Strona 1 z 4

Problem z zamiana jednostki silnikowej z 1.8 16v na 2.0

PostNapisane: 4 lis 2008, 19:11
przez Tygrysek21krk
Witam wszystkich klubowiczów tak jak w temacie mam zamiar przełożyć silnik 2.0 w miejsce 1.8 i potrzebuje cennych rad na ten temat wyżej wymienionej jednostki .Dana jednostkę udało mi sie zakupic w bardzo przystepnej cenie z kompletnym sprzeglem oraz komputerem i zastanawiam sie czy ktos sie juz podejmowal takiej zamiany silnikowej .Za wszelkie rady bede dozgonnie wdzieczny

PostNapisane: 4 lis 2008, 22:45
przez waldii
Tygrysek21krk napisał(a):zastanawiam sie czy ktos sie juz podejmowal takiej zamiany silnikowej .Za wszelkie rady bede dozgonnie wdzieczny

raczej nie robil nikt zwlaszcza,ze masz 10km roznicy :P mysle,ze wsio bedzie bez problemu pasowac,w koncu to blizniacze jednostki

PostNapisane: 5 lis 2008, 00:27
przez Redoo
wszystko pasuje jak masełko 1.8 a 2.0 to prawie to samo róznie sie tylko średnicą cylindra co daje większą moc a tak to jest to samo!!!

PostNapisane: 5 lis 2008, 07:40
przez sołtys
Redoo napisał(a):średnicą cylindra


Średnica cylindra jest zdaje sie ta sama różnią sie tylko wielkością wykorbień na wale z tego co pamiętam

Tygrysek21krk

wszystko będzie pasować jak ulał.

PostNapisane: 5 lis 2008, 11:40
przez Tygrysek21krk
No to z tego co widze to nie ma co tragizowac teraz bede zabieral sie za zmiane paska rozrzadu oraz uszczelki pokrywy zaworow puki silnik jest jeszcze niewlozony.Najgorsze jednak jest to ze nie mam bladego pojecia jakim olejem jest zalany ten silniczek ani wlasciciel bo autko o wlasnych silach przyjechalo z Angli i z tegoz to autka pochodzi jednostka napedowa

PostNapisane: 5 lis 2008, 13:44
przez Redoo
sołtys napisał(a):Średnica cylindra jest zdaje sie ta sama różnią sie tylko wielkością wykorbień na wale z tego co pamiętam

Hmm :| Co oznaczało by ze średnica jest taka sama ale zmianie uległa Pojemność skokowa Tak? :)

PostNapisane: 5 lis 2008, 14:10
przez Grzyby
Tygrysek21krk napisał(a):nie mam bladego pojecia jakim olejem jest zalany ten silniczek

zalej półsyntetykiem na początek i powinno być ok.

PostNapisane: 5 lis 2008, 19:11
przez Tygrysek21krk
ok dzieki za cenna wskazowke trapi mnie jeszcze jeden problem jak to sie ma do przegladu rejestracyjnego tzn ze jest wiekasz pojemnosc??

PostNapisane: 5 lis 2008, 21:13
przez Redoo
Tzn co masz 1.8 a w dowodzie masz 2.0???czy np.masz w dowodzie wpisane 1997.pojemnośći?jak sie zgadzają nr silnika z dowodem to jest wina panie w urzędzie!

PostNapisane: 5 lis 2008, 21:52
przez Tygrysek21krk
Nie chyba sie zle zrozumielismy chodzi mi o to ze w dowodzie jest pojemnosc 1.8 a po zamianie bedzie 2.0 jak wyglada cala procedura ??Chyba ze tylko przlozyc moze sama pokrywe zaworow na ktorej jest napisane 1.8

PostNapisane: 5 lis 2008, 22:45
przez Redoo
nie nie bedzie problemu bo u nas w kraju zniesiono meldowanie do urzędu zmiany silnika silnik jest teraz traktowany jako część zamienna musisz miec tylko papier ze pochodzi z legalnego zródła!co do urzędniczych spramw to dokładnie nie wiem może to przepiszą ale problemów napewno nie bedziesz miał

