Strona 1 z 4

Piszczący pasek – przyczyny i sposoby weliminowania odgłosów

PostNapisane: 23 lis 2005, 22:03
przez mandark100
Pytanie proste jak naciągnać samemu Pasek klinowy piszczący dostanę nerwicy <killer>

PostNapisane: 23 lis 2005, 22:52
przez jacobs
wiesz co ja to już straciłem nadzieję, że pasek nie będzie piszczał, miałem seicento, po 2 latach zaczął piszczeć pasek i od tego momentu zmieniłem 3 paski (przez 3 lata) koleś w warsztacie naciągał, pojeźdzłem troche i znowu piszczało. Kupiłem maze przejechałem 20 km i co słysze, [cenzura] pasek piszczy. Zatrzymała mnie policja (tak na kontrole) i mówią : weź pan podciągnij ten pasek bo wstyd jeździć. A pasek piszczy tylko jak jade na światłach, jak bez to nie piszczy (dziwne to troche). W sobote jade zmienić płyny i ten pasek i jak znowu będzie piszczeć to...... nie wiem co zrobie <lol>

PostNapisane: 24 lis 2005, 08:55
przez tosiek
nie denerwuj się:) mój też piszczy a pasek nowiutki i naciągnięty. Dziwne...ale w lecie nie piszczał. Dopiero na jesień zaczął,jak odpalam to cały blok słyszy, a podczas jazdy na światłach lekko śwista...ten typ tak ma

PostNapisane: 24 lis 2005, 09:49
przez pawelc
a ja wam napiszę że mi nie piszczy ,samo naciągnięcie niekiedy nic nie daję ,dopiero wymiana na dobry markowy pasek powinna przynieść rezultat i oczywiście prawidłowe napięcie a dlaczego piszczy na światlach?– większe opbciążenie dla alternatora

PostNapisane: 24 lis 2005, 09:52
przez tomekrvf
Pasek dobrej firmy czyli Goodyear, Continental lub Gates i nie ma problemu z paskami.

PostNapisane: 24 lis 2005, 09:55
przez xlink
tosiek napisał(a):nie denerwuj się:) ...ten typ tak ma


nie zgodze sie – u mnie nawet delikatnie nie marudzi :]

PostNapisane: 24 lis 2005, 14:23
przez stuk
Albo pasek byle jaki, albo to rolka napinacza piszczy :–)
Ale na początek spróbuj psiknąć pasek sprayem do pasków np. "Belt grip" firmy CRC. Można poprosić mechanika jakiegoś, żeby nie kupować całego sprayu.

PostNapisane: 24 lis 2005, 15:01
przez mayer
stuk napisał(a):Albo pasek byle jaki, albo to rolka napinacza piszczy

a gdzie tam masz rolke napinacza????
paski sa napinane przez pompę wspomagania i przez alternator(nie wiem jak jest w wersji z AC) . Jeśli piszczy pod obciążeniem kup porządny pasek.

PostNapisane: 24 lis 2005, 15:09
przez stuk
mayer napisał(a): gdzie tam masz rolke napinacza

Nie wiem czy jest w mazdzie – w reno byla i piszczała, to się dzielę doświadczeniem :D

PostNapisane: 24 lis 2005, 18:47
przez Gieniu
u mnie jak piszczało to wymieniałem 3 paski z rzędu – wtym Bosch i Gates ale potem wyszło że to alternator był walnięty i miał duże opory. Skończyło się wymianą całości.

PostNapisane: 24 lis 2005, 19:43
przez mandark100
A więc bede musiał z tym żyć troche nerwow strace ale TWARDY BEDE :D

PostNapisane: 24 lis 2005, 23:53
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):Pasek dobrej firmy czyli Goodyear, Continental lub Gates i nie ma problemu z paskami
I tu jest odpowiedz , zgadzam się z Tomkiem.
tosiek napisał(a):Dopiero na jesień zaczął,jak odpalam
Bo jest sporo wilgoci w powietrzu – zawsze tak jest , wszystko wyłazi w okresie jesienno-zimowym.

PostNapisane: 25 lis 2005, 09:15
przez mandark100
Zgadzam sie z z Panem Inzynierem Jaksą ta Wilgoc jest wszędzie .a tak na marginesie zmieliło mo obudówkę od paseczka ona potrzebna jest Kurde śrubeczki sie odkręciwszy o odpadło połamało dokupić czy nie koniecznie?

PostNapisane: 25 lis 2005, 10:13
przez mayer
zmieliło mo obudówkę od paseczka ona potrzebna jest Kurde śrubeczki sie odkręciwszy o odpadło połamało dokupić czy nie koniecznie?



Lubisz być rozumiany czy nie koniecznie???
Obudowę ci zmieliło rozumiem ze tą przy pompie wspomagania choć wydaje mi sie że jest ona metalowa, alternator obudowy nie ma, moze osłonę rozrządu??

PostNapisane: 25 lis 2005, 18:28
przez mandark100
Tą która jest nad paskiem od alternatora ona była nieduża odkryłem ja jak leżała sobie na środku parkingu ale nic sie nie stało dziś już byłem na oględzinach u znajomego mech.pasek nie naruszony a osłona w sumie nie koniecznie musi być trzeba uważać na palce i tyle Pozdrawiam MILEGO WEKENDU

PostNapisane: 25 lis 2005, 22:17
przez Jaksa
mandark100 napisał(a):osłona w sumie nie koniecznie musi być
W GF -kach wogole nie ma.

PostNapisane: 27 lis 2005, 17:59
przez mandark100
Jest tuż obok osłony rozrządu może nie dobrze wytłumaczyłem ale ona tam jest (była)

PostNapisane: 10 sie 2006, 19:34
przez adam_KK
a znacie może ceny tych pasków ("tych" – dobrych) ?? i ewentualnie nieszczęsnej rolki napinacza ??:>

no jeśli jeszcze dałoby się dowiedzieć mniej więcej cene robocizny to już było by zupełnie super! pozdrawiam!

PostNapisane: 29 maja 2007, 13:51
przez kajot_84
Jaksa napisał(a):
tomekrvf napisał(a):Pasek dobrej firmy czyli Goodyear, Continental lub Gates i nie ma problemu z paskami
I tu jest odpowiedz , zgadzam się z Tomkiem.
tosiek napisał(a):Dopiero na jesień zaczął,jak odpalam
Bo jest sporo wilgoci w powietrzu – zawsze tak jest , wszystko wyłazi w okresie jesienno-zimowym.


Witam
Chce wymienc paseki napedu i dzisiaj w skelpie z czesciami Pan polecal mi pasek TRW i mowil ze jest lepszy od Gates`a....??Na forum nie znalazlem info o paskach tej firmy widze ze polecane sa Gates`a......
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 wrz 2007, 23:20
przez SHY
Witam

Po kilkugodzinnej przerwie w jezdzie i odpalaniu piszczy mi pasek od wspomagania (kilka – kilkanascie sekund). Ewidentnie slychac, ze sliska sie po kole pasowym pompy wspomagania. Pasek wymienilem na ori i naciag tez wyglada ok. Pompa bez paska chodzi lekko i zadnych dziwnych odglosow nie slychac. Chcialem wymienic kolo pasowe, ale w AZAUTO zaspiewali mi 607pln za ten fragment samochodu. Chyba sie pomylili albo oszaleli. Czy ktos ma pomysl co zrobic z tym fantem??

Pzdr