Kłopot z obrotami biegu jałowego – dziwne podbicie obrotów

Postprzez rrrradek » 28 gru 2004, 10:17

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że podczas jazdy gdy mam np. 3000 obr/min i naciskam sprzęgło obroty spadają do normalnych 750 i na moment same się podbijają na około 1200 po czym znów spadają do 750. Płyn chłodniczy wymieniony na shell więc nie jest to kłopot z chłodzeniem. Co to może być? Może to normalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez GofNet » 29 gru 2004, 01:33

Zobacz, czy jak wyłączysz światła i inne odbiorniki proądu (np. ogrzewanie szyby tylnej), to czy też tak będzie ??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez rrrradek » 29 gru 2004, 10:20

Po wyłączeniu wszystkiego też tak jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2004, 10:14
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0i 16V GE FS 1995r.

Postprzez Gość » 4 lut 2005, 15:39

rrrradek napisał(a):Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że podczas jazdy gdy mam np. 3000 obr/min i naciskam sprzęgło obroty spadają do normalnych 750 i na moment same się podbijają na około 1200 po czym znów spadają do 750

Mam też takie objawy (silnik zasilany tylko benzyną) i nie wiem czy to jakieś schorzenie, czy jest to normalne. Niekiedy zdarza się, że zostają na poziomie 1200 i spadają np. po przegazowaniu (to nie jest chyba już normalne). Rzecz się dzieje po zabiegu czyszczenia przepustnicy, wymianie świec, filtra paliwa i powietrza (w serwisie Mazdy).
Gość
 

Postprzez tomekrvf » 4 lut 2005, 16:25

Sprawdz zestyk sprzegla
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gość » 4 lut 2005, 23:58

tomekrvf napisał(a):Sprawdz zestyk sprzegla

W jaki sposób sprawdzić i gdzie jest zestyk sprzęgła. Jak właściwie powinno wyglądać schodzenie do obrotów biegu jałowego – czy np. z 3000 obroty schodzą pośrednio z przystankiem na 1200 i później 750, czy od razu 3000 > 750.
Gość
 

Postprzez Grzyby » 5 lut 2005, 10:36

mam podobny problem. Na benzynie , po zdjęciu nogi z gazu obroty spadają poniżej 1000 i znowu wzrastają do ok.1800. I tak (czasami) potrafią parę minut – góra, dół.
Czasami stabilizują się na ok.1600.
Na gazie nie ma tego objawu, spadają na 1000 i po chwili na 800, chociaż silnik nie pracuje najrówniej.
Co to za cholerstwo?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nor » 5 lut 2005, 13:51

W moim sprzecie jest tak ze spadaja na okolo 1000 i po chwili obnizaja sie do 800
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Paweł » 5 lut 2005, 16:49

Wydaje mi sie, ze podobne tematy byly juz kilkakrotnie na tym forum. O ile dobrze pamietam, to w pierwszej kolejnosci sprawdzic trzeba obroty jalowe i ustawienie TPSu oraz ewentualnie wspomniany stycznik sprzegla, chociaz ten chyba w przypadku gdy samochod ma tendencje do gasniecia przy wysprzeglaniu...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez GofNet » 6 lut 2005, 13:52

Przy zmianie biegów obroty spadają dlatego do ok 1000-1200 gdyż ma to na celu utrzymanie silnika w stanie gotowości do przejścia na wyższy bieg. Chodzi o to, iź wchodząc na większy bieg (a co za tym idzie – większe obciążenie) silnik miał jakiś zapas obrotów i mocy. Ja też tak mam i nie tylko w Mazdach to występuje (Nissan Sunny).

Jednak wahanie obrotów od 800 do 1800 czy jeszcze więcej jak najbardziej nie jest normalne. Tematy takie były już faktycznie poruszane. Niektórzy twierdzą, że winą tego może być niskiej klasy paliwo. Inni piszą coś o TPS'ie. Niektórzy wspominają o przepływomierzu.
Możliwości jak widać jest wiele.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Piotrek » 6 lut 2005, 14:33

Przy zmianie biegów obroty spadają dlatego do ok 1000-1200 gdyż ma to na celu utrzymanie silnika w stanie gotowości do przejścia na wyższy bieg


Swoja droga to trzeba bardzo powoli zmieniac biegi, zeby obroty spadly do takiej niskiej wartosci...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6