Check engine zapala sie i o/d – mruga
Auto w asb. Wymiana konwertera nie dała nic. II etap wymiana sterowania – bez efektu. Trwa rozbieranie całej skrzyni. :–(
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
odczytane kody – p1744- TCC system perform.
p0171 system too lean bank1
p0741 torque conv. clutch system stucki off
p0171 system too lean bank1
p0741 torque conv. clutch system stucki off
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
tylko odczyt kodów błędów. Zaznaczam, że powodem jest nie włączanie się lock up – po 20 km jazdy czyli po zagrzaniu się skrzyni. Szef powiedział że w 70% powodem niewłączania się sprzęgła konwertera jest sam konwerter. Jeden dzień trwała wymiana konwertera za cenę konwerter regenerowany i robocizna + olej 1160.00 zł. Działanie skrzyni absolutnie dokładnie takie samo. Następny dzień wymiana sterowania (elektrozaworów) też bez efektów. Dziś już telefonicznie dowiedziałem się że po rozebraniu skrzyni trzeba wymieniuć jedną taśmę i jakieś separatory oraz jedne tarczki są ponadpalane – cena 3715.00 zł Pytam czy to było przyczyną nie działania lock up-u. Odpowiedż- nie . Jutro rano mam dać odpowiedź – straszne: :( :( :(
Może miałem tylko przytkany układ chłodzenia – nie wiem co zdecydować.
Naprawę skrzyni bez przekonania czy postarać się o zakup innej.
Może miałem tylko przytkany układ chłodzenia – nie wiem co zdecydować.
Naprawę skrzyni bez przekonania czy postarać się o zakup innej.
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
Moim zdaniem, ktorego nie jestem pewien, ale zaskoczony rozrzutnoscia warsztatu, jednak je wypowiem, kolejnosc diagnozy powinna byc nastepujaca:
1. Sprawdzenie cisnien
2. Sprawdzenie czujnika predkosci samochodu (VSS) i predkosci obrotowej turbiny konwertera (TSS)
3. Stall-test przy pomocy zewnetrznego sterownika – chodzi o wymuszenie zalaczenia sprzegla konwertera (TCC) na niskich obrotach, co ma sprawdzic stan konwertera. Stall-test z jedna noga na hamulcu, a druga na pedale gazu moze tutaj nie byc zbyt dokladny z powodu zwiekszonych obrotow (okolo 2.5k rpm), co ma wplyw na wydajnosc pompy.
4. Podczas jazdy, najlepiej przy pomocy zew. kontrolera sprawdzic zalaczanie sie sprzegla TCC i zwiazane z tym, wyczuwalne zmiany obrotow i hamowania silnikiem.
Moim zdaniem przed rozebraniem skrzyni powinni jeszcze wczesniej sprawdzic/wymienic na probe rowniez blok sterownika (_zaworow_).
***
No i wyszedl charakterystyczny scenariusz wspolpracy z warsztatami ASB (i w ogole wszystkimi warsztatami) – wymieniac co sie da na koszt klienta, bo w koncu trafi sie na uszkodzony element.
Jako teoretyk (hehe) stawiam, ze jesli cisnienia byly OK, to na 70% problem tkwil w bloku elektrozaworow lub zaworow, a w 30% w samym konwerterze (potarfi w nim wytrzec sie lozysko oporowe, ktore jest zakonczone wypustami tworzacymi szczeliny, przez ktore jest upuszczany olej).
***
Co do decyzji, to ja (po moich doswiadczeniach) chyba jednak zdecydowalbym sie zabrac moje zabawki, [tiiit] warsztat, ze ch... a nie sie znaja i poszukac uzywanej skrzyni z przynajmniej polroczna gwarancja w cenie wlasnie okolo 3k PLN. Jesli dobrze rozumiem, to naciagneli Cie juz na 1160PLN, minus olej. Uwazam, ze powinni zmontowac te skrzynie jak jest, a pozniej negocjowalbym z nimi zerowe koszty za wymont/rozlozenie/zlozenie/zamont. Nie chce juz mowic, ze 3715PLN za tasme i komplet sprzegiel to troche duzo, no chyba ze wszystkie uszczelki i uszczelnienia beda nowe, a pompa wymieniona na 100% sprawna, po modyfikacjach.
