Samoczynne podbijanie obrotów na luzie (626 GE)

Postprzez kocurek » 9 paź 2009, 22:18

witam problem ten juz poruszałem jakis czas temu w temacie o wolnych obrotach no ale generalnie za dużego odzewu nie było wiec postanowiłem stworzyć temat.

problem mój jest następujacy : podczas jazdy, nie ważne na jakim biegu i z jaka prędkością gdy wrzuce na luz to obroty spadna na 800 nastepnie zostana podbite do 1200 – 1300, aby znów powrócić na 800.
Nie ma problemów z samymi wolnymi obrotami, bo nic nie faluje ładnie równo trzymaja.
Dodam że problem wystąpił po czyszczeniu przepustnicy – nie wiem czy może to być wina uszczelki pod przepustnica ponieważ dociąłem z tektury bo nie mogłem dostać .
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Hugo » 10 paź 2009, 09:07

kocurek po czyszczeniu przeustnicy koniecznie trzeba wykonać całą procedurę regulacji wolnych obrotów i będzie OK.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez kocurek » 10 paź 2009, 11:21

a jak to zrobić??

i pytanie czy jak mam nie wyrególowane te obroty to może mi wiecej palić ??
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez interlekutor » 10 paź 2009, 22:43

kocurek mam identycznie w swojej madzi i tez nie wiem co zrobic z tym fantem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 22:12
Posty: 6
Skąd: Lubań
Auto: 626 GE 97' 1849ccm

Postprzez Barthek » 11 paź 2009, 11:11

Również mam tak u siebie, przepustnica jak i krokowy czyste. Uszczelkę też mam nieoryginalną – docięta z materiału na uszczelki :) Może to jest problem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez rumunn95 » 11 paź 2009, 12:31

Do robienia uszczelek mozna kupic w sklepie motoryzacyjnym specjalny papier tektury nie polecam
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez ROMAN-R87 » 11 paź 2009, 12:34

proponuje sprawdzic waz podcisnienia idacy od kolektora dolotowego do serwa hamulcow, ja np mialem tak w swojej BA KF(waz byl pekniety i lubial silnik wskoczyc nawet na 1500rpm i sie przywiesic na chwile na tym poziomie obrotow)
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Hugo » 12 paź 2009, 01:54

kocurek napisał(a):i pytanie czy jak mam nie wyrególowane te obroty to może mi wiecej palić
Może.
kocurek napisał(a):a jak to zrobić
Instrukcja jest na forum.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ZipperPL » 12 paź 2009, 08:32

kocurek napisał(a):witam problem ten juz poruszałem jakis czas temu w temacie o wolnych obrotach no ale generalnie za dużego odzewu nie było wiec postanowiłem stworzyć temat.

problem mój jest następujacy : podczas jazdy, nie ważne na jakim biegu i z jaka prędkością gdy wrzuce na luz to obroty spadna na 800 nastepnie zostana podbite do 1200 – 1300, aby znów powrócić na 800.
Nie ma problemów z samymi wolnymi obrotami, bo nic nie faluje ładnie równo trzymaja.
Dodam że problem wystąpił po czyszczeniu przepustnicy – nie wiem czy może to być wina uszczelki pod przepustnica ponieważ dociąłem z tektury bo nie mogłem dostać .


NA 99% masz za bardzo wykręconą śrubę od by-pass'u ( wolnych obrotów ). Poczytaj na forum jak wejść w tryb serwisowy i właśnie wkręć tą śrubę ok 3/4 obrotu. Jeśli będzie nadal tak dużo podbijało – to do skutku :)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez kocurek » 12 paź 2009, 16:48

poszukam poszukam

tylko z ta śrubą to nie iwem bo jak czyściłem przepustnice to tylko po to żeby pedał gazu sie nie zawieszł a krokowego nie ruszałem – wczesniej żadnych problemów nie było tylko ten zawieszający sie gaz (zawieszenie polegało na tym, że rano trzeba było bardzo mocno nacisnac pedał gazu póxniej było ok)
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez Hugo » 12 paź 2009, 18:44

kocurek napisał(a): krokowego nie ruszałem
Śruba bypass'u nie ma nic do silniczka krokowego.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez slawek323 » 12 paź 2009, 19:20

ja tak miałem to zapłon był za wczesny sprawdzcie ustawienie zapłonu w trybie awaryjnym mazda sama ustawia ale jak będzie przyspieszony to własnie potrzebuje tej chwili na korekcje i dlatego obroty się podwyższają
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez owczi89 » 2 gru 2009, 18:50

jak ustawic/sprawdzic wyprzedzenie zaplonu??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 16:15
Posty: 36
Skąd: świdnik/kol.Lublina
Auto: 626 cronos 2.0L 95r

Postprzez marcinnMX-6 » 10 cze 2010, 00:19

A na postoju też czasami Ci sie to zdarza ze obroty sie zawiesza na 1100? Jeśli tak to otwórz maske i poruszaj cięgnem gazu nie dodawaj gazu tylko dopchnij w przeciwna strone wtedy mi spadaja więc jakby przepustnica się nie domykała. A czy czasem za domykanie przepustnicy nie jest odpowiedzialny krokowy?
marcinnMX-6
 

Postprzez kocurek » 12 cze 2010, 13:11

nie na postoju trzyma równiutko 800obrotów sprawa dotyczy tylko wrzucenia na luz gdy auto jedzie ja postoju moge przegazować i odrazu spadną na 800 nic nie podbija podejrzewam ostatnio, ze podczas jazdy gdzies jest lewe powietrze
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6