Wolne obroty – utrzymują się od 800 do 2000 cd.

Postprzez Jaksa » 23 lis 2005, 21:23

tosiek napisał(a):płyn w zbiorniku wyrównawczym w normie
A w chłodnicy?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Wodzu » 23 lis 2005, 23:33

Obstawial bym silnik krokowy
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez sołtys » 24 lis 2005, 07:02

A ja obstawim czujnik zamknięcia przepustnicy może ci poprostu kabel z niego spadł lub czujnik nie działa prawidłowo. Ten na przeciwko tps po drugiej stronie przepustnicy. Jak go kiedyś nie podłączyłem to obroty właśnie zatrzymywały się na 1200 a po wpięciu kostki natychmiast spadały.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez tosiek » 24 lis 2005, 08:53

czujnik....jakby się zepsuł to cały czas były by wysokie obroty,a raz jest tak a raz inaczej...silnik krokowy – obroty by falowały,a tym czasem są 1200 albo 800....Doleję do chłodnicy na maxa i sprawdzę czujnik.a może jednak?
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez tosiek » 26 lis 2005, 11:26

już zadziałało,wystarczyło że dolałem do chłodnicy pół litra płynu.Dzieki Panie Jaksa :)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez stuk » 28 lis 2005, 22:32

tosiek napisał(a):ogrzewanie zaskakuje później ( trochę za późno)
już zadziałało,wystarczyło że dolałem do chłodnicy pół litra płynu.

Problem z ogrzewaniem też zniknął?
Czy jak po odkręceniu korka chłodnicy widać płyn to jest wystarczajacy poziom?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez SHY » 28 lis 2005, 22:54

Witam

Poprawnosc dzialania wylacznika od wolnych obrotow mozna sprawdzic w nastepujacy sposob. Fura w tryb testowy (TEN + GND) i powino byc tak:
obroty wolne – wentylator chlodnicy stoi; lekko ruszysz gazem (wylacznik zadziala) wlacza sie wentylator chlodnicy.

toms napisał(a):W tej która była nie można było ruszyć śruby regulacji ręcznej obrotów

Cos mi sie wydaje, ze majster chcial regulowac sruba to co powinien regulowac zawor bypassu. Zapchanie sie jakichkolwiek otworow prowadzi raczej do zmniejszenia obrotow a nie wzrostu. Ja stawiam na zacinajacy sie zawor, ktory poprostu podawal za duzo powietrza badz zacinajaca sie przepustnice.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Grzyby » 29 lis 2005, 12:56

stuk napisał(a):Czy jak po odkręceniu korka chłodnicy widać płyn to jest wystarczajacy poziom?

zgadza się.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tosiek » 1 gru 2005, 09:53

mariusz.grzyb napisał(a):Problem z ogrzewaniem też zniknął?

tak,problem z ogrzewaniem też zniknął
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez adam626 » 1 gru 2005, 14:11

u mnie ssanie się nie wyłacza jak nawali termostat
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez stuk » 2 gru 2005, 16:01

adam626 napisał(a):u mnie ssanie się nie wyłacza jak nawali termostat

Gdzie on jest i jak go sprawdzić (i ile kosztuje jakby co nowy)?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 2 gru 2005, 16:13

termostat kosztuje ok.60-80zetów.
Jak go sprawdzić?
Odpal zimny silnik i po 2-3 minutach sprawdź temp. chłodnicy (ręką) – jak jest zimna to ok. a jak ciepła to termostat jest uszkodzony (ciągle otwarty).
Ew. jeżeli bardzo długo się nagrzewa silnik, w trasie spada temp. poniżej połowy na wskaźniku to też wskazuje na uszkodzenie.
A termostat jest z przodu silnika po lewej stronie (patrząc z przodu) – poniżej kolektora wylotowego – od niego odchodzi gumowa rura do chłodnicy (w zasadzie to na niej możesz sprawdzić temp.)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 3 gru 2005, 23:47

