Mazda 626 GE – Brak mocy, słabe osiągi

Postprzez regiz » 14 mar 2006, 13:05

Pytanie brzmi – jak to sprawdzic, jaka to instalacja? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez Pit » 14 mar 2006, 20:39

regiz napisał(a):Pytanie brzmi – jak to sprawdzic, jaka to instalacja? :)

...zrób zdjęcie komorze silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez regiz » 14 mar 2006, 21:37

Nie mam ujecia z drugiej strony, to stare zdjecie – jutro jak bedzie jasno zrobie lepsze. Ale moze cos wypatrzycie :)

http://img489.imageshack.us/my.php?imag ... 3097cq.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez mayer » 14 mar 2006, 22:26

II generacja na dodatek chamsko zamontowana. Co to za prosiak tak obsmarował kolektory silikonem??? <killer>
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez regiz » 14 mar 2006, 22:34

Na temat poprzednich wlascicieli duzo zlego juz powiedzialem i pewnie jeszcze powiem, niestety sa juz poza moim zasiegiem... Wiedzialem, ze ten woz bedzie w bardzo kiepskim stanie, ale wtedy nie zdawalem sobie sprawy ile rzeczy moze byc do naprawy w samochodzie :)

Okej, co z tym gazem w takim razie? Czy mozna sie tego cholerstwa w ogole pozbyc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez pawelc » 15 mar 2006, 08:39

oczywiście że mozna się pozbyć ,najpierw zrób tak zakręć gaz przy butli ,zdemontuj mikser czyli to co idzie do kolektora ,załóz tak jak było w orginale i przejedz się i zobacz czy będzie jakaś róznica jeśli nie bedzie to trzeba zdemontować sterownik od gazu ale tu juz trochę wiedzy trzeba mieć bo pewnie jest emulator wtrysku i teraz nie wiadomo czy przecinali orginalną wiązkę czy montowali drugą to pierwsze jest bardziej prawdopodobne ale tu juz nie będe się rozpisywał ,polecam podjechać do kogoś kto zna się na rzeczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez regiz » 16 mar 2006, 17:40

Okej, pozbylem sie instalacji gazowej ("AUTO-KOMPLEKS" na Łopuszczanskiej 31 a w Warszawie, polecam wszystkim!), w drodze do domu nie zauwazylem znaczacej poprawy, ale jak wypatrzyl mechanik w serwisie, zaplon jest do wymiany. Uzbieram fundusze, naprawie, wtedy reaktywuje ten temat :) Dzieki za porady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez regiz » 8 kwi 2006, 19:50

Mialem trudne tygodnie, duzo roboty, dopiero teraz znalazlem chwile zeby sie zainteresowac moja zabaweczka. Przede wszystkim zamowilem nowa obudowe filtra + rure dolotowa powietrza (latam dziury po instalacji gazowej ;) ), nowe swiece (NGK ZFR5F-11) oraz nowe przewody wysokiego napiecia, jak znajde w tygodniu czas to zainstaluje to wszystko i zobaczymy. Ale jest jeszcze jedna rzecz – zmajstrowalem sobie kontrolke do sprawdzania kodow bledow. Jezeli prawidlowo interpretuje wyniki, dostalem:

09 – Czujnik temp. silnika
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia

O 17 i 24 juz znalazlem na forum, ze to prawdopodobnie kwestia lambdy – dzwonilem do okolicznego warsztatu spytac sie, ile kosztowaloby sprawdzenie dzialania sond i pan powiedzial mi, ze 100zl – troszke duzo jak dla mnie. Zastanawialem sie, czy nie lepiej by bylo po prostu zamowic dwie nowe sondy. Pytanie pomocnicze – czy sonda uniwersalna z allegro (bosch, cztery przewody – 2 biale, szary, czarny) za 79zl jest OK?

No i kwestia bledow 09 i 69 – co z nimi zrobic? Ile mnie to bedzie kosztowac?

Aa, jeszcze jedno sobie przypomnialem. Mechanik powiedzial mi, ze mam "na patencie" zaplon – podlaczona zewnetrzna cewke zaplonowa – czy to BARDZO zle? :)

Dzieki wszystkim za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez mbmaster » 8 kwi 2006, 21:25

Ja mialem 17 i 24. Zalozylem sonde BOSH za ponad 200zl i bledow niema i smrodu wachy z wydechu tez.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Jaksa » 8 kwi 2006, 22:02

regiz napisał(a):09 – Czujnik temp. silnika
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia
Na Twoim miejscu wyczyścił bym kompa ,pozniej zrobił raz jeszcze odczyt kodów.
regiz napisał(a):Mechanik powiedzial mi, ze mam "na patencie" zaplon – podlaczona zewnetrzna cewke zaplonowa – czy to BARDZO zle?
Tak tez mozna to zrobic , zalezy kto to przerabiał , jak masz cewkę Bosha to Grabowski – robi to dobrze ,jak włoszczyznę to pewnie inny dłubek – będzie tak sobie. Osobiście nie jestem zwolennikiem takich przerobek .......ale szanuję kazdy pomysł aby ozywic auto .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez regiz » 8 kwi 2006, 23:00

Jaksa napisał(a):Na Twoim miejscu wyczyścił bym kompa ,pozniej zrobił raz jeszcze odczyt kodów.
Jak rozumiem zeby to zrobic musze odpiac akumulator i przytrzymac hamulec 20 sekund? Jutro sie pobawie.

