Wymiana paska od alternatora, dziwny wyciek płynu

Postprzez chrupciu » 19 gru 2010, 17:01

Witam!
Wczoraj po przejechaniu ok6 km zapaliła się kontrolka ładowania oraz poczułem zapach spalonej gumy. Zjechałem na bok, otwieram maskę a tam zerwany pasek od alternatora. Do domu miałem jakieś 500 m więc odpaliłem i dojechałem. Dzisiaj wymieniłem pasek, próbuje zapalić a tu nic akumulator pusty. Pożyczyłem trochę prądu z samochodu ojca poprzez kable, nie chce nawet zakręcić. I tu nastąpił dziwny objaw. Spod maski cieknie płyn (zielony). I tu moje pytanie. Co się stało? Czy to wina wymiany paska?
Z góry dziękuję każdemu kto mi odpowie na moje pytanie.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2010, 12:06
Posty: 7
Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V

Postprzez noxes » 19 gru 2010, 17:33

heh zielony płyn, no faktycznie to dużo wyjaśnia. Skąd ten płyn wycieka? Pompa od wody padła to tak na 99%.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez chrupciu » 19 gru 2010, 20:44

płyn wycieka tak mniej więcej po stronie alternatora (lewa dolna część silnika jest mokra)
Początkujący
 
Od: 25 sie 2010, 12:06
Posty: 7
Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V

Postprzez noxes » 19 gru 2010, 21:56

Obstawiam pompę cieczy
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Hugo » 20 gru 2010, 00:13

Tak jest pompa wody padła. Pasek spalił się przez wyciek płynu na niego.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chrupciu » 20 gru 2010, 18:15

To znaczy pasek się nie spalił tylko zerwał. Dzisiaj udało się odpalić samochód, ale po paru sekundach pasek zaczął się przypiekać. Teraz mam pewność że to pompa wody bo się nie obraca tylko stoi w miejscu przez co właśnie po chwili śmierdzi nowy pasek. Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi! I jeszcze jedno ostatnie już pytanie. Czy są jakieś objawy zużycia paska rozrządu? (samochód mam od 4 lat i nie wymieniałem rozrządu. Przejechałem 13500 km)
Początkujący
 
Od: 25 sie 2010, 12:06
Posty: 7
Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V

Postprzez Hugo » 20 gru 2010, 18:48

chrupciu napisał(a):To znaczy pasek się nie spalił tylko zerwał. Dzisiaj udało się odpalić samochód, ale po paru sekundach pasek zaczął się przypiekać. Teraz mam pewność że to pompa wody bo się nie obraca tylko stoi w miejscu przez co właśnie po chwili śmierdzi nowy pasek. Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi! I jeszcze jedno ostatnie już pytanie. Czy są jakieś objawy zużycia paska rozrządu? (samochód mam od 4 lat i nie wymieniałem rozrządu. Przejechałem 13500 km)
Pompa wody stanęła na amen. Masakra. Pewnie łopatki się posypały. Nie ma objawów zużycia paska rozrządu. Pęka i po silniku (akurat Twój przeżyje, bo jest bezkolizyjny hahaha ).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chrupciu » 21 gru 2010, 17:57

Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi!!
Początkujący
 
Od: 25 sie 2010, 12:06
Posty: 7
Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V

Postprzez chrupciu » 21 sty 2011, 18:12

Witam ponownie. Mazda jest po wymianie kpl rozrządu i pompy. Teraz pojawił się kolejny problem. Dzisiaj po umyciu samochodu wszystko zwariowało to znaczy tak: nie działa klakson, a oświetlenie drzwi oraz kabiny nie chce zgasnąć nawet po wyłączeniu silnika. Ma ktoś jakiś pomysł?
Początkujący
 
Od: 25 sie 2010, 12:06
Posty: 7
Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V

Postprzez noxes » 21 sty 2011, 18:46

Tak, ja mam. Zwarcie masz i tyle.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez chrupciu » 21 sty 2011, 19:26

