Katastrofa po wymianie oleju w Cronosie

Postprzez qlesh » 16 lis 2005, 09:18

1 raz na 10 nie zadymi?? :|
Ktoś potrafi wytłumaczyć to dlaczego to nie dymi za każdym razem gdy odpalam na zimno ?? Bo nie rozumiem zupełnie. Czyli to będzie początek końca pierścieni tłokowych ?? Co za wiadomość... :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez sołtys » 16 lis 2005, 10:15

qlesh napisał(a):Czyli to będzie początek końca pierścieni tłokowych Co za wiadomość...


też jest to dla mnie fenomen że raz 0 dymu a raz dymi nigdy nie wiem czego sie spodziewać a co do twoich pierścieni to podejrzewam że na dobrym oleju zrobią jeszcze z 50-100tyś.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez qlesh » 16 lis 2005, 10:32

Uff.. a co masz na myśli mówiąc "dobry olej" ?? :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez sołtys » 16 lis 2005, 10:47

qlesh napisał(a):mówiąc "dobry olej"


półsyntetyk mobila jest chwalony ale ogólnie półsyntetyk a nie najtańszy minerał. I broń boże z beczki.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez qlesh » 16 lis 2005, 10:51

Nie wiem na czym samochód jeździł zanim go kupiłem, wymieniali mi i wlali minerał mobil 1 15W-40. Mam zmienić na półsyntetyk teraz? Przejechałem prawie 25 tysiecy na minerale :( Tamte [tiiit] zawaliły, bo powinni się dowiedzieć na czym samochód jeździł i to samo wlać. :( co teraz mam zrobić? Jaksa radził nie zmieniać żeby nie było jaj... a wiem jakie jaja mogą być :(
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez sołtys » 16 lis 2005, 10:55

to zostań przu takim i powinno być ok.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez qlesh » 16 lis 2005, 11:03

No... to jeszcze rok i sie z magdą będę musiał pewnie rozstać, bo nie zamierzam wymieniać pierścieni... chyba... że wymienie pierścienie, tłoki, korbowody, wały na kute, wsadze turbo, wymienie układ wydechowy itd... :D ehhh 1000 pomysłów na minutę... <cfaniak> <oczy>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez qlesh » 16 lis 2005, 11:52

Ja tam złego słowa na moja mazdę nie powiem... szkoda tylko, że ktoś przede mna miał w pupie szanowanie samochodu. Stąd pewnie opisane objawy...
Swoją droga, wie ktoś ile kosztuje wymiana pierścieni i wszystkiego co do tego trzeba zrobić ??
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez mayer » 16 lis 2005, 12:24

poprzednią GE/FS zrobiłem w rok 90 tys bez wymiany oleju. Po prostu miałem ja mieć góra miesiąc i tak ciągle nie stykało czasu ani chęci jak kupiłem olej i filtr to sprzedałem auto... Uważam że są to najlepsze japońce z jakimi miałem do czynienia a nie oszczędzam naprawdę rzadko jeżdżę poniżej 4tys rpm... i nie mam absolutnie najmniejszego prawa powiedzieć złego słowa na te auta . Ale za tylne zaciski mam czasem chęć pozabijać(ręczny) A fachura jest pewnie taka fachura jaka wygląda z jego wypowiedzi...
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez qlesh » 16 lis 2005, 12:34

Jeżeli chodzi o tylne zaciski to sprawa jest prosta. Nie wiem skąd jesteś, ale u Jaksy zrobią Ci to idealnie, wiem bo mi robili, widziałem co i jak. Teraz jest klasa. Mogę polecić.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez sołtys » 16 lis 2005, 12:37

mayer napisał(a):poprzednią GE/FS zrobiłem w rok 90 tys bez wymiany oleju. Po prostu miałem ja mieć góra miesiąc i tak ciągle nie stykało czasu ani chęci jak kupiłem olej i filtr to sprzedałem auto...


co nie zmienia faktu że ja mam pierścienie do wymiany :( autko z niemiec i podejżewam że zostało przegrzane a jak zaczęło kopcić to poszło do żyda czyli do mnie a ja sie dałem zrobić na szaro. Auto wizualnie super tylko dymi na zimnym ( zauważyłem tydzień po kupnie) mam nadzieje że wymiana pierścieni wystrczy (oby).
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez arekzgorek » 16 lis 2005, 15:57

Witam wszystkich, jednak to kopcenie to problem w większości mazd, ja niedawno kupiłem 626 1997/1998, 2.0, wydawała sie ok, udokumentowany przebieg 141 000 tys km, serwisowana, jak ją odpaliłem, a była zimna tylko dymek i za chwilę przeszło, oczywiście po zakupie wymieniłem oleje, filtry, świece, i kopci jeszcze bardziej, być może tak mi się wydaje, bo odpalam w garażu. Olej wlałem Mobil 10 w40, a na forum czytałem żeby wlać MIDLAND 10W/40. Na razie zrobiłem około 2000 km, widzę że BIERZE OLEJ a przez to śmierdzi w kabinie!!! Przyznam, że jestem zawiedziony, miałem corolkę 225 000 km z czego 70 000 km na gazie i nic, 0 problemów. Oglądając kilka mazd zauważyłęm że kopcą i poprostu przyjąłem, że ten typ tak ma, ale nie myślałęm że to jest tak wielki problem. Jeżeli po zmianie oleju się nie poprawi czeka mnie wydatek, bo nie stać mnie na zakup nowego. Teraz czekam tylko kiedy straż przyjedzie gasić mój garaż:)

pozdr
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez Grzyby » 16 lis 2005, 16:03

arekzgorek napisał(a):BIERZE OLEJ a przez to śmierdzi w kabinie

branie oleju a swąd w kabinie to 2 bardzo różne rzeczy !!

arekzgorek napisał(a):to jest tak wielki problem

a rzeczywiście jest tak wielki?