Jaksa napisał(a):Tak tez mozna to zrobic , zalezy kto to przerabiał , jak masz cewkę Bosha to Grabowski – robi to dobrze ,jak włoszczyznę to pewnie inny dłubek – będzie tak sobie. Osobiście nie jestem zwolennikiem takich przerobek .......ale szanuję kazdy pomysł aby ozywic auto .
Jezeli robil to ktos w kraju, to na pomorzu, bo tam mieszkal poprzedni wlasciciel. Mozliwe, ze przerobka jest tez zza naszej zachodniej granicy – historia tego samochodu jest chyba dluga :) Zastanawiam sie tylko, czy taki "patent" moze miec wplyw na odczuwalne braki mocy. Czy oryginalnie cewka jest wbudowana w aparat zaplonowy? Moj znajomy mowil mi niedawno, ze moze zdobyc niedrogo aparat zaplonowy od forda probe 2,5 v6, moze to by rozwiazalo sprawe? Tylko ze niedrogo to mimo wszystko kilka stowek w plecy :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez Jaksa » 8 kwi 2006, 23:53

regiz napisał(a): Czy oryginalnie cewka jest wbudowana w aparat zaplonowy
W KL tak
regiz napisał(a):Moj znajomy mowil mi niedawno, ze moze zdobyc niedrogo aparat zaplonowy od forda probe 2,5 v6, moze to by rozwiazalo sprawe
Decyzja nalezy do Ciebie , sprawny uzywany aparat np. w DROP-CAR kosztuje 800 zł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez geniu35 » 4 cze 2006, 14:29

Dołączę się do tematu moja mazda też wydaje mi się nie grzeszy dobrymi osiągami MAZDA XEDOS 2.O V6 OD 0-100 ok. 12sek na gazie 2 generacji o bęzynie lepiej ne wspomnę ok. 17sek V-max z bólami 190km na bęzynie nawet nie sprawdzam najlepie ciągnie na na 2 i 3 powyżej 4000obr. ale 4i5 ma już problemy z dociągnięciem do 5000obr może ktoś wie co z tym zrobić dodam że spalanie gazu jest w granicach 15 litrów.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2006, 13:35
Posty: 7
Skąd: września
Auto: mazda xedos 6 2.0 v6

Postprzez Puhcio » 4 cze 2006, 14:32

1) Wywalić gaz ... będzie taniej i szybciej. Na Pb powinien Ci spalać 9 – 11l. Przy II gen masz pewnie mega zwęzke na dolocie i silnik nie dostaje powietrza.
2) Sprawdź kody błedów –> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
3) Sprawdź aparat zapłonowy.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez geniu35 » 4 cze 2006, 14:43

Jeżeli chodzi o kody błędów to był sptawdzany i niby wszystko było OK.Zaś co do aparatu zapłonowego to co mam w nim sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2006, 13:35
Posty: 7
Skąd: września
Auto: mazda xedos 6 2.0 v6

Postprzez Maverick » 24 kwi 2007, 22:45

Witam
Mam do was ogromna prosbe, bo szukam mazdy MX-6 2.5 V6 znalazlem dosc ciekawa podobno jeden wlasciciel, przywieziona z niemiec. Tyle ze jest jeden dosc istotny problem... silniczek.
Nie ma mocy tak ok 4-4.5 tys obr.
Tyle co mi osoba ktora to przywiozla powiedziala byl wymieniony aparat zaplonowy i nie pomoglo, myslal ze to pompa paliwa ale sprawdzic i podobno ok, bledow zadnych tez ponoc nie ma.
On mowi ze to bedzie rozrzad i wyrobiony napinacz paska. Jest to mozliwe
Jezeli nie to co to moze byc i jakie koszty sie z tym wiarza. Ja osobiscie srednio znam sie na silnikach i sam sobie duzo przy nim nie zrobie (wiec koszty napraw rosna).
A mam nie mile wspomnienia z poprzednia mazda i jej silnikiem i teraz chcialbym kupic cos ze zdrowym silniczkiem.
Przebieg jaki ma to 189 000 km.

