"Czyszczenie przepustnicy" – na problemy z obrotami

Postprzez barren » 19 maja 2008, 12:47

Hugo w sumie jak widać poprawę to chyba wszystko ok, sprawdź za jakiś czas czy wszystkie śruby dobrze dokręcone, czy nie zasysa Ci gdzieś bokami powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 11:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez Hugo » 19 maja 2008, 12:54

barren napisał(a):w sumie jak widać poprawę to chyba wszystko ok
Byłoby OK jeśli by się tak nie dławił i nie przygasał kilka razy. Wcześniej (przed czyszczeniem przepustnicy) ani razu tak nie zrobił. Tylko wolne obroty były za niskie.
barren napisał(a):sprawdź za jakiś czas czy wszystkie śruby dobrze dokręcone
Są napewno.
barren napisał(a):czy nie zasysa Ci gdzieś bokami powietrza
Nie wiem, ale jak pisałem wyżej nie dałem uszczelki, bo się rozsypała, więc nie wiem czy tak może być w ogóle na sam silikon, czy to może jest błąd? Trochę silikonu wycisnęło się do wewnątrz przepustnicy, ale dokładnie to wyczyściłem, żeby czasem coś nie wpadło do kolektora ssącego. Dodać warto, że identycznie przerywał na LPG i na benzynie.
Zauważyłem, że przepustnica jest również produkcji Mitsubishi. Moje poprzednie auto to Colt, w którym czyściłem też przepustnicę i nie było żadnych problemów. Znam też trochę ich budowę, wiem, że należy uważać aby nie zapchać kanałów bypasu itp.
Za chwilę jadę do miasta i zobaczymy czy będzie OK.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez andrewx85 » 21 maja 2008, 21:41

a w gd to samo mozna zrobic wedlug schematu duzo sie rozni??
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez adi_1233 » 30 lip 2008, 13:20

witam
ja tez sie przybieram do czyszczenia.
1. czy da sie w sklepie kupic ta uszczelke co tak sie rozpada.
2. czy czyscic odrazu silniczek krokowy jak tak to jak to sie robi ????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 20:17
Posty: 12
Skąd: bialystok
Auto: mazda 626 1,8 1992 GE

Postprzez Hugo » 30 lip 2008, 13:49

adi_1233 napisał(a):1. czy da sie w sklepie kupic ta uszczelke co tak sie rozpada.
Ja jej w ogóle nie założyłem tylko skręciłem wszystko na silikon i śmiga jak ta lala.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez MECZU » 30 lip 2008, 15:40

a czy budna przepustnica ma wplyw na zbyt duze spalanie bo u mnie tez skacza obroty nawet sa zaniskie ale nie moge znalezc zadnej regulacji obrotow
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:53
Posty: 30
Skąd: LESZNO
Auto: MAZDA 626 2L 16V LPG

Postprzez Hugo » 30 lip 2008, 16:53

MECZU raczej nie ma wpływu na spalanie, a na pozostałe pytania odpowiedź znajdziesz na pierwszej stronie ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez MECZU » 31 lip 2008, 23:07

dzisiaj czyscilem przepustnice wedlug pokazanej fotorelacji mazia chodzi tez skrecalem na silikon troche bylo problemow z pierwszym odpaleniem nie jestem pewien jak sie feguluje ta srobe baipasu i do czego ona sluzy ale obroty sa wporzadku
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:53
Posty: 30
Skąd: LESZNO
Auto: MAZDA 626 2L 16V LPG

Postprzez marcus_87 » 31 lip 2008, 23:40

ja regulowalem wg manuala tzn mialem podane napiecia przy przepustnicy zamknietej i otwartej. pozniej korekta sruba wolnych obrotow i jest poki co ok. jednak nie pokrywa sie to z przepisam powyzej gdzie wiatrak powinien zalaczac sie przy 0,5mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez dymek03 » 18 lis 2008, 18:53