PostNapisane: 5 lis 2008, 23:01
przez Grzyby
Niczego nikomu nie zgłaszaj.
Nie ma takiej potrzeby. Na pokrywie zaworów nie masz podanej pojemności a jedynie napisy MAZDA i DOHC 16 VALVE.
Nikt – ale to nikt i w żaden sposób nie udowodni Ci że masz silnik o większej pojemności :)

PostNapisane: 6 lis 2008, 00:19
przez Redoo
Grzyby napisał(a):Nikt – ale to nikt i w żaden sposób nie udowodni Ci że masz silnik o większej pojemności

no i masz racje!!!teraz tak pomyślałem :P
ale ze w żaden sposób to bym sie kłócił!jak by chciał to by sprawdził ale na pewno nie bedzie chciał

PostNapisane: 6 lis 2008, 22:14
przez Tygrysek21krk
Ok Panowie dzieki za wszelkie dla mnie cenne od was poradya wiec do dziela jutro zabieram sie za wymiane i autko odjezdza na przeszczep tak zwanego serduszka a wiec trzymajcie kciucki ;)

PostNapisane: 6 lis 2008, 22:35
przez waldii
Tygrysek21krk podam Ci na PW moj nr konta.Wplacisz tam 2000zl,bo jak nie to Cie podkabluje z tym silnikiem <diabełek> <diabełek>

PostNapisane: 15 lis 2008, 00:20
przez Tygrysek21krk
Panowie po krótkiej przerwie powstaje jeden bardzo niebagatelny problem podczas przyłączenia wszelkiego osprzętu chodzi mi natomiast o jedna rzecz poniewaz przepustnica w 1.8 16V jest oznaczona S1 a w 2.0 16V P1 różnią się one położeniem przepustnicy co za tym idzie powstaje problem z zamontowaniem linku gazu poniewaz jest zbyt długa i nie wiem jak to ugryźć czy nie przełożyć całego aparatu wraz z przepustnica z 1.8 16V o symbolu S1 ale nie wiem jak sie to zachowa z osiągami oraz praca silnika ewentualnie może ma ktoś z was jakieś ceny rady będę naprawdę wdzięczny :(

PostNapisane: 15 lis 2008, 02:36
przez Bartek1986
Redoo napisał(a):Hmm ysz Co oznaczało by ze średnica jest taka sama ale zmianie uległa Pojemność skokowa Tak? usmiech



ta jest :D po prostu różnią się skokiem tłoka.. średnica cylindra ta sama.

PostNapisane: 15 lis 2008, 11:26
przez Tygrysek21krk
panowie silnik juz jest wlozony w samochodzie tylko martwi mnie ta linka od gazu czy ktos z was wie czy linka do gazu od 2.0 jest dluzsza czy krotsza bo nie wiem co robic pilnie prosze was o pomoc a zarazem jaka jest mozliwosc zamontowania linki z 1.8 16V do 2.0

PostNapisane: 15 lis 2008, 18:31
przez Tygrysek21krk
tak jak pisałem już wcześniej silnik założony i na swoim miejscu z linka sie juz uporalem teraz niestey bardzo zla wiadomosc po podlaczeniu wszystkich przewodow na swoje miejsca ustawieniu zaplonu podlaczenia komputera 2.0 od tego samego silnia aparat przelozony od jednostki 1.8 16v o symbolu S5 przykra wiadomosc silnik nieodpala.Objawy – Iskra jest paliwo dochodzi rozrusznik kreci ale niestety brak odzewu jedynie raz badz dwa purknie i tyle i po dluzszym kreceniu zalewa swiece .Prosze Pomocy .

PostNapisane: 15 lis 2008, 20:02
przez rafakulus
a komp do sterowania silnikem ma oznaczenia takie same?czy wogule nie poruwnywales?