Przywieszajacy sie pedal gazu – jak ustawić TPSa (626 GE)

Postprzez SHY » 18 sty 2007, 00:37

Tommek_323 napisał(a):3. w trybie testu tak


Oj raczej nie – przy puszczonym pedale gazu wentylator stoi – wciskasz gaz (czujnik wolnyc obrotow to wykrywa) wlacza sie wentylator. Pisze jak jest u mnie, ale to nie musi byc wcale dobrze.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Loczek » 3 lut 2007, 17:31

Witam.

Przeczyściłem przepustnice, przez co niema problemów z zacinajacym sie gazem, przepustnica chodzi lekko bez zadnych luzów i nigdzie nie blokuje.

Ale jest problem po złozeniu calosci zestawu, jest wyrażny brak mocy. NIe widac zeby gdzie kolwiek ciągło lewe powietrze i raczej nie nie pozamieniałem bo tego sie zrobic nieda, czynnosc powtarzałem dwa razy i efekt ten sam, dodam ze uszczelka zostałą wykonana z tektury.

Ktos ma jakis pomysł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Loczek » 4 lut 2007, 19:43

Witam ponownie.

Troche sie zmieniło, otóż:

Ropzebrałem jeszcze raz przepustnice i silniczek krokowy, wszystko mechanicznie chodzi jak nalezy, nic sie nei blokuje i nie zawiesza.

Auto chodzi troszke inaczej otóż:
Kreci sie lepiej ale ma dziure po 4 rpm.

I dalej czuje lekki spadek mocy.

Czy ktos jest w stanie mi pomóc?

Albo cyz ktos dysponuje wykresem z hamownii zdrowego FS'a?

Koljne infoo:

Problemy z odpalenie, pali i gasnie.
Jak zwalniam gasnie.
Obroty wariują.

Mysle ze to cos z krokowym sie pierniczy. Jutro sie psotaram go rozebrac na czesci pierwsze.

Moze ktos ma jakis pomysł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez stanbart » 2 mar 2007, 15:42

Po wejżeniu w tym terminie, nie wiem czy znalazółeś problem czy nie, ale moim zdaniem na bazie moich doświadczeń i dedukcji, ponowne rozbieranie nie mogło dać skutku. Po czyszczeniu przepustnicy nastąpiły dwa elementy :
– złe wyregulowanie położenia czujnika położenia przepustnicy ( na 2 śrubkach otwory przesuwne ),
– albo wypięty trzymak łączenia czujnika z przepustnicą, dla pewności spięcia obojga trzeba włożyć czujnik w gniazdo poza otwory, poruszanie nim lub przepustnicą winno być wyczuwalne spreżyste ciągnięcie obrotowe, nastawić na otwory wkręcić śrubki, wyregulować, rużnica pracy silnika przy regulacji bądzie natychmiast wyczuwalna przy przesuwach w otworach-przeważnie w prawo.
– jest jeszcze jeden element : może nastąpiło wygięcie blaszki i przesunięcie prowadnika poza granicę i czujnik nie podaje odpowiednich impulsów w sprzężeniu z położeniem przepustnicy. ( nieodpowiednia rezystancja ). Poz.....
stanbart
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2006, 18:14
Posty: 11
Skąd: dołhobyczów
Auto: mazda xedos 6, 2,0 24V,93r.gaz

Postprzez stanbart » 2 mar 2007, 15:54

A propo " xXx " jak i gdzie dostać książkę " SAM NAPRAWIAM " chodzi o xedos 6, czy jest osiągalna......
stanbart
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2006, 18:14
Posty: 11
Skąd: dołhobyczów
Auto: mazda xedos 6, 2,0 24V,93r.gaz

Postprzez Pawlo75 » 3 cze 2008, 00:01

czyli w GE TEŻ po zwarciu styków ma chodzic wentylator chłodnicy, a przy wciśnięciu pedału gazu, gdy przerwa przepustnicy się zwiększy do 0,5mm wentylator się wyłącza?
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Tasior » 28 lip 2008, 22:40

xXx napisał(a):ZRÓB TO SAM!!
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
Pozdrawiam