Zależy kto na co trafi, każdy katowany/przegrzany samochód będzie wcześniej czy później brał olej – nieważnbe czy to Mazda, Toyota czy VW.
Pozostaje tylko kwestia jak długo będzie się jeździć z takim silnikiem, ale to już pozostaje w gestii użytkownika.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 16 lis 2005, 20:43

arekzgorek napisał(a):Jeżeli po zmianie oleju się nie poprawi czeka mnie wydatek, bo nie stać mnie na zakup nowego.
Musze tutaj kolegę zmartwic ..... to samo miałem po zakupie 323 BJ trzeba było wymienic parę rzeczy w motorze i teraz jest ok.
arekzgorek napisał(a): niedawno kupiłem 626 1997/1998, 2.0, wydawała sie ok, udokumentowany przebieg 141 000 tys km, serwisowana,
No własnie " serwisowana " moja 323 tez była serwisowana <lol> tylko szkoda ze nie u mnie.... :|

P.S. Ale wszystko przed nami , teraz ile tego przyjechało .....<szok>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sołtys » 16 lis 2005, 22:23

mariusz.grzyb napisał(a):Zależy kto na co trafi, każdy katowany/przegrzany samochód będzie wcześniej czy później brał olej – nieważnbe czy to Mazda, Toyota czy VW.
Pozostaje tylko kwestia jak długo będzie się jeździć z takim silnikiem, ale to już pozostaje w gestii użytkownika.



taaa tylko poczytaj inne fora czy znajdziesz tyle informacji o braniu oleju i o dymieniu (niestety nie znajdziesz aż tyle) to niby co mazdy są katowane a inne auta nie?? . Też kupiłem takie "zakatowane" auto wymienie pierścienie i zobaczę auto ogólnie super podoba mi sie i wyłoże tę kasę ale bądżmy też obiektywni silnik FS nie jest zbyt udany pod tym względem (wydaje mi się że maczał w tym paluchy ford) modele GD były o wiele trwalsze i zauważcie że nie ma u nas postów na temat dymienia w GD wiec nie czarujmy sie mazda nie jest idealna i spier....ła pierścienie. Ford ma zawieszenie do <dupa> w golfach cieżko znaleźć jakiekolwiek wyposażenie i są mało dymamiczne przy tym palą wiecej , ople gniją i tak można wymieniać dalej.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sołtys » 16 lis 2005, 22:43

xANDy napisał(a):Aha – a szaleńcy (kaci) jeżdżą każdą marką...


tylko silnik FS nie jest na nich odporny :( . Nie płaczmy nad rozlanym mlekiem bo temat dymienia śledzę od lipca i rozwiązanie jest zawsze jedno pierścienie + uszczelniacze i nic wiecej nikt nie wymyśli a rozmyślania dlaczego pozostawny panom konstruktrom bo nie wierze że nie wiedzą o tym pytanie czy chcą coś z tym zrobić czy nie. Dowiemy sie jak pojawi sie pierwsza dymiąca mazda 6 :] .
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez arekzgorek » 28 gru 2005, 16:09

A może ktoś próbował tego? http://www.auto-repair.pl/content/view/88/142/
Testy wyglądają nieźle, ciekawe czy prawdziwe, dlatego pytam czy może ktoś to stosuje? Może coś przedłuży żywotność kopcącej mazdy?
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez Jaksa » 28 gru 2005, 20:58

Jak widzę złoty środek , tylko kupowac <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nemi » 28 gru 2005, 21:13

arekzgorek napisał(a):Testy wyglądają nieźle, ciekawe czy prawdziwe


Jaksa napisał(a):Jak widzę złoty środek , tylko kupowac

Ja bym się bał, bo jeszcze by mi się kompresja zrobiła jak w Dieslu <lol>.

Ale szczerze mówiąc na zajechanym motorze można wypróbować w sumie... wydaje mi się, że takie ilości praparatu nie są w stanie zrobić mu już większej krzywdy ;). Tylko czy warto wydawać tyle kasy...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez janek » 28 gru 2005, 23:04

Był swojego czasu środek który nazywał się "militec" czy jakoś tak – znajomy używał (wlewał raz na jakis czas do baku) – podobno uszczelniał silniki i działał profilaktycznie-niestety nie miał mazdy – tak to by było już sprawdzone.
Ja też miałbym pewne obawy –

nemi napisał(a):Ale szczerze mówiąc na zajechanym motorze można wypróbować w sumie... wydaje mi się, że takie ilości praparatu nie są w stanie zrobić mu już większej krzywdy


Może i tak -ale jak jest przed remontem to tylko można sobie spaskudzić.
A może ktoś używa-jakieś opinie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6