Piszczący pasek – przyczyny i sposoby weliminowania odgłosów.

Postprzez Bimbak » 19 wrz 2007, 09:36

W FS i FP może piszczeć koło pasowe pompy wody trące o zdeformowaną osłonę rozrządu. Sam to przerabiam zwłaszcza w wilgotne dni i wiem na pewno że to nie pasek bo po dociśnięciu osłony pisk ustaje :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez SHY » 20 wrz 2007, 13:30

Witam

Za bardzo pasuje to na pasek. Dzwiek jest typowy – to nie tarcie tylko pisk, ze slychac z 50 metrow.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez martin102 » 8 lut 2009, 19:41

po odpaleniu samochodu mazda 626 GE 2.0 92r jest niemiłosierny pisk. był u mnie już taki pisk od paska wspomagania. a teraz ten pisk jest nawet po chwili jak przestanie go słychać, wystarczy zmienić na wyższy bieg i jest pisk. co to może być??? pomocy
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 16:44
Posty: 42
Skąd: częstochowa
Auto: 626 GE 2.0i 1992

Postprzez misiek2512 » 8 lut 2009, 20:12

Witam! Musisz dobrze go sprawdzic bo moze jest juz tak luzny ze przy wiekszym obciazeniu piszczy!!!
Początkujący
 
Od: 8 lut 2009, 19:55
Posty: 4

Postprzez martin102 » 8 lut 2009, 20:30

MOŻE TAK. ale piszczy i jak dam więcej gazu to zaczyna śmierdzieć gumą
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 16:44
Posty: 42
Skąd: częstochowa
Auto: 626 GE 2.0i 1992

Postprzez misiek2512 » 8 lut 2009, 20:51

wiec to napewno pasek i niestety musisz go wymienic bo jest juz przypalony!
Początkujący
 
Od: 8 lut 2009, 19:55
Posty: 4

Postprzez martin102 » 8 lut 2009, 20:55

ale to chyba nie to. pasek prawie ma 5 miesięcy. a po wymianie mineło ok 1 miecha i znowu piski. może rolki lu coś popsuło się??
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 16:44
Posty: 42
Skąd: częstochowa
Auto: 626 GE 2.0i 1992

Postprzez misiek2512 » 8 lut 2009, 21:01

ale jak smierdzi guma to oznacza ze jest za luzny!!! moze ktos co ci wymienial slabo go naciagnoł??? bo to wyglada ewidentnie na pasek! a moze naciag puszcza???
Początkujący
 
Od: 8 lut 2009, 19:55
Posty: 4

Postprzez martin102 » 8 lut 2009, 21:08

byłem u mechanika 2 tyg temu i mówił mi że jak by na ciągnioną to by rolki czy coś tędy popsuł. a ktoś mi powiedział że może pasek nie równo chodzić i powoduje to podnoszenie się jakiejś rolki. sam nie wiem co robić. ale jutro będę wiedział. jadę do mechanika. może coś doradzi. pisk już nie samo wity, nie przestaje piszczeć. piszczy cały czas
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 16:44
Posty: 42
Skąd: częstochowa
Auto: 626 GE 2.0i 1992

Postprzez Hugo » 9 lut 2009, 03:04

Wymień pasek na Mitsuboshi i problem z głowy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Widelec » 9 lut 2009, 09:22

pasek wymień bo jest już pewnie przypalony , ale jednocześnie sprawdź rolki czy łożysko któreś się nie zaciera, wtedy jak rolka stawia opór to i pasek się od niej przypala...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez elmo_biker » 9 lut 2009, 10:41

no generalnie po wymianie paska troche powinno sie go dociagnac troche bo wiadomo ze po zalozeniu nowego sie troche rozciaga
Obrazek
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 12:23
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE FP '94

Postprzez PARTYBOY » 10 lut 2009, 01:22

Mam to samo, przy odpaleniu silnika w dni deszczowe lub o dużej wilgotności powietrza pisk przez jakiś czas, jak powyłączam wentylację, radio i światła to pisk zaprzestaje. Czyli wszystko wskazuje na któryś z elementów przeniesienia napędu na alternator. Potem kiedy już wszystko wyschnie i woda wyparuje nie ma pisków. Paski Gates (3 miesiące użytkowania).
Jeden mechanik mówi, że pasek nienaciągnięty, po naciągnięciu zero poprawy, drugi mówi, że wyślizgane koło pasowe, trzeci, że łożyska alternatora. Łożyska wykluczam bo dźwięk byłby inny i jednostajny, a tutaj po kilku sekundach hałas ustaje.
Kupiłem już nowe paski Goodyear, jeśli to nie pomoże to zabiorę się za koło pasowe lub wymienię cały alternator na mocniejszy przy okazji.
Dla ciekawych znalazłem koło pasowedo naszych alternatorów (mamy takie same alternatory), ciekaw jestem czy warto inwestować w takie ładnie wyglądające cudo, jak z jego wytrzymałością. Czy za wyglądem idzie wydłużony czas eksploatacji ...

W każdym razie niedługo będę już wiedział czy to wina samych pasków czy elementów alternatora i opiszę co należało zrobić.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez steven » 10 lut 2009, 01:31

PARTYBOY napisał(a):Mam to samo, przy odpaleniu silnika w dni deszczowe lub o dużej wilgotności powietrza pisk przez jakiś czas, jak powyłączam wentylację radio i światła to pisk zaprzestaje.

