Podbijanie obrotów po odpaleniu zimnego silnika
1, 2
Jak w temacie. Po odpaleniu zimnego silnika lub po więcej niż 6 godz. postoju (przy obecnych temperaturach) obroty wędrują szybko i płynnie ponad 2100 obr. Nie byłoby w tym nic złego gdyby nie to, że mam instalację LPG II generacji i po przegazowaniu powyżej 2100 obr. przełącza się na LPG. Wiadomo, że jazda na zimnym silniku na LPG nie jest zdrowa. Dlatego mnie to denerwuje. Nie wiem jak wysoko "zawędrowałyby" obroty silnika gdyby nie to, że jak przełączy się na LPG to od razu spadają do ok. 1500 (wskazówka obrotomierza momentalnie po przełączeniu zatrzymuje się po czym opada). Oczywiście ma to miejsce tylko na zimnym silniku. Auto nigdy nie zgaśnie (w obecnych temperaturach to jeszcze normalne, ale jak mi się tak przełączy przy np. -20 st. C to parownik może zamarznąć i w ogóle go nie odpalę, bo się będzie wciąż przełączał na LPG jak przekroczy 2100 obr./min.).
Kupiłem go jak temperatury powietrza wahały się 20-25 st. C i oczywiście wtedy obroty nie wędrowały tak wysoko.
Czy za to "podbijanie" obrotów może odpowiadać źle ustawiony TPS? Ja czyściłem przepustnicę (nie ruszałem TPS-a) i widziałem, że przede mną też ktoś ją demontował, bo pomiędzy nia a kolektorem był czerwony silikon. Czy TPS był ruszany-nie wiem.
Jeśli nie znajdę rozwiązania na ten problem to czy gazownik bez problem podniesie mi moment przełączania się auta na LPG?
Z góry dzięki.
Kupiłem go jak temperatury powietrza wahały się 20-25 st. C i oczywiście wtedy obroty nie wędrowały tak wysoko.
Czy za to "podbijanie" obrotów może odpowiadać źle ustawiony TPS? Ja czyściłem przepustnicę (nie ruszałem TPS-a) i widziałem, że przede mną też ktoś ją demontował, bo pomiędzy nia a kolektorem był czerwony silikon. Czy TPS był ruszany-nie wiem.
Jeśli nie znajdę rozwiązania na ten problem to czy gazownik bez problem podniesie mi moment przełączania się auta na LPG?
Z góry dzięki.
Ostatnio edytowano 24 paź 2008, 20:00 przez Hugo, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Wydaje mi się że jest to spowodowane pracą silnika na automatycznym ssaniu. Po odpaleniu zimnego w trakcie podgrzewania obroty zaczynają wzrastać do momentu wyłączenia się ssania i wracaja powoli do normalnej prędkości. Mom zdaniem jest to normalne i nie masz się czym przejmować. Ja też mam instalkę II generacji którą zakładałem ponad 110.000km temu i codziennie przełączam ją na LPG na zimnym silniku. Jak jesteś na tym punkcie przewrażliwiony to zamontuj sobie termostat który pozwoli instalce przełączyć się na LPG dopiero po uzyskaniu optymalnej temperatury, ale moim zdaniem nie ma takiej potrzeby.
- Od: 10 kwi 2005, 18:59
- Posty: 89
- Skąd: Skarbimierz
- Auto: Xedos 6 2.0 1996r
Nie jest to normalne. Rozumiem ssanie, ale ciekawe czy inni użytkownicy auta z tym silnikiem mają takie same zachowanie obrotów po odpaleniu zimnego silnika? Poza tym śmieszne jest to, ze jak świeci słońce na auto to może stać cały dzień (silnik jest zupełnie zimny) i wtedy obroty "zawędrują" najwyżej do 1900 obr./min., po sekundzie spadną na 1500, po chwili na 1000-1100 i jak się rozgrzeje na 800 obr./min. . Oczywiście nie przełączy się wtedy sama na LPG, bo obroty nie przekroczą 2100 obr./min. Słońce dobrze na Madzię działa czy co? .Grześ napisał(a):Mom zdaniem jest to normalne i nie masz się czym przejmować
P.S. Po rozgrzamiu jak odpalam (oczywiście na Pb) to odpala od "strzała" (tylko świst rozrusznika), obroty podskakują na 1500 i natychmiast spadają do 800. Przygazuję, przełączy się na LPG i miodzio. Pracuje już sobie super na LPG.
