Ubytki oleju i dym z wydechu – co robiliście.

Postprzez zieba1982 » 16 maja 2009, 09:55

U mnie wymiana uszczelniaczy nic kompletnie nie pomogła( niestety koszty) .Dym i około 1 litra na 1000km oleju,więc zastanawiam sie nad ponowną rozbiórką (pierścienie) oby tylko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Czege » 16 maja 2009, 10:20

U mnie po wymianie pierścieni, uszczelniaczy, panewek i uszczelnienia wszystkiego, przez 3000 po remoncie wziął całe 0 litrów. :)
Pierścienie powinny Ci pomóc.
Ostatnio edytowano 16 maja 2009, 21:29 przez Czege, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez zieba1982 » 16 maja 2009, 10:35

Mam nadzieję tylko jest problem z pierścieniami RIK nie ma, są tylko CTI ale to podobno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Jaksa » 16 maja 2009, 20:34

zieba1982 napisał(a):są tylko CTI
CTI sa lipne , starczają na 20 tys km.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sq2jul » 17 maja 2009, 02:45

w sprawie pierscieni dzwon do Smirnoffa – jak ja zamawialem byly dostepne od reki.

Przed: okolo 1l/1000km (objawy taki zaczely sie po zalaniu silnika olejem Valovline MaxLife 10w40), dym z rana, dym na wolnych obrotach

Co bylo zrobione:
– wymiana pierscieni olejowych RIKen
– wymiana uszczelniaczy Tacoma
– panewki korbowodowe TDC
– wszystkie uszczelki

Po:
przez okres dotarcia silnik spalil nie cale 200ml na 1000km, po zmianie oleju na Elf SXR 5w30 nie bierze juz nic.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez ArturK » 11 wrz 2009, 10:12

sq2jul napisał(a):w sprawie pierscieni dzwon do Smirnoffa – jak ja zamawialem byly dostepne od reki.

Przed: okolo 1l/1000km (objawy taki zaczely sie po zalaniu silnika olejem Valovline MaxLife 10w40), dym z rana, dym na wolnych obrotach

Co bylo zrobione:
– wymiana pierscieni olejowych RIKen
– wymiana uszczelniaczy Tacoma
– panewki korbowodowe TDC
– wszystkie uszczelki

Po:
przez okres dotarcia silnik spalil nie cale 200ml na 1000km, po zmianie oleju na Elf SXR 5w30 nie bierze juz nic.


Mój GE FS też dymi, 290 kkm przebiegu,

sq2jul napisz proszę ceny (mniej więcej) części które założyłeś – pierścienie RIKen, uszczelniacze, panewki i uszczelki (pod pokrywą wymieniałem oryginał mazdy za coś ok. 70zł)
Ja tu dopiero zaczynam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2007, 11:27
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GE FS 2.0 1995rok

Postprzez dgolf » 29 sty 2010, 22:19

Mój GE FS też dymi, 290 kkm przebiegu,

Ja normalnie jestem w szoku. Japońce są niezawodne, itp itd. Niestety tyczy się to tylko TOYOTY. Dałem się wpuścić w maliny opiniom, że 626 są bardzo twarde i w ogóle. Nie tylko na silniku się zawiodłem. Zjeździłem całą Polskę Cariną z cofniętym licznikiem do 250 000, a faktycznie miała ok 400 000. Brała mi litr na 3000km i nie było mowy o kopceniu. Przez trzy lata mechanika widziała przy zmianie oleju i regulacji LPG. Nikt mnie już nie przekona do kupna Mazdy.Jak się raz zrażę, to już koniec.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez dziwny80 » 24 lut 2010, 15:00

Kolega dgolf ma trochę rację. Ja też jestem Mazdą nieco zawiedziony, mam gf-kę 2001 2.0 fs. ma przebieg 140kkm udokumentowany i do wymiany pierścienie/uszczelniacze, pompa wody, korozja, tarcze przód, zawieszenie z przodu,lambda,egr,problem z nowym LPG i kilka innych. Prawie się już modle by skończyły się już te naprawy bo mam dość. Mimo to bardzo polubiłem to auto i chce nim jeździć :–) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2009, 18:58
Posty: 9
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115km 2001

Postprzez zibi626 » 26 lut 2010, 14:43

Moja bierze z ponad 1L na 1000km oleju i jeździ i nie dymi,w zimie odpala od kopa,nawet w te mrozy a na trasie spaliła ostatnio 7L/100KM :]
Wkrótce czeka mnie albo remont albo wymiana silnika...ale jak na razie ten jeździ i nie dymi;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez desp » 1 mar 2010, 19:58

ArturK napisał(a):
sq2jul napisał(a):...sq2jul napisz proszę ceny (mniej więcej) części które założyłeś – pierścienie RIKen, uszczelniacze, panewki i uszczelki (pod pokrywą wymieniałem oryginał mazdy za coś ok. 70zł)


Dołączam się do prośby – gdybyś mógł podać orientacyjne ceny...
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez Czege » 2 mar 2010, 08:37

Ja proponuję skontaktować się ze Smirnoffem, bo ceny ulegają zmianie w zależności od kursu euro.
Ja zapłaciłem 1600 zł za:
(nie wiem czy pamiętam wszystko)
Pierścienie RIK
panewki
wszelkiego rodzaju uszczelki (głowice, wydech, dolot, pokrywy zaworów, uszczelniacze...)
uszczelniacze zaworów
silikon
i jakieś tam pierdółki.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez pr0f » 12 mar 2010, 21:29