Chodzi o to że po odebraniu z warsztatu auto już nie miało klaksonu. Bezpiecznik jest cały. Teraz palą się cały czas światła w drzwiach i kabinie. A teraz najlepsze po włączeniu silnika włącza się jakiś dziwny brzęczyk który piszczy 5 pisków przerwa i znowu 5 pisków. Co to jest??
Początkujący
 
Od: 25 sie 2010, 12:06
Posty: 7
Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V

Postprzez noxes » 21 sty 2011, 19:42

Coś namieszali, jedź niech poprawiają.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez chrupciu » 21 sty 2011, 19:52

W poniedziałek pojadę. Z tym że nie będę miły :)
Początkujący
 
Od: 25 sie 2010, 12:06
Posty: 7
Auto: 626 GE 1995 Hatchback 1,8 16V

Postprzez misiekh1310 » 13 sty 2013, 18:13

witam
mam takie pytanie co mogło się stać kiedy zerwało mi paski klinowe od klimy i od ładowania. pasek od rozrządu jest cały. próbowałem zapalić samochód bez pasków załapuje i gaśnie. po zerwaniu pasków samochód się zamulił. teraz paski są założone próbuje odpalić i dzieje się to samo załapuje i gaśnie. :(
proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 19:25
Posty: 7
Auto: mazda 626 gf 2.0 16v 115KM

Postprzez noxes » 13 sty 2013, 18:33

błędów nie ma? Mogło przestawić rozrząd. I raczej tak jest

Dopisano 13 sty 2013 17:33:

błędów nie ma? Mogło przestawić rozrząd. I raczej tak jest
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ProboszczV6 » 13 sty 2013, 23:59

eee no czemu miało przestawić rozrząd? jakim sposobem? przecież rozrząd ma założone osłony...
błędy są? odczytaj i skasuj, jeśli nie ma to odłącz akumulator i go naładuj. Powinien odpalić bez problemu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez noxes » 14 sty 2013, 21:47

Dlaczego mógł pasek rozrządu przeskoczyć?
Hmm powiem tak różnie to bywa. Od czegos musiało zerwać paski.
bywały przypadki, że przestawiało rozrząd podczas zerwania pasków klinowych/wielorowkowych.
Tu pasuje przestawienie rozrządu bo samochód się zamulił.
Oczywiście może to być zbieg okoliczności i moze być co innego dlatego należy też sprawdzić błędy.
A w ogóle chodzi o GE czy GF jak w podpisie?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ProboszczV6 » 14 sty 2013, 21:59

w sumie paski mogło zerwać ze starości, jeden strzelił i uszkodził drugi, a rozrząd musiałby mieć niedokręcony napinacz zeby tak sobie przeskoczyć, albo ścięło zęby na pasku rozrządu... ale to już byłaby katastrofa... myślę że to zamulenie powodował brak ładowania, siadło napięcie... tak też mogło być.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez noxes » 14 sty 2013, 22:25

Dziwnie to wszystko naciągane.
A dlaczego załapuje i gaśnie?
ProboszczV6 napisał(a): albo ścięło zęby na pasku rozrządu... ale to już byłaby katastrofa

Dlaczego?
A może zerwany pasek uszkodził czujnik położenia wału jeśli to GF?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ProboszczV6 » 14 sty 2013, 23:16

Może i naciągane... ale postawienie 100% diagnozy opierając się na często niepełnej relacji, nie widząc auta, silnika, jest często niemożliwe. Tak też jest w tym przypadku wg mnie. Myślę że przy zakładaniu nowych pasków właściciel bądź mechanik zauważy urwane przewody... chociaż możemy się tego nie dowiedzieć hehe
Ścięte zęby na pasku rozrządu to katastrofa, nie chciałoby mi się tego wszystkiego wymieniać teraz :)
Myślę że rozrząd jest ok. Może się dowiemy za jakiś czas WTF :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6