Awaria po wymianie płynu chłodniczego
1, 2
witam wszystkich... mam taki problem, ostatnio wymieniłem płyn chłodzący na zimowy bo nie byłem pewien czy wlany jest dobry na zimę i wtedy zaczęły się cyrki dziać z moją madzią. po wlaniu płynu i odpowietrzeniu wszystko było ok... po kilkudziesięciu kilometrach autko zaczęło gasnąć i wogóle nie chciało chodzić na gazie, zauważyłem zaszroniony parownik i w chłodnicy było mało płynu więc dolałem i znowu było ok na pewien czas. tak mi zdażyło kilka razy dopóki zauważyłem wyciek na pompie. wymieniłem pompę i przez pewien czas było ok, aż do niedawna. parownik cał czas zamarzał a ja dolewałem płynu i tak wkółko, aż zauważyłem, że płyn wycieka przez zbiorniczek wyrównawczy. myslalem, że jest dziurawy ale po dłuższych obserwacjach doszedłem do wniosku, że dzieje się tak na uruchomionym silniku (poprostu płyn się przelewa górą). znajomy powiedział, że uszczelka pod głowicą prawdopodobnie do wymiany. ale ani na bagnecie ani na korku wlewowym oleju nie ma ślprzecieku tzn. jakiegoś nalotu itp. a w układzie chłodzenia nie ma żadnych bąbelków wskazujących na lewe powietrze. byłem u mechanika i powiedział mi, że to na pewno uszczelka i koszt naprawy to 1000-1300zł. poradzcie mi czy to może być to bo nie widzi mi się wydanie tylu pieniążków...
- Od: 19 kwi 2010, 16:53
- Posty: 8
nie do końca znam się na benzynce ale może korek w chłodnicy cieczy ci strzelił ?
może pomiń na chwilkę gaz odpowietrz dokładnie ukł chłodzenia i zobacz czy jest dalej to samo ?
może pomiń na chwilkę gaz odpowietrz dokładnie ukł chłodzenia i zobacz czy jest dalej to samo ?
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Coś musi zakłócać obieg płynu skoro parownik zamarza, posprawdzaj wężyki itp. jak auto było odpowietrzane ? bo może jednak w tym jest problem. Najpierw spróbuj posprawdzać i upewnić się czy obieg jest w porządku nie ma co pochopnie w koszta lecieć.
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
Tomcio1972 napisał(a):nie do końca znam się na benzynce ale może korek w chłodnicy cieczy ci strzelił ?
może pomiń na chwilkę gaz odpowietrz dokładnie ukł chłodzenia i zobacz czy jest dalej to samo ?
a jak sprawdzić korek czy jest sprawny?
układ odpowietrzałem wiele razy i jeżdżę od paru dni na benzynce i dalej to samo objętość cieczy rośnie...
luk-kk napisał(a):Coś musi zakłócać obieg płynu skoro parownik zamarza, posprawdzaj wężyki itp. jak auto było odpowietrzane ? bo może jednak w tym jest problem. Najpierw spróbuj posprawdzać i upewnić się czy obieg jest w porządku nie ma co pochopnie w koszta lecieć.
obecnie jeżdżę na pb i na razie nie zamarza. jak sprawdzić sprawność obiegu? jedyny wyciek to wylew ze zbiorniczka...
- Od: 19 kwi 2010, 16:53
- Posty: 8
piotrek7784 napisał(a):układ odpowietrzałem wiele razy i jeżdżę od paru dni na benzynce i dalej to samo objętość cieczy rośnie...
Jeśli tak to rzeczywiście mogą to być objawy uszkodzonego korka, przelanego zbiorniczka albo uszczelki pod głowicą.
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
TYPOWY OBJAW ZAPOWIETRZONEGO UKŁADU!!!!
nie przesadzajmy z tą uszczelką !
Miałem dokladnie tak samo, problem polega na tym że typowe odpowietrzanie nie daje żadnych rezultatów najprawdopodobniej dlatego że parownik jest wyżej niż reszta układu. Zrób tak :
– odpal auto
-powoli ściąg wąż z płynem chłodzącym od parownika (u mnie to był ten wyżej zamocowany)
-najprawdopodobniej będzie pusty (brak płynu)
-przygazuj mu konkretnie do momentu aż płyn zacznie lecieć bez powietrza i załóż wąz spowrotem
-najprawdopodobnie od razu nie zadziała i będziesz musiał powtórzyć operację 2 może 3 razy ale powinno przynieść skutek, w każdym bądź razie mi pomogło.
ewentualnie w między czasie postaraj się wlać płyn do parownika.
jak zobaczysz po "operacji" że parownik zaczął robić się ciepły to nie gaś auta tylko zalecam przejażdżkę min 10 km żeby mu wywaliło reszte powietrza z układu.
nie przesadzajmy z tą uszczelką !
