Wymiana zaworka pompy olejowej – fotorelacja (626 GE FS)

Postprzez egzi » 18 lip 2007, 23:28

Jezeli w trakcie spuszczania nic sie do niego nie dostalo typu tona piachu, litr wody lub podobne to ja osobiscie nie widze przeszkod.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2006, 19:42
Posty: 35
Skąd: Lubartów k Lublina
Auto: Mazda 626GE 1,8i 16V 1994r.

Postprzez panstasio » 19 lip 2007, 08:19

Jak nalezy wymienić ten zaworek w 2,5 V6?
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez qbass » 19 lip 2007, 16:05

panstasio, z tego co już przeczytałem, bo też nikt mi tu nie odpowiedział, to silnika kl 2.5V6 ten temat nie dotyczy. Jak klekocze to prawdopodobnie sprężynki na wałkach nierządu :P
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Reagan » 19 lip 2007, 16:51

qbass napisał(a):silnika kl 2.5V6 ten temat nie dotyczy


To dlaczego w AZ Auto idą jak woda :D Kosztuje to jakieś grosze zupełnie.

Przy remoncie wymieniono mi zaworek bo on tez się zużywa w Kl-ach, może nie tak szybko ale się zużywa. panstasio jednak jaka procedura wymiany to nie wiem ale możesz zawsze pomęczyć telefonicznie wieśka z dębicy. Namiary masz w dzile xedos9/929 – polecane serwisy millera

Możemy sobie kiedyś obsłuchać swoje KaeLe jak chcesz. Chyba to Twoje MX6 widziałem pare razy pod Kauflandem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez drednot » 19 lip 2007, 17:59

siemanko. fajna recka ale mam pytanie. Czy w Cronosie '94 2.0i 16V wymiana może wyglądać podobnie? I 2-gie: lepiej uszczelniać silikonem czy skombinować uszczelkę? <faja>
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 11:24
Posty: 6
Skąd: gdańsk
Auto: m626 Cronos 2.0i 16V DOHC '94

Postprzez Bodek » 19 lip 2007, 19:14

Nie wiem czy tu mogę to napisać ale do FS'a zaworek w AZ AUTO kosztuje 45 zł

pozdrawiam !
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez panstasio » 19 lip 2007, 21:09

Reagan jak najbardziej .... fajnie się będzie spotkac....
hihihihihihi
Legionowo power ;P
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez Grzyby » 19 lip 2007, 21:17

drednot napisał(a):siemanko. fajna recka ale mam pytanie. Czy w Cronosie '94 2.0i 16V wymiana może wyglądać podobnie?

identycznie


drednot napisał(a): I 2-gie: lepiej uszczelniać silikonem czy skombinować uszczelkę?

Nie ma do tego uszczelki. Fabrycznie uszczelnione jest na silikonie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez drednot » 19 lip 2007, 22:51

dzieki Grzyby :]
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 11:24
Posty: 6
Skąd: gdańsk
Auto: m626 Cronos 2.0i 16V DOHC '94

Postprzez Reagan » 20 lip 2007, 08:51

panstasio napisał(a):Reagan jak najbardziej .... fajnie się będzie spotkac....
hihihihihihi
Legionowo power


<spoko>

604 242 114 dzwoń w zasadzie mam czas codziennie ale najlepiej po 22.00 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Bimbak » 20 lip 2007, 09:12

stasio. W FSie zaworek ten miał fabrycznie wadliwą konstrukcję dlatego tyle się go wymienia. Poprawiono to dopiero chyba w 95 roku. W KLce możliwe że też się to wymienia, ale pewnie tylko sprężynkę zaworka która ma prawo się uklepać po paru latach. Jakby co to długość nominalna nienaprężonej sprężynki to 46,79mm (w KLce tak samo jak w FSie)
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez panstasio » 20 lip 2007, 09:32

senkju bracie bimbaku.... a wracając do tematu – chałas klepania i stukania odkryty – wtrysk gazu nie jest na sztywno przymocowany i uderzał rytmicznie o maske <glupek2> hahaha hahaha
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez Bodek » 21 lip 2007, 00:50

Dziś była wymiana zaworka. O efekcie napiszę jutro...

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez rikardo » 21 lip 2007, 11:23

chciałem jeszcze dodać ,że po uszkodzeniu tego plastra aluminium kupiłem używany na allegro i faktycznie mój był troche inny także uważajcie bo nie wszystkie 2,0 16v rozkręca się tak samo, w nie których zeby zciągnąć ten plaster aluminium trzeba odkręcić skrzynie od silnika ale to zdaża sie bardzo żadko, a zaworek faktycznie można bymienić bez zciągania tego aluminium wystarczy odkręcić tylko miske metalową i już jest dostęp do zaworka
pozdrawiam
nie ma to jak japoniec
Początkujący
 
Od: 27 maja 2007, 19:10
Posty: 25
Skąd: jarosław
Auto: mazda mx-6 2,0 16v srebrna

Postprzez Bodek » 22 lip 2007, 13:14

No fakt, ja np. nie musiałem ustawiać koła zamochowego aby uzyskać dostęp do tych dwóch śrub. Śrub, u mnie były śruby (w zasadzie to śrubki), a na zdjęciu z fotorelacji to chyba jakieś szpilki są a na nich nakrętka...

Efekt jst 100% zadowalający. Polecam zaworek !!

Dzięki Egzi za naświetlenie tematu !!

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Widelec » 23 lip 2007, 01:32

się podepnę odkopię temat – czy wymiana podobnie wygląda w Xedosie 6 KF ?? czy tam jest to rozwiązane całkiem inaczej? Klekocze mi i nie wiem czy na podstawie tego co tu jest zrobię to u siebie, czy u mnie całkiem inaczej się to robi...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez MadziaForever » 19 sie 2007, 20:55

Redoo napisał(a):
Alians napisał(a):olej na Mobil 10w40.

poczytaj na forum o olejach ja bym nie polecał Mobila :|


egzi ehh niezły meches z Ciebie ;)

osobiście Polecam Valvoline

Piękna fotorelacja, natchnołeś mnie taką odwagą że przy następnej wymianie oleju sam sie za to wezmę <faja>
Dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez egzi » 19 sie 2007, 22:10

Dzieki, fajnie ze sie przydala fotorelacja.
Ja od siebie dodam jeszcze, ze z czasem nawet sie poprawila praca silnika. Teraz nawet przy odpalaniu na zimno nie zauwazam stukania a przejechalem juz 4000km. Tyle tylko ze zezarl mi przez ten czas oleju z max na min. Ciekawe czy wymiana zaworka ma z tym jakis zwiazek, wczesniej az takiego ubytku nie zauwazalem. Powodem tego raczej nie jest uszczelnienie michy, nie widac zeby gdzies cieklo i nie zostawaia zadnych plam na postoju.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2006, 19:42
Posty: 35
Skąd: Lubartów k Lublina
Auto: Mazda 626GE 1,8i 16V 1994r.

Postprzez rafbru » 3 wrz 2007, 15:47

Pod sprężynka jest podkładka z kołnierzem i element w kształcie podkowy trzymający wszystko w kupie. Mam pytanie czy ten element jest do powtórnego wykorzystania czy z nowym tłoczkiem trzeba wstawić nowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:31
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz

Postprzez sołtys » 3 wrz 2007, 15:58

pytanie czy ten element jest do powtórnego wykorzystania czy z nowym tłoczkiem trzeba wstawić nowy?


W wersji minimum wystarczy ci zaworek (tłoczek) i sprężynka reszte można włożyć starą ja tak zrobiłem i mam spokój koszt części 70zł z przesyłką od smirnoffa
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6