A w chłodnicy?tosiek napisał(a):płyn w zbiorniku wyrównawczym w normie
Wolne obroty – utrzymują się od 800 do 2000 cd.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
A ja obstawim czujnik zamknięcia przepustnicy może ci poprostu kabel z niego spadł lub czujnik nie działa prawidłowo. Ten na przeciwko tps po drugiej stronie przepustnicy. Jak go kiedyś nie podłączyłem to obroty właśnie zatrzymywały się na 1200 a po wpięciu kostki natychmiast spadały.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
czujnik....jakby się zepsuł to cały czas były by wysokie obroty,a raz jest tak a raz inaczej...silnik krokowy – obroty by falowały,a tym czasem są 1200 albo 800....Doleję do chłodnicy na maxa i sprawdzę czujnik.a może jednak?
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
- Od: 8 lis 2005, 14:16
- Posty: 81
- Skąd: sandomierz
- Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG
tosiek napisał(a):ogrzewanie zaskakuje później ( trochę za późno)
już zadziałało,wystarczyło że dolałem do chłodnicy pół litra płynu.
Problem z ogrzewaniem też zniknął?
Czy jak po odkręceniu korka chłodnicy widać płyn to jest wystarczajacy poziom?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Witam
Poprawnosc dzialania wylacznika od wolnych obrotow mozna sprawdzic w nastepujacy sposob. Fura w tryb testowy (TEN + GND) i powino byc tak:
obroty wolne – wentylator chlodnicy stoi; lekko ruszysz gazem (wylacznik zadziala) wlacza sie wentylator chlodnicy.
Cos mi sie wydaje, ze majster chcial regulowac sruba to co powinien regulowac zawor bypassu. Zapchanie sie jakichkolwiek otworow prowadzi raczej do zmniejszenia obrotow a nie wzrostu. Ja stawiam na zacinajacy sie zawor, ktory poprostu podawal za duzo powietrza badz zacinajaca sie przepustnice.
Pzdr
Poprawnosc dzialania wylacznika od wolnych obrotow mozna sprawdzic w nastepujacy sposob. Fura w tryb testowy (TEN + GND) i powino byc tak:
obroty wolne – wentylator chlodnicy stoi; lekko ruszysz gazem (wylacznik zadziala) wlacza sie wentylator chlodnicy.
toms napisał(a):W tej która była nie można było ruszyć śruby regulacji ręcznej obrotów
Cos mi sie wydaje, ze majster chcial regulowac sruba to co powinien regulowac zawor bypassu. Zapchanie sie jakichkolwiek otworow prowadzi raczej do zmniejszenia obrotow a nie wzrostu. Ja stawiam na zacinajacy sie zawor, ktory poprostu podawal za duzo powietrza badz zacinajaca sie przepustnice.
Pzdr
SHY
stuk napisał(a):Czy jak po odkręceniu korka chłodnicy widać płyn to jest wystarczajacy poziom?
zgadza się.
u mnie ssanie się nie wyłacza jak nawali termostat
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):u mnie ssanie się nie wyłacza jak nawali termostat
Gdzie on jest i jak go sprawdzić (i ile kosztuje jakby co nowy)?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
termostat kosztuje ok.60-80zetów.
Jak go sprawdzić?
Odpal zimny silnik i po 2-3 minutach sprawdź temp. chłodnicy (ręką) – jak jest zimna to ok. a jak ciepła to termostat jest uszkodzony (ciągle otwarty).
Ew. jeżeli bardzo długo się nagrzewa silnik, w trasie spada temp. poniżej połowy na wskaźniku to też wskazuje na uszkodzenie.
A termostat jest z przodu silnika po lewej stronie (patrząc z przodu) – poniżej kolektora wylotowego – od niego odchodzi gumowa rura do chłodnicy (w zasadzie to na niej możesz sprawdzić temp.)
Jak go sprawdzić?
Odpal zimny silnik i po 2-3 minutach sprawdź temp. chłodnicy (ręką) – jak jest zimna to ok. a jak ciepła to termostat jest uszkodzony (ciągle otwarty).
Ew. jeżeli bardzo długo się nagrzewa silnik, w trasie spada temp. poniżej połowy na wskaźniku to też wskazuje na uszkodzenie.
A termostat jest z przodu silnika po lewej stronie (patrząc z przodu) – poniżej kolektora wylotowego – od niego odchodzi gumowa rura do chłodnicy (w zasadzie to na niej możesz sprawdzić temp.)
A tak swoją drogą – co się dolewa do chłodnicy? Tzn. wiem – płyn chłodniczy, ale pytam czy to wszystko jedno jaki, czy jaki sspecjalny, czy dowolny byle miał tam jakiś parametr? I czy mozna go dolać do istniejącego i się spoko wymiesza?
Czy jak w zbiorniku wyrównawczym poziom jest blisko LOW, ale pod korkiem chłodnicy płyn widać to jest sens dolewać?
