Komp wywala błąd 03 po odpaleniu silnika wywala tesz 03.
Skrzynia jest manual, a kody odczytywałem zgodnie z instrukcjami na stronie
www.mazdaspeed.pl Kasowałem kompa ale błąd nadal powraca.Czasami po ostrym ruszeniu, tak żeby silnikiem szarpneło, lampka check engine gasła.
Jesli to jest Cronos FS Automat < '96, to nie mogles odczytac dwucyfrowego bledu, poniewaz silnikiem i skrzynia steruje komputer Forda EEC-IV. Wszystkie kody sa trzycyfrowe, zaden nie zaczyna sie cyfre "0".
Koniecznie odczytaj kody dokladnie z ta instrukcja:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/dtc.phpJaksa napisał(a):Jest jeszcze jedna możłiwość- że wlałeś jakies paskudne paliwo i komputerek zwariował. Możesz to sprawdzić w ten sposób że : należy odłączyć całkowice akumulator, żeby komputer stracił pamięć- wystarczy na kilka minut -UWAGA- przy zimnym silniku. Potem podłączasz akumulator z powrotem i uruchamiasz silnik. Nie gazujesz, tylko zostawiasz go na biegu jałowym aż do momentu kiedy włączy się wentylator chłodnicy. Wtym właśnie momencie komputer zapamiętuje nowe parametry mieszanki. Jeśli lampka będzie świeciła nadal- to jednak masz problem – własnie najprawdopodobniej z sondą lambda.
A w którym manualu tak napisano ?
Niestety kolega "nowy" jest w bledzie.
Skasowanie pamieci KAM nastepuje faktycznie po odlaczeniu zasilania na kilka minut (lepiej wciscnac hamulec na kilka sekund). Nie ma jednak znaczenia czy silnik jest zimny, czy cieply. Faktycznie, po pierwszym uruchomienu silnika, komputer musi "nauczyc sie" parametrow pracy (zakresy odczytu z czujnikow), ale uczenie nalezy przeprowadzac samochodem jezdzac, a nie trzymajac go na postoju.
Nie mniej opisane dzialanie zaszkodzic nie moze, poza tym, ze jest strata czasu.
Komputer zbiera wlasciwe parametry dopiero po kilkunastu kilometrach jazdy z roznymi predkosciami, temperatura silnika, otwarciem przepustnicy, etc. Poza tym robi to przez bez przerwy poczas jazdy i nie spotkalem sie z informacja, jakoby mogl "zwariowac".
Kasowanie pamieci nastawow ma sens np. zaraz po remoncie silnika, wymianie istotnej czesci itp, ale zwykle nastepuje ono w naturalnej drodze, bo akumulator jest i tak odlaczany do przeprowadzenia samej naprawy.
Kasowania bledow DTC dokonuje sie poprzez wyciagniecie zwory STN-SIG RTN w chwili wyswietlania przez komputer kodow. Zapobiega to skasowaniu pamieci parametrow pracy silnika.
Pozdrawiam.