Wymiana pompy oleju i zaworu przelewowego – jak to zrobić?

Postprzez Trak » 22 lut 2007, 17:23

Czy do wymiany pompy oleju wystarczy zdjąć miskę olejową, czy trzeba demontować coś jeszcze, oraz czy zawór przelewowy jest razem z pompą, czy ewentualnie można go wymienić niezależnie nie ruszając pompy oleju?
Problem polega na tym że po pewnym czasie pracy silnika na wolnych obrotach odzywają się popychacze, dodam że silnik jest po wymianie popychaczy,panewek, pierścieni oraz zrobiona została głowica, dodam także że nie zapala się lampka ciśnienia oleju podczas pracy silnika, czujnik jest nowy.
...żyj i pozwól żyć innym...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2006, 17:30
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Auto: 626 GE 2.0 16VFS (B+LPG)

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 22 lut 2007, 21:16

Trak napisał(a):po wymianie popychaczy,panewek, pierścieni oraz zrobiona została głowica


Wymien kpl zaworek upustowy w pompie i po sprawie .... tysiace razy bylo o tym na forum ...
Ale widze ze skoro wymieniales i pierscienie to chyba zaczal lykac olej ....

Zreszta i tak trafi przed polnoca do kosza ... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Jaksa » 22 lut 2007, 22:47

Było było..... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez viru » 23 lut 2007, 00:12

To ja tylko zadam pytanie... ile może warsztat wziąć za wymianę tego zaworka? Byłem w serwisie Mazdy, powiedzieli że sporo roboty, 350zł za robociznę i 50% szans że uciszy popychacze. Targować się, czy faktycznie tak dużo roboty? ;) Zawołali więcej niż za wymianę rozrządu, stąd moje zdziwienie i pytanie. :)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 11:15
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 23 lut 2007, 09:31

viru napisał(a):Byłem w serwisie Mazdy, powiedzieli że sporo roboty, 350zł za robociznę i 50% szans że uciszy popychacze.


Chca cie walnac w rogi i zrobic z ciebie <jelen>
Roboty nie jest duzo tylko potem trzeba sie troche pobawic silikonem a szklanki wyciszy na 100% a nie na 50.
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Jaksa » 23 lut 2007, 10:07

Marcin ( Pycia ) napisał(a):Roboty nie jest duzo
3-4 godziny.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Trak » 23 lut 2007, 17:44

Marcin ( Pycia ) napisał(a):.... tysiace razy bylo o tym na forum ...



Było na forum o popychaczach, ale ja pytałem o coś jeszcze, czego na forum nie było bo sprawdzałem.


Marcin ( Pycia ) napisał(a):Wymien kpl zaworek upustowy w pompie i po sprawie


-dziękuje za podpowiedź, ale jest to tylko częściowa odpowiedź na moje pytanie <czytaj>
...żyj i pozwól żyć innym...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2006, 17:30
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Auto: 626 GE 2.0 16VFS (B+LPG)

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 23 lut 2007, 17:55

To co chcesz jeszcze wiedziec co po kolei sie robi ...?? bylo na forum napewno ...
Zdejmujesz miche potem plaster ( tylko jest myk aby odkrecic sruby ...nie pamietam dokladnie zapytaj o to Jarka Auto Jaksa ) i masz dostep do zaworka ...

Ty chcesz cala pompe wymienic ..?? ..po co
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Trak » 23 lut 2007, 18:35

Marcin ( Pycia ) napisał(a):Zdejmujesz miche potem plaster ( tylko jest myk aby odkrecic sruby ...


Właśnie o to mi chodziło, ale ja w archiwum tego nie znalazłem.
Chodziło mi o to czy dostane sie do pompy od strony miski, bo miałem na ten temat sprzeczne informacje.
Dziękuje i pozdrawiam:))
...żyj i pozwól żyć innym...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2006, 17:30
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Auto: 626 GE 2.0 16VFS (B+LPG)

Postprzez radost » 23 lut 2007, 21:33

Po odkręceniu michy masz jeszcze do zdemontowania "plaster" to taki dwu centymetrowy kawałek bloku po całej długości aż do samej skrzyni. Trzeba zdiąć takie dwa korki gumowe żeby dostać się do dwuch ukrytych śrubek (trzeba kręcic wałem żeby się ukazały :D ). Jak to przebrniesz to masz na dłoni zaworek ze sprężynką zabezpieczony małym zegerem (przy pompie). Plaster i michę dobrze wyczyść a potem na silikonik żeby nie ciekło. I lepiej odkręć wydech pomiędzy kolektorem a katalizatorem bo inaczej są problemy z wyciągnięciem plastra. Po wymianie może jeszcze klekotać ale się nie lękaj bo jak to powiedział kol. Jaksa po przejechaniu paru km na wyższych rpm "nastanie błoga cisza". Pozdro.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Jaksa » 23 lut 2007, 22:38

radost napisał(a):nastanie błoga cisza
Dokładnie :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 23 lut 2007, 23:24

Chciałbym mieć chociaż jedno piwko od każdego uciszonego samochodu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 24 lut 2007, 00:03

Chciałbym mieć chociaż jedno piwko od każdego uciszonego samochodu


Wiem co masz na mysli ... :] ....life is brutal ....
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Vuju » 27 lut 2007, 15:21

Długi, dawaj adres razem z informacją jaką "markę" mam zapakować. :D
"Krwią" Madzi o grupie 10W40 napiszę podziękowania i wysyłam...
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez Długi » 27 lut 2007, 15:28

Vuju napisał(a):Długi, dawaj adres razem z informacją jaką "markę" mam zapakować.
"Krwią" Madzi o grupie 10W40 napiszę podziękowania i wysyłam...

Wyślij faxem albo jako załącznik do maila będzie taniej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Vuju » 1 mar 2007, 00:19

Długi napisał(a):Wyślij faxem albo jako załącznik do maila będzie taniej

... a już szukałem kartonu na sześciopak "puszkina". ;)
Stronka www fajna, ale nie ma faxu – taka firma, wstyd... :D
Poszło więc mailem. :D
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez viru » 30 kwi 2007, 10:48

Gadałem dziś z serwisem mazdakia.eu i powiedzieli że w 626GE muszą zdjąć rozrząd żeby się dostać do tego zaworka. Przekonywać ich że jest inaczej (nie lubię się wtrącać w robotę innych ;)), czy niech robią jak umieją? Może im wydrukować kilka postów z tego forum? ;)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 11:15
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)

Postprzez t0mall » 2 maja 2007, 20:25

Wymiana zaworka to żaden problem dla mechanika.Ja za taka robotę zapłaciłem 80 zł.Normalnie szkoda się samemu brudzić :D .Nie szukaj w serwisie tylko jedz do sprawdzonego warsztatu powiedz co i jak.Tylko wytłumacz dokładnie co trzeba odkręcić itd.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2005, 17:11
Posty: 33
Skąd: Kwidzyn
Auto: 626 GE FS 2.0 93' LPG

Postprzez Dziewczopol » 4 cze 2007, 18:48

viru.
Jak masz takich mechaników to lepiej do nich nie jedz bo jeszcze będą świece przez tłumik wymieniać a to nie zawsze sie udaje <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez viru » 5 cze 2007, 13:54

Juz to mam za sobą. Zrobili zdejmując rozrząd. Wybuliłem, ale popychacze ucichły, więc i tak jestem zadowolony.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 11:15
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6