1. Sprawdzenie cisnien
2. Sprawdzenie czujnika predkosci samochodu (VSS) i predkosci obrotowej turbiny konwertera (TSS)
3. Stall-test przy pomocy zewnetrznego sterownika – chodzi o wymuszenie zalaczenia sprzegla konwertera (TCC) na niskich obrotach, co ma sprawdzic stan konwertera. Stall-test z jedna noga na hamulcu, a druga na pedale gazu moze tutaj nie byc zbyt dokladny z powodu zwiekszonych obrotow (okolo 2.5k rpm), co ma wplyw na wydajnosc pompy.
4. Podczas jazdy, najlepiej przy pomocy zew. kontrolera sprawdzic zalaczanie sie sprzegla TCC i zwiazane z tym, wyczuwalne zmiany obrotow i hamowania silnikiem.
Moim zdaniem przed rozebraniem skrzyni powinni jeszcze wczesniej sprawdzic/wymienic na probe rowniez blok sterownika (_zaworow_).
***
No i wyszedl charakterystyczny scenariusz wspolpracy z warsztatami ASB (i w ogole wszystkimi warsztatami) – wymieniac co sie da na koszt klienta, bo w koncu trafi sie na uszkodzony element.
Jako teoretyk (hehe) stawiam, ze jesli cisnienia byly OK, to na 70% problem tkwil w bloku elektrozaworow lub zaworow, a w 30% w samym konwerterze (potarfi w nim wytrzec sie lozysko oporowe, ktore jest zakonczone wypustami tworzacymi szczeliny, przez ktore jest upuszczany olej).
***
Co do decyzji, to ja (po moich doswiadczeniach) chyba jednak zdecydowalbym sie zabrac moje zabawki, [tiiit] warsztat, ze ch... a nie sie znaja i poszukac uzywanej skrzyni z przynajmniej polroczna gwarancja w cenie wlasnie okolo 3k PLN. Jesli dobrze rozumiem, to naciagneli Cie juz na 1160PLN, minus olej. Uwazam, ze powinni zmontowac te skrzynie jak jest, a pozniej negocjowalbym z nimi zerowe koszty za wymont/rozlozenie/zlozenie/zamont. Nie chce juz mowic, ze 3715PLN za tasme i komplet sprzegiel to troche duzo, no chyba ze wszystkie uszczelki i uszczelnienia beda nowe, a pompa wymieniona na 100% sprawna, po modyfikacjach.
the right man in the wrong place...
Eugeniusz Jaroch napisał(a):Dziś już telefonicznie dowiedziałem się że po rozebraniu skrzyni trzeba wymieniuć jedną taśmę i jakieś separatory oraz jedne tarczki są ponadpalane – cena 3715.00 zł
dobrzy sa
Koszt nowych czesci to jakies 800zl – reszta to robocizna.
Tco_tm >
VSS pupy nie daje, bo by kod wyswietlalo.
Jesli konwenter bylby uwalony, to w kazdej sytuacji daloby sie to odczuc.
Ja bym wyjal sterownik, wyczyscil go, przeszlifowal gniazda i zalozyl nowe uszczelki (komplet naprawczy). Przy okazji jak skrzynia rozebrana, to mozna oczyscic kanaly olejowe.
Wogole co to za magicy, skoro nie zrobili podstawy – test cisnien. Jesli juz Ci maja robic, to czesci kupuj osobiscie w Samko ( www.samko.pl ). Nawet w detalu z przesylka bedziesz mial taniej. Sprzeglo po regeneracji z 6. miesieczna gwarancja to ok. 600zl
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Jak zwykle o czym sobie przypomne.
