Wymiana zaworka pompy olejowej – fotorelacja (626 GE FS)

Postprzez ReWolver » 15 mar 2008, 14:38

ReWolver napisał(a):ja mam inny sposob na klekotanie, moze mnie zbesztacie i powiecie ze profanacja itp, ale to dziala :D
mianowicie jest sobie taki srodek do oleju firmy Liqui Moly
"HYDRO STÖSSEL ADDITIV
(WYCISZACZ HYDRAULICZNEGO POPYCHACZA)
Specjalistyczny dodatek do oleju silnikowego, usuwa szum wytwarzany przez hydrauliczne popychacze."
mozna to kupic np w IC za okolo 36 zl
INDEKS: LIM1009/2698
PRODUCENT: LIQUI MOLY
Obrazek

zalalem to kiedys do opla vectry 1,6 i teraz wlalem to do mazdy mx-3 1,6 107KM,
klekotanie w mazdzie bylo tragiczne nawet po wymianie oleju ( na GM10w40) czy zimny czy cieply silnik, a tragedia byla juz jak przycisnalem troche kilometrow na wyzszych obrotach to lazila gorzej niz diesel.
teraz jak makiem zasial cisza nawet na zimnym, mam wrazenie ze nawet zrobil sie dynamiczniejszy silnik bo przed tym to go mulilo po mocnym depnieciu.

Ja osobiscie polecam ten wynalazek, nie drogi i latwy w zastosowaniu, nie dowiarkom moge zaprezentowac mazde na zywo jak dziala.

Pozdrawiam
ReW.


no i sobie podzialalo kilka tygodni tylko niestety, kurcze a tak bylo cicho,
znowu klekocze jak bocian widac srodek ten jest tylko dorazny i tymczasowy w przypadku madzi, czeka mnie wymiana tego zaworka pewnie .

Pozdrawiam
ReW.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2007, 12:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Opel Calibra V6 2.5
Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez Rekin » 7 kwi 2008, 19:51

Ja kilka dni temu zauważyłem typowe cykanie przy wolnych obrotach , olej na bagnecie pokazywał 3/4 stany dolałem do F i juz nie cyka :P jak na razie ,zobaczymy co dalej będzie ;)
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez marcus_87 » 20 kwi 2008, 16:34

kwak napisał(a):
Bodek napisał(a): Zamiast tracić czas na szukanie w Krakowie, zamów sobie komplet w AZ-AUTO w Wawie. Przesyłka dotrze na drugi dzień Do FS'a komplecik kosztował mnie niecałe 60zł wraz z przesyłką


już dzwoniłem do serwisu mazdy w krakowie (J.Conrada 45 Telefon: 012 638 67 49 -jak by ktoś był zainteresowany), zamówiłem, około 50zł,termin realizacji jakieś 4 dni.
ale dzięki za namiary.


kwak wymieniles juz ten zaworek? jak efekty? tez mi troche klekocze i ciekaw jestem czy u nas w BP pomaga wymiana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez tomson33 » 25 kwi 2008, 16:59

jak na przedstawiciela wlkp masz fajny tyłek!!!
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 16:59
Posty: 28
Skąd: sieraków wlkp
Auto: mazda xedos6 2.0v6

Postprzez jacks » 4 maja 2008, 18:25

Witam

Czy możecie mi powiedzieć co u mnie klekocze ??

http://www.jacks.x.pl/silnik.mp3

Czy wymiana tego zaworka w MX-3 V6 jest taka sama jak w fotorelacji ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez jacobs » 4 maja 2008, 18:36

tomson33 napisał(a):jak na przedstawiciela wlkp masz fajny tyłek!

hahaha hahaha
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez kwak » 4 maja 2008, 20:27

marcus_87 napisał(a):kwak wymieniles juz ten zaworek? jak efekty? tez mi troche klekocze i ciekaw jestem czy u nas w BP pomaga wymiana


tak się złożyło że wcześniej zaaplikowałem ceramizer, jestem na etapie testowania, jest wyraźna poprawa, po dłuższej jeździe troche postuka na wolnych obrotach ale zaraz cichnie.
części zamienne (zaworka) mam ale narazie się wstrzymałem z wymianą bo chcę się przekonać co jest wart ceramizer.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:58
Posty: 51