Znalazalem dwa posty opisujace podobny problem ale nikt nic nie wspominal o rozrzadzie i wsumie to zaden nie rozwiazal problemu, badz nikt nie napisal co bylo przyczyna:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... cy&start=0
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rak%20mocy

Kolejne moje pytanie i prosba to czy ktos z okolic ktory ma pojecie o tych silniczkach mial by moze czas zeby podjechac ogladnac ta mazde (jest ona w okolicach Katowic) wiec najlepiej jak by ktos byl z okolic, oczywiscie postaram sie zrewanzowac) i mam nadzieje ze wkoncu uda mi sie pojawic na zlocie bo to bedzie 3 mazda ale zawsze mam pecha do silnikow

Z gory dzieki za pomoc
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez Antolll » 19 maja 2008, 19:48

Witam, to mój pierwszy post na tym forum.
Mam mazde 626, 2,5 v6, a/t, a/c i w ogole wypas (po maturze wstawie zdjecia, bo jest sliczna). Kiedys wydawalo mi sie (byłem bez prawka a mazda kierowal moj tata) ze to potwor z niezmierzonymi zapasami mocy drzemiacymi pod maska. Potem tatus kupił sobie forda mondeo 2.0tdci 136KM też automat, kombi. Wydawało mi sie że jest głośny a od mazdy szybszy tylko powyżej 140-150km/h. W tym czasie mazda stała pod chmurka, prawie rok, w tym czasie tylko parenascie razy była jezdzona, tak to stała z rozładowanym aku. A potem ja zrobilem prawko <jupi>
Mazda poszła do lakiernika i mechanika (wydech zardzewiały, antena, aparat zapłonowy, nadkola, maska). Od czasu powrotu kompletnie nie ma mocy. Wrócliśmy do mechanika który podobno poprawił ustawienie zapłonu i chyba z moca jest ciut lepiej, ale nie wiem. Jak ruszam z gazem w podłodze to nie piszczy nawet oponami (punto na ktorym mialem jazdy bylo dynamiczniejsze), a wczesniej jak jedzilem bez prawka (do sklepu na koncu ulicy) to spokojnie, długo mieliła kołami w miejscu jak chciałem. teraz powolutku rozpedza sie do 40km/h, potem zmienia bieg i już jako-tako jedzie. Wstyd przyznac ale boje sie ze mondeo (ciezsze i slabsze) mogloby ja pokonac spod swiatel. Za to od 100-120 jedzie już nawet przyzwoicie. I nie wiem co jest grane. Z jednej strony wydawac by sie mogło (nie jestem zadnym specjalista, kombinuje na chlopski rozum) ze cos nie tak z filtrem powietrza, dopiero przy duzej predkosci zasysa odpowiednio duzo powietrza (ale filtr mechanik wymienił). Albo skrzynia. Tak jakby nie wrzucał sie pierwszy bieg. Co do skrzyni to jest też inny niepokojacy objaw – na D, S lub L na swiatlach z wduszonym hamulem slychac "mruczenie" ze skrzyni, na N tego nie ma.
Pozdrawiam wszystkich mazdowiczów liczac na pomoc i wyrozumiałość :)

PS Czy jest w Poznaniu własciciel seryjnej 626 v6 a/t, żebym mógł sie z nim scignac i sprawdzic czy to jest moje widzimisie, a mazda nie jest szybkim autem, czy tez cos z moim nie tak?

PS 2 Jaki czas powinienem miec w mym aucie 0-100, 0-130, 1-150, mógłbym sprawdzic wtedy czy mam wyniki w normie :)
Ostatnio edytowano 3 maja 2009, 01:43 przez Antolll, łącznie edytowano 1 raz
Volvo 850 T5R 250KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 22:00
Posty: 64
Skąd: Poznań
Auto: niżej wypisałem :D

Postprzez noucamp » 22 maja 2008, 22:23

Antolll napisał(a):Jaki czas powinienem miec w mym aucie 0-100, 0-130, 1-150, mógłbym sprawdzic wtedy czy mam wyniki w normie

ja malem niecale 9 sekund w MX-6 za czasu automatu
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez Antolll » 22 maja 2008, 23:13

noucamp napisał(a):za czasu automatu

Zmieniłeś auto czy samą skrzynię? :D
Volvo 850 T5R 250KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 22:00
Posty: 64
Skąd: Poznań
Auto: niżej wypisałem :D

Postprzez BAJ00 » 23 maja 2008, 17:24

Nagraj filmiki to zobaczymy czy jest az tak tragicznie
a taka mazda 2.5 v6 a manualu to ile moze miec do 100 taka w miare zdrowa bo planuje kupic
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2008, 01:54
Posty: 36
Skąd: BIAŁA PODLASkA
Auto: Tesknie za Mazdą

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6