Czy jak w zbiorniku wyrównawczym poziom jest blisko LOW, ale pod korkiem chłodnicy płyn widać to jest sens dolewać?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):Czy jak w zbiorniku wyrównawczym poziom jest blisko LOW, ale pod korkiem chłodnicy płyn widać to jest sens dolewać?
jeżeli powyżej low i obroty nie falują to nie ma się czym przejmować.
stuk napisał(a):czy to wszystko jedno jaki, czy jaki sspecjalny,
każdy który jest przeznaczony do chłodnic i głowic aluminiowych czyli petrygo dynagel itp
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Mam ten sam problem co Wy. Dodam, że mam instalację LPG. Niedawno byłem z nią na regulacji i dowiedziałem się, że jest to instalacja na tyle prosta, że nie bierze sygnału z przepływomierza i sondy lambda. Mimo to wysokie obroty dochodzące do 2000 są zarówno na PB jak i LPG(!). Wracając do tematu:
W moim przypadku nie jest to problem lambdy (wierząc gaziarzom) , choć komputer też pokazuje jej awarię.
Podsumowując. Jaksa stwierdził, że trzeba (na początek) wymienić uszczelki pod kolektorami ssącymi (V6 :/), a gaziarze powiedzieli, że to wina silniczka niskich obrotów.
mariusz.grzyb napisał(a):To jak ? Lambda padła?
I czy w takim przypadku byłyby takie objawy ("głupie obroty")?
W moim przypadku nie jest to problem lambdy (wierząc gaziarzom) , choć komputer też pokazuje jej awarię.
Podsumowując. Jaksa stwierdził, że trzeba (na początek) wymienić uszczelki pod kolektorami ssącymi (V6 :/), a gaziarze powiedzieli, że to wina silniczka niskich obrotów.
- Od: 8 wrz 2005, 21:51
- Posty: 636
- Skąd: 52.259°N 21.020°E
- Auto: TT
dodam tylko że jak mam zimny silnik, to naciskając pedał gazu czuję przycięcie. Muszę nacisnąć mocniej...trochę mnie to denerwuje bo w końcu urwę linikę od gazu. Znajomy spotkał się z podobną dolegliwością w KIA shuma i musiał podkręcić linkę gazu bo mu się przepustnica zacinała.Pewnie gazownicy jak montowali to wkładali tam łapy. Byc może to też było falowanie wolnych obrotów,ale póki co po dolaniu płynu do chłodnicy silnik się uspokoił.Pozdro dla mazdowiczów
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
- Od: 8 lis 2005, 14:16
- Posty: 81
- Skąd: sandomierz
- Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG
Masz diwe możliwości
Albo zacina się przepustnica, albo wina leży po stronie linki.
Możesz to łatwo sprawdzić to się blokuje odpinając linkę gazu od przepustnicy.
pozdr.
Albo zacina się przepustnica, albo wina leży po stronie linki.
Możesz to łatwo sprawdzić to się blokuje odpinając linkę gazu od przepustnicy.
pozdr.
Witam,
wiąrzę się z takim problemem, że mmoje auto (ford probe lub mazda 626 GD jak kto woli), nie trzyma obrotów, na gazie jest porażka bo po odpaleniu na zimnym ma 2000 i nie spadają, po zgaszeniu i krotkim postoju ma juz 1000 ale przejazd 500 metrow i znow skacza do 2000, a jak sie zrobi kolejny krotki postoj to w ogole przygasa...na benzynie nie skaczą wysoko ale po postoju przygasa rownierz. Jesli chodzi o silniczek wolnych obrotow – krokowy to wymieniony i bez zmian, przepustnice cale nie płamane, nie blokują się, czujnik polożenia przep. działa, nie bierze lewego powietrza nigdzie przy dolocie...
nie piszcie proszę o zapowietrzeniu i wycieku bo jest pełen układ płynu pod korek
Czy ktoś móglby mi wyłlumaczyć o co chodzi bo nie ogarniam za bardzo???
Ps.Poprzez opcję : "szukaj" nic sensownego nie znalazłam.
wiąrzę się z takim problemem, że mmoje auto (ford probe lub mazda 626 GD jak kto woli), nie trzyma obrotów, na gazie jest porażka bo po odpaleniu na zimnym ma 2000 i nie spadają, po zgaszeniu i krotkim postoju ma juz 1000 ale przejazd 500 metrow i znow skacza do 2000, a jak sie zrobi kolejny krotki postoj to w ogole przygasa...na benzynie nie skaczą wysoko ale po postoju przygasa rownierz. Jesli chodzi o silniczek wolnych obrotow – krokowy to wymieniony i bez zmian, przepustnice cale nie płamane, nie blokują się, czujnik polożenia przep. działa, nie bierze lewego powietrza nigdzie przy dolocie...
nie piszcie proszę o zapowietrzeniu i wycieku bo jest pełen układ płynu pod korek
Czy ktoś móglby mi wyłlumaczyć o co chodzi bo nie ogarniam za bardzo???
Ps.Poprzez opcję : "szukaj" nic sensownego nie znalazłam.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6