Czy rozrusznik w silniku FS jest taki sam w mazdach GE i GF?

Postprzez lukasz 323C » 2 kwi 2010, 14:58

Prawdopodobnie musze wymienić rozrusznik w swojej GE FS. Dlatego moje pytanie czy taki rozrusznik z silnika FS ale z modelu GF,GW będzie pasować do GE.

A może ktoś miał już taki przypadek i wie co może być konkretną przyczyną iż po długiej jeździe samochodem powiedzmy około 100 km po zgaszeniu silnika nie da się go uruchomić. Tzn słychać że elektro magnes wyskakuje ale rozrusznik bardzo słabo kręci (od niechcenia) albo wcale. Natomiast po ostygnięciu silnika rozrusznik kreci ok. Tak samo przy krótkich odcinkach np: 10 km kręci ok.

Pozdrawiam. I prosze o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez frankiliki » 2 kwi 2010, 18:56

moze to kwestia wymiany szczotek na rozruszniku kiedys w hondzie mialem taki przypadek po wymianie szczotek jak reka odjal
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez lukasz 323C » 2 kwi 2010, 20:04

Wątpię że to szczotki ponieważ gdyby to były one to za każdym razem rozrusznik by słabo kręcił. Myślę ze panewki na rozruszniku się przycierają i pod wpływem ciepła silniczek elektryczny ma ciężko zakręcić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez dyszel » 2 kwi 2010, 20:09

Nie wiem jak w Katowicach ale u nas w Rzeszowie jest firma Bendix która skutecznie naprawi każdy rozrusznik i alternator i może nie warto szukać innego, tylko dać naprawić?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez lukasz 323C » 2 kwi 2010, 20:29

Też o tym myślałem ale jak na razie to sam sprawdzę co z nim nie tak a jak będzie padnięty to chciałem wsadzić z jakiejś młodszej GF-ki dlatego moje pytanie czy podjedzie rozrusznik z modelu GF do GE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez lukkas_kg » 2 kwi 2010, 21:40

lepiej oddaj do regeneracji rozrusznik, masz wtedy gwaranacje ze bedzie dzialał długie lata :)
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez lukasz 323C » 2 kwi 2010, 22:16

Dzięki za rade. Ale na razie szukam odpowiedzi na moje pytanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez kera » 3 kwi 2010, 12:41

w tych rozrusznikach są szczotko-trzymacze
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez Dziewczopol » 4 kwi 2010, 16:21

Ja zamontowałem do GE rozrusznik od GF są takie same.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez wojtek79 » 4 kwi 2010, 16:33

lukasz 323C napisał(a):Wątpię że to szczotki ponieważ gdyby to były one to za każdym razem rozrusznik by słabo kręcił. Myślę ze panewki na rozruszniku się przycierają i pod wpływem ciepła silniczek elektryczny ma ciężko zakręcić.

Tak jak kolega napisał, tulejki rozruszka do wymiany.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez Speed » 5 kwi 2010, 01:07

Dziewczopol napisał(a):Ja zamontowałem do GE rozrusznik od GF są takie same.


Potwierdzam ,ciut inna obudowa bo nowsza ale to to samo
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1779 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez lukasz 323C » 5 kwi 2010, 21:02

Super. Dziekuje za informacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Dziewczopol » 6 kwi 2010, 00:25

Moja Ge jest z końca produkcji wiec obudowa była taka sama jak w GF, w moim przypadku opłacało się kupić cały nowy rozrusznik od GF bo tulejki były do wymiany , ale po rozkręceniu jednej szczotki nie było, i wirnik też się nadawał do wymiany, a przy rozkręcaniu śruby się urwały. Kupiłem od anglika i wcale nie kręci w drugą stronę – <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6