Postprzez Gremlin » 25 maja 2008, 12:27

ja jestem po wymianie zaworka....koszt to 70 zł ....60 zaworek i sprężynka i 10 koszt przesyłki za pobraniem...zabrało mi to z kumplem około 4 godzinki i 10 piwek....z rozebraniem elementów nie było problemu.. .wymiana też ok...do czyszczenia z resztek silikonu użyłem gąbki do mycia naczyń z twardym włosiem... .trochę benzynki do czyszczenia i wszystko lśniło...później nowym silikonik jakiś niemiecki reinzosil czy jakoś tak...wymiana olejku i :| klekot na dzień dobry :| :| rozgrzałem silnik i nadal to samo... więc zniechęceni poszliśmy się dobić w barze...następnego dnia odpał i klekot nadal...przejechałem ok 5 km i cisza...trasa do Łodzi i z powrotem, razem 200km, i cisza
Więc efekt jednak zadowalający a co do klekotu na zimno to o jakieś 60% ciszej.
Sprzedam lewe przednie drzwi do 626 GE hatchback z szybą i mechanizmem ręcznym podnoszenia szyby kolor 6Z
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2007, 12:19
Posty: 14
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V '94

Postprzez Hugo » 25 maja 2008, 14:56

Bimbak napisał(a):W FSie zaworek ten miał fabrycznie wadliwą konstrukcję dlatego tyle się go wymienia. Poprawiono to dopiero chyba w 95 roku
Moja 626 FS jest z sierpnia 1995 r. i również coś stuka, ale tylko na wolnych obrotach jak się dobrze rozgrzeje i zaklekocze po muśnięciu pedału gazu. Dźwięk dochodzi zza przedniego koła od strony kierowcy, więc to chyba nie zaworek, bo jest tam skrzynia biegów.
Z prawej strony tego prawie nie słychać. Przebieg auta 216 000 km. Zaworek stuka czy nie zaworek?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chudy » 25 maja 2008, 15:05

Hugo napisał(a):Zaworek stuka czy nie zaworek?


Zaworek nie stuka – jeśli już moga stukać popychacze :) a zaworek odpowiedzialny jest za prawidłowe ciśnienie oleju na hydraulicznych samoregulatorach popychaczy... wiadomo – złe ciśnienie oleju – popychacze zaczynają stukać :) ale u Ciebie Hugo to wydaje sie być coś innego i bym się nie przejmował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez MadziaForever » 4 cze 2008, 19:15

ReWolver napisał(a):
ReWolver napisał(a):ja mam inny sposob na klekotanie, moze mnie zbesztacie i powiecie ze profanacja itp, ale to dziala :D
mianowicie jest sobie taki srodek do oleju firmy Liqui Moly
"HYDRO STÖSSEL ADDITIV
(WYCISZACZ HYDRAULICZNEGO POPYCHACZA)
Specjalistyczny dodatek do oleju silnikowego, usuwa szum wytwarzany przez hydrauliczne popychacze."
mozna to kupic np w IC za okolo 36 zl
INDEKS: LIM1009/2698
PRODUCENT: LIQUI MOLY
Obrazek

zalalem to kiedys do opla vectry 1,6 i teraz wlalem to do mazdy mx-3 1,6 107KM,
klekotanie w mazdzie bylo tragiczne nawet po wymianie oleju ( na GM10w40) czy zimny czy cieply silnik, a tragedia byla juz jak przycisnalem troche kilometrow na wyzszych obrotach to lazila gorzej niz diesel.
teraz jak makiem zasial cisza nawet na zimnym, mam wrazenie ze nawet zrobil sie dynamiczniejszy silnik bo przed tym to go mulilo po mocnym depnieciu.

Ja osobiscie polecam ten wynalazek, nie drogi i latwy w zastosowaniu, nie dowiarkom moge zaprezentowac mazde na zywo jak dziala.

Pozdrawiam
ReW.


no i sobie podzialalo kilka tygodni tylko niestety, kurcze a tak bylo cicho,
znowu klekocze jak bocian widac srodek ten jest tylko dorazny i tymczasowy w przypadku madzi, czeka mnie wymiana tego zaworka pewnie .

Pozdrawiam
ReW.