Witam.Ja też już jestem po czyszczeniu przepustnicy.Moja była tak zasyfiała ze były problemy z obrotami i zacinał mi sie pedał gazu!Teraz jest już wszystko ok,gaz chodzi lekko i gładko,a z obrotami narazie jest wszystko wporządku.Aha,a uszczelkę wytłem z takiego ala kartonu,tak jak napisał na poprzedniej stronie STUK,i zresztą do niego też serdeczne dzieki za wzór tej uszczelki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2008, 15:28
Posty: 22
Auto: Mazda 626.2.0 GE

Postprzez toomas » 20 lis 2008, 14:25

panowie a jakiego silikonu używaliście do uszczelnienia przepustnicy? czy może być ten z serwisu renault do uszczelniania miski olejowej i pokrywy? Akurat taki mam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez Hugo » 20 lis 2008, 15:22

toomas napisał(a):czy może być ten z serwisu renault do uszczelniania miski olejowej i pokrywy? Akurat taki mam...
Może być.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez rqfal27996 » 5 gru 2008, 17:42

napewno nie przelaczac od razu na gas to wiem u mnie reguluje komputer tym, silnik musi byc goracy zanim przelaczysz na gaz dlatego od razu szaleja obroty najlepiej jak wskaznik temp. podniesie sie juz do pionu wtedy mozna przelaczyc na gaz, gaz potrzebuje wiekszej temperatury do sprezenia wiec przy zimnym silniku mieszanka jest malo efektywna i chyba tyle pozdrawiam
rafi27996
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2008, 16:14
Posty: 4
Skąd: nowy dwor mazowiecki
Auto: mazda 626 r.92 BE+LPG 1800

Postprzez kzh600 » 11 gru 2008, 21:55

wszystko łanie piekinie po czyszczeniu jest gorzej ni przed obroty warjuja na lpg 2000 tyś na bezynie 1000-1500 !!!ponoc regulacja mi sie kłania czytałem na forum ale nic nie kumam nie mam zadnej śrubki do regulacji????może ktoś dokłanie opisac jak sie reguluje przepustnice najlepiej ze zdjeciami i kompetnym opisem od a do z a ten temat sie przyda każdemu kto lpg i mazde.... nie wiem jak to zrobić ale jak bende wiedział sam wstawie zdjecia i opis pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez morfi » 22 lut 2009, 20:12

własnie wyczyściłem przepustnice , i chcałbym podziekowaćautorowi tej fotorelacji za fachowe przeprowadzenie laika przez ta czynność przed czyszczeniem przy gwałtownym hamowaniu przy właczonej klimatyzacji madzi zdarzało sie zasnać teraz juz moge zapomniec o tej niedogodności .
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez sawek » 7 mar 2009, 01:27

Witam. Podłącze się do tematu. Jestem tu nowy choć swoją Madzie posiadam od trzech lat. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów, aż tu nagle pojawiła się następująca usterka, po zapaleniu silnik pracuje poprawnie, po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika obroty silnika przy wrzuceniu na luz np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania falują pomiędzy 800 a 300 rpm, po zatrzymaniu wskakują na około 1800 rpm i tak już stoją. Ponadto po puszczeniu gazu na niskim biegu i zejściu do 800 rpm falowanie powraca co powoduje naprzemian zwalnianie i przyspieszanie samochodu, po zatrzymaniu i wrzuceniu na luz ponownie silnik łapie 1800 rpm. Pojechałem z tym do mechanika, stwierdził, że należy wymienić przepustnicę, szukam już drugi tydzień i nie mogę namierzyć takiej przepustnicy jak moja, zaczyna mi świtać, że tylko moja Madzia miała taką, ma zwężenie w miejscu klapki przepustnicy i na dodatek starte numery na korpusie, więc proszę pomóżcie jak możecie bo ogarnia mnie czarna rozpacz, a po przeczytaniu tego i kilku pokrewnych tematów mam wątpliwości czy ów mechanik ma rację z wymianą przepustnicy :|
sawek
 