Na foto jest porownanie wielkosci chlodnicy oleju w 2.5, ale w 2.0 jest podobnie. Jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest zastosowanie dodatkowej/oddzielnej chlodnicy oleju. W US wiele osob tak robilo zaraz po uplywie gwarancji na auto. Koszt niewielki, a pozwala uniknac wielu awarii zwiazanych ze zbytnim nagrzewaniem sie oleju ATF.
A ponizej zestaw naprawczy HQ do CD4E – ok. 375$
Na foto jest porownanie wielkosci chlodnicy oleju w 2.5, ale w 2.0 jest podobnie. Jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest zastosowanie dodatkowej/oddzielnej chlodnicy oleju. W US wiele osob tak robilo zaraz po uplywie gwarancji na auto. Koszt niewielki, a pozwala uniknac wielu awarii zwiazanych ze zbytnim nagrzewaniem sie oleju ATF.
A ponizej zestaw naprawczy HQ do CD4E – ok. 375$
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
VSS pupy nie daje, bo by kod wyswietlalo.
Na pewno wiesz, ze problemy z VSS moga dawac bledy typu 628 i poslizgow na sprzeglach, bez wyraznego bledu wskazujacego na sam VSS. Z tego co wiem, to problemy sa w rodzaju zuzytej przekladni, zlego rodzaju czujnika, podatnosci na zaklocenia elektromagnetyczne, slabego sygnalu. Chociaz na logike nie powinno to miec zwiazku z temperatura oleju, ale na pewno objawia sie przy jednostajnej jezdzie.
Masz pomysl jaka chlodnice dostepna na naszym rynku wkladac do GE?
Przy okazji bede chcial jeszcze poruszyc moj problem, bo tez zwieksza sie on wraz ze wzrostem temperatury – spadek cisnienia oleju na wyzszych obrotach, a przy zmianie biegow, szczegolnie 2->3 jest zbyt dlugi "miedzyluz" (obroty leca w gore), ale ogolnie w oleju nie ma specjalnych sladow zuzytych okladzin.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
Oj tam, zostaw ten VSS
Ogolnie problem awarii w 80% zalatwia zamontowanie wydajniejszej chlodnicy. Takie info dali mi spece z US. Dobrze pasuje chlodnica od Forda Taurusa. Ewentualnie taka chlodnica jak na foto we wczesniejszym poscie – wymaga tylko odpowiedniego montazu.
Ogolnie problem awarii w 80% zalatwia zamontowanie wydajniejszej chlodnicy. Takie info dali mi spece z US. Dobrze pasuje chlodnica od Forda Taurusa. Ewentualnie taka chlodnica jak na foto we wczesniejszym poscie – wymaga tylko odpowiedniego montazu.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
A ja bym nie zostawiał VSS w spokoju.
Bardzo wiele skrzyń które mechaniory zakwlifikowali do naprawy naprawiłem przez wymianę VSS lu TR sensora. Bardzo często uszkodzenia wewnętrzne skrzyni np.sławetne pękanie kosza są tylko wynikiem uszkodzenia np TR sensora. Objawy są takie że wczasie jazdy np.na 4 biegu skrzynia nagle przełącza na 3 lub 2 a driver wali w kiere
pozdrawiam
Bardzo wiele skrzyń które mechaniory zakwlifikowali do naprawy naprawiłem przez wymianę VSS lu TR sensora. Bardzo często uszkodzenia wewnętrzne skrzyni np.sławetne pękanie kosza są tylko wynikiem uszkodzenia np TR sensora. Objawy są takie że wczasie jazdy np.na 4 biegu skrzynia nagle przełącza na 3 lub 2 a driver wali w kiere
pozdrawiam
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
kolejny [tiiit] sposob przedstawienia swoich wyzszosci
Maestro – przewalilem temat ASB z amerykancami. Jak jestes lepszy od nich, to moze im zaproponuj szkolenie.