Powiem tak, ten sposób u mnie nie działa, dzis probowałem ustawić TPS po czyszczeniu przepustnicy i nie udalo się.
Po prostu wentylator chlodnicy dziala tylko i wylacznie gdy lekko przekrece przepustnice, tak ze czujnik (odbojnik na dole przepustnicy z jednym kabelkiem) sie rozlacza i wtedy dopiera sie wlacza wentylator.
Nawet krecenie samym TPS'em (po odkreceniu z przepustnicy) nic nie daje. Malo tego, TPS przykrecony do przepustnicy na kabelku niebiesko – żołtym ma napięcie 0,8V (min) a max to kolo 5V, a z tego co wyczytalem na forum, to napięcie min powinno być rzędu 0,3 V-0,7V. U mnie po prostu polozenie TPS'a nie ma wplywu na dzialanie wentylatora chlodnicy.

Mysłalem nawet że to może komputer jakieś błędy zlapał, więć zrobilem mały reset i nic.
Dodam tylko ze wszystkie regulacje i testy wykonywałem w czasie TESTU, TEN+GND.
Co się dzieje, ma ktoś jakiś pomysł??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez zipek » 28 lip 2008, 23:35

Tasior napisał(a):U mnie po prostu polozenie TPS'a nie ma wplywu na dzialanie wentylatora chlodnicy

i bardzo dobrze to normalne w niektórych silnikach napewno w moim FP położenie TPS-a tylko na woltomierzu da się ustawić i jest to zakres 0.3 do chyba 0.55V ja u siebie ustawiłem na 0.45 lub 0.40 nie pamiętam już. ustawienia dokonujemy przy zamnkniętej przepustnicy i można tego dokonać bez uruchamiania silnika tylko na zapłonie

ale juz gdzieś o tym pisałem :P
ps.:tryb testowy nie ma wplywu na sygnał z TPS podczas regulacji.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez Tasior » 29 lip 2008, 12:26

Zgadza sie, ale tez napisalem ze nie da sie zejsc nizej z ustawieniem TPS'a niz na 0,8V :(
O co więc tu chodzi, bo ja juz nie wiem??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez zipek » 29 lip 2008, 22:40

masz inny silnik może dlatego poczytaj w manualu być może twój TPS reguluje się w innym zakresie :D , lub jeżeli nie to może coś go blokuje mechanicznie :| , lub jeżeli nie to jest uszkodzony <głaszcze> .
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez Tasior » 30 lip 2008, 09:00

Sam TPS ladnie chodzi i schaodzi nawet do 0,03V (po odlaczeniu od przepustnicy i recznym kreceniu ta blaszka w srodku)
A blokuje go chyba to, ze juz dalej przepustnica sie nie cofa :)
A moze trzeba ja rozebrac i ta plytke w ktorej sa otwory (a w ktore wchodza blaszki TPS'a) trzeba przesunac jakos o jeden zabek, tak zaby TPS wychylal sie bardziej do rogy i lapal zakres 0,3V?? Jak sadzicie, jest to do zrobienia, warto??? Robil to juz ktos??
A moze ma ktos z wasprzepustnice na sprzedaz za symboliczna oplata?? To bym sie wtedy pobawil juz tak konkretnie , a tak sie boje ze auto unieruchomie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez zipek » 30 lip 2008, 17:01

Tasior a sprawdziłeś czy przypadkiem dolna wartość 0.8V to nie norma ;)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez Tasior » 30 lip 2008, 20:00