Co prawda mam starszą wersję, ale mi to jednoznacznie wskazuje na nienaciągnięty pasek... na twoim miejscu zanim zalożyłbym nowe po prostu naciągnałbym stare i zoabczył czy będzie poprawa, a jak ci strzeli, to wtedy masz nowe w bagażniku, pamiętaj tylko że jak walnie pasek od altermatora to masz jakieś 15 minut jazdy nie więcej, bo aku pójdzie spać ;) i iskry nie będzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PARTYBOY » 10 lut 2009, 20:41

steven napisał(a):Co prawda mam starszą wersję, ale mi to jednoznacznie wskazuje na nienaciągnięty pasek...

pisałem
PARTYBOY napisał(a):Jeden mechanik mówi, że pasek nienaciągnięty, po naciągnięciu zero poprawy ...

Dodam, że ślizganie usłyszałem jeszcze na rocznych paskach Contitech, słychać było szuranie przy dodawaniu gazu. Zmieniłem paski na Gates, od razu ostry pisk już po wyjeżdzie z warsztatu. Poprawy napięcia paska nic nie pomagały. Teraz po 3 miesiącach założyłem nowe paski Goodyear. Nadal słychać szuranie przy dodaniu gazu i sporadycznie lekki pisk przy odpalaniu silnika.
Oczywiście paski są za każdym razem naciągane, żeby znowu ktoś nie napisał, że mechanicy zakładają je luźno :P Problem oglądano w trzech różnych warsztatach, z czego jeden specjalizuje się w alternatorach, rozrusznikach i zasilaniu. Wszyscy pewnie rzucają hasło "za luźny pasek", po czym po naciągnięciu rozkładają ręce i przenoszą winę ślizgania na wszystko inne, bez wymiany się nie dowiemy.
Pozostaje skupienie się na samym alternatorze. Spróbuje zacząć od samego koła pasowego, potem już nie opłaca się wymieniać łożyska, zmienię cały alternator.
qbass napisał(a):Lączę z podobnym, na przyszłość tytułuj tematy zgodnie z regulaminem.

i to mi się podoba ;) łatwiej odnaleźć rozwiązanie problemu jak w wyszukiwarce pojawia się jeden albo pięć wyników, a nie sześćdziesiąt tysięcy <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez SHY » 10 lut 2009, 23:52

Witam

Ja swoj problem rozwiazalem. Kiedys pisalem o piszczacym pasku.... mianowicie moj mechanik (pracowal w serwisie mazdy) stwierdzil:
– do pupy pasek (pomimo ze ori mazdy – powiedzial, ze te belgijskie to sobie mozna i ze to czesty przypadek; na montaz fabryczny robi to japonska firma Bando; porownanie cenowe na ubiegly rok to: okolo 50 pln ori do 15 pln za Bando)
– wyrabane kolo pasowe napedzajace pasek.

Jezeli probowaliscie roznych paskow to proponuje obejrzec kolo pasowe.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez czupan » 11 lut 2009, 17:51

ja 2 miechy temu też wymieniłem na paski Gates przy okazji wymiany rozrządu i było spokój do niedawna
jakiś tydzień temu znowu zaczęło piskać ale mechanik powiedział mi wtedy ze mam już koło pasowe wyhuśtane
ale go nie wymieniam bo kwiczy tylko parę chwil po odpaleniu i to z rana

pewnie wilgoć. pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 07:34
Posty: 221
Skąd: Nysa
Auto: 626 1,8i '94 DOHC + LPG

Postprzez PARTYBOY » 11 lut 2009, 18:31

No to mamy kolejny podobny efekt dźwiękowy :)
Nie mogę nigdzie znaleźć koła pasowego. Podpowiedz jak coś będziesz miał skąd i ile to kosztuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez PARTYBOY » 15 lut 2009, 21:17

PARTYBOY napisał(a):
steven napisał(a):Co prawda mam starszą wersję, ale mi to jednoznacznie wskazuje na nienaciągnięty pasek...

pisałem
PARTYBOY napisał(a):Jeden mechanik mówi, że pasek nienaciągnięty, po naciągnięciu zero poprawy ...

PARTYBOY napisał(a):Oczywiście paski są za każdym razem naciągane, żeby znowu ktoś nie napisał, że mechanicy zakładają je luźno

morfi napisał(a):ale najlepiej to go naciagnij

najlepiej to przeczytać wątek zanim się coś doradzi ;)
Ostatnio edytowano 15 lut 2009, 21:24 przez PARTYBOY, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez MaRiOMAN » 21 lut 2009, 13:40

Witam!
Podpinam się pod temat.
Ja też miałem problem z paskiem wieloklinowym – Conti 5PK1155, naciągałem go kilka razy, kupiłem spray do pasków i nic to nie dało.Dopiero gdy kupiłem pasek Bando 5PK1160, cena 46 zł w Intercars, to mam problem z głowy!Po prostu paski europejskie typu Conti, Gates mają cieńsze rowki od tych japońskich i dlatego są głośne.Dlatego jak pasek to tylko Japonia!Pozdro :)
MaRiOMAN
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6