Strona 1 z 3

Przywieszajacy sie pedal gazu – jak ustawić TPSa (626 GE)

PostNapisane: 31 lip 2004, 17:12
przez Piotrek
Witam,
Zauwazylem u siebie cos takiego: Jesli auto stoi troszke dluzej, np. cala noc, to rano pedal gazu jest jakby przyblokowany – gdy wcisnie sie go, to jest ok i juz wiecej sie nie blokuje, ale problem polega na tym, ze jak lekko przygazuje, aby go odblokowac, to potem dziwnie spada z obrotow. Zaczyna "kaszlec" i obroty spadaja ponizej "normalnej wartosci" ok 800 obr/min? Jak sie jeszcze ze dwa razy przygazuje, to juz jest OK. Co to moze byc?? Pomocy !!! Denerwuje mnie to i chcialbym wiedziec co nalezy zrobic.

P.S
Czesto jezdze tez Mazda 626, 2000r i tam problem z przycinajacym sie gazem jest rowniez, tyle, ze nie ma problemow z obrotami.

PostNapisane: 31 lip 2004, 18:08
przez xXx
Spowodowane to jest złym ustawieniem przepustnicy i złym ustawienie TPS-u...

PostNapisane: 1 sie 2004, 00:58
przez Jaksa
Jesli auto stoi troszke dluzej, np. cala noc, to rano pedal gazu jest jakby przyblokowany
Oczyść przepustnicę masz tam pewnie kupę nagaru......

PostNapisane: 1 sie 2004, 23:26
przez Piotrek
OK – dzieki ! I tak sam tego nie zrobie, ale juz mniej wiecej wiem co jest grane. Gdzie z tym ustrojstwem pojechac? W okolicy mam tylko ASO w Opolu, hmmm...ale tam to mnie pewno skasuja. Zna ktos moze jakis serwis poza ASO w okolocach Wrocławia/Opola ?? Jaksa – duzo z tym roboty?? i mniej wiecej ile trzea liczyc za taka robote?? z gory thx

PostNapisane: 1 sie 2004, 23:48
przez Jaksa
Jaksa – duzo z tym roboty?? i mniej wiecej ile trzea liczyc za taka robote??
Roboty na 30 min + ustawienie na testerze mała kasa jakies 70-120 zł tak myslę

PostNapisane: 2 sie 2004, 00:01
przez xXx
ZRÓB TO SAM!!

TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda


1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.

2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.

3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.

4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.

5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND

6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU

7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.

8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.

9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.

10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)

11) Uruchom silnik

12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.

13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.

14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)

15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.

16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)



Pozdrawiam

PostNapisane: 2 sie 2004, 00:09
przez Piotrek
Dzieki za wyczerpujacy opis !!! Mysle, ze przyda sie nie tylko mi, thx

PostNapisane: 26 maja 2006, 06:28
przez sołtys
Opis fajny ale dotyczy chyba V6 bo za właczanie wentylatora w trybie serwis odpowiada wyłącznik krańcowy przepustnicy w mojej FS. Czy ktoś wie jak sprawdzić prawidłowość ustawienia TPS w silniku FS/FP??

PostNapisane: 26 maja 2006, 08:33
przez pawelc
sołtys woltomierz i do dzieła należy tylko poszukać wartości napięc przy róznych kątach otwarcia z tymi danymi bez problemu ustawisz

PostNapisane: 26 maja 2006, 08:44
przez sołtys
Tak też myślałem, <lol>

PostNapisane: 26 maja 2006, 18:46
przez radost
Troszeczke pytanie z innej beczki ale blisko...Otóż od pewnego czasu (czasami) zdarza się że gdy wciskam pedał gazu w pewnym położeniu napotykam opór (około 1/2 wciśniętego pedału). Nigdy nie próbowałem cisnąc na hamca bo nie wiem czy nie rozwalę przepustnicy. Zawsze pomaga lekkie puszczenie gazu i potem pedał od razu idzie lekko do dechy. Poradźcie może miliście podobny problem. Jeśli to nie linka to co?

PostNapisane: 26 maja 2006, 23:41
przez Grzyby
wyczyść przepustnicę, ew. spróbuj przesmarować linkę.

PostNapisane: 14 lip 2006, 07:44
przez PIECHU84
no właśnie ale czy ta instrukcja ustawiania TPS tyczy się też mazdy xedos 6 z silnikiem 1,6? bo jeśli ten wiatrak nie będzie się włączał to cała operacja nie ma sensu. u mnie silnik ma czkawkę przy niskich obrotach. zapłon wykluczam bo powymieniałem już prawie wszystkie części został mi jeszcze dolot i ewentualnie alternator.

PostNapisane: 15 lip 2006, 17:04
przez ram
Może w końcu ustalimy zeznania. Z dotychczasowych wypowiedzi nie wynika jasno jakiego silnika dotyczy ta piękna instrukcja. I jak się czyści przepustnicę (bo opis dotyczy ustawienia TPS). U mnie pierwsze wciśnięcie pedału gazu po nocy wiąże się z małym oporem, potem jest wszystko normalnie.

PostNapisane: 15 lip 2006, 21:36
przez PIECHU84
już wypróbowałem
w xedosie 1,6 też załącza się wentylator tak jak opisuje instrukcja. TPS ustawiony ale madzia nadal szarpie przy niskich obrotach

PostNapisane: 6 sie 2006, 22:59
przez dzikuss
Mam pytanie co do tego ustawienia TPS.
1. regulację wykonuje się na ciepłym silniku?
2.O jaki wentylator chodzi?ten od chlodnicy?
3.Czyli przy odpowiednim ustawieniu przepustnicy on sie bedzie zawsze kręcił dla komputera w tybie testu?
4. Dla 0.1mm ma się kręcić a dla o.5 ma się wyłączyć tak?
5. Czym najczęściej objawia się złe ustawienie TPS i jaką role on dokładnie pełni?

z góry dziękuję za pomoc

PostNapisane: 12 sie 2006, 09:34
przez dzikuss
I nikt nie jest w stanie mi pomóc?

PostNapisane: 17 sty 2007, 12:34
przez Tommek_323
1. tak na ciepłym
2. wentylator chłodnicy
3. w trybie testu tak
4. dokladnie
5. glownie falowanie obrotow na biegu jalowym i nierownej pracy silnika podczas jazdy

PostNapisane: 17 sty 2007, 12:45
przez Grzyby
Tommek_323 napisał(a):4. dokladnie

na pewno? Nie jestem pewien tej odpowiedzi.

PostNapisane: 17 sty 2007, 13:52
przez deejaybialy
xXx dla mx6 ge kl tez to ma zastosowanie?