[tiiit] mnie [tiiit] kumpel z LA jak szukalem uszkodzenia w swojej ASB. "Co Ty mi tu pierd... jak podstawy przed naprawa nie sprawdziles." A ze gosciu sklada CD4E w 40 minut to inna bajka.
Szacunek Dlugi dla Ciebie, ze pomagasz ludziskom, ale przeczytaj pierwsze pytanie. Skrzynia nie zachowuje sie tak od razu, a po rozgrzaniu
P.S. Pomijam sprawe, ze serwisy ASB w PL nie sprawdzaja wielu waznych rzeczy przed demontazem, tylko od razu wala – wyjebana na maxa.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Skoro jesteś najmądrzejszy na świecie to trwaj w tym przekonaniu. Podszkol się troche i wiedz że jeżeli jest skutek to czasem jest i przyczyna czasem prozaiczna. Pomyśl czy temperatura może mieć wpływ np.na TR sensor czy nie? Wtedy pisz swoje mądrości
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Dziekuję za porady !!!!!!! Jestem zobowiązany wszystkim.
Myślę, że padłem ofiarą rutyny mechaników ale mechanicy też.
Zamiary mieli dobre mimo że nie przeprowadzili badań diagnostyki jak należy. Tak sądzę bo gdyby przyczyną był konwerter to już w tym samym dniu odjechałbym autem. Gdyby powodem był blok sterowania i elektrozaworów to wyjechałbym po drugim dniu. To co najmniej spodziewane pozostało do roboty czyli sama skrzynia. Rozmawiałem ponownie i może z ceny uda się zejść nieco – w "samko"po podaniu objawów powiedzieli że koszt naprawy możew wynosić 2.000 do 4.500 +VAT . czyli podobnie.
Z kolei Szef warsztatu potwierdził że już mój konwerter rozcięli i jest zuzyty w znacznym stopniu a w skrzyni powycierane są panewki jeden komplet tarczek i taśma. Zapewne się zgodzę na robotę tam jeśli zagwarantują mi że to koniec kosztów i pewność że skrzynia będzie sprawna. Moze to jest możliwe ze już tak wyeksploatowana została skrzynia mimo przebiegu tylko 58kmil. Ale eksploatowany codziennie na odcinkach 1,3,10 km przez 7 lat na drogach krętych i pochyłych charakterystycznych dla Jastrzębia Zdroju. :–) bez wymiany oleju :–(.
Żałuję, że nie mam domu z garażem (200m do garażu i jest wąski -trudno coś tam zrobić) bo sam zrobiłbym próby kontrolując prąd i napięcie na TCC- aby wyeliminować wyłączenie z kompa czy zwarcie międzyzwojowe z cewki elektrozaworu i jeszcze miałem zamiar sprawdzić temperaturę skrzyni mocując sondę temperaturową multimetru do obudowy.
Przekonaliście mnie że warto zamontować dodatkową chłodnicę – może nawet z bypasem naz okres zimy.
Myślę, że padłem ofiarą rutyny mechaników ale mechanicy też.
Zamiary mieli dobre mimo że nie przeprowadzili badań diagnostyki jak należy. Tak sądzę bo gdyby przyczyną był konwerter to już w tym samym dniu odjechałbym autem. Gdyby powodem był blok sterowania i elektrozaworów to wyjechałbym po drugim dniu. To co najmniej spodziewane pozostało do roboty czyli sama skrzynia. Rozmawiałem ponownie i może z ceny uda się zejść nieco – w "samko"po podaniu objawów powiedzieli że koszt naprawy możew wynosić 2.000 do 4.500 +VAT . czyli podobnie.