Miałem dokladnie tak samo, problem polega na tym że typowe odpowietrzanie nie daje żadnych rezultatów najprawdopodobniej dlatego że parownik jest wyżej niż reszta układu. Zrób tak :
– odpal auto
-powoli ściąg wąż z płynem chłodzącym od parownika (u mnie to był ten wyżej zamocowany)
-najprawdopodobniej będzie pusty (brak płynu)
-przygazuj mu konkretnie do momentu aż płyn zacznie lecieć bez powietrza i załóż wąz spowrotem
-najprawdopodobnie od razu nie zadziała i będziesz musiał powtórzyć operację 2 może 3 razy ale powinno przynieść skutek, w każdym bądź razie mi pomogło.
ewentualnie w między czasie postaraj się wlać płyn do parownika.
jak zobaczysz po "operacji" że parownik zaczął robić się ciepły to nie gaś auta tylko zalecam przejażdżkę min 10 km żeby mu wywaliło reszte powietrza z układu.
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
mi ez nie grzał parownik i wszystko przez zapowietrzony układ, bo parownik jest w najwyzszym punkcie przewaznie... odpowietrz dokładnie nawet odkrec wezyk idacy do parownika zeby troche szybciej poleciała tam ciecz chłodzaca ja sie troche meczyłem, i zostało mi tylko ogrzewanie do odpowietrzenia//
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Mam do Was pytanie kiedy zaczyna Wam lecieć ciepło z kratek nawiewu , u mnie dopiero jak już wskazówka stoi w pionie ( nawet poza w cieplejszą stronę ) ?
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
Jak tylko wskazówka oderwie się od pola kiedy silnik jest zimny zaczyna lecie już letnie powietrze u mnie
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
W mojej maździe ciepło zaczynało wydostawać się gdy wskazówka przejdzie w położenie "Min"
myślę że to jest najbardziej właściwe działanie .
myślę że to jest najbardziej właściwe działanie .
Na sprzedaż Mazda 626 2.0 GLE 1995r 117 KM Automatyczna skrzynia biegów, Gaz sekwencyjny BRC oryginalne japońskie wtryskiwacze KEIHIN.
Kontakt na adres: adam_k111@wp.pl
Kontakt na adres: adam_k111@wp.pl
- Od: 6 gru 2010, 21:09
- Posty: 27
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Lexus GS300 Double VVT-i
V6 3.0 249 KM
hmm... dziś zakupiłem 5 ltr. płynu jutro od rana będę walczył z ogrzewaniem,spróbuję odpowietrzyć nagrzewnicę
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
johnnyslawo napisał(a):TYPOWY OBJAW ZAPOWIETRZONEGO UKŁADU!!!!
Miałem dokladnie tak samo, problem polega na tym że typowe odpowietrzanie nie daje żadnych rezultatów najprawdopodobniej dlatego że parownik jest wyżej niż reszta układu. Zrób tak :
– odpal auto
-powoli ściąg wąż z płynem chłodzącym od parownika (u mnie to był ten wyżej zamocowany)
-najprawdopodobniej będzie pusty (brak płynu)
-przygazuj mu konkretnie do momentu aż płyn zacznie lecieć bez powietrza i załóż wąz spowrotem
-najprawdopodobnie od razu nie zadziała i będziesz musiał powtórzyć operację 2 może 3 razy ale powinno przynieść skutek, w każdym bądź razie mi pomogło.
więc tak...
zrobiłem jak kolega mówił i na poczatku eureka wszystko było ok, ale następnego dnia jak odpaliłem auto to nie było ciepłego powietrza z nawiewu, powtórzyłem całą operację ale nie przyniosła skutku, do tego jak odkręciłem korek wlewu oleju to był delikatny biały nalot i się przestraszyłem, że to jednak uszczelka ale już po paru kilometrach nalot zniknął. a powietrza ciepłego dalej nie ma (dodam, że płynu chłodzenia nie ubywa)
nie wiem już co mam robić...
