Strona 2 z 3

Re: Ciśnienie na cylindrach

PostNapisane: 6 lis 2010, 15:42
przez yalik
jeszcze jest coś takiego jak próba olejowa. Zmierz ciśnienie na cylindrach zapisz wyniki a póżniej wlej około setki oleju do cylindra i wtedy zmierz jak wynik bedzie wyższy to znaczy że pierścienie są do roboty a jak bedą na mniej więcej takim samym poziomie to zawory do roboty

Re: Ciśnienie na cylindrach

PostNapisane: 6 lis 2010, 22:53
przez guaz
Na poniedziałek jestem umówiony z fachowcem na mierzenie ciśnienia.Mam nadzieję że wtedy wreszcie wynik będzie wiarygodny, no i okaże się czy głowica do roboty czy nie.
A w ogóle to całe to zamieszanie z ciśnieniem wynika z małych problemów z gazem. Na benzynie wszystko jest ok.Silnik cyka jak zegarek, pracuje równo, równo przyspiesza. Natomiast na gazie na wolnych obrotach wydaje dźwięki jakby chodziła na 3 cylindry, ale tak nie jest bo wykręcałem świece (na polecenie gazownika wymieniłem świece i przewody, ale nic się nie zmieniło) i wszystkie wyglądają tak samo, nie mają nagaru, no i trzęsie się dużo bardziej niż na benzynie, poza tym jeszcze przy przyspieszaniu powyżej 3,5 tys. obr. chwilami czuć jakby jej brakowało gazu, bo nie przyspiesza tak równo jak na benzynie (a kiedyś nie czuć było tej różnicy).
Poza tym wszystko niby jest dobrze-pali średnio 8-9,5 l gazu/100 km(nie jeżdżę oszczędnie), oleju bierze ok. 0,5 litra na 10 tys.km.
Ostatnio po dogłębnym osłuchaniu silnika stwierdziłem że ssie lewe powietrze klapą antywybuchu, tą najbliższą przepustnicy, może to jest przyczyna całego zamieszania? Oczywiście gazownicy twierdzą że z gazem jest ok. i każą szukać przyczyny w silniku.
I z stąd moja nieodparta chęć zmierzenia ciśnienia i stwierdzenia czy to faktycznie silnik czy gaz.

Re: Ciśnienie na cylindrach

PostNapisane: 7 lis 2010, 16:41
przez roccomistrz
zmień gazownika, bo na moje oko to wina źle wyregulowanej instalacji gazowej.
jaką masz instalacje i od jak dawna??

Re: Ciśnienie na cylindrach

PostNapisane: 7 lis 2010, 18:01
przez Vlad24
a ja bym zmniejszył przerwę na tej świecy i zapomniał o problemie do pojawienia się kolejnego.

Re: Ciśnienie na cylindrach

PostNapisane: 7 lis 2010, 22:06
przez guaz
Instalacja jest DT GAS System.Parownik jest Lovato, tylko komputer jest tej firmy. Instalacja ma 5 lat i przejechane 120 tys. km. Jakieś 30 tys. km temu regenerowali parownik i nawet po tym się polepszyło, ale teraz znowu coś dziwaczy.
A przerwę na świecach mam jak w instrukcji samochodu – 1,1 mm, może faktycznie za dużo? <nauka>

Re: Ciśnienie na cylindrach

PostNapisane: 8 lis 2010, 15:13
przez guaz
No i ciśnienie zmierzone:
1cyl – 11,5
2cyl – 11,5
3cyl – 11
4cyl – 11.
Mechanior stwierdził że silnik jest zdrowy i wszystkie wariactwa to wina tylko i wyłącznie wina gazu. Do tego nabyłem dzisiaj nową klapkę antywybuchu, więc czeka mnie wymiana tego cudownego urządzenia.