Prosze o jakieś wskazówki, bo to moim zdaniem nie jest normalne.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):ak świeci słońce na auto to może stać cały dzień (silnik jest zupełnie zimny) i wtedy obroty "zawędrują" najwyżej do 1900 obr./min.,
Nadal myślę że to normalne, jak świeci słońce to pod maską robi się niecio cieplej, to chyba oczywiste, a wtedy i czujnik od ssania podaje inne wartości niż powinien nieprawdaż ?, A poza tym jak masz dobry olej i sprawny układ smarowania to podwyższone obroty nie zaszkodzą temu motorkowi.
- Od: 10 kwi 2005, 18:59
- Posty: 89
- Skąd: Skarbimierz
- Auto: Xedos 6 2.0 1996r
Ja mam instalacje LPG już 4 lata i pewnej zimy tez miałem problem zamarzał mi parownik i myslałem ze to właśnie przez to ze od razu przełączam na gaz ale nie to było przyczyną miałem mało płynu w chłodnicy i już nigdy więcej nie miałem tego problemu.
a Poustawiane mam tak ze na lpg przełącza mi sie przy 2100 obr./min a na ssaniu na PB chodzi mi 1900 obr./min i systematycznie spadają.A ogólnie to staram się aby po uruchomieniu silnika troszku sobie na PB pochodziła Kilka razy do roku przełączam ją też na PB i jeżdzę na benzynie 200km Aby to jakoś sobie wszystko tam popracowało w naturalnym środowisku
a Poustawiane mam tak ze na lpg przełącza mi sie przy 2100 obr./min a na ssaniu na PB chodzi mi 1900 obr./min i systematycznie spadają.A ogólnie to staram się aby po uruchomieniu silnika troszku sobie na PB pochodziła Kilka razy do roku przełączam ją też na PB i jeżdzę na benzynie 200km Aby to jakoś sobie wszystko tam popracowało w naturalnym środowisku
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Nikt Ci nie kazał pisać w tym temacie.ŁYSY007 napisał(a):Hugo nie masz większych zmartwień?
Redoo napisał(a):zamarzał mi parownik i myslałem ze to właśnie przez to ze od razu przełączam na gaz ale nie to było przyczyną miałem mało płynu w chłodnicy i już nigdy więcej nie miałem tego problemu.
Redoo napisał(a):na ssaniu na PB chodzi mi 1900 obr./min i systematycznie spadają.
Po wymianie pompy wody kilkakrotnie odpowietrzałem układ. Na 100% nie jest zapowietrzony. Zazdroszczę.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
instalacja drugiej generacji -czyli z kompem i silniczkiem krokowym jak rozumiem ?,jeżeli tak to albo interfejs z allegro za 30-50 zł program do obsługi i sam sobie przestawisz albo wizyta u gaziarza -druga sprawa jeśli to instalacja z kompem to nie wiem dlaczego nie masz podłączenia pod czujnik temp.reduktora co zapobiegałoby przełączaniu na gaz zanim nie osiągnie zadanej temperatury -a może masz instalacje z registrem (śrubą ) to przełączanie na gaz realizuje przełącznik ten w kabinie -ma potencjometr którym reguluje się obroty przełączania
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Dokładnie.pawelc napisał(a):instalacja drugiej generacji -czyli z kompem i silniczkiem krokowym jak rozumiem ?,
Jest przełącznik w kabinie. Jak przygazuję powyżej 2100 obr./min. to coś w jego okolicach "cyknie" i już silnik pracuje na LPG. Możesz coś więcej napisać o tym jak podnieść granicę przełączania się na LPG? Moze zrobie to sam. Lubię majsterkować. Może nie musiałbym jechać do gaziarza, bo póki co instalacja spisuje się absolutnie bez zarzutu.pawelc napisał(a):a może masz instalacje z registrem (śrubą ) to przełączanie na gaz realizuje przełącznik ten w kabinie -ma potencjometr którym reguluje się obroty przełączania
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
luknij pod maskę i sprawdź jakiego masz kompa od gazu ,bo tak to tylko będę zgadywał co i jak -jaki masz przełącznik w kabinie ?-najlepiej zrób fotki to może obędzie się bez wizyty u gazownika
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
obejrzyj dokładnie ten przełącznik w kabinie -czy nie ma gdzieś potencjometru do regulacji obrotów przełączania -przeważnie jest to niewielki otwór gdzie możesz włożyć płaski śrubokręt i tym się reguluje .W tej Twojej voili 05 całą regulację wykonuje się mikroprzełącznikami po zdjęciu obudowy z tego co doczytałem -nie wiem czy do tego jest w ogóle jakiś interfejs -poszukaj na internecie może znajdziesz więcej info na temat tej instalacji
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
u mnie kiedyś tez był gaz – teraz jest wymontowany i jeżdzę tylko na benzynce – został jednak po nim komputer... mam to samo co kolega.