- Od: 19 kwi 2010, 16:53
- Posty: 8
noxes napisał(a):Ech zrób test na obecnośc spalin w płynie i będziesz wiedział czy to uszczelka czy też nie.
Dokładnie , zrób ten test i się dowiesz, jak to nie uszczelka to nie dokonca odpowietrzany układ, może z termostatem jest coś nie tak?
-
lukasz2387
a mnie wygląda to tak jakbyś miał gdzieś dziurę w układzie i dochodzi ci powietrze tzn nie ma odpowiedniego podciśnienia bo podejrzewam ,że w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest ok ?
jak postoi ostygnie to ciągnie powietrze i się zapowietrza spróbuj z innym korkiem sprawdź czy gdzieś któraś złączka na wężu nie poci się płynu nie ubywa ze zbiorniczka ale tak czy siak ci gdzieś zwiewa
jak postoi ostygnie to ciągnie powietrze i się zapowietrza spróbuj z innym korkiem sprawdź czy gdzieś któraś złączka na wężu nie poci się płynu nie ubywa ze zbiorniczka ale tak czy siak ci gdzieś zwiewa
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
ja dziś też walczyłem z ogrzewaniem , w sumie z własnej głupoty aż poparzyłem sobie rękę , zwaliłem wąż powrotny z nagrzewnicy poleciał wrzątek prawie więc niby ok ale z nawiewu nie dmucha za bardzo gorące powietrze można powiedzieć że ciepłe ale nie za mocno a jak włącze nawiew na 3 czy 4 to leci ledwo letnie , co jeszcze jest nie tak ?
- Od: 31 paź 2010, 10:33
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
- Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB
Zawalona albo zapowietrzona nagrzewnica.Slawioster napisał(a):ja dziś też walczyłem z ogrzewaniem , w sumie z własnej głupoty aż poparzyłem sobie rękę , zwaliłem wąż powrotny z nagrzewnicy poleciał wrzątek prawie więc niby ok ale z nawiewu nie dmucha za bardzo gorące powietrze można powiedzieć że ciepłe ale nie za mocno a jak włącze nawiew na 3 czy 4 to leci ledwo letnie , co jeszcze jest nie tak ?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Płyn w przewodach jest, no to może nagrzewnica (chłodniczka) jest "zawalona syfem" może nazbierało się z układu chłodzenia mułu i ona jest zatkana lub niedrożna, wewnątrz jak i również może z zewnątrz? Może warto by sprawdzić przepływ powietrza .
Na sprzedaż Mazda 626 2.0 GLE 1995r 117 KM Automatyczna skrzynia biegów, Gaz sekwencyjny BRC oryginalne japońskie wtryskiwacze KEIHIN.
Kontakt na adres: adam_k111@wp.pl
Kontakt na adres: adam_k111@wp.pl
- Od: 6 gru 2010, 21:09
- Posty: 27
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Lexus GS300 Double VVT-i
V6 3.0 249 KM
Czy to możliwe, żeby układ się zapowietrzał, jeśli jest uszkodzona uszczelka przy kolektorze dolotowym? Sprawdziłem, mam nieszczelną i za cholerę nie mogę odpowietrzyć auta...
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
koledzy zrobiło mi się dokładnie to samo co opisujecie tutaj,
1. zamarza mieszalnik gazu
2.na benzynie też nie chce chodzić
3.po próbach odpowietrzenia chwile pochodzi ale po jakims czasie znowu to samo
4. brak ogrzewania
5.jak odkręcę korek chłodnicy to ciągle brakuje albo wywala a w wyrównawczym cały czas przybywa.
tyle że ja nie robiłem nic przy układzie chłodzenia, z tym nie sprawnym korkiem chłodnicy to faktycznie prawdopodobne???
1. zamarza mieszalnik gazu
2.na benzynie też nie chce chodzić
3.po próbach odpowietrzenia chwile pochodzi ale po jakims czasie znowu to samo
4. brak ogrzewania
5.jak odkręcę korek chłodnicy to ciągle brakuje albo wywala a w wyrównawczym cały czas przybywa.
tyle że ja nie robiłem nic przy układzie chłodzenia, z tym nie sprawnym korkiem chłodnicy to faktycznie prawdopodobne???
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6