Z kolei Szef warsztatu potwierdził że już mój konwerter rozcięli i jest zuzyty w znacznym stopniu a w skrzyni powycierane są panewki jeden komplet tarczek i taśma. Zapewne się zgodzę na robotę tam jeśli zagwarantują mi że to koniec kosztów i pewność że skrzynia będzie sprawna. Moze to jest możliwe ze już tak wyeksploatowana została skrzynia mimo przebiegu tylko 58kmil. Ale eksploatowany codziennie na odcinkach 1,3,10 km przez 7 lat na drogach krętych i pochyłych charakterystycznych dla Jastrzębia Zdroju. :–) bez wymiany oleju :–(.
Żałuję, że nie mam domu z garażem (200m do garażu i jest wąski -trudno coś tam zrobić) bo sam zrobiłbym próby kontrolując prąd i napięcie na TCC- aby wyeliminować wyłączenie z kompa czy zwarcie międzyzwojowe z cewki elektrozaworu i jeszcze miałem zamiar sprawdzić temperaturę skrzyni mocując sondę temperaturową multimetru do obudowy.
Przekonaliście mnie że warto zamontować dodatkową chłodnicę – może nawet z bypasem naz okres zimy.
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
Długi napisał(a):Skoro jesteś najmądrzejszy na świecie to trwaj w tym przekonaniu. Podszkol się troche i wiedz że jeżeli jest skutek to czasem jest i przyczyna czasem prozaiczna. Pomyśl czy temperatura może mieć wpływ np.na TR sensor czy nie? Wtedy pisz swoje mądrości
Jak jestes lepszy od gosci z US to gratuluje.
Akurat o CD4E konsultuje online na biezaco i zaczyna mnie [tiiit] bawic Twoja pewnosc siebie.
Jak uzyskasz srednia 2-3 skrzynie ASB dziennie to mozemy pogadac, bo jak na razie dajesz rady, ktore w d... mozna sobie wsadzic. Przeczytaj sobie jeszcze taz, ze gosciu ma problem od 7 lat, a przez ten okres to przez blad, na ktory wskazujesz to by ASB zlom zaliczyla.
Proponuje troche rozwagi i pokory do wlasnych umiejetnosci. Ja nie pisze o czyms, czego nie skonsultowalem ze znajomumi z US. Oni robia to na codzien, wiec nie bede sie z nimi spieral.
a ogole mam to gdzies
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
US to twój fetysz? onanizujesz się wpatrując w ekran?
Czy w stanach mieszkają bogowie?, Jak myślisz które miejsce zajeli amarykanie w MazTech'u
Moje rady wydrukuj sobie, zwiń w rurkę i wsadź tam gdzie napisałeś, jeżeli ci ulży
Gdybyś naprawiał 2 -3 skrzynie dziennie to w pół roku obsłużyłbyś wszystkie skrzynie w polsce.
Powiem ci tak, moje doświadczenie zawodowe i przygotowanie teoretyczne pozwalają na udzielanie rad i wyciąganie wniosków do których ty nie dojdziesz może nigdy. Prowadzę serwis do którego (będę w tym momencie nieskromny) zjeżdzają samochody z wielu krańców naszego kraju z którymi tacy fachowcy jak ty nie dają rady.
Czy w stanach mieszkają bogowie?, Jak myślisz które miejsce zajeli amarykanie w MazTech'u
Moje rady wydrukuj sobie, zwiń w rurkę i wsadź tam gdzie napisałeś, jeżeli ci ulży
Gdybyś naprawiał 2 -3 skrzynie dziennie to w pół roku obsłużyłbyś wszystkie skrzynie w polsce.
Powiem ci tak, moje doświadczenie zawodowe i przygotowanie teoretyczne pozwalają na udzielanie rad i wyciąganie wniosków do których ty nie dojdziesz może nigdy. Prowadzę serwis do którego (będę w tym momencie nieskromny) zjeżdzają samochody z wielu krańców naszego kraju z którymi tacy fachowcy jak ty nie dają rady.
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
[tiiit] jestes, ale troche pokory wobec innych
P.S. Jak chcesz telefony to Ci podawm na PW – beda mieli chlopaki niezly ubwa, bo im tlumacze co piszesz
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6