Chciałem powiedzieć to samo.. że w szoku jestem po zastosowaniu tego środka..
no ale przeczytałem i pewnie za 2tyg też mi mina zrzednie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Hugo » 22 cze 2008, 20:00

Mam pytanie, ponieważ zauważyłem dzisiaj, że cieknie mi olej spod miski olejowej. Uszczelnienie jej chcę połączyć z wymianą oleju w silniku. Chciałem ją odkręcić i uszczelnić, ale czy miskę przykręcają te same śruby co aluminiowy plaster nad nią? Pytam dlatego, bo nie wiem czy po odkręceniu miski nie dojdzie do rozszczelnienia tego plastra od bloku silnika, a nie chciałem go ruszać, bo po co.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez alf28 » 23 cze 2008, 08:58

Hugo napisał(a):Chciałem ją odkręcić i uszczelnić, ale czy miskę przykręcają te same śruby co aluminiowy plaster nad nią?
w zdecydowanej większości te same.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez radost » 23 cze 2008, 12:28

Hugo napisał(a):czy po odkręceniu miski nie dojdzie do rozszczelnienia tego plastra od bloku silnika



Nie ma takiej opcji. Plaster trzyma kilka o wiele masywniejszych śrób.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Bodek » 23 cze 2008, 17:15

Możesz śmiało ściągnąć miskę nie martwiąc sięo plaster – nie odpadnie !!!!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Hugo » 23 cze 2008, 23:39

Zrobione! Poczyszczone, wymyte i dokręcone. Zobaczymy czy będzie sucho. Na razie jest :D
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez adi_1233 » 5 sie 2008, 12:04

witam
mam pare pytań
zamierzam wymienić zaworek..., bo ostatni zaczął walić jak bym dieslem jeździł (jeszcze przez przypadek rope zaleje).
wcześniej stukalo troche przy odpalaniu i jak sie mocno rozgrzał.

teraz wali caly czas bo ojciec przegrzał silnik (uciekał płyn), ale już mam nową chłodnice...

gdzie ten zaworek można kupić na podlasiu.. tylko w ASO???

mam zalany mineral ... czy moge przy wymianie zalac polsymtetyk, czy lepiej niech bedzie ten minerał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 20:17
Posty: 12
Skąd: bialystok
Auto: mazda 626 1,8 1992 GE

Postprzez pawelMX6 » 5 sie 2008, 13:19

adi_1233, ja kupiłem w ASO, nie ma zamienników jakby co. Co do oleju – ja po zmianie zaworka przeszedłem z mineralnego na półsyntetyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez slawek323 » 17 sie 2008, 17:56

Baha napisał(a):Ja mialem ten problem (Mazda cykala jak diesel). Jak ja kupowalem juz tak miala i gdy pierwszy raz wymienilem olej bylo tak samo (olej firmy Esso 10W-40). Po przejechaniu 10 tys km zmienilem olej na Mobil Super S 10W-40 i juz nie cyka. Jestem w szoku ze moja Mazda chodzi tak cichutko. Zrobilem 1,5tys km i nadal chodzi cichutko i mam nadzieje ze tak zostanie. Przed wymiana oleju zastanawialem sie nad wymiana zaworka, jednak tego nie zrobilem i wychodzi na to ze zaoszczedzilem pare zl.


kolego miałem cykanie na mocno rozgrzanym silniku jeździłem na półsyntetyku 10W40, przed wymianą oleju wlałem płukanke w postaci nafty,zrobiłem tak ze 100kilometrów później zlałem olej i zalałem pełny syntetyk 5w40 !!!mam duzy dostęp do olejów to postanowiłem zrobić eksperyment bałem sie troche o motor pierwsze odpalnie hydrauliczne popychacze niezle zaczeły grac, ale przejechałem sie pełną gębą i zrobiło się nieco lepiej obenie jest kapitalna cisza nawet przy maksymalnie rozgrzanym motorze czasami tylko jak auto postoi dwa dni to cos sie tam odezwie, a z mechanicznego punktu widzenai powinno byc jeszzcze gorzej... pełen sukces mazda ma 190 tysiecy przebiegu, pewnie jeszcze lepszy by byl olej 10w60 z tym ze cena jest mega wielka
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez jopekmp123 » 2 wrz 2008, 18:29

witam wszystkich mam mazde 626 1.8 97r i tez mam klekotanie myslicie ze ta sprawa moze dotyczyc tez tego magicznego zaworka?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 11:59
Posty: 61
Auto: Mazda 626 99r GF 2.0 116km
benzyna+gaz(stag4)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6