Check engine zapala sie i o/d – mruga
hmm, nie bede tlumaczyl, bo szkoda mi czasu
w srocie – wiem tyle, ze moge ASB zdjagnozowac na tyle dokladnie (bez zdejmowania), ze mam wiele podziekowan – reszte mam d... No i od wiekszosci kasy za to nie biore, co wielu dziwi
w srocie – wiem tyle, ze moge ASB zdjagnozowac na tyle dokladnie (bez zdejmowania), ze mam wiele podziekowan – reszte mam d... No i od wiekszosci kasy za to nie biore, co wielu dziwi
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Panowie chciałem przypomnieć ,że problem pojawił się w 2003 r. się raz w lecie – ponad rok temu- jeden raz w czasie pokonywania pętli bieszczadzkich. W lutym 1200km i nic. Następny raz dopiero pod koniec kwietnia br- na trasie.
Od maja systematycznie po 20 -30 km. nigdy przy krótszych trasach i jeżdzeniu po mieście. Ten problem to zrzut loock-up-u i sygnalizacja mruganiem lampki o/d . I kiedy jechałem z wyłączonym przyciskiem na dzwigni o/d to nawet po 120 km nie było błędu a kiedy włączyłem o/d to za chwilę lampka się zapalała.
Proszę o więcej wyrozumiałości dla siebie bo przecież rady wasze wynikają z dobrej woli dla klubowiczów jednoczącej nas marki i naszego ukochanego, niezawodnego i komfortowego autka. Jeśli ktoś jest przekonany o słuszności swego rozumowania to tylko dobrze uzasadnione wskazanie błędu w tym rozumowaniu moze zmienić opinię czy diagnozę adwersarza.
Przepraszam za wymądrzanie się :–).
Od maja systematycznie po 20 -30 km. nigdy przy krótszych trasach i jeżdzeniu po mieście. Ten problem to zrzut loock-up-u i sygnalizacja mruganiem lampki o/d . I kiedy jechałem z wyłączonym przyciskiem na dzwigni o/d to nawet po 120 km nie było błędu a kiedy włączyłem o/d to za chwilę lampka się zapalała.
Proszę o więcej wyrozumiałości dla siebie bo przecież rady wasze wynikają z dobrej woli dla klubowiczów jednoczącej nas marki i naszego ukochanego, niezawodnego i komfortowego autka. Jeśli ktoś jest przekonany o słuszności swego rozumowania to tylko dobrze uzasadnione wskazanie błędu w tym rozumowaniu moze zmienić opinię czy diagnozę adwersarza.
Przepraszam za wymądrzanie się :–).
ejaro
- Od: 11 cze 2004, 07:01
- Posty: 18
- Skąd: Jastrzebie Z
- Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa
pisaliscie
"zrobiłbym próby kontrolując prąd i napięcie na TCC- aby wyeliminować wyłączenie z kompa czy zwarcie międzyzwojowe z cewki elektrozaworu "
o co w tym chodzi ?
sam mam AT w xedosce6 i jestem ciekaw o co chodzi bo tez bym se chcial sprawdzic bledy !
a mzoe wiecie gdzie dostane kabelek + Soft aby podlaczyc do PC ?
bo czytalem o tej diodzie w DIAGNOSIC ale nie wiem czy to warto i cos pokaze
"zrobiłbym próby kontrolując prąd i napięcie na TCC- aby wyeliminować wyłączenie z kompa czy zwarcie międzyzwojowe z cewki elektrozaworu "
o co w tym chodzi ?
sam mam AT w xedosce6 i jestem ciekaw o co chodzi bo tez bym se chcial sprawdzic bledy !
a mzoe wiecie gdzie dostane kabelek + Soft aby podlaczyc do PC ?
bo czytalem o tej diodzie w DIAGNOSIC ale nie wiem czy to warto i cos pokaze
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
zrobiłbym próby kontrolując prąd i napięcie na TCC- aby wyeliminować wyłączenie z kompa czy zwarcie międzyzwojowe z cewki elektrozaworu
Chodzi o sprawdzenie, czy do elektrozaworu kontrolujacego TCC (Torque Converter Clutch) w ogole dochodzi sygnal sterujacy. Tutaj od razu uwaga, ze trzeba to sprawdzic oscyloskopem, bo sterowanie jest sygnalem modulowanym czestotliwosciowo, o przebiegu prostokatnym. Oczywiscie za samym elektrozaworem jest jeszcze zawor, ktory sterowany przez elektrozawor otwiera i domyka linie olejowa do TCC. Poniewaz elektrozawory byly juz wymieniane i jesli cisnienie liniowe jest w normie, to wlasnie trzeba w dalszej kolejnosci sprawdzic ten zawor (BCC Valve – Bypass Clutch Control Valve).