A tak swoją drogą – co się dolewa do chłodnicy? Tzn. wiem – płyn chłodniczy, ale pytam czy to wszystko jedno jaki, czy jaki sspecjalny, czy dowolny byle miał tam jakiś parametr? I czy mozna go dolać do istniejącego i się spoko wymiesza?
Czy jak w zbiorniku wyrównawczym poziom jest blisko LOW, ale pod korkiem chłodnicy płyn widać to jest sens dolewać?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 4 gru 2005, 11:44

stuk napisał(a):Czy jak w zbiorniku wyrównawczym poziom jest blisko LOW, ale pod korkiem chłodnicy płyn widać to jest sens dolewać?


jeżeli powyżej low i obroty nie falują to nie ma się czym przejmować.

stuk napisał(a):czy to wszystko jedno jaki, czy jaki sspecjalny,


każdy który jest przeznaczony do chłodnic i głowic aluminiowych czyli petrygo dynagel itp
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez m4rcin » 4 gru 2005, 13:06

Mam ten sam problem co Wy. Dodam, że mam instalację LPG. Niedawno byłem z nią na regulacji i dowiedziałem się, że jest to instalacja na tyle prosta, że nie bierze sygnału z przepływomierza i sondy lambda. Mimo to wysokie obroty dochodzące do 2000 są zarówno na PB jak i LPG(!). Wracając do tematu:
mariusz.grzyb napisał(a):To jak ? Lambda padła?
I czy w takim przypadku byłyby takie objawy ("głupie obroty")?

W moim przypadku nie jest to problem lambdy (wierząc gaziarzom) , choć komputer też pokazuje jej awarię.
Podsumowując. Jaksa stwierdził, że trzeba (na początek) wymienić uszczelki pod kolektorami ssącymi (V6 :/), a gaziarze powiedzieli, że to wina silniczka niskich obrotów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez tosiek » 5 gru 2005, 16:57

dodam tylko że jak mam zimny silnik, to naciskając pedał gazu czuję przycięcie. Muszę nacisnąć mocniej...trochę mnie to denerwuje bo w końcu urwę linikę od gazu. Znajomy spotkał się z podobną dolegliwością w KIA shuma i musiał podkręcić linkę gazu bo mu się przepustnica zacinała.Pewnie gazownicy jak montowali to wkładali tam łapy. Byc może to też było falowanie wolnych obrotów,ale póki co po dolaniu płynu do chłodnicy silnik się uspokoił.Pozdro dla mazdowiczów
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez tosiek » 7 gru 2005, 11:54

spotkał się ktoś z podobną przypadłością w 626 ?
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Grzyby » 7 gru 2005, 11:59

Masz diwe możliwości
Albo zacina się przepustnica, albo wina leży po stronie linki.
Możesz to łatwo sprawdzić to się blokuje odpinając linkę gazu od przepustnicy.

pozdr.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tosiek » 7 gru 2005, 12:16

tak zrobię ,ale wydaje mi się że to przepustnica, znajomy tak miał i pokręcił delikatnie linkę przy przepustnicy i pomogło
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Alexs » 2 lut 2006, 20:43

Witam,
wiąrzę się z takim problemem, że mmoje auto (ford probe lub mazda 626 GD jak kto woli), nie trzyma obrotów, na gazie jest porażka bo po odpaleniu na zimnym ma 2000 i nie spadają, po zgaszeniu i krotkim postoju ma juz 1000 ale przejazd 500 metrow i znow skacza do 2000, a jak sie zrobi kolejny krotki postoj to w ogole przygasa...na benzynie nie skaczą wysoko ale po postoju przygasa rownierz. Jesli chodzi o silniczek wolnych obrotow – krokowy to wymieniony i bez zmian, przepustnice cale nie płamane, nie blokują się, czujnik polożenia przep. działa, nie bierze lewego powietrza nigdzie przy dolocie...
nie piszcie proszę o zapowietrzeniu i wycieku bo jest pełen układ płynu pod korek
Czy ktoś móglby mi wyłlumaczyć o co chodzi bo nie ogarniam za bardzo???

Ps.Poprzez opcję : "szukaj" nic sensownego nie znalazłam.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6