Podepnę się pod temat.
Nie kontrolowałem regularnie stanu oleju <glupek2> i dziś się mocno zdziwiłem.
Zamigała kontrolka smarowania na niskich obrotach po przejechaniu ok 1km.
Szybki zjazd na stację paliw i okazało się, że musiałem dolać 2 litry (Castrol 5W-30).
Ostatnia wymiana oleju 8kkm temu czyli wciągnęło 0,25l/1kkm.
Zaakceptować takie dolewki czy raczej szykować się na wyżej opisany remont ?
A może zmiana oleju na bardziej lepki coś zmieni (np 5W-40) ?

pozdrawiam
Pr0f
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2009, 23:21
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2003

Postprzez desp » 19 mar 2010, 15:58

Tydzień wolnego miałem, miałem się bawić z pierścieniami, a tu się okazało, że panewki. Ściągnąłem miskę olejową, a tam pełno opiłków żelaza! Czwarta panewka prawie postrzępiona... Panowie, zgroza! Na szczęście niewielkie luzy – ok. 100 mikronów, więc nowe panewki i jazda. Zobaczymy, co dalej...
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez zielonykz » 14 cze 2010, 23:52

Witam. Miałem podobny problem z BJ na zimnym silniku siwy dym czasami parowóz się chował. Po przeczytaniu waszych opinij zacząłem się zastanawiać nad wymianą na początek uszczelniaczy. Chcąc nie narażać się na koszty podjechałem do znajomego warsztatu tam kolega zaproponował mi stary jak on to określił w 90% skuteczny sposób na wyleczenie mojej mazdy z dymu. Trochę się zdziwiłem kiedy powiedział mi ze proponuje wykręcić świece, ustawić tłoki w górnych pozycjach wlać na nie po 50-100ml NAFTY i pozostawić do następnego dnia. Oczywiście wiązało to się z wymianą oleju i filtra (który i tak musiałem wymienić) Postanowiłem się zgodzić w końcu nic na tym nie tracę. Po odebraniu auta następnego dnia byłem bardzo ciekawy efektu i muszę przyznać jeżdżę już około 2-óch miesięcy i wszystko jest ok po dymie "0" śladu oleju nie ubywa i mam nadzieje ze się to nie zmieni. Koszt takiej naprawy to olej castrol 5w40 ok140zł +filtr ok 20zł +nafta 3zł (kolega za piwko to zrobił ) :) Według Mnie warto spróbować !!!
zielonykz
 

Postprzez win386 » 15 cze 2010, 15:01

zielonykz napisał(a):Witam. Miałem podobny problem z BJ na zimnym silniku siwy dym czasami parowóz się chował. Po przeczytaniu waszych opinij zacząłem się zastanawiać nad wymianą na początek uszczelniaczy. Chcąc nie narażać się na koszty podjechałem do znajomego warsztatu tam kolega zaproponował mi stary jak on to określił w 90% skuteczny sposób na wyleczenie mojej mazdy z dymu. Trochę się zdziwiłem kiedy powiedział mi ze proponuje wykręcić świece, ustawić tłoki w górnych pozycjach wlać na nie po 50-100ml NAFTY i pozostawić do następnego dnia. Oczywiście wiązało to się z wymianą oleju i filtra (który i tak musiałem wymienić) Postanowiłem się zgodzić w końcu nic na tym nie tracę. Po odebraniu auta następnego dnia byłem bardzo ciekawy efektu i muszę przyznać jeżdżę już około 2-óch miesięcy i wszystko jest ok po dymie "0" śladu oleju nie ubywa i mam nadzieje ze się to nie zmieni. Koszt takiej naprawy to olej castrol 5w40 ok140zł +filtr ok 20zł +nafta 3zł (kolega za piwko to zrobił ) :) Według Mnie warto spróbować !!!


Zwyczajnie miałeś zapieczone pierścienie i ten sposób nie jest niczym innowacyjnym. Ja zawsze tak robię jak kupuję dziada, który długo stał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez noxes » 23 cze 2010, 22:21

u mnie na 1000km wziełą by dużo eh, na 30km dolewałem ponad 0.5l oleju. Wymieniłem uszczelniacze, pierścienie i panewki. Zrobiłem 1000km bez dolewki i samochód został rozbity(nie z mojej winy) nawet nie zdążyłem dobrze dotrzeć silnika;(
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez win386 » 24 cze 2010, 21:01

noxes napisał(a):u mnie na 1000km wziełą by dużo eh, na 30km dolewałem ponad 0.5l oleju. Wymieniłem uszczelniacze, pierścienie i panewki. Zrobiłem 1000km bez dolewki i samochód został rozbity(nie z mojej winy) nawet nie zdążyłem dobrze dotrzeć silnika;(


Współczuję. Niestety taki los był Ci pisany i nic na to nie poradzisz. Zapewne dostałeś marne grosze z ubezpieczalni sprawcy, co jeszcze bardziej potrafi zdołować :–/ :[ .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez desp » 25 cze 2010, 07:38

Gorzej, jeśli sprawcą była żona. Wtedy nic nie dostaniesz, no może jakiś słodycz – cukierka, czy loda na zadośćuczynienie;)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez noxes » 25 cze 2010, 14:02

Dostałem niecałe 4tyś za samochód z 1993r. Kupiłem teraz za 4tyś z 1992 ale z tej jestem bardziej zadowolony. Bardzo zadbana jest. Kiedyś wrzucę parę zdjęć
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez desp » 26 cze 2010, 18:11

A jaki model, jaki silnik, etc, można spytać? '92 rocznik po lifcie, czy jeszcze ten wcześniejszy??
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6