Po odpaleniu zimnego silnika obroty rosna do 2100 i po chwili zaczynają się obnizać... im cieplejszy silnik tym bliżej mu do jałowych.
na koniec mam około 600-700 rpm i tam juz zostaje – jeśli stoje na jałowych to przy totalnie zimnym silniku zajmuje mu to około 1 minuty.
jeśli po kilku godzinach (np 3 ) silnik odpalam ponownie obroty wskakuja automatycznie na najniższy możliwy poziom
Po odpaleniu zimnego silnika obroty rosna do 2100 i po chwili zaczynają się obnizać... im cieplejszy silnik tym bliżej mu do jałowych.
na koniec mam około 600-700 rpm i tam juz zostaje – jeśli stoje na jałowych to przy totalnie zimnym silniku zajmuje mu to około 1 minuty.
jeśli po kilku godzinach (np 3 ) silnik odpalam ponownie obroty wskakuja automatycznie na najniższy możliwy poziom
- Od: 24 wrz 2008, 23:29
- Posty: 150
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97
No a u mnie właśnie już by wskoczyły co najmniej na 2 000 obr./min. Chyba ustawie sobie TPS, bo doczytałem, że to bardzo proste.Andrzejw napisał(a):jeśli po kilku godzinach (np 3 ) silnik odpalam ponownie obroty wskakuja automatycznie na najniższy możliwy poziom
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Jasnowidz? Jesteś THE BEST. Wyjąłem ten przełącznik z szufladki i w tylnej obudowie na okienko, w którym zagłębiona jest biała śrubka na śrubokręt płaski lub krzyżakowy (do wyboru). Wiesz w którą stronę kręcić? Jak nie to po prostu się pobawię i metodą prób i błędów może sobie to podkręcę. Dzięki.pawelc napisał(a):obejrzyj dokładnie ten przełącznik w kabinie -czy nie ma gdzieś potencjometru do regulacji obrotów przełączania -przeważnie jest to niewielki otwór gdzie możesz włożyć płaski śrubokręt i tym się reguluje
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Przekręciłem 1/4 obrotu tą śrubką i przełączała się na LPG przy 3000 obr. Cofnąłem nieco i przełącza się przy 2200 obr./min. Bardzo czuła ta regulacja. Teraz powinno być OK, tymbardziej, że ostatnio nie wiadomo dlaczego nawet jak odpalam zupełnie zimny silnik rano (jest coraz zimniej) to obroty podskakują tylko do max. 2000 obr./min. i się nie przełącza. Tylko raz podskoczyły tak, że się przełączyła na LPG. Dodam, że nic nigdzie nie grzebałem tylko zatankowałem trochę paliwa. Może to ma związek?
Tak czy inaczej temat do zamknięcia.
Tak czy inaczej temat do zamknięcia.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):tylko zatankowałem trochę paliwa
Paliwa zawsze musisz mieć troszku więcej bo jak bedziesz miał susze to zajedziesz sobie pompe paliwową jak przełączysz na LPG to pompa paliwowa cały czas chodzi-może wiesz może nie to taka mała podpowiedz
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Mazdowicze temat odświeżam bo nie będę zakładał nowego topicu
Problem mam podobny bo u mnie na zimnym silniku jest podobnie tzn obroty wzrastają nawet do 3000 tys i utrzymują się tak z 15 s. Wcześniej nie było tego problemu Gaz też mam ale to sekwencja i przełącza się dopiero przy temp 25 stopni. Tylko chodzi mi o te wysokie obroty.
P.S. Jestem teraz w domu parę dni to może bym to naprawił
P.S. 2 . Czy może mieć to jakiś związek z pompą paliwa
Problem mam podobny bo u mnie na zimnym silniku jest podobnie tzn obroty wzrastają nawet do 3000 tys i utrzymują się tak z 15 s. Wcześniej nie było tego problemu Gaz też mam ale to sekwencja i przełącza się dopiero przy temp 25 stopni. Tylko chodzi mi o te wysokie obroty.
P.S. Jestem teraz w domu parę dni to może bym to naprawił
P.S. 2 . Czy może mieć to jakiś związek z pompą paliwa
- Od: 20 mar 2008, 16:16
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6