Postprzez Jacekm_ » 7 mar 2009, 14:45

A ja mam pytanie, co sądzicie o preparatach, które są przeznaczone do czyszczenia przepustnic i gaźników, których używa się na pracującym silniku spryskując przepustnicę? Po spryskaniu otwierając ją w celu zwiększenia obrotów, żeby wszystko się wypaliło Myślicie, że to jest bezpieczne? W dodatku trzeba zdjąć dolot, a u mnie tam są 2 czujniki, MAF i jeszcze kilka wężyków odchodzących w różne strony. Czy jak to rozłączę i odpalę auto to poza tym, że zapali się check nic się nie stanie? Da radę przeprowadzić tą procedurę czyszczenia, tak jak to opisałem wzorując się na instrukcji z opakowania?

Ja mam tylko taki problem z przepustnicą, że" zacina się" gaz, widocznie jest na tyle dużo syfu, że talerz przepustnicy zapieka się, jak dłużej postoi w pozycji zamkniętej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez morfi » 10 mar 2009, 18:26

moim zdaniem to pół środek dla leniwców, jak zdejmiesz już dolot to i cztery śrubki można odkręcić i zrobić to jak się należy , do wyczyszczenia przepustnicy trzeba użyć siły fizycznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez ZipperPL » 11 mar 2009, 09:59

sawek Sprawdź sobie najpierw błędy – opis znajdziesz na Forum :) Możesz mieć uszkodzony czujnik temp. , a wcale nie wykluczone, że masz za mało płynu w układzie chłodzenia...:) Poczytajdokładnie kilka ostatnich postów na forum, a na pewno dowiesz się wielu ciekawych i przydatnych rzeczy...
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez sawek » 13 mar 2009, 09:59

Witam.
ZipperPL napisał:
Poczytaj dokładnie kilka ostatnich postów na forum, a na pewno dowiesz się wielu ciekawych i przydatnych rzeczy...

A poczytał, poczytał, tu i nie tylko. Jako nowy na tym forum jeszcze nie bardzo wiem gdzie co szukać, ale naprawdę dużo inforacji znalazłem i je wykożystałem <jupi> . Madzia już sobie hula. Obeszło się bez wymiany przepustnicy(normalnie nie znalazłem takiej jak moja tzn. do 1.8 FP 90 KM, w miejscu klapki ma 35mm średnicy <nie> nawet takiej nie widzieli na'' szrotach''), skoro nie miałem przep. to zabrałem się za swoją(a co i tak jej więcej nie popsuje ;) ). tak więc zabrałem się za czyszczenie. Nie było tak strasznie. Następnie sprawdzanie, najpierw potencjometr wychylenia przep., no i niespodzianka brak żadnej reakcji, później czujnik na zderzaku przep. normalnie trochę się zastał. Udało mi się dopasować podobne podzespoły od innej przep. Dodam, że silniczek krokowy działał bez zarzutów. Nie wiem czy mam racje ale to chyba były przyczyny falowania obrotów. A podwyższone obroty na jałowym, no cóż moja wina, moja wina. Gdy pojawiło się falowanie obrotów, to wyczyściłem silniczek krokowy, niestety wyciągałem go z korpusu niezbyt uważnie. Nie zwróciłem uwagi na to, iż wyleciała z gniazda w korpusie taka mała uszczeleczka w którą wchodzi tłoczek silniczka krokowego i Madzia łapała lewe powietrze <jelen> :) (jak zawiozłem tak zregenerowaną przepustnice do mechanika to opowiedziałem o swoich spostrzeżeniach, ale do uszczelki się nie przyznałem ;) ). Dobrze, że istnieje takie forum. Bez rad jakie w nim wyczytałem, chyba do dziś bym szukał przepustnicy.
PZDR :)
sawek
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6