1997 Mazda 626 2.0 FS (115KM) – Wolny spadek obrotów, broblemy z układem chłodzenia

Postprzez champion1996 » 21 paź 2014, 17:37

Jako że to mój pierwszy post na tym forum chciałbym powitać wszystkich użytkowników :)

Niedawno kupiłem Mazde 626 dokładnie opisaną w tytule tematu. Mam problem z utrzymywaniem się obrotów w zakresie 1,5 tys zaraz po dodaniu i puszczeniu gazu. Sytuacja ma miejsce również podczas jazdy na biegu jałowym, między zmianą biegów czy po dojeździe i zatrzymaniu się na światłach. Silnik przez jakiś czas utrzymuje się na wyższych obrotach a potem spada do w miare normalnych obrotów. Nie jest to duży problem ale irytuje mnie to, bo wiem, że tak nie powinno być. Wymieniłem świece i filtr powietrza. Samochód ma tak od chwili zakupu. Czytałem, że może być to spowodowane niskim poziomem cieczy chłodzącej, którą w moim autku niestety akutalnie zastępuje woda. Faktycznie, było jej mało. Odpaliłem silnik z otwartym korkiem od chłodnicy i tam dolewałem wody. Nie było oznak zapowietrzonego układu, czyli bąbelków itd. Potem dolałem jeszcze trochę do zbiorniczka wyrównawczego. W najbliższym czasie planuję wymienić wodę na płyn, ale czy woda może mieć wpływ na taką pracę silnika? Zajrzałem też do przepustnicy, odsuwając przwód dolotowy łączący filtr powietrza a przepustnicę. Była w miarę czysta, jedynie delikatny jasny osad, jakby ktoś wcześniej ją wyczyścił. Ma ktoś jakieś pomysły? Wczoraj pół nocy siedziałem na foruum, dziś podziałałem i dalej jest tak samo. Czy jest sens ściągać przepustnicę przed wymianą wody na płyn glikolowy?

PS: Załączam filmik do tematu.
https://www.youtube.com/watch?v=Vz5j1SL6a1Y&feature=youtu.be
Ostatnio edytowano 26 paź 2014, 16:43 przez champion1996, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 21 paź 2014, 16:49
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 1997 FS 2.0 115KM DOHC

Postprzez noxes » 22 paź 2014, 22:10

Zdemontuj sobie przepustnicę, wyczyść i ustaw wszystko.
Na forum wszystko znajdziesz co i jak zrobić.

A te zielone liście to mi się podobają hahaha
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez champion1996 » 26 paź 2014, 14:48

Siemka.
Dzięki za odpowiedź.
Nie ruszałem jeszcze przepustnicy. Dziś wymieniłem płyn chłodniczy na zimowy. Odpowietrzałem układ dość długo. Do wlewu przy chłodnicy wsadziłem lejek zrobiony z butelki i gwint okleiłem taśmą, żeby było szczelne. Lejek zalałem do połowy płynem. W międzyczasie zdjąłem też górny wężyk od przepustnicy i czekałem aż pojawi się tam płyn. Potem go znów założyłem, dolałem nieco płynu do zbiorniczka wyrównawczego, odpaliłem auto. Układ nieco bąbelkował, dolewałem płynu na bieżąco do lejka. Po kilkukrotnym włączeniu się wentylatora przybyło mi nieco płynu do lejka. Zgasiłem auto, poczekałem trochę ściskając wąż od chłodnicy z prawej strony – zawartość lejka spowrotem wciągnęła się do układu. Zakręciłem korek od chłodnicy, znów odpaliłem samochód. Po nagrzaniu się zauważyłem, że płyn jest wyciskany przed włączeniem wentylatora do zbiorniczka wyrównawczego, i chyba potem znów wraca bo podczas pracy silnika nic się nie przelewało. Przykładając rękę do korka przy chłodnicy poczułem bulgotanie ale w zbiorniczku nie było widać bąbelków. Zaniepokoiło mnie, że po wyłączeniu silnika znaczna ilość płynu została wyciśnięta do zbiorniczka który się przelał. Obroty się nie unormowały, wręcz czasem mam wrażenie jakby auto znów wchodziło na ssanie. Nagrzewnica grzeje, parownik jest ciepły, węże też. Czy to może być wina korka albo termostatu? Temperatura trzyma się w połowie wskaźnika.

Pozdrówka.

Edit
Dobra, znalazłem winnego. wyjąłem termostat i pobujałem się trochę madzią. Okazało się że kompresja wali do układu. Z czystego płynu po dłuższej jeździe zrobiła się emulsja. Nie było wątpliwości – uszczelka pod głowicą. <płacze>
Początkujący
 
Od: 21 paź 2014, 16:49
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 1997 FS 2.0 115KM DOHC

PostTen post został usunięty przez champion1996 29 paź 2014, 18:51.
Powód: del

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6