No nie wiem, gdzies na forum czytalem ze norma to od 0,3 do 0,7V. A nie mam instrukcji w tkorej to byloby napisane.
A do tego teraz wolne obroty bez obciazenia chodza gdzies na 1500rpm, a obciazone np. klima to juz 500 -700 (oscylacje). O co chodzi?? Co moze byc nie tak, co mozna by jeszcze zrobic??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez zipek » 30 lip 2008, 22:59

z napięciem Ci nie pomogę bo nie wiem.
a obroty falują ....
sprawdziłeś poziom płynu chłodniczego , odpowietrz układ, może przepustnica brudna
poczytaj było na forum.

zresztą widzę że te tematy odżyły na nowo
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez Tasior » 31 lip 2008, 09:07

Wlasnie o to chodzi, ze to co bylo na forum juz sprawdzilem i nie wiele to dalo, nadal faluja...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez knietek » 8 lut 2009, 17:48

Witam,
Mam pytanko jak znaleźć "TEN i GND". Otworzyłem gniazdo diagnostyczne i nie było tam żadnych opisów, które łącze jak się nazywa?
Początkujący
 
Od: 2 paź 2008, 15:19
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda CX 9 3,7 AWD Touring

Postprzez Tasior » 28 lip 2009, 20:45

Zauważyłem ostatnio ciekawy wątek... Z racji tego że się nudziłem w domu, postanowiłem zobaczyć kolejny raz co jest z tą moją przepustnicą :) Wziąłem multimetr cyfrowy i zmierzyłem napięcie pomiędzy przewodem chyba niebiesko-żółtym a masa. No i się zdziwiłem, bo napięcie było 0,03V na biegu jałowym (przepustnica zamknięta)!! Jak trochę przekręciłem przepustnicą i trzymałem w pozycji – to napięcie szalało, nawet o 150mV, a to już dla mnie nie było normalne. Szok!! Ustawiłem TPSem napięcie 0,43V (po środku dopuszczalnego zakresu) i postanowiłem zrobić coś z tym szalejącym napięciem :) A do tego komputer pokazywał błąd nr 12 – czujnika położenia przepustnicy.
Z moich obliczeń wynika, że przy rezystancji TPS koło 1,7KOHM wystarczy do filtrowania dla komputera pojemność 47uF. Podłączyłem i .... na pewno nie jest gorzej :) Nawet wydaje mi sie że auto troche lepiej sie sprawia, obroty mi mniej szaleją i jakoś lepiej się wkręca na wysokie obroty.
Jak trochę pojeżdżę to sprawdzę czy komp będzie pokazywał znowu błąd 12, bo dziś wyjąłem aku na 5h więc się błędy powinny skasować :)
Co sądzicie o moim pomyśle??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez gregorius 323 F » 20 kwi 2010, 09:49

Koledzy odświeżam temat.
Jak mam ustawić Tps W 626 GF z silnikiem FS i jak mam sprawdzić w nim kody błędów.
Auto nie posiada pinów ten i fen w gnieździe diagnosis nie ma też 16-tki pod nogami kierowcy i nie ma kontrolki silnika która by mrygała na obrotomierzu??
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Devo_Y » 7 lip 2010, 16:47

mam pytanie:
czy sposób ustawienia TPS podany w tym topicu przez xXx jest taki sam dla silnika BP (w każdym punkcie?)?
jeśli nie to jaki jest?
pozdrawiam
póki co, niczego nie szukam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez todi » 28 sie 2012, 00:58

witam w taki razie podepnę się tutaj
szukam jak ustawić tps w maździe 626 2.0 16v silnik FS ale nigdzie do tego konkretnego silnika nie mogę znaleźć znajduję jedynie do innych ale zasada jest podobna ustawienia wiec moje pytanie brzmi gdzie wsadzić szczelinomierz ? zamieszczam zdjęcie mojej przepustnicy i na niebiesko zaznaczyłem tą śrubę którą się troszkę odkręca by była możliwość wsadzenia szczelinomierza tak ? tylko gdzie go się wsadza w które miejsce ? a i przy ustawianiu tps luzuje przedtem te dwie śrubki co są przy czujnik( tej czarnej 'puszce') ? oczywiście wszystko robię w trybie serwisowym
Obrazek
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6