pod schowkiem...

Tak chodzi mi wlasine tam :) zle sie wyrazilem :) "" a koniec linki jest przymocowany na środkowym tunelu na mechanizmie, klapki nawiewu"" nad nagrzewnica:)

U mnie da rade wszystko zrobic recznie poprzez zdjecie schowka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez massur » 8 gru 2012, 22:11

Po odchyleniu 2 bolców – ograniczników schowka odchyla się on zupełnie w dół.

Co tam widzimy:

Obrazek

Przypuszczam, że ten na czerwono zaznaczony element to właśnie zaczep nieszczęsnej linki i trzeba obrócić to maksymalnie w lewo (czyli maksymalnie do góry) aby zamknąć dolot zimnego "lewego" powietrza.

Jeśli tak to problem banalny do rozwiązania, pół minuty to zajmuje, ew. czymś przykleić ten mechanizm aby dolot się nie otworzył.

Pytanie gdzie jest wspomniana w wątku nagrzewnica? Bo jeśli ją znajdziemy to faktycznie można by ją wyczyścić i sprawność ogrzewania powinna wzrosnąć.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez VariaS » 8 gru 2012, 22:56

Widzę, ze udało Ci się dostać przez schowek. Mi niestety, owego plastiku(osłony) nie mogłem wyjąc, bo poprzednik kołki skleił pewnie klejem "kropelka" <glupek2>
Nagrzewnica znajduję się w środku tunelu, na samym dole i bez demontażu deski. tunelu nie rozłożysz.
Nagrzewnicę czyścimy, tylko przepłukując ją środkiem (odkamieniaczem, można octem płukać) Do tej czynności zdejmujesz dwa węże w grodzi silnika i robisz swój "obieg" do płukania. Czyli wąż z naczyniem i preparatem i drugi wąż do odpływu,to tyle.
Powierzchowne czyszczenie nic nie pomoże ogrzewaniu.

A to co zaznaczyłeś na zdjęciu, to jest właśnie ten mechanizm klapki.
VariaS
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6