a mzoe wiecie gdzie dostane kabelek + Soft aby podlaczyc do PC ?
bo czytalem o tej diodzie w DIAGNOSIC ale nie wiem czy to warto i cos pokaze
Niestety system sterowania mazdy (MECS) jest bardzo uproszczony i duzo informacji nie dostaniesz, ale dioda jak najbardziej mozesz odczytac ew. kody bledow (DTC – Diagnostic Trouble Codes). Dysponujac fabrycznym testerem mazdy (lub forda w przypadku Cronosa FS) mozna przeprowadzic na skrzyni wiele testow. Chodzi o mozliwosc niezaleznego wlaczania poszczegolnych elementow skrzyni. W takie urzadzenie powinien byc wyposazony praktycznie kazdy warsztat ASB, ale to chyba marzenia, skoro praktycznie nikt w Polsce nie potrafi przeprowadzic testu cisnien.
the right man in the wrong place...
tetser WDS stosowany przez forda i mazdę nie wymaga znajomości procedur, po prostu w pewnym momencie diagnostyki prowadzonej poprosi cię o podłączenie przetwornika ciśnienie/napięcie i wkręcenie w odpowiednie mieisce skrzyni. Wystarczy postępować wg instrukcji na ekranie. W ogóle decyzję o wyciągnięciu skrzyni bez rzetelnej diagnostyki elektroniki sprawdzenia ciśnień, jazdy próbnej z podłączonym testerem w celu zaobserwowania odczytu czujników w momencie zaistnienia usterki uważam za bezsensowną. Niestety w testery nieustannie trzeba inwestować i to jest zapora dla rzeźbiaźy.
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
rozumiem jutro pobawie sie diada i posprawdzam
dzieki wielkie za wyjasnienie chyba najwazniejsze ze ze swoja skrzynka mam zdrowo ! wiec lepiej nie meiszam w niej tylko mysle o wymianie oleju bo sa, nie wiem keidy byl wymieniany hahah poprzedni wlasciciel tez nalezal do klubu weic moze dbal ale lepiej wymienic hehe pozdrawiam
dzieki wielkie za wyjasnienie chyba najwazniejsze ze ze swoja skrzynka mam zdrowo ! wiec lepiej nie meiszam w niej tylko mysle o wymianie oleju bo sa, nie wiem keidy byl wymieniany hahah poprzedni wlasciciel tez nalezal do klubu weic moze dbal ale lepiej wymienic hehe pozdrawiam
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
Pokaze co nieco, a przynajmniej pare pierdolek wyeliminuje. No i rocznik auta podaj, bo to dosc istotne.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Masz OBD II – wiekszosc kodow odczytasz tylko przez odpowiedni skaner.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Nie bede sie spieral – w Probe od 96 r. jest OBD II. Nie zadziala metoda z dioda. Nie tyczy sie to TCM.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Z tego co pamietam to od 96 r. wszystkie mazdy i fordy w US przeszly na OBD II. Nie wiem jak w EU, ale mysle ze bylo podobnie. Mialem taki przypadek jak piszesz 96 z OBD I. Robilem Probe 2.5 96r. i nie szlo odczytac skanerem. Dopiero po nr VIN okazalo sie, ze rocznik jest 95, a wszedzie w papierach 96.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Długi napisał(a):Greyg napisał(a):Masz OBD II – wiekszosc kodow odczytasz tylko przez odpowiedni skaner.
Bzdura!
No to ustalmy. Zakladajac, ze to jest juz OBD-II (bo '96 rok), to czy da sie odczytac dioda z wyprowadzenia FEN pelen zestaw DTC – przynajmniej ten, ktory jest przewidziany dla OBD-I?
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Długi napisał(a):Greyg napisał(a):Masz OBD II – wiekszosc kodow odczytasz tylko przez odpowiedni skaner.
Bzdura!
No to ustalmy. Zakladajac, ze to jest juz OBD-II (bo '96 rok), to czy da sie odczytac dioda z wyprowadzenia FEN pelen zestaw DTC – przynajmniej ten, ktory jest przewidziany dla OBD-I?
Wywołanie testu TAT do GND, odczyt mrugającym O/D lub na FAT diodą, o czym wy mówicie co do tego ma OBD???????????
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Nie na temat!
xedos to nie probe ani cronos
xed ma osobną diagnostykę skrzyni biegów
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6