Re: Ciśnienie na cylindrach

PostNapisane: 4 gru 2010, 16:54
przez luk-kk
Ja mam takie pytanie: Czy mocno cieknąca uszczelka pod deklem ma wpływ na kompresję ? U mnie jest na każdym 10 ale mocno cieknie spod pokrywy.

Re: Ciśnienie na cylindrach

PostNapisane: 4 gru 2010, 18:43
przez lukasz 323C
Ja mam takie pytanie: Czy mocno cieknąca uszczelka pod deklem ma wpływ na kompresję ? U mnie jest na każdym 10 ale mocno cieknie spod pokrywy.

Nie.

kompresja silnika 2,0

PostNapisane: 14 cze 2011, 09:02
przez mazdgraf
ile ma mies kompresja na tłokach w mazdzie 626 2.0i GE 1995r

Re: kompresja silnika

PostNapisane: 14 cze 2011, 10:28
przez kater83
normalny 12 bar , minimalny 8,4 bar

cisnienie w cylindrach mazda 626 2.0 16v

PostNapisane: 18 gru 2012, 20:28
przez bazior^
Witam jakie prawidłowe ciśnienie w cylindrach powinno być wmazda 626 2.0 16v dohc?

proszę o szybka odpowiedz ; )

PostNapisane: 18 gru 2012, 20:30
przez bazior^
na pierwszych 2 mam 8 a na 2 dwóch 12

PostNapisane: 18 gru 2012, 20:34
przez noxes
12 jest ok a 8 to już mało i ta różnica jest dosyć znaczna- nie dopuszczalna.

PostNapisane: 18 gru 2012, 20:35
przez qazik
a jaki to rok mazdy? jeżeli 97 to powinno być 8,2-11,87 bara

PostNapisane: 18 gru 2012, 20:36
przez bazior^
92

Dopisano 18 gru 2012, 19:39:

no wlasnie pierscienie pewnie do wymiany z czego sadzi mechanik lecz mowi ze jakby swiecie kupil nowe to jeszcze mozna probowac pojezdzic z tym ze bedzie dymila

PostNapisane: 18 gru 2012, 20:50
przez Szyna
Panowie pytanie było o Kompresje. Resztę pytania proszę kierować do odpowiednich tematów.

PostNapisane: 18 gru 2012, 21:51
przez ProboszczV6
czy teraz auto dymi? jakie zuzycie oleju? czy mechanik przy pomiarze kompresji robił próbę olejową?

PostNapisane: 19 gru 2012, 16:28
przez bazior^
jutro obdiore od niego auto i mowil zebym pojezdzil wlasnie i zobaczyl czy bedzie jadla olej mowil ze jak to japoniec roznie jest mowi ze moze dzialac a moze sie dziac tak ze nie bedzie chodzila niewiem czy robil probe olejowa a na czym polega proba olejowa ? sory za pismo albo komorka

PostNapisane: 3 mar 2014, 22:49
przez Romas
A ja odgrzeje kotleta a co :D
nie wiem czemu katalogi podają że fabryka powinna mieć w 2.0 FS 12bar moim zdaniem jest to bzdura
Po remoncie moją ręką( a znam się troszkę na robocie) 2.0 ma kompresję 14.6 na każdy garze więc moim zdaniem taka fabryka powinna być a nie 12.
Więc wydaje mi się że chyba niektórzy nie mają pojęcia o przeprowadzaniu pomiaru kompresji na cylindrach ;)
To tak w roli ciekawostki ;)

PostNapisane: 3 mar 2014, 23:21
przez szumki44
Popieram ciebie ja miesiąc temu robiłem test i mam wszystko w granicy 14-14.3 2.0 fs na 0w60

Dopisano 3 mar 2014, 23:45:

Romas napisał(a):Po remoncie moją ręką( a znam się troszkę na robocie) 2.0 ma kompresję 14.6
Ciekaw jestem ile podnosi kompresje splanowanie głowicy ? tyle że na pewno nie